{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Hvilken hund skal vi gå efter? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg flytter endelig i en større lejlighed, som tillader os at have hund, som vi har snakket om længe.

Jeg mangler lidt inspiration til hvilken hunderace der mon kunne være den rigtige til os.

Egentlig vil vi gerne overtage en hund fra et internat eller lign. Men det er svært at finde den rigtige, og det er jo stadig vigtigt at den passer til vores familie. Det haster dog ikke, så vi kigger jævnligt.


Da jeg er gravid er det vigtigt at hunden kan med børn. Det er selvfølgelig også en individuel sag.
Men en lille-mellem størrelse hund, som har et mellem aktivitetsniveau og er "nem at opdrage". Vi skal bo på 3 sal.

Jeg kan rigtig godt lide at træne, så jeg vil gerne gå til hundetræning og bruge tid på at lære hunden forskellige tricks.
Gerne korthåret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund skal vi gå efter?
  • #1   25. maj 2016 Jeg ville klart anbefale at i venter med at få hund til i ved hvor meget overskud i har efter barnet er født. Mange undervurdere hvor meget arbejde der er i at have en hvalp (og en baby). Nu skrev du selvfølgelig ikke at i styrter ud og køber hund imorgen, men alligevel... smiley

  • #2   25. maj 2016 Selvfølgelig venter vi til vi har styr på overskud, baby, bolig osv. men jeg tænker stadig at man aldrig kan bruge for meget tid på at undersøge de forskellige racer og hvad der passer ind i ens familie/behov.. Så derfor søger jeg lidt inspiration til at se nogle forskellige hunderacer..

    Det behøver ikke være en hvalp.. Næsten vil vi faktisk helst genhuse en hund, men det kræver jo stadig at det er en hund der passer ind.


  • #3   25. maj 2016 Jeg er så meget en kylling at jeg ikke ville turde få en genbrugshund, hvis jeg havde små børn. Man kan aldrig vide hvad sådan en har været udsat for, og der skal ikke meget til før et lille barn kommer alvorligt til skade.

    Men altså hvad med en af Griffon-racerne? Eller en Boston terrier?


  • #4   25. maj 2016 Det er også min bekymring ang. En genbrugshund, men det er jo helt sikkert en ting der er med i overvejelserne. Igen, den rigtige hund.

    Boston terrieren er pt. Nr 1 på min ønskeliste smiley griffon-racerne vil jeg kigge på.


  • #5   25. maj 2016 Jeg vil anbefale en voksen hund, der er vant til børn, lejlighed og trapper.
    Jeres liv bliver anderledes med en baby, så vent til efter fødslen.
    En voksen hund har den fordel, at den ikke skal bæres op og ned af trapperne det første år, hvilket vil være umuligt samtidigt med en baby i favnen!, og den skal heller ikke opdrages, præges og renlighedstrænes på samme intensive niveau.


  • #8   25. maj 2016 Mange af de små racer kan altså sagtens gå op ad trapperne selv så snart de er store nok til at kunne komme over trinene. De er jo ikke særlig tunge, så der er meget lidt belastning på dem, og de er sjældent disponerede for HD i forvejen alligevel.

    TS: nu fortæller du ikke så meget om hvad I skal lave med hunden. Men udfra det du har skrevet, vil jeg nævne min egen race. Dværgschnauzeren. Det er en meget børnevenlig race, meget nem - også som hvalpe. Deres største problem er nok, at hvis man ikke stimulerer dem ordentligt kan du blive nogle små gø-maskiner. Men fx sådan noget som dit-og-mit er noget der nærmest ligger i dem fra start, og det er virkelig de få, der fx kan finde på at gnave i noget, som ikke er deres i forvejen.


  • #9   25. maj 2016 Vi har to hund pt og havde vi ikke fået Esther sidste år havde vi ikke fået hund, fordi vi prøvede på at blive gravide, jeg som person ville ikke kunne overskue et spædbarn og en hundehvalp, men det er også fordi jeg går meget op i at få knyttet et så stort et bånd til hvalpen som muligt, plus jeg går meget op i at hvalpen trives og jeg ville ikke kunne gøre det med et lille barn omkring mig. Jeg er selv gravid nu og er kun glad for at Esther er 1 1/2 år barnet kommer for så de værste narrestreger ud af hende.

    Min veninde fik barn og hundehvalp fordi hendes den gamle måtte aflives og så havde hun ikke noget at træne med, hun siger det mega hårdt og hunden er overhoved ikke blevet som hun forventede (det super familie hund og træning er også begyndt at virke, men den mangler det sidste alle hendes andre hunde havde af træning)

    En Boston terrier er en super lækker hund har selv en, men de kan godt være lidt omkring børn især som hvalpe. Men når det er sagt så dem jeg kender dem har bostoner og børn, har de det så godt sammen..


Kommentér på:
Hvilken hund skal vi gå efter?

Annonce