{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Allergi Lagermider-foder? {{forumTopicSubject}}

Min hund er allergisk for lagermider, umiddelbart er han ikke allergisk over for noget foder.

Jeg har ladet mig fortælle at jeg så skal gå efter et kornfritfoder da det er i kornene lagermider er?

Har i erfaring med det og har i i så fald et bud på hvilket foder jeg kan forsøge med?
Gerne et fedtfattigt da det er en labrador der indtil nu har fået slankefoder for at kunne holde den slanke linje.

MVH Tanja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi Lagermider-foder?
  • #1   4. jun 2016 Der er frit slag jo smiley
    Orijen, Acana, Wolfsblut, Kingsmoor Pure, Real Nature Wilderness, Wolf of Wildernes, Essentials, Taste of the wild, Olivers osv.
    Førhen var der ikke mange der lavede kornfrit foder. Nu gør de alle det faktisk smiley


  • #2   4. jun 2016 Wolfsblut Cold River. Ikke for meget protein og kun 9% fedt.

  • #4   5. jun 2016 Udover at det bør være kornfrit, så prøv også at holde proteinindholdet på under 28%, gerne længere nede.

    Jo højere proteinindhold, jo større risiko er der for at hunden udvikler allergi over for de proteiner.

    Min hunds allergi startede som lagermide-allergi, da hun var 5 mdr.. I dag, hvor hun er næsten 9 år, er hun allergisk over for såå mange fødevarer.
    Dermed ikke sagt, at jeres bliver det. Men jeg ville have det med proteinindholdet i mente.

    I er såå heldige, at det er i dag, I skal finde et kornfrit foder.

    Da min vov blev syg, var der ikke sådan noget på markedet, desværre.

    Jeg håber I finder et foder jeres vov kommer til at trives på :o)


  • #6   5. jun 2016 Wolfsblut kan jeg også varmt anbefale, købt her fx: www.tiierrisch.de.

    Ellers er råfodring genialt til formålet, netop fordi du har 100 % styring med hvad hunden for at spise.

    Husk også at tænk i godbids-tanker, bagte kiks, brød stumper, leverpostej mv også indeholder korn/mel.



  • #7   5. jun 2016 Dyrlægen råder til deres eget intetsigende smagsløse allergifoder, baseret på fjer..
    Det er de færreste der har viden ud over det de selv har på hylden.
    Kan et mere smagfuldt og grundlæggende bedre foder rent ingrediens mlssigt gøre tricket, så er det vel at foretrække.


  • #9   5. jun 2016 Nu er der heldigvis hunde med lagermide allergi, der sagtens kan være symptomfri på godt kornfrit foder, drt er langt fra alle der er i den tunge ende af allergiskalaen.
    Alternativt er der rå mad.

    Og jo, de kan være ganske feinscmeckere hvad smagen angår smiley det er bestemt ikke bare lugten.

    Jeg har endnu ikke mødt nogle, hvor allergi vaccinen har virket tilfredsstillende, men de findes vel.


  • #11   5. jun 2016 heldigvis lader det til, at ts hund ikke er blandt dem der er hårdt ramt smiley



Kommentér på:
Allergi Lagermider-foder?

Annonce