11.045 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

American Bully? Hvad er det for en "race"? American Bully? Hvad er det for en "race"?

Hvad er en American bully og er den ulovlig? Og er det overhovedet en anerkendt race i dk?
Kender én der har nogle store hunde. Og dem kalder han American bully på Instagram og laver også hvalpe.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  American Bully? Hvad er det for en "race"?
  • #1   6. jun 2016 Jeps det er en racen og den er lovlig i Danmark, den er ikke FCI godkendt. Men har sin egen stamtavle lige som den amerikanske bulldog har.

• #2   6. jun 2016 Okay tak det er bare fordi når jeg læser om den så er det en pitbull hybrid? Men så er det bare helt ok smiley

• #4   6. jun 2016 Den kan jo ikke være lovlig når krydsninger der indeholder de forbudte racer også er ulovlige?? Er min logik. Ved faktisk ikke hvordan med oeb, for der er da også "alt muligt i".. Men det varierer vel alt efter linjer om der er noget ulovligt. men de avles og futter da rundt på lystig vis. Så måske polisen ikke forstår racen indeholder noget ulovligt hvis man giver den et nyt fancy navn..

• #7   6. jun 2016 Der er jo nogle tyske stater, hvor man skal godkendes til at have nogle af de særligt potente racer. Hvordan det fungerer, aner jeg ikke. Men jeg kunne sagtens forestille mig, at et sådan system på ingen måde ville fungere i Danmark..

• #10   6. jun 2016 Helt enig med Krumme omkring tosa inu. Så en gang en udsendelse omkring tosa. Ejerne viste stolt deres "kamphunde" frem, og kommentator fremhævede netop, at ikke en eneste havde ar efter kampe, fordi de netop ikke er avlet til at flænse deres modstander (som pittbull er).

TS: såvidt jeg ved er bully'en fremavlet i 90'erne, bl.a ved brug af pittbull, så det vil nok være vanskeligt at finde en hund, uden en Pitt i stamtavlen, hvorved den også er ulovlig i DK.
    Desuden er racen ikke voldsomt stor, så det lyder mere som om, at vedkommende som du kender, med store hunde, sikkert har amerikansk bulldog. Hvad farve er de ?

• #11   6. jun 2016 Tosaen er nu fra Japan. smiley I øvrigt er det en lækker vovse.

• #13   6. jun 2016 Du må rigtig gerne opdatere når du har besøgt den kennel. Jeg vil rigtig gerne lære mere om den race. smiley

• #15   6. jun 2016 Amerikansk Bully er først blevet anerkendt af UKC som en selvstændig race EFTER 2010/1992, så jeg vil mene den må være ulovlig da den indtil fornylig var registreret som APBT

• #19   6. jun 2016 Tråden illustrerer problemet med forbud, og hvorfor det ikke logisk giver mening.
    Uanset hvilke racer man kigger på, så vil man altid kunne finde en anden race, som er "værre"
    Og det bliver endnu mere problematisk af at man ikke har en legal definition af hvad en race er.

• #22   15. aug 2016 Nej..

• #23   15. aug 2016 Nej, den er ikke lovlig, da den oprindeligt at lavet af bl.a amerikansk bulldog, og amstaff, som er ulovlige i DK.

• #24   15. aug 2016 Hvorfor skulle den pludselig være blevet lovlig?

• #25   15. aug 2016 Jeg synes vi skal fjerne alle race-forbud og i stedet indføre kørekort til hund og til den enkelte race. Vil du have en chihauhau, så skal du lære hvordan du aktivere og træner den. Vil du have en rottweiler, så skal du lære om den race, det kan foreningerne/klubberne hjælpe med.
    Hvalpehold burde være et krav for at købe hvalp og når du får en ny hund, fx. fra internatet, burde det være at krav at man går til hundetræning i minimum 1 sæson.

Der findes ikke dårlige hunderacer, kun dårlige ejere.
    Vi har en i schæferklubben som har en ulv. Ulve er bestemt ikke for alle mennesker og man skal virkelig tænke over hvor man bor og ens livsstil, den kan ikke være sammen med hunde og man vil aldrig have 100% styr på den, den vil aldrig kunne løbe løs på stranden. Men at se de to arbejde sammen, det er bare et flot syn og man kan se at de har et fantastisk bånd.

Jeg har i mange år været forelsket i Boerboel, jeg blev virkelig ked af at høre at de blev ulovlige, det samme med Amstaff. De er nogle vidunderlige hunde smiley
    Min nabo havde en Boerboel som jeg passede for dem i 3 måneder, da de var på bryllupsrejse. En mere kærlig familie og gårdhund skulle man lede længe efter, en dejlig stor bamse smiley
    Vi har også haft besøg af flere Amstaff igennem årene, helt vidunderlige hunde smiley

• #26   15. aug 2016 Jeg er temmelig sikker på at et kørekort er helt og aldeles urealistisk. Hvem skal betale for det og hvem skal lave kurserne? Skal det være Vrøvleren fra Faxe, Irene Jarnved eller en hardcore jagthundetræner? Bare for at nævne nogen...

• #27   15. aug 2016 Anne
    Kørekortet skal være alt basic viden du skal have inden du anskaffer dig en hund, uanset race. Mon ikke DKK kan lave sådan en liste/prøver.
    Det betaler du for som hundeejer.

Og træning/hvalpeholdet er i den klub der passer til hund og ejers behov. raceklubber eller foreningklubber.

Og begynder man at brokke sig over prisen, så skal man nok ikke købe en hund, chihauhau eller rottweiler, hunde er ikke et billigt kæledyr smiley

Kommentér på:
American Bully? Hvad er det for en "race"?

Annonce