{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.815 visninger | Oprettet:

Hørt på turen {{forumTopicSubject}}

Synes virkelig jeg får nogle sjove kommentarer når jeg lufter Ozzy.
Så her kommer nogle af de bedste:

Dame: Se en broholmer, den er vel nok sød. Mig: det er nu godt nok en dobermann. Dame: narj gud, så er den jo farlig!

Se en GD hvalp!

Den er godt nok snobbet hva? (Ozzy hilser kun på udvalgte mennesker)

Sikke en flot avlshund

Du må godt nok tage mange magtkampe med den der, jeg kan tydeligt se hvor alfa-han den er.

Du er vist for lille den sådan en hund


Jeg er simpelhen færdig af grin tit. Håber I har nogle gode også!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hørt på turen
  • #4   12. jun 2016 Jeg er blevet spurgt om Manfred var en blanding af dansk/svensk gårdhund og fransk bulldog.. Eller om han den fransk bulldog hvalp, for han er for lille til at være en fransk. Jeg er og blevet beskyldt for at være uviden hunde ejer der har købt en blanding race og blevet snydt for der ikke noget der hedder en Boston terrier. smiley

  • #7   12. jun 2016 "Far, hvorfor går den dame tur med et marsvin?"

    "Ej, den hund har ingen hale"

    Jeg talte længe med en mand om at gå tur med sin kat i snor og hvor dejligt det måtte være for en indekat at kunne strække ben lidt, indtil at det gik op for mig, at han troede, at det var en kat, jeg gik rundt med.



  • #8   12. jun 2016 åhh ja.. der går vist ikke mange ture i byen uden "sjove" kommentarer;

    Neeej se! cirkus er kommet til byen med kamelerne!
    Høhøhø har du glemt sadlen?
    Kunne du ikke få den (dem) større?
    Hvor mange rugbrød spiser sådan en om dagen?
    Ej, en ruhåret GD, sådan en har jeg haft engang!
    En dino hund!

    og når jeg så har en af Cairnerne med;
    se frokosten er med i snor..
    eller;
    er dens makker blevet vasket ved for høj temperatur/blevet våd og krympet?



    profilbillede
  • #11   12. jun 2016 Uha, med Bella hører jeg tit "Er det et gadekryds?", "Er det sådan en gadehund?" hahaha.
    Derudover har hun en træls vane med at gø, når hun ikke får lov til at hilse. Det lyder meget voldsomt, det vil jeg give folk, men de fleste er stensikre på, at Bella.. Hun er bare aggressiv!
    Vaks er altid morgensur på vores gåture om morgenen. Han har været vant til, at man bare lige lader ham tisse på et hjørne, og så er det iiind i seng igen. Nu kommer han med ud med Bella i 10 minutters tid, lige når vi vågner.
    Dét er ikke sjovt, siger Vaks. Folk bliver helt forskrækkede, og den sjoveste jeg har hørt er "Nånånå, sure mokke!" haha ^^


  • #13   12. jun 2016 Kamelkommentaren var måske møntet på dig MLA. Tøhø

  • #14   12. jun 2016 Det var ikke sødt Søren! smiley
    møghvalp!


  • #15   12. jun 2016 Undskyld smiley

  • #16   12. jun 2016 Ej, det passer faktisk ikke.
    Den sjoveste, jeg har oplevet med Vaks, er da en lille pige kom gående med sin mor, og spurgte hende, om jeg gik tur med en bamse. Det var så Vaks.

    Hører også jævnligt, at han ligner en ræv. Der var faktisk en, der engang troede, at han var en ræveunge, hahaha ^^


  • #17   12. jun 2016 Hvad er det for en?
    Bolognese - det er da noget man spiser...


  • #19   12. jun 2016 Argo er blevet konkluderet som værende både boxer hvalp og mastiff hvalp smiley men det er vidst også det eneste jeg har oplevet med ham. smiley

  • #25   12. jun 2016 "Aarj en skøn hund, han er da ikke så gammel, hva?" Sagde manden om min (på det tidspunkt) 10 år gamle Baltohund. smiley

    Man skal høre meget før ørerne falder af. smiley


  • #26   12. jun 2016 Jeg hører sjældent andet end "hvor ser den sød ud" - super kedeligt smiley
    Har en enkelt gang fået at vide at han måtte være gammel, for han havde jo skæg.

    Folk gætter også altid på at han er en coton og jeg er snart stoppet med at nævne hans race for det går typisk således:
    "Hvad er det for en?"
    "En Lhasa Apso"
    "En hvad for en?"
    "Lhasa Apso" (Sagt meeeeget tydeligt)
    "Hva..?"
    smiley smiley


  • #27   12. jun 2016 Vi hører ikke så meget.

    Men der er da nogen, der spørger, er det en Shetland Sheepdog?


  • #28   12. jun 2016 Erika: jeg var 100% sikker på at jeg så en Lhasa Apso da jeg cyklede hjem forleden, og jeg var SÅ tæt på at gå hen og spørge, for jeg har aldrig rigtig mødt racen i virkeligheden smiley

    Nå, men jeg har ikke helt fået de samme sjove kommentarer. Hvis hun hilser på folk uden hund på turen, så er der mange der bliver overraskede og synes det er sødt, at hun har blå pletter på tungen smiley
    Ofte er det:
    "Hvor gammel er hun?"
    "Lige snart 10"
    "Nå jeg synes nok jeg kunne se det"


  • #30   12. jun 2016 Vi møder et par forbipasserende.
    Den ene til den anden:"Hold nu kæft en bred nakke"
    Den anden:"Prøv så at se hundens"

    Den sved smiley


  • #32   12. jun 2016 Charlie er jo bare en helt almindelig kedelig golden retriever så vi hører ikke så tit underlige kommentarer. Altså lige bortset fra den gang en mand kiggede på ham og sagde "Det er en schæfer det der, ikke også".

  • #33   12. jun 2016 Fünke - I de snart 4 år jeg har haft Tucker, har jeg også kun mødt 2-3 stykker når vi er rundt omkring. Ellers er det altid Shih-tzu og havaneser. Vil ellers så gerne møde nogle smiley

    Kom da egentlig lige i tanke om en sjov kommentar vi har hørt på tur:
    "Han er simpelthen så grim og så utrolig nuttet" smiley - øhm, tak? smiley


  • #34   12. jun 2016 Af en eller anden sær årsag tiltrækker mine hunde mest opmærksomhed fra ældre damer og små børn?? jeg forstår det jo ikke.. Det jeg kan huske lige nu at have hørt på turen er: "det er da rigtig præmiehunde hva" og de var begge to uglede, og mega beskidte den dag:o Så er der de børn der ikke forstår at det er hanhunde, altså drenge, det MÅ da være piger:D Så plejer jeg bare at fortælle at der jo er brug for både hanner og hunner ??

  • #37   12. jun 2016 Jeg kan aldrig huske de har ting når der kommer sådan en tråd.
    Men jeg kan huske første gang jeg havde Zenta ved dyrlægen, altså som hvalp.
    Der skulle laves en vaccinebog til hende med beskrivelse af hunden.

    Jeg står så der som 18 årig ung tøs og fortæller stolt at hun er en grå Schæferhvalp med DKK tavle.
    Dyrlægen kigger på mig, tænker sit og skriver så at Zenta er vildtfarvet. Wtf?
    Hun er GRÅ.
    Dyrlægen har siden streget vildtfarvet ud og skrevet grå smiley Men først da Zenta blev ældre...


  • #40   12. jun 2016 Her handler det ALTID om at Rosa er så lille og hun da må være en hvalp. Når jeg så siger at hun altså snart er halvandet år gammel, reagere folk nærmest som om jeg står og lyver, men synes bare hun er såååååå sød og ih og åh.
    Men kan da godt komme med et par af de mest brugte.

    "hun må være en hvalp"
    "Er det mor og datter"
    (Lucky og Rosa, han er godt nok en hanhund, men han kan da godt være hendes mor ikke? smiley )
    "Den kan da ikke være særlig gammel"
    "hvilken race er det"
    "Så kan man vidst ikke få dem mindre" (har et par gange fået en kommentar om at hun da må kunne komme i en rekord bog, men må så pænt forklare at hun slet ikke er lille nok, men hun er i modsætning til mange af rekord holderne sund og rask)


    Så får jeg da også et par kommentarer med på vejen om racen, og det er heldigvis positivt, for folk ser racen som små hysteriske hunde osv osv. men bliver altid positivt overraskede over hvor glade mine er, især Rosa.

    Den jeg så slet ikke forstår jeg får er: er det en papillon? For de ligner overhovedet ikke papillon smiley Men jeg tror det er fordi de ikke ved meget om racer, og kun kender chihuahua som korthåret, og papillon med lang pels på øre og hale.


  • #41   12. jun 2016 Der er mange der har spurgt mig om Jamie ikke er sådan en af de dersens hvide schæfere... o.O

    Der er selvfølgelig også altid den gængse: "Ved du ikke at man ikke må holde ulve som kæledyr i Danmark?"


  • #43   12. jun 2016 Ved ikke helt præcis hvilken kommentarer min svigermor får , men folk går tit over på anden side af vejen , hvis de møder dem .

    - Der forstår man jo ikke når der kommer en lille dame på 155-159 cm med Leon Berger smiley


  • #44   12. jun 2016 Anine - nej.. Jamie er ikke udelukkende hvid.. smiley haha..

    Og så var det endda en bestyrer af en Petworld der spurgte mig om det, som i følge sig selv havde utrolig godt styr på de forskellige hunde... smiley



  • #45   12. jun 2016 Er det en labrador eller en retriever? JA!!

    Og den eller sjoveste: Er de af jagtlinier??..... *LOOOOOOOOL*



    profilbillede
  • #46   12. jun 2016 Haha, fantastisk tråd.

    Jeg er flere gange blevet spurgt " Er det ikke en chihuhua" når jeg kommer gående med Mailo. En del vi har passeret har også sludret om det " ej så du den fine chihuahua, den havde godt nok en fin størrelse" smiley

    Den anden dag var der nogle børn der legede på stien bagved haven, og den ene udbryder pludselig " Neeeeej seeeeee, en sød lille hundehvalp!!! " . Mailo er så 8½ smiley

    Ozzy bliver aldrig kommenteret på andet end hvor smuk han er , hvor nuttet et ansigt han har osv. Det er generelt bare oftest ham folk kommentere på eller vil snakke med smiley


  • #47   12. jun 2016 de 2 sjoveste jeg har været ude for er :

    1. en ældre dame så Keiko (da han var hvalp).
    "ej ! sig mig... er det en RÆV du har?!"
    "nej det er godt nok en hund, men kan da godt se han ligner lidt."
    "nåh.... ej.. er du sikker på det en hund? jeg tror altså du blevet snydt! jeg tror det en ræv du har fået?!" smiley smiley

    nr 2.

    kommer gående med Keiko. store brød som han er. forbi en skole.
    der er frikvarter og nogen unge drenge sidder udenfor.
    de ser Keiko.
    "åh yeah ! så lige den der hun går med!"
    "er... er det en ulv du har ?!" (de glor alle på keiko og mig nu)

    Jeg retter lige ryggen op og spiller smart
    "ja.. ja det en ulv jeg har"

    "omg hvor sygt!" siger de bare smiley smiley


  • #48   12. jun 2016 "Ej prøv lige at se, det ligner en kænguru!", "nej jeg synes altså mere, det ligner en myresluger"

    "Den er godt nok tynd"

    "Er det sådan en greyhound?"


    profilbillede
  • #49   12. jun 2016 Hende her får nogle lidt andre kommentarer.

    "Er det en pitbull"

    "Få mundkurv på din kamphund"

    "Du ved godt, det er ulovligt at have sådan en"


    profilbillede
  • #52   12. jun 2016 Med Zita for jeg mest sød hund, det vel ikke det værste smiley

    Er det en kat ( spørg dame EFTER hun har sluppet sine hunde )

    Se far en kat

    Er det sådan nogle gucci sko ( spurgt af gammel mand med jagt hund om Zita yndige orange Paws ballon sko )

    Nååårh du vidst ikke særlig gammel hva ( om grå hoved Zita på 5 år smiley )

    Mand: Hvad hedder den ?
    Mig : Hun hedder Zita
    Mand: Zita ?
    * Zita kigger på manden*
    Mand: ej den kan sit navn

    Zita og passe border collie:
    Ligger ved siden af hinanden imens vi venter ude forand butik
    Dame : er det dens unge
    Mig: nej det ikke engang samme race
    Dame: nåh hvad er den store for en
    Mig: border collie
    Dame: ej min datter har en border collie det der ligner overhoved ikke en border collie
    Mig: ehm han er ellers ret classic ( total standart sort og hvid border )

    Venindens bichon
    " ej far se et lambi lam " smiley


  • #56   12. jun 2016 En af de absolut sjoveste var da vi en aften mødte en flok knægte på mellem 17-20. Der havde en lille lhasa agtig hund med sig...

    Alle som en begyndte at panikke da vi nærmede os og Lhasa'en måtte bestemt ikke hilse. De var ellers sådan en flok lidt hårde fyre at se på...men da vi havde passeret kunne jeg høre dem bag mig

    "Åh jeg er bare sygt bange for bulldogs!" "Fuck den så vild ud! tænk hvis den havde angrebet din mors hund" "Ja man' jeg ved det..fuck jeg blev sgu noia!"

    Minion var omkring 6 måneder... smiley :D

    Vi får mange kamphundskommentarer...en enkelt snakkede om mundkurv..hvorefter han for sig selv mumlende fik ræsonneret sig frem til den nok ikke kunne sidde fast på "dens flade snude"...og sådan gik han ellers talende for sig selv videre...

    To ting er nærmest sikre kommentarer..."er han ikke for tynd for racen" og efter sådan ca. to sek i hans selskab "den er ikke ret gammel er den?" -ups... smiley

    Jeg bliver også ret tit spurgt om hvorfor jeg dog har fået kuperet hale og nogle gange ører...

    Og der er simpelthen så mange søde og sjove...som jeg ikke kan huske..

    Men Nikolaj på tre...der bor på 5 sal..kalder ham konsekvent en kat...-vi tror det er ørene... smiley smiley


  • #58   12. jun 2016 Hey altså...han bliver kaldt SLEMME MISSER når han er strid smiley eller får lidt skæld ud smiley smiley ......men det har Nikolaj altså ikke hørt...


    Og haha åh ja i hilsestadiet..det er liiige der smiley :D


  • #60   12. jun 2016 ....resultatet er det samme...!!
    Hviskede hun forsigtigt så den ikke vågner... smiley smiley :D


  • #62   12. jun 2016 HAHAHA det er nemlig hvad han gør.... smiley YO! smiley smiley <3 smiley

  • #63   12. jun 2016 Her er et lille enkelt beat til rappen: Bom bom chi, bom bom chi osv.

  • #64   12. jun 2016 Der kommer mange kommentarer, når man har whippet oftest er det spørgsmålet om det er greyhounds og det er forståeligt da ingen af racerne jo er nogle, som man møder på ethvert gadehjørne.

    Om Lotus, min første whippet, var der en dame som kommenterede, at det dog var en ualmindelig smuk dalmatiner jeg havde smiley

    Hun havde de to grå pletter, som kan ses på billedet og vejede 10 kg.


    profilbillede
  • #66   12. jun 2016 Umusikalsk måske, men ikke langsom (kan bevidnes af indtil flere ex'er) smiley

  • #67   12. jun 2016 Det er da ikke noget at prale med smiley

  • #69   12. jun 2016 Hvis ting er kedelige, så er det fanme med at blive færdig i en fart smiley

  • #70   12. jun 2016 Malene, -skønt billede! Mojo lever, helt klart, det fede boxerliv! smiley

  • #71   12. jun 2016 Bliver ofte spurgt om, hvor gammel Berta er, og folk bliver så overraskede over, at hun ikke er hvalp - fordi hun er lidt lille og bare opfører sig hvalpet, når folk vil sige Hej.

    Det sjoveste, jeg har hørt (3 gange indtil videre), var om hun var sådan en kamphund. Fnis, prøv lige at kig på hende smiley smiley


    profilbillede
  • #72   12. jun 2016 Med Baby får jeg mest negative kommentare, om hans hysteriske anfald når han ser andre hunde.

    Da vi boede i aalborg, sad vi i en park og trænede.. En dame kom forbi, med sin egen hysteriske papilion, og Baby træk ud i snoren.. Hun nærmste råbte, at jeg da ikke kunne have sådan en aggressiv hund med i parken! smiley

    Vi er også engang gået forbi en far med sin søn hvor sønnen råbte "SE FAR! Den hun har futter på!"


    profilbillede
  • #73   12. jun 2016 Med Alvin var det de typiske "er det en hest, kalv, ko, pony" kommentare smiley
    Men han er da også blevet kaldt en dalmantiner et par gange eller 100 smiley


    profilbillede
  • #74   12. jun 2016 Den gang jeg lige havde fået Balto og han var lille bitte(8 uger) havde jeg ham med på strøget, går med ham på armen, og han sidder muse stiller og betragter verden. Pludselig bevæger han hovedet, en dame der går i nærheden udbryder et gisp og siger "gud den er levende"



  • #75   12. jun 2016 Jeg har da glemt flere

    Mand: han er da vist en tysker
    Mig: nej, han er dansker
    Mand: men så er han jo ulovlig
    Mig: nej
    Mand: nåh men det er bare fordi man ikke ser så mange
    Øh.... Okay så..

    Gammel mand: se en politi hund i forklædning
    Ozzy havde en Julius sele på, så tror manden troede vi var civilpoliti.


  • Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #76   12. jun 2016 "Sikke en fin dværgschnauzerhvalp du har!" udbrød en mand med en voksen dværgschnauzer.

    "Hvor har du bare en dum ejer, som ikke kan se at du er ved at dø af varme," sagde en dame til Meggie, imens hun forgæves forsøgte at lokke hende til sig.

    "Den Shih Tzu er da for grim! Med den snude skal du ikke regne med at den kan vinde noget til udstillinger, den er overhovedet ikke racetypisk nok," sagde en forbipasserende mand med helt(!) styr på racerne. "Bare rolig, jeg melder hende bare til havaneserklassen, folk kan alligevel ikke se forskel." smiley

    Et held at min utroligt grimme Shih Tzu er en smuk Bichon Havanais smiley


    profilbillede
  • #77   12. jun 2016 Den sjoveste jeg har hørt var "Det er da en politihund"... sandsynligvis pga Chicos dengang K9 sele smiley

    Ellers er det mest sådan noget "nååh, hvad er det så for en?" "Han har da godt nok store øre!" "Hvor er han søøød!" "Han er da godt nok en kælen lille en"


    profilbillede
  • Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #78   12. jun 2016 Erika - Meggie er engang blevet forvekslet med en Lhasa Apso, eller jeg regner med at det var den de mente da de udbrud "Nej, se! En Lasso Apsa!" smiley


  • Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #80   13. jun 2016 Ja, jeg må tage at klage til opdrætteren smiley

    Og sikke en bedårende Golden/samojede, hvor får man fat i sådan nogle? smiley smiley


  • #81   13. jun 2016 Har mest fået kommentarer omkring mine store hunde (mastiff og bullmastiff), som regel noget i stil med: Den skal nok have mange rugbrød om dagen, eller: er du ude og lufte ponyen/hesten.

    Oplevede en enkelt gang, da jeg luftede min bullmastiff, at en mand sagde: "sikken en fin Golden retriver du har" ??? smiley Ellers påstod folk som regel, at han var en bokser smiley


  • #82   13. jun 2016 Jeg stod en gang med min gamle tæve og snakkede med en lille pige
    Hun: "Hvor er han sød, hvad hedder han?
    Mig: "Hun hedder Queenie."
    Hun: "Han er sød."
    Mig: "Tak, men det er en pige."
    Hun: "Han er sød alligevel."

    Okay så..


  • #83   13. jun 2016 -To ældre mænd der har fået øje på hende: ej haha se lige den hund, den må være løbet ind i en væg

    -En mand til hundetræning, spurgte om hvor hun havde fået kuperet ørene henne og om hun var fra Tyskland da man ikke kan få sådan en hund herhjemme sagde han

    -Et barn sagde, se far, det er en mor hund for den har patter

    - er det sådan en amerikansk bulldog? Er den lovlig?

    Det har nok været de kommentar jeg har grint allermest af..



    profilbillede
  • #85   13. jun 2016 Jeg oplever faktisk også ret ofte at folk ikke tror at begge mine hunde er pudler. Den mørke med kontinental klip er klart en pudel, men de spøger indimellem hvad den hvide er????? Jeg synes nu ellers den hvide ligener en pudel som de fleste har dem, altså kort i pelsen. .?

    profilbillede
  • #86   13. jun 2016 Lukas<3

    profilbillede
  • #88   13. jun 2016 Tia blev kaldt en dansk/svensk gårdhund da hun var hvalp. Hun var nemlig helt korthåret og havde kipører så hun kunne godt ligne lidt smiley

    Jeg bliver TIT spurgt om Daisy er Tias mor. Og om Tia er en stor hvalp. Men hun er altså 7 år smiley
    En har også en gang sagt "jeg kan godt se at den store er en border collie, men hvad er den lille for en blanding?" Jo nu skal du høre. Den lille blanding her er en ægte border collie smiley


  • #92   13. jun 2016 De kommentare vi får er egentlig ikke så sjove smiley

    Gik tur i odense med Dana, en ældre dame kommer imod os, da hun ser Dana, fiser hun hastigt over vejen med sin lille vovse, og råber til mig : Jeg kan ikke lide schæfere smiley
    Jeg svare hende, at Dana er en Belgier og ikke en schæfer smiley
    Damen kigger lidt, og råber det samme igen, mens hun skyder sig væk smiley
    Ellers høre vi mest at det er da en flot blanding mellem collie og schæfer smiley
    Sjovt nok tror alle vi møder at Anton er en ægte foxer, og vil ikke tro han er en blanding smiley men vi får ros for at han er så flot slank smiley


  • #93   13. jun 2016 Haha nej, Emma, det var nu i Esbjerg smiley

  • #94   13. jun 2016 De fleste kommentarer er søde og positive, den sidste var i lørdag : "Kæft, det er fandeme en smuk hund, du har." Og det kan man jo kun blive glad over, men det har også været nogle morsomme.

    Som f.eks. da min meget feminine pyreneertæve Koko blev forvekslet med en Kuvasz han af en tæveejer, der gerne ville købe en parring.

    Eller herren jeg mødte et par gange, som stædigt fastholdt, at Sandy var en fejlfarvet newfoundlænder, og at jeg var blevet snydt. En ting var at han ikke troede på mig, men han vendte tilbage til mig et par gange for at gøre mig opmærksom på det.

    Eller damen til dyrlæge der spurgte om Celtia (ca. 73 cm høj, hvid og med stor kastratpels) var en labrador. Da jeg forklarede at nej, det var en pyr, var kommentaren, at hun havde også godt undret sig over, at den var så langhårede.

    Og så er der selvfølgelig de sædvanlige gæt på racer og sammenligning med: golden, samojede, husky, Saint Bernhard, Irsk Ulvehund (det skyldtes vist, at vedkommende havde hørt, at Irske Ulvehunde var verdens største hunderace, og han kunne ikke forestille sig noget større end min hund).

    Nu er pyreneerhunde ikke særlig udbredte, så det undrer ikke, at folk ikke kender racen, men når folk, som selv har haft en af de nævnte racer, alligevel tror, det er sådan nogle, jeg har, så undrer jeg mig alligevel.

    Ellers er der de sædvanlige, som jeg tror alle stor hunde ejere kommer ud for: Den må da spise et helt rugbrød om dagen, Hold da op, det er jo en halv hest, den der.

    Og så selvfølgelige for alle pyreneere: Øij, den ligner en isbjørn.


  • #95   13. jun 2016 Har Agnes på knap 13 uger..
    Jeg får mange dejlige kommentarer når jeg har hende med rundt smiley
    En sjovere kommentar som jeg har hørt flere gange er,at folk tror det er en kanin jeg har med smiley ( pga hendes størrelse smiley smiley )
    Så her er min kanin smiley smiley
    Ps: Hun vejer 2,1 kg smiley


    profilbillede
  • #97   13. jun 2016 Åh ja, den med pelsplejen får jeg også ofte.

    Og gerne med en henvisning til at de jo er hvide, som om hvide hunde bliver mere snavsede end andre farver hunde smiley



  • #98   13. jun 2016 @Mette: Lidt OT - jeg kan se at selen sidder langt bedre på Ozzy end den gjorde på Perle smiley
    Med Perle får jeg også sjove kommentare. De fleste tror hun er en 'neeeiiii en søøøøød' labradorblanding. Når de så får at vide at hun er en Dobermann så er hun pludselig farlig smiley Og så håber folk dælme jeg 'ved hvad det er jeg for en hund' og pludselig mener folk der ellers intet aner om hunde at vide at hun skal behandles hårdt og have at vide hvem der bestemmer og bla bla bla .....
    Hvis jeg er i drillehumør så siger jeg at hun er Chihuahua når folk spørger hvad hun er for en. smiley smiley smiley
    Mine Irske Terriers er der ingen der ved hvad er så her kommer mange gode bud:
    Er det en Airedale Terrier ?
    Må hønsehunde godt have den farve ?
    Er det en Terrier af en art ?
    Er det en af de der Schnauzere ?
    Hvad er den blandet af ?
    'Guuuuud hvor er den sød; den ligner en teddybamse'
    Det mest farfetched var nok:
    Collie smiley smiley smiley
    Malinois smiley


  • #99   13. jun 2016 Vaks er også altid en tæve og Bella er altid en han.
    Vaks må være meget fimset smiley


  • #103   13. jun 2016 Mig og Crazy(dog)Lady får også mange kommentarer når vi kommer med flokken på 5 hunde. smiley
    Flest positive, hvor folk griner lidt, spørger om de er i familie, og om de er samme race alle sammen.
    Og den klassiske "Min kat er større end dem der!!!"

    Jeg var i Brugsen med Lillegutt da han var hvalp, og der er der en lille knægt på 3-4 år der siger til sin far "Far se kattekillingen". Det var lidt sødt!

    Eller da jeg kom gående med min gamle hund engang, også en bette en, og en stor bredskuldret rockertype stopper op, og udbryder "Ejjjj, det er sådan en jeg altid har ønsket mig!" Der grinede jeg godt nok lidt!

    Men desværre får jeg/vi også en del negative kommentarer. "Er du ude og gå tur med dine rotter?", "Prøv lige at se de der rotter i bånd" etc. jeg kan godt tage sjov, men man kan høre at mange af dem siger det på en nedladende måde. Og så er der også en del der ruller med øjnene når vi kommer gående, fordi der er så mange hunde.

    Og så her den anden dag var jeg ude og gå med 2 af mine hunde, da der kommer en gruppe teenager drenge gående mod mig, og jeg når at tænke "Suk nu kommer der en dum kommentar!"... Men så lige da jeg får forbi, kigger den ene fyr ned på mine små, kigger på mig, og siger "Hvor er de bare smukke!" Aww smiley


  • #104   13. jun 2016 Hahah, det minder mig om en gut i Esbjerg!
    Stoooor mand, lædervest, store arme, tatoveringer over det hele, læderstøvler, og så kom han gående med den mest fimsede lille chihuahua på 2-3 kilo, hahah. Jeg fniste altså lidt, det er mega sødt!


  • Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #105   13. jun 2016 Kom lige i tanke om da min kære mormor havnede i en længere diskussion med en ældre dame forrige gang Meggie og jeg var på besøg. Damen begyndte at snakke om sin Shih Tzu som var derhjemme i troen at Meggie var en Shih Tzu. Min mormor (som ikke anede hvad en Bichon Havanais var inden de mødte Meggie) gav sig til at forklare ALT om havaneseren. Damen blev vist pinligt berørt over at have taget fejl af racen og fastholdt påstanden om at det altså var en Shih Tzu fordu hun havde en magen til derhjemme, og at der altså ikke eksisterede den der race som min mormor snakkede om. Jeg stod og fniste lidt for mig selv, inden jeg lykkedes at samle mig sammen nok til at sige til min mormor at "vi bliver nødt til at skynde os, ellers bliver morfar urolig." smiley

    Min mormor er meget stolt af sit havaneserbarnebarn smiley smiley


  • #107   13. jun 2016 Ja man forestiller sig jo bare dem med de der store muskelhunde! Så når de kommer der med sådan nogle små hunde, så ser det lidt sjovt ud smiley

  • #109   13. jun 2016 Eller også er det bare dem, man lægger mærke til, fordi det er uventet. smiley

  • Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #110   13. jun 2016 Årh, det er så sjovt når "hårde" typer pludseligt glemmer at spille smarte fordi de smelter når de ser en lille pelsbold smiley

    Man er da også meget sejere hvis man er glad for dyr smiley


  • #112   13. jun 2016 Stort set alle vi møder vil meget gerne hilse på Juice, og vi har fået utrolig mange gæt på race med på vejen. De fleste var sikre på at han var en Broholmer, men schæfer, amerikansk staffordshire terrier og Sankt Bernhard har også været nogle af buddene. Mener faktisk kun at en enkelt har gættet på at han var en dogue. Når folk spørger ind til hvilken race han er, har jeg lært at sige fransk mastiff, fordi jeg ellers skal stå og gentage douge de bordeaux 10 gange, inden folk kan sige det smiley

    Emma får vi ikke så mange kommentarer på igen, men kan huske en fra da hun var hvalp. Jeg kommer gående med Emma, da hun var omkring de 10 uger, hvor vi så møder en kvinde med hendes hund. Kvinden trækker straks væk, og udbrød "min hund skal bestemt ikke hilse på en dobbermann". Når folk skal gætte på hvad Emma er, kommer der mange uvidende kommentarer om at der ihvertfald må være enten rottweiler eller dobbermann i hende. Tænker at det lige er de eneste racer folk kender med de brune og sorte aftegn smiley


  • #113   13. jun 2016 For mere end 30 år siden hvor vi havde vores blandingshund (gadekryds) af særdeles ukendt herkomst med på stranden var der er en tysk badegæst der spurgte min far hvad det var for en hund.
    Min far talte ikke tysk, men udbrød alligvel "Das ist ein strassenkryts".
    Tysker så først meget tænksom ud, men skraldgrinede herefter. Jeg tror han fattede meningen.


  • #114   13. jun 2016 Pia, det lyder ellers som en mega fansy race smiley

  • #115   13. jun 2016 Mona (Mims, mannemann og Bacon)
    Ja i må få mange kommentarer, men det er da helt slemt når vi kommer med 7 smiley hold op hvor folk gloede sjovt på os!
    Jeg stemmer stadig for at der er en der skal gå med dem, hold op hvor ville den person få mange kommentarer og gloende folk smiley

    Da Rosa var hvalp, havde jeg hende med ned til min mor. Min mors nabo kom seriøst ud fra et hus hvor hun var på besøg, for at se hvad det var jeg gik med, for hun syntes altså det lignede en gnaver af en art på afstand. Det var så en hundehvalp smiley
    Jeg har også hørt at jeg gik med en kattekilling. Men okay der sad hun på armen, så hun kunne vel godt have været en kattekilling smiley

    Min lille kattekilling med sin mor (Lucky), som tydeligvis ikke gider den smiley smiley


    profilbillede
  • #117   14. jun 2016 Hahahahaha smiley det var respekt smiley

  • #118   14. jun 2016 Får tit, at vide det er to utrolig smukke boksere jeg har mig... smiley
    Når jeg så siger de er Bullmastiff, bliver de som regel ulovlige og skal være i mundkurv smiley



  • #119   14. jun 2016 Elton ?? Ha ha ha ... Jeg har set ud som de unge drenge egnag til et skue hvor jeg får set en gd han, men jeg var mere forbløffet over hvor meget de hang:D jeg har jo bare hunde med sådan nogle små fine kugler???? Ps jeg ønsker mig sådan en irsk ulvehund det er nogle fine hunde??

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #120   14. jun 2016 De fleste kommentarer jeg får, går på antallet - tilsyneladende er det dét folk ser når man går med 4+ westier smiley
    - Ellers er det "ih så søde" osv.

    Men jeg er forbløffet over hvor få der ved hvad en westie er, alligevel, - jeg må ofte over i "hvid skotte" før de tilnærmelsesvis kan følge med smiley

    Okay den værste kommentar jeg har fået engang, hvor hundene godt nok fik foder med laks i og fik et grimt lyserødt skær, blev spurgt af en mand om det ikke var cairn terriers jeg havde - han nægtede at tro det var westier, for dem havde han to af derhjemme og de skulle jo være HVIDE.

    Eller en dame der skulle se vores hanhund i forbindelse med parring, hun mente ikke han var hvid nok - beklager at kræet ikke havde været i bad etc. det hele skete ret hastigt. Samtidig står hun bare selv med den grimmeste westie med hængeører og generelt meget lidt køn eller racetypisk, og beklager sig over min fordi han er 'fejlfarvet' smiley


  • #121   14. jun 2016 Jeg hører tit er det en broholmer, og hvis det ikke er det så må det være en mastiff eller bullmastiff... og hvis jeg så nævner han er en dogo canario så skal jeg gentage det 4 gange og folk forstår det alligevel ikke, også plejer jeg at sige en mastiff fra kanarieøerne.... xD

  • #123   14. jun 2016 "Er din boxer ikke lidt tyk?"

    "Ja, i min familie har vi også altid haft boxere. Det er sådan en dejlig hund!"

    "Jeg kan godt forstå at du er glad for din hund, men hvorfor kalder du den for en guldmastiff?"





  • #124   14. jun 2016 Guldmastiff smiley

  • #125   14. jun 2016 Tyttebøvs - Holly er da en Guldmastiff smiley

  • #126   14. jun 2016 Haha - hun er guld!

    Jeg troede det var slut med boxer-kommentarer, når jeg nu fik en fawn bullmastiff. Men næh, nu lyder det bare
    "jeg vidste slet ikke, man kunne få boxere i den farve" smiley


  • #127   14. jun 2016 Forstår folk så at det ikke er en boxer når du siger at er bullmastiff? ?

  • #128   14. jun 2016 Jo, de fleste forstår det, når de får det at vide, men nogen gange siger man bare ingenting.
    Efter 10 år med bullmastiffer er det også bare blevet en del af mit sprog. Når jeg skal beskrive min hund, for en som ikke kender racen, så bliver det altid noget med en tyk boxer/forvokset boxer. Hæhæ


  • #130   14. jun 2016 Får tit kommentaren hold da op hun er grim om Tøsen. smiley
    Pas nu på hvis det begynder at regne det kan jo være den drukner osse Tøsen.
    Hvad race er den grimme der, det er en griffon en hvad for en en griffer en hvad for en, ja det er en hund.
    Ved Bella er det sikke en fin papillon ja det er hun så ikke hun er Chihuahua, ej det er hun da ikke, øh jo det er hun, hun er bare ikke så langhåret som mange af de andre er. smiley


  • #131   14. jun 2016 Hører tit de klassiske "neej, hvor er den sød" og "den er da ikke ret gammel, hva?"

    Og så er der tit nogen der kommenterer, at han er glad for at gå på bagbenene
    "Har det været en cirkushund?"
    "Hvordan har du lært ham/den det?"
    "Han har godt nok god balance!"

    Og så har jeg mødt et par stykker der synes, at han ligner en muskelhund:
    "Det er da vist en kamphund den der"
    "Skulle den ikke gå med mundkurv?"
    "Ja ja, der står i papirerne, at den er en Jack Russell. Men hvad er den så i virkeligheden?" Hahaha, der kunne jeg ikke lade være med at grine smiley



  • #132   14. jun 2016 Det sidste nye for mig, som jeg faktisk er begyndt at få en del, er at folk siger (for sjov) at de vil stjæle Rosa, også fremmede mennesker smiley smiley

  • #133   14. jun 2016 Hahaha - Fuck der er mange gode historier smiley

    Forleden blev vi indhentet af en ellers bekendt Lab og ejer som efter lidt sludder siger: Hun er heller ikke så gammel jo (Sally) - njææjooo, hun er 5 år.
    AHVA? kigger på sin egen halvkvapsede lab på 3 år og siger: Kan hun ikke lide mad siden hun holder sig så godt da? Ork jo, hun æder alt, Tørkost, råt, kedelig kiks, grønt, frugt, urter - ja selv spirrende græs gør godt. Nå nå nå, der ka' man bare se. Lidt akavet fik vi afsluttet samtalen og gik videre smiley

    En anden sjov en ude på langs ridebanen: Hvad er det for en race, er det sån en schæfer? Nix, hun er en Rottweiler blanding. OKAY, så er det jo sådan en af de dersens kamp.... aaaaaarh.

    En motionist på stranden kommer spændende hen til mig på stranden og begynder at skælde ud, og giver mig skylden for at hendes barn nu er angst for hunde. Tænkte jeg holy moly hun er skør hende der, og så løb hun videre til den næste hundeejer smiley Vi fik dog en tur til da hun kom på tilbage vejen.

    Der er også masser af de der typiske rotte tankegange: Husk de årlige kampe, de ½ årlige, vær Alfa, Alfarul, stir den i øjnene, den hårde opdragelse, hierarki osv osv.............

    19/20 mennesker snakker om hende som "Han", selvom hun står med lyserødt halsbånd. Jeg har mistænkt at det her lidt macho emblem rotten stadig har for at være den skyld idet.

    Se en rottweiler hvalp smiley

    Hun er GODT nok tynd hva!? Nææh


  • #134   14. jun 2016 Johnny, haha her er det lige modsat, Lucky render rundt med sit navn på sin sele, hans sele er godt nok orange, men snoren er blå. Rosa derimod har en sort snor og en rød sele, selv deres hundetegn er pige/Drenge farvet, alligevel tror de fleste at Lucky er en hunhund og at han er Rosas mor smiley

    Jeg har givet op, Lucky er bare for fimset, uanset hvad jeg gør smiley


  • #135   14. jun 2016 Haha hvor sjovt i nævner det med store mænd med små hunde. Jeg kalder nemlig Mailo og min mand for et umage par smiley

    Min mand er bred ( og tyk smiley ) , har mange tatoveringer, skæg, og kan bare godt se ret "farlig" ud hvis man ikke lige kender ham. Og det ser altså bare lidt sjovt ud når han så kommer gående med Mailo på 5½ kg smiley

    Som min far sagde i vores bryllupstale : " Da du kom hjem med ham første gang tænkte jeg , fuck en rocker!! " ahahahahahahaha.



  • #136   16. jun 2016 det sjoveste jeg nok er blevet spurgt om, er om den store er mor til den lille. men altså schæfer og border collie er jo også til at tage fejl af smiley og hvis man ser bort fra den tissemand der sidder på schæferen, så kan jeg da godt forstå man kan være i tvivl smiley det var en grand voksen mand, der spurgte mig, da vi var hos dyrlægen.

    profilbillede
  • #139   16. jun 2016 My only... Lucky er der også mange tæver der hedder smiley

  • #140   16. jun 2016 Minion, det gad jeg dælme godt at have set smiley mega labrador lige! smiley

  • #142   16. jun 2016 Tror jeg virkelig gerne på smiley Min kæreste siger også at jeg ser mega sjov ud engang imellem når folk kommer med deres hen i vejret race bud smiley

  • #144   16. jun 2016 Forhåbentlig MED hunden? smiley eller..? smiley smiley

  • #145   16. jun 2016 Haha ja, Turner og hund har jeg godt nok også hørt utallige gange smiley Især da vi boede på Sjælland en periode sidste år - tror ikke så mange jyder har set den film smiley smiley

  • #147   16. jun 2016 Vi boede i Holbæk, og vi kunne ikke gå igennem gågaden uden at høre "Turner og hund" mindst 3 gange smiley Det var så også derovre de mest bizarre race bud kom, og broholmeren blev også gættet på utrolig mange gange smiley

    Min konklusion var egentlig at sjællændere havde mere travlt med at se tv hvor imod jyder var mere uddannede og vel vidende smiley


  • #148   16. jun 2016 Nu er jeg fornærmet. Godt nok er jeg Jyde, men jeg har skam set Turner og hund. smiley

  • #149   16. jun 2016 Haha Susanne, du skal ikke føle dig stødt smiley Selvfølgelig har nogle herovre set filmen, men underligt nok har jeg kun hørt den kommentar på Sjælland smiley

  • #150   16. jun 2016 Måske kender vi Jyder mere til hunderacer? smiley

  • #151   16. jun 2016 Det var netop det jeg tænkte smiley

  • #152   16. jun 2016 Ja ved da godt der er tæver der hedder Lucky, men han har jo blåt med blåt på, og Rosa rødt, det kunne måske indikere at Lucky var en hanhund. Men neeeej han er Rosas mor smiley
    Men på den anden side Lucky og Rosas mor er søskende og ligner hinanden en hel del, så det siger vi bare. Men det må nu alligevel gøre lidt ondt i hans ego smiley


Kommentér på:
Hørt på turen

Annonce