5.499 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Ulve som kæledyr og ulvehybrider Ulve som kæledyr og ulvehybrider

Hej alle.

Fik lige set et klip fra en special episode af Hundehviskeren hvor Cesar Millan skulle rehabilitere ulvehybrider og fik hjælp af en ulve ekspert. Efter jeg lige fik set klippet, kom jeg til at tænke på om der mon findes sådanne hybrider i Danmark?
Nu hørte jeg en del kommentarer i videoen der omkring disse hybrider, i forhold til at man skulle behandle dyret mere som en ulv end som en tam hund og jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvad jeres meninger omkring det at holde ulve som kæledyr og have hybrider er?
Fred til andres meninger, jeg syns bare ikke det er det bedste valg at tage når man tænker at man vil have en ulv som kæledyr, da det vel egentligt er som at have en tiger eller et andet vildt dyr som kæledyr.
I forhold til hybrider, de er flotte, men er det mon også et klogt valg at holde dem som kæledyr? smiley

Glæder mig til at høre jeres svar. smiley

God dag. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulve som kæledyr og ulvehybrider
  • #1   25. jun 2016 Det er gudskelov ulovligt at holde ulve og ulvehydrider som kæledyr i DK. Så det tætteste man kommer er Tjekkisk ulvehund (og muligvis en mere, som jeg ikke kan huske hvad hedder) som der (heldigvis) heller ikke er så mange er

• #2   25. jun 2016 Jeg havde skrevet præcis det samme som Anne Julie men så kom jeg pludselig i tvivl, og det er faktisk lidt svært at finde et entydigt svar på nettet. Men udover det, nej, så synes jeg ikke det er klogt hvis Hr. og Fru Danmark kan komme til at holde ulvehybrider.

• #3   25. jun 2016 Det er da kun heldigt så. smiley
    Lige i forhold til det klip der, var der mange tusinde mennesker der anskaffede sig netop disse kæledyr fordi de så seje ud og var flotte. Måske ikke den helt rigtige indstilling at have.

• #4   25. jun 2016 Mener heller ikke at det ville være særligt godt. Tror ikke folk er helt med på hvad de anskaffer sig og hvad 'worst case scenario' kan være.

• #5   25. jun 2016 I øvrigt vil jeg lige indskyde at jeg ikke har noget imod Tjekken. Jeg ser bare meget nødigt at den ender i hænderne på Hr. og Fru. DK.

• #6   25. jun 2016 Folk kan jo ikke engang finde ud af at købe en almindelig hund, så jeg har ikke meget tiltro til de ville kunne håndtere en ulv(hybrid.

• #7   25. jun 2016 Man bør ikke anskaffe sig hybrider uden at sætte sig ind i eventuelle risici først. smiley
    Ulve (ligesom andre vilde dyr) er bare ikke kæledyr og hybrider, jamen de er flotte, men jeg ville aldrig nogensinde selv anskaffe mig en. smiley

• #10   25. jun 2016 #8
    Hybrider kan være fantastiske kæledyr i de rigtige hænder, ja. Så meget vil jeg gerne gå med til, men der er desværre bare - som du selv siger - rigtig mange der ville ende med at lande i de forkerte hænder.
    Det jeg mener med at jeg aldrig ville anskaffe mig en hybrid er fordi at jeg bare ikke har de ressourcer der ville skulle bruges på dyret og fordi at min moralitet ganske enkelt fortæller mig at det er forkert. smiley
    Ulve er noget helt andet. Kan ulven ikke blive sluppet ud i det fri igen og få et rigtigt "ulveliv", så kan jeg gå med til at de skal holdes i reservater osv, hos folk der ved hvad der skal gøres med dem. smiley
    Der er alt for mange der anskaffer sig tigre, løver, krokodiller, ulve, pumaer, serval og lignende udelukkende fordi de er søde som unger eller fordi det er "sejt" at have sådan et kæledyr og det er bare ikke holdbart i min mening. smiley

• #14   25. jun 2016 Jeg tror faktisk at det er en meget ringe ide at krydse en ulv med en hund. De har jo modsatrettede instinkter.

• #15   25. jun 2016 # 11 Det er sådanset også det jeg skriver.....

• #16   25. jun 2016 Jeg ser ikke ulve og ulvehybrider som kæledyr...og jeg tror at man går helt galt i skoven hvis det er hvad man gør...og ønsker.

Kan det være..i de rette hænder.. et interessant spændende dyr at have, som sikkert også kan vise hengivenhed i en vis grad tilbage..ja.. kan man føle det enormt givende..ja..

Men det er og bliver et vildt dyr...og den del skal i den grad respekteres.

• #18   25. jun 2016 Heldigvis ikke.. Men der er en masse forskellige former for ulvehunde, som ligner en ulv som man gerne må have

• #19   25. jun 2016 Selvfølgelig egner et vildt rovdyr sig ikke til at være kæledyr eller hobbydyr hos private.
    Hvis man vil have et kæledyr så køb en hund. Der er ingen og det mener jeg - ingen - gode argumenter for at vælge en ulv eller hybrid som kæledyr i stedet for en hund. Evt af mere naturtro race.

Man ødelægger dyret, omgivelserne tages som gidsel og ens eget liv bliver så meget mere besværligt.

• #23   29. jun 2016 Så mange gode argumenter. Syns det er fedt at høre jeres holdninger og meninger. smiley
    Men ja, vilde dyr er ikke kæledyr og en hybrid er, som nogle nævner, totalt modsatrettede.

• Andreas Ploug J
    Andreas Ploug J Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #24   1. mar 2017 Hvis i syntes det er dumt/farligt/synd for en ulvehybrid, hvad syntes i så om hunde for de fleste hunde er hybrider og har været igennem en kunstig udvikling i mange 100 år så hvorfor skulle vi ikke også have tilladelse til at gøre det med ulven.

og grunden til Hr. og Fru. DK ikke kan finde ud af passe en hund er mange gange ikke fordi de ikke havde interessen men fordi normen i danmark er at side på sin flade røv på et lorte kontor eller arbejde hele tiden så de har ikke tiden til at opdrage deres hund og enda ngole gange ikke engang deres børn og der er fandme synd ik?

jeg syntes ikke vi skal frygte ulve/ulvehybrid for det er jo sådan også en slags racisme... som ingen burde have imod sig!

• #25   1. mar 2017 Kors i skuret en gang vrøvl...

• #27   1. mar 2017 Er vinterferien ikke slut for længst?
    Børn der keder sig har det med at trolle HG....

• #28   1. mar 2017 Hvad er det lige, at mennesker skulle kunne give ulven som kæledyr, som er til ulvens fordel ?

At ville holde sådan et dyr som kæledyr er den største gang egoisme, jeg længe har hørt om.

Og så er der vist en, der har behov for at sætte sig lidt mere ind i, hvad racisme er.

• #29   1. mar 2017 Der var en bruger herinde for nogle år tilbage, der havde et søskendepar - ulvehybrider.
    De lignede på ingen måder ulve i forhold til eksteriør (måske størrelsen), men som jeg husker det, havde de andre egenskaber, der adfærdsmæssigt gjorde.

Jeg husker desværre ikke brugerens navn og heller ikke hundenes.
    Måske andre gør.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #31   1. mar 2017 Genetically, the wolf and the dog are the same species - thus they are not actually 'hybrids' (for a human comparison, a wolf and a dog are no different than a person of Asian decent is different from a person of European descent)

http://www.howlingwoods.org/wolf_dogs.html

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#32   1. mar 2017 http://www.hunderacer.com/hunderacer/ulvehybrid.php

• #33   1. mar 2017 nej ikke for længst, nogle steder er vinterferien i uge 8 smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

• #38   30. sep 2017 Hej faldt lige over dette gamle opslag hvor du spørger om forhold til Ulve/Ulvehybrider det er forbudt at havde ulve og hybrider i Danmark men der findes 3 racer som et tæt beslægtet til ulven det er Scharloos wolfhund,. Tamaskan wolfdog og den sidste er Tjekkoslovakisk ulvehund som jeg har, vil sige det er ikke hunde som enhver burde havde da de er ret svære at håndtere og det kræver utroligt meget af ejeren Til sidst vil jeg lige gøre Palle opmærksom på at ulve og hunde pare sig i naturen af egen fri vilje bare lige at få det på det rene

• #41   30. sep 2017 Minion
    Ofte hører man, at kastrering ikke løser noget problem. Det vil jeg nu ikke umiddelbart udelukke mht dit smiley Så spørger du til prisen. Omkring det samme som det koster for en stor hund.

Kommentér på:
Ulve som kæledyr og ulvehybrider

Annonce