{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på racer
  • #1   8. jul 2016 Æhh ja.. smiley

    Umiddelbart vil jeg sige at det har noget at gøre med højde og vægt at gøre..

    Men altså, lige det har jeg ikke en dyt forstand på.. Haha.. smiley smiley


  • #2   8. jul 2016 Inden for samme race vil en evt. Miniature udgave være afgrænset Feks puddel, gravhund osv. Men mellem forskellige racer er der ikke som sådan en diffinition på hvad der er en lille hund og hvad der er en miniature hund. Det kommer an på sammenhængen. smiley

    Hvorfor?


  • #3   8. jul 2016 Sidder og snakker med en kollega og snakken faldt på hendes datters griffon. Om det er en miniaturerace eller en lille race kunne vi godt tænke os at vide, for ingen os - især mig- har styr på de små racer smiley

  • #4   8. jul 2016 Griffon er mig bekendt ikke en miniaturer. Så små ikke synes jeg ikke de er....?

  • #5   8. jul 2016 Nej - de er ikke miniature.

  • #6   8. jul 2016 Det er forskelligt alt efter race. En miniature Bull Terrier er jo en del større end en Miniature Gravhund

  • #7   8. jul 2016 Super, tak! smiley det besvarede vist mit spørgsmål

  • #8   8. jul 2016 Miniature er jo som udtryk subjektivt. Fx er min Dværgschnauzer på engelsk en miniature schnauzer, hun vejer 8kg, så lille er hun jo heller ikke smiley en miniature gravhund er mindre end en dværggravhund, men begge er så vidt jeg ved under de 8kg. En pomeranian er en miniature spitz men en chihuahua, som er mindre end pomseren, er ikke en miniature af noget. Det er bare en lille race. Så det kommer jo fuldstændig an på, hvad man lægger i ordet smiley

  • #9   8. jul 2016 Miniature er vel egentligt et forkert udtryk, da det som A-S lidt indebære at være en lille udgave af noget andet, deraf navnet, hvilket jo bliver brugt indenfor nogle hunderacer, fordi der findes en standard str udgave og en mindre udgave. smiley
    Jeg plejer at sige lille-mellem-stor hund, jeg har set i nogle hunderace beskrivelser/bøger bruger de "toy" om de helt små racer.
    Men jeg ville personligt bruge den allermindste beskrivelse, uanset ordbrug om hunde på maks 3 kg, men jeg er jo også vant til en hund på 1,2 kg, så for mig er alt jo stort smiley
    Men ja for mig er alt over 3 kg bare "lille", alle de dumme special udtryk som jeg ikke er særlig fan er, er for mig hunde under 3 kg.
    Så ja "toy" eller hvad man vil kalde den gruppe er 0-3 kg 5-10(måske 15?) kg er lille, 15 - ?? mellem og ??-?? er store og ??-den største er "kæmpe" smiley


  • #10   8. jul 2016 Alt mindre end en schæfer (ca. 35-45 kg) er en lille hund xD
    jeg vil sige en minihund er dem, der kan brække et ben, for at hoppe ned fra en sofa (jeg blev noget chokeret, da jeg hørte det kunne ske).
    En shitsu (staves?) eller en mops vil jeg kalde en lille hund, den er stadig robust og hårdfør.
    En chihauhau og en dværgpinser vil jeg kalde en mini hund.


  • #11   8. jul 2016 En rigtig, det kan det vel godt, men så lander de altså også uheldigt. Ligesom mennesker kan brække alt muligt uden at falde særlig langt, det handler om hvordan man lander smiley
    Min far brækkede engang skulderen ved at falde ned fra en olietønde (Den lagde ned, fordi han lige skulle spille smart og rulle på den) min veninde faldt ned fra en vippe og brækkede armen smiley
    Mine hunde har aldrig brækket noget, og de er både faldet ned fra en seng, og hoppet ned fra en seng, de laver egentligt ret tit stunts, som gør mig lige bange hver gang, og de er aldrig kommet til skade, de er nok bare heldige smiley


  • #13   8. jul 2016 Solvej
    Jeg havde besøg af en chihauhau en dag og ville lege lidt med den i sengen, den var helt oppe og køre over at dynen bevægede sig xD
    Den var mindre end mine ildere smiley Og legede lidt på samme måde xD

    Men da den kom lidt tæt på kanten tog ejeren fat i den og satte den ned, og forklarede at den kunne brække benene, hvis den faldt ned.
    Selv mine ildere kan falde ned fra deres bur (160 cm), uden det mindste piv. De hopper bare rundt og skælder ud bagefter, for det måtte helt klart være en andens skyld at de var klodset xD


  • #15   9. jul 2016 Elton
    Det er sååå rart, ikke at skulle bukke sig, for at klappe sin hund på en gåtur smiley
    Vi har også haft en Irsk Ulvehund, desværre blev han ikke så gammel, hjertet kunne ikke følge med hans vækst smiley
    Men sikke en vidunderlig hund smiley Bare så stor og kærlig smiley


  • #17   9. jul 2016 elton, det havde hun fået at vide af opdrætter.

  • #20   9. jul 2016 Selvfølgelig kan de brække benet ved at falde ned, men igen er det altså også et spørgsmål om uheldig landing. Jeg holder da også øje med mine, og om de slår sig når de falder, men jeg kan jo ikke rigtig gøre noget ved at de nogle gange er klodsede. Rosa er jo kun 1 kg, altså ikke større end en lille hvalp, hendes knogler er ikke tykkere end en finger, så selvfølgelig er det lettere for hende at brække noget, men hun er halvandet år gammel og til trods for at hun nogle gange selv mener at man godt lige kan hoppe ned fra sengen uden at bruge de dertil indrettede "trin" så har hun altså endnu ikke slået sig.
    Lucky faldt ned og landede på hvad jeg tror var ryggen, jeg sov så jeg vågnede først da han hylede op, jeg var sikker på at han havde brækket ryggen eller et ben eller noget, for han ville ikke stå, og skreg seriøst op, der gik 5 minutter så rejste han sig og løb hen til døren for han skulle tisse smiley
    De er mere hårdføre end man skulle tro, men de kan jo lande uheldigt.
    Mine må gerne lege i sengen, men de plejer også selv at være gode til at passe på, men jeg foretrækker da klart at de ikke hopper direkte det er jo uanset ikke sund for deres krop med det stød det giver i kroppen.


  • #23   10. jul 2016 Pomeranian er ikke en miniature spitz. Hvis det er noget, så er det en zwergspitz- dværg- eller gnomspids

  • #24   10. jul 2016 Mente det mere som at det er miniature udgaven af spitzerne, den er jo størrelsen under kleinspitz, som også er en ret lille hund.

  • #25   10. jul 2016 A-s: sandt. Men man bruger aldrig miniature om den. Med mindre man prøver at sælge skravl...

  • #26   10. jul 2016 Men det ændrer jo ikke på, at den er en miniatureudgave smiley I modsætning til chi'en, som jeg nævner i min forrige kommentar.

  • #28   10. jul 2016 Det er en fiks ide, i stil med toy chihuahua

  • #29   10. jul 2016 Har aldrig set det nogen steder, men måske som med teacupchihuahua et salgstrick?

  • #31   11. jul 2016 Elton, det er som de andre er inde på 110% et salgstrick ligesom hos Chihuahuaen smiley Hos nogle er det selvfølgelig ikke altid i en ond tro at de kalder dem det, da de virkelig tror at der findes en mini udgave, men ja, det startede som et salgstrick, og nu bruger folk det så bare smiley

    Måtte bruge 5 minutter på at forklare en dame der absolut mente at begge mine var mini chihuahua, altså mindre end normale chi, og jeg tror ikke jeg fik hende det forklaret, men valgte at gå da jeg blev så sur, da hun ikke ville fatte at mine hunde altså ikke var hverken mini, teacup og hvad man ellers kan finde på, Lucky er endda helt normal str, Rosa kunne jeg da måske godt lidt følge folk i, netop fordi hun er under den ønskede str, selvom hun nu stadig er indenfor standarden smiley


Kommentér på:
Størrelse på racer

Annonce