661 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mummi
Mummi
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204

Når hunden af til ´´gisper/hoster efter luft ? Når hunden af til ´´gisper/hoster efter luft ?

Kunne ikke lige komme på et bedre ord end ´´gisper/hoster´´hvad skyldes det mon, vi har selv haft en hund der pludselig ´´gispede´´ efter luft, det varer vel knap et minut ( lyder lidt som en gris der grynter) i dag har jeg så mødt to hunde hvor ejerne beskrev samme oplevelse, nogen herinde som har oplevet det eller måske ligefrem fået en forklaring/diagnose ?

Jeg kan huske vi for mange år siden spurgte dyrlægen men dengang lød til ikke til at være noget han kendte til.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hunden af til ´´gisper/hoster efter luft ?
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #1   12. jul 2016 Mener det er det som kaldes omvendt nysen, eller noget i den retning.

• #2   12. jul 2016 Reverse sneezing smiley

• #3   12. jul 2016 Jeg spurgte til det herinde fordi jeg fik et KÆMPE chok første gang jeg hørte Freja gøre det, og havde mistanke om at det var reverse sneezing. Det lyder voldsomt og ja, gryntende på en måde, men skulle være helt harmløst. Men var fandme lige et øjeblik bange for at min hund var ved at blive kvalt

• #4   12. jul 2016 Vores Mailo gør det med jævne mellemrum . Jeg troede han var ved at dø første gang, og styrtede til dyrlæge med optagelse af det og hund, og fik så at vide det var harmløst smiley

• #5   12. jul 2016 Rikke: jeg ringede mega panikken med hjertet i halsen til min mor smiley :D shit, hvor var jeg bange for at hunden var ved at dø foran mig

• #6   12. jul 2016 Fünke: Haha, ja jeg troede virkelig også at nu kradsede han altså af. Sikke en lettelse det var, at finde ud af det var harmløst.

• #7   12. jul 2016 Ja, og især at man ikke behøves at skide grønne grise hvis det sker igen - eller med en anden hund! Det var virkelig virkelig ubehageligt at opleve, og det er stadig voldsomt at høre på når det en sjælden gang sker, men man er så meget mere tryg når man ved at det er harmløst og går over.. her plejer det også at hjælpe hvis man får hende op at gå rundt

• #9   12. jul 2016 Det er ikke alle hunde det trick eller andre virker på. Hos Mailo virker det hverken at holde for næsen, åbne munden , massere på struben osv.

• #10   13. jul 2016 Vores den gamle hund havde glæde af blid massage på hver side af struben, men tror ikke det afkortede tiden, hvis man mærker efter der føles det jo nærmest som struben kramper på hunden.

Er der flere som har gode råd mod det? - det er ihvertfald hårdt for hunden, vores var mat bagefter og øjnene lignede nogle der havde været under kraftigt tryk - hvilket de jo så også havde.

• #12   13. jul 2016 Nå ja her hjælper det også at holde hende for næsen, ikke øjeblikkeligt, men det har en virkning

• #13   13. jul 2016 Min han har det også, men her skal jeg tit hjælpe før det stopper, da det tit er ret voldsomt ud, og han selv kommer hen til mig for at få hjælp til at det stopper.

• #14   13. jul 2016 Min gamle husky fik det indimellem. På hende hjalp det at tilbyde hende noget lækkert at spise - så var det ligesom om, hun "snappede ud" af det smiley

• #15   13. jul 2016 Min Tibbe har samme problem, hun får det relativ tit, og har svært ved selv at få det til at stoppe smiley

Men det hjælper at holde hende forsigtigt for næsen, så begge næsebor er dækket, så stopper det efter 3-5 sekunder. Men man skal lige holde hende for næsen et par sekunder efter at hun er stoppet med at hive efter vejret, ellers starter hun forfra igen, så snart man slipper..

Hun har heldigvis selv gennemskuet at det hjælper, så nu fjerner hun selv næsen fra min finger, når hun har styr på det igen smiley

• #16   13. jul 2016 Fedt folk gider komme med deres erfaringer, jeg giver dem videre og håber det hjælper smiley

• #17   13. jul 2016 Vi krydser fingre for at det hjælper smiley det er jo rigtig ubehageligt, både for hund og ejer, når det foregår..
    Heldigvis blev jeg advaret af Sagas avler da jeg købte hende, hun var nemlig vant til paniske købere, der ringede til hende, fordi de troede hunden var alvorlig syg smiley nogle racer har åbenbart mere tildens til det end andre..

• #18   14. jul 2016 Emma gør det også jævnligt. Ved hende kan det komme uanset vejr, aktivitet m.v og det går hurtigt over igen, uden hjælp smiley

Kommentér på:
Når hunden af til ´´gisper/hoster efter luft ?

Annonce