hanhund knurrer af tæve hvalp. hanhund knurrer af tæve hvalp.
Jeg undre mig simpelthen, så er nødt til at spørge for at være sikker på grunden.
Jeg har en tæve hvalp på 17 uger, en staff.
min veninde har en finsk lapphund på 3 år, en han.
Han har før mødt hvalp, her var det en han hund, uden der var noget.
Men han gider simpelthen ikke Vika, hun må godt snuse lidt til ham bag i, men ellers knurrer han af hende hvis hun går foran eller hen mod ham eller sådan noget.
ham vender om så snart han ser hende og hvis hun ellers går omkring ham, så vender han simpelthen hovedet væk fra hende. som om han bare ikke gider se på hende.
Men når hun går rundt og ikke skænker ham et blik, så følger han faktisk efter hende, men så snart hun vender sig om til ham, så knurrer han.
Hun laver alle de rigtige tegn til at hun er uskyldig og ikke vil ham noget dårligt. men han er fuldstændig kold.
hvad kan grunden være? er det fordi hun ikke har været i løb?
hun er ikke nogen vild hvalp, så jeg tror bestemt ikke det er det.
er det hendes type han kan reagere på? igen er hendes hundesprog ret iorden, så kan ikke forstå det skulle være det heller.
kan man gøre noget mon? de har mødt hinanden flere gange uden bedring.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.006
Sally er på sine modne dage blevet ret skrap over for vilde hvalpe der springer lige i hovedet på hende, eller generelt er lidt for frække.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
jul 2012
som skrevet har han mødt andre hvalpe uden der var noget overhovedet.
så jeg fatter det slet ikke.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
jul 2012
jeg fatter det simpelthen ikke, han er ellers jordens rareste hund, men hende her gider han bare ikke..
jul 2012
Det er mere måde han gør det på, han virker fuldstændig som om hun bare er luft for ham.
som sagt har han før mødt hvalpe uden der har været noget, så det er ikke alderen i sig selv ihvertfald, han har aldrig været sådan her over for andre hvalpe.
jeg tænker selv det simpelthen bare er et dårligt match.
selvom hun ikke er vild, så tror jeg alligevel han måske reagere på et eller andet ved hendes måde at være på.
håber det ændre sig når hun vokser lidt op, da vi kommer meget sammen med ham. Det var sådan set en af grundene til jeg købte tæve, fordi han er meget kønsagressiv.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Men der er da en god chance for at han vil være positiv overfor hende, når hun engang bliver voksen, kommer i løbetid osv.
jul 2012
jeg har ihvertfald tænkt de skal mødes efter hendes løbetid for at se om det ændre noget.
Den sidste hvalp de havde på besøg var 8-9 uger, den har han mødt flere gange siden, uden der var noget.
Så det er ikke alderen i sig selv ihvertfald, for denne var han helt vild med.
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
jul 2012
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
For det første, nu siger du selv, det er en ellers meget rolig hvalp for racen og alder osv. Det er jo ikke umuligt han bliver usikker på hende fordi hun opfører sig atypisk ift hvad han forventer?
En anden ting, som jeg måske ser som lidt mere sandsynlig, er, at han muligvis reagerer ved at ignorere hende, fordi han ser hende som en ændring i jeres indbyrdes forhold. Hun er din hvalp, men du siger, I kommer meget sammen, hans ejer og dig, så han har vel et rigtig godt forhold til dig personligt? Og det er jo blevet ændret af hvalpens ankomst, så det er vel muligt, han ignorerer hende, fordi han føler, hun er årsagen til en ny situation, som han enten lige skal vænne sig til, fordi det er nyt, eller som han måske faktisk ikke er tilpas med.
jul 2012
hun opfører sig selvfølgelig som en hvalp, men hun er ikke ret meget staff på lige det punkt. der er stor forskel
hmm ved sgu ikke om det skulle være en ændring i hans og mit forhold eller relation.
Jeg har ikke taget Vikas parti eller hvad skal man sige.
De blev kastet ud i at mødes uden jeg eller andre blandede sig.
De første mange gange har han mødt hende hjemme ved os i vores nye hjem.
Han har stadig fået opmærksomhed osv. kan ikke rigtig se hvordan han skulle kunne forbinde hende med mig og vores forhold.
jeg ved ikke, tror ikke ollie er så glad for mig at det skulle have en effekt som hvis det fx. var ens egen.
men han er rigtig glad for min anden tæve? gad vide om han ser hende som et forstyrrende element der? Jeg ved det ikke. Måske?
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det er vigtigt, han får lov til det og i et eller andet omfang bliver beskyttet mod hvalpen, for ellers kan det hænde, at han en dag siger fra lidt mere håndfast.
Det må gøres helt i hans tempo.
Rigtig fint at de begge forstår hinandens sprog - hold øje med, at det bliver ved og at hvalpen ikke bliver for "kæk"
jul 2012
Hun acceptere også at han gider hende, men alligevel så vil hun bare sååå gerne lige snakke lidt med ham
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
Alle hunde kan vel ikke lide hinanden
hanhund knurrer af tæve hvalp.