1.099 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

hanhund knurrer af tæve hvalp. hanhund knurrer af tæve hvalp.

Jeg undre mig simpelthen, så er nødt til at spørge for at være sikker på grunden.
Jeg har en tæve hvalp på 17 uger, en staff.
min veninde har en finsk lapphund på 3 år, en han.
Han har før mødt hvalp, her var det en han hund, uden der var noget.
Men han gider simpelthen ikke Vika, hun må godt snuse lidt til ham bag i, men ellers knurrer han af hende hvis hun går foran eller hen mod ham eller sådan noget.
ham vender om så snart han ser hende og hvis hun ellers går omkring ham, så vender han simpelthen hovedet væk fra hende. som om han bare ikke gider se på hende.
Men når hun går rundt og ikke skænker ham et blik, så følger han faktisk efter hende, men så snart hun vender sig om til ham, så knurrer han.
Hun laver alle de rigtige tegn til at hun er uskyldig og ikke vil ham noget dårligt. men han er fuldstændig kold.
hvad kan grunden være? er det fordi hun ikke har været i løb?
hun er ikke nogen vild hvalp, så jeg tror bestemt ikke det er det.
er det hendes type han kan reagere på? igen er hendes hundesprog ret iorden, så kan ikke forstå det skulle være det heller.
kan man gøre noget mon? de har mødt hinanden flere gange uden bedring.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hanhund knurrer af tæve hvalp.
  • #1   16. sep 2016 Nu hvor det er en Staff, så gætter jeg på at han bare synes hun er skide irriterende og flabet smiley De er som regel lidt frække og en tand "for modige" smiley

Sally er på sine modne dage blevet ret skrap over for vilde hvalpe der springer lige i hovedet på hende, eller generelt er lidt for frække.

• #2   16. sep 2016 som skrevet så Vika ikke vildt overhovedet, hun er meget lidt staff på det punkt. ikke særlig modig eller noget, så nej jeg tror faktisk slet ikke det er det.

• #3   16. sep 2016 Det lyder lidt som Cocos adfærd overfor hvalpe. Hun gør det helt sikkert, fordi hun har dårlig ryg og dårlig erfaring med hvalpe, der ikke tager hensyn og bare vælter ind i hende og lign. Derfor er hun på forhånd ret skrap og afvisende, på samme tid som hun egentlig gerne vil snakke lidt med hvalpene.. Det er svært helt at tyde, hvornår hun bliver "sur" og nogle hvalpe lytter, nogle hvalpe bliver bange, nogle hvalpe bliver frækkere... Så jeg plejer at hilse, hvis hvalp+ejer gerne ser det, og så gå videre rimeligt hurtigt.

• #4   16. sep 2016 Men han har nu hverken dårlig ryg, hofter eller andet.
    som skrevet har han mødt andre hvalpe uden der var noget overhovedet.
    så jeg fatter det slet ikke.

• #5   16. sep 2016 Nu er der vel bare nogle hunde, der ikke kan li alle hunde, tænker han bare ikke gider hende,, endnu , han er nok bare kostbar smiley ej,, hvor mange gange har de mødt hinanden ?

• #6   16. sep 2016 de har mødt hinanden en 4-5 gange i nogle timer af gangen.
    jeg fatter det simpelthen ikke, han er ellers jordens rareste hund, men hende her gider han bare ikke..

• #9   16. sep 2016 er klar over han ikke gør det fordi han ikke gider kigge på hende, men fordi han signalere at han ikke gider hende.
    Det er mere måde han gør det på, han virker fuldstændig som om hun bare er luft for ham.
    som sagt har han før mødt hvalpe uden der har været noget, så det er ikke alderen i sig selv ihvertfald, han har aldrig været sådan her over for andre hvalpe.

jeg tænker selv det simpelthen bare er et dårligt match.
    selvom hun ikke er vild, så tror jeg alligevel han måske reagere på et eller andet ved hendes måde at være på.
    håber det ændre sig når hun vokser lidt op, da vi kommer meget sammen med ham. Det var sådan set en af grundene til jeg købte tæve, fordi han er meget kønsagressiv.

• #10   16. sep 2016 Enig med flere andre her, mange hunde gider ikke hvalpe. Og når de er så unge, som din hvalp er, er deres køn ligegyldigt for voksne hunde.
    Men der er da en god chance for at han vil være positiv overfor hende, når hun engang bliver voksen, kommer i løbetid osv.

• #11   16. sep 2016 Jeg håber det ændre sig når hun bliver ældre ihvertfald.
    jeg har ihvertfald tænkt de skal mødes efter hendes løbetid for at se om det ændre noget.
    Den sidste hvalp de havde på besøg var 8-9 uger, den har han mødt flere gange siden, uden der var noget.
    Så det er ikke alderen i sig selv ihvertfald, for denne var han helt vild med.

• #12   16. sep 2016 altså både Mogens og Gustav hadede vores dagpleleje hvalp inderligt Mogens flygtede kom hun i nærheden og Gustav knurrede som ind i helvede bare hun kiggede på ham, men nu efter hun ramte de 4 mdr og er blevet både større og mere rolig (ikke at hun er specielt rolig, hun har krudt i røven) kan de begge lide hende MEGET mere Mogens og hende leger sammen og Gustav er også ved at tø op de sover nu sammen og kan lege på Gustavs primisser smiley tror bare nogle han hunde ikke bryder sig om for små hvalpe men det skal nok gå så længe han ikke bider ud efter hende eller gør andet end end at knurre smiley

• #13   16. sep 2016 Jeg tænker at han er usikker på hende?

• #14   16. sep 2016 MLA ja jeg tænker også der er noget usikkerhed der spiller ind her på en måde.

• #15   16. sep 2016 Jeg tænker på to lidt forskellige ting,

For det første, nu siger du selv, det er en ellers meget rolig hvalp for racen og alder osv. Det er jo ikke umuligt han bliver usikker på hende fordi hun opfører sig atypisk ift hvad han forventer?

En anden ting, som jeg måske ser som lidt mere sandsynlig, er, at han muligvis reagerer ved at ignorere hende, fordi han ser hende som en ændring i jeres indbyrdes forhold. Hun er din hvalp, men du siger, I kommer meget sammen, hans ejer og dig, så han har vel et rigtig godt forhold til dig personligt? Og det er jo blevet ændret af hvalpens ankomst, så det er vel muligt, han ignorerer hende, fordi han føler, hun er årsagen til en ny situation, som han enten lige skal vænne sig til, fordi det er nyt, eller som han måske faktisk ikke er tilpas med.

• #16   16. sep 2016 Altså jeg tænker ikke han lige har læst racestandarden, så ved ikke lige hvordan han skulle have forventninger ifht hendes race.
    hun opfører sig selvfølgelig som en hvalp, men hun er ikke ret meget staff på lige det punkt. der er stor forskel smiley

hmm ved sgu ikke om det skulle være en ændring i hans og mit forhold eller relation.
    Jeg har ikke taget Vikas parti eller hvad skal man sige.
    De blev kastet ud i at mødes uden jeg eller andre blandede sig.
    De første mange gange har han mødt hende hjemme ved os i vores nye hjem.
    Han har stadig fået opmærksomhed osv. kan ikke rigtig se hvordan han skulle kunne forbinde hende med mig og vores forhold.
    jeg ved ikke, tror ikke ollie er så glad for mig at det skulle have en effekt som hvis det fx. var ens egen.
    men han er rigtig glad for min anden tæve? gad vide om han ser hende som et forstyrrende element der? Jeg ved det ikke. Måske?

• #17   17. sep 2016 Du må bare gi det tid, måske bliver de venner, måske gør de ikke, vi kan ikke tvinge vores hunde til at elske alle, men syntes han afviser på en pæn måde og det må du accepter, bliver de venner, sker det af sig selv og ikke fordi i presser på.. hvem ved, måske giver de sig ud i leg, når i mindst venter det, når i har opgivet håbet smiley

• #18   17. sep 2016 Jeg synes det lyder meget fint, det han gør - han fortæller tydeligt uden at overdrive, at han ikke ønsker den direkte kontakt.
    Det er vigtigt, han får lov til det og i et eller andet omfang bliver beskyttet mod hvalpen, for ellers kan det hænde, at han en dag siger fra lidt mere håndfast.

Det må gøres helt i hans tempo.

Rigtig fint at de begge forstår hinandens sprog - hold øje med, at det bliver ved og at hvalpen ikke bliver for "kæk" smiley

• #19   17. sep 2016 Ja han bliver også accepteret i det, og vi holder Vika så vidt muligt væk fra ham.

Hun acceptere også at han gider hende, men alligevel så vil hun bare sååå gerne lige snakke lidt med ham smiley

• #20   18. sep 2016 Altså min mors gamle lab ignorerer Uffe fuldstændig. Han ænser ham end ikke smiley det er bare noget vi respekterer, og Uffe har også fattet det efter Chico én gang sagde højt vov efter ham smiley
    Alle hunde kan vel ikke lide hinanden smiley

Kommentér på:
hanhund knurrer af tæve hvalp.

Annonce