{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Kløe i ører og under pote {{forumTopicSubject}}

Hej - tak for jeres altid gode råd smiley Derfor skriver jeg lige her igen smiley
Nu er det altså en hund og kur mod hvad det nu end er hun har, jeg kigger efter gode ideer til - men synes jeg genkender en del af jeres råd fra de dyrlæger vi har besøgt de seneste måneder.

Bella klør sig - under især højre bagbens poter, højre øre - så det er så rødt, som man se når man googler både betændelse, mider og allergi - dyrlæger er lige så forvirrede, som jeg bliver af alle de forslag - NU vil jeg det til livs!!

Universitetsdyrehospitalets læge der sagde, at man sagtens kan tage en lille tot vat med lidt olie på og gnide langsom og nænsomt - ikke hælde!!
Og ikke frontline - man skal jo tænke på, at det er sig selv, der får samme kur!

Men om det er betændelse, mider eller allergi - har I ideer til at kunne identificere det ?
For dyrlægerne forsøger sig frem med allergifrit mad, som hun ikke kan lide, salve til at smøre i - men det klør stadigt og Bella klør sig så - som giver nærmest prikker/røde bumser måske pga. hun kradser så meget så ofte og så hårdt ...

Jeg savner jeg kan gå til en dyrlæge, der bare har styr på det her i stedet for vi skal vente og afvente og se tiden an og det nok stopper - det bliver kun værre!

Der er en sort masse, som tjære, kaffegrums (lidt) men helt inde i øret jeg kunne få fat i med min finger i går - det gør mig nervøs.

Hvem på Sjælland kan I anbefale ??? TAK smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kløe i ører og under pote
  • #1   20. sep 2016 hvis dyrlægen ikke allerede har, så burde han tage noget af det sorte snask og smide i mikroskopet, så burde h*n kunne påvise eller afvise øremider, og få sat en evt. behandling i gang.
    der er visse receptpligtige spot on midler der kan bruges så vidt jeg ved.

    SÅ er der et problem mindre!

    Kløen på poterne KAN være en reaktion på øremiderne, altså en irritationshandling fra hundens side, overspringshandling, stress, eller hvad vi skal kalde det.

    det KAN være en svampeinfektion, det KAN være allergi, eller noget helt andet.

    Men jeg synes i skal starte med at få styr på de ører, sort grums lyder meget som øremider smiley


  • #2   20. sep 2016 TAK der starter vi.
    Vi vil meget gerne have en dyrlæge til netop dette anbefalet smiley


  • #3   20. sep 2016 Jeg ville vælge at bruge Lene Boysen, når det kommer til en hund med de symptomer. Du skal dog være bevidst om, at det er meget dyrt. På den anden side så tjenes de penge ind ved, at hunden diagnosticeres og sættes i den rigtige behandling, under forløbet, frem for at I skal gå til andre dyrlæger gang på gang på gang, forgæves.

    http://www.dyrlaegeboysen.dk/


  • #4   20. sep 2016 TAK - det ser fornuftigt ud smiley Det gør vi!
    Vi har allerede brugt 5-6 tusinde uden vi kom det nærmere, så det er på tide vi finder en kompetent person.


  • #5   20. sep 2016 Jeg håber I hurtigt finder ud af hvad det er så jeres vov kan komme i den rette behandl.

    Det er pinefuldt at have det, som I beskriver jeres hund har det.

    Jeg har selv allergihund, så jeg ved hvor ondt det gør, at stå der i afmagt, og ikke kunne finde den rette behandl., så ens vov kan få ro igen.


  • #6   21. sep 2016 Jeg går ud fra, at hunden er tjekket for pseudomonas?

    I må have fat på en hudekspert, Lene Boysen er et rigtig godt bud!

    Indtil da kan jeg anbefale at bruge zinksalve på de poter, der er tossede - det giver noget ro og fjerner fugten, som giver svamp.

    Derudover har vi med succes brugt en shampoo, der hedder dermastel. Først vasker vi poter i en lidt koncentreret opløsning hveranden dag i omtrent en uge eller halvanden, siden trapper vi ud.
    Zinksalven dagligt eller to gange dagligt.

    Ørene - der er kun en vej og det er at få tjekket for alt... - og håbe på, det ikke er pseudomonas..


  • #7   13. maj 2017 TAK til jer, der gav os de gode råd - dem har jeg bestemt fulgt!!

    MEN - Lene Boysen har vi været hos 2 gange, den første gang skyllede hun Bella´s ører under bedøvelse. Vi blev sendt hjem med den besked, at jeg skal til at give hende sprøjte for hendes allergi, som er HUSSTØVMIDER!

    Knap ½ år senere måtte vi derop igen - for ørerne var, som hun beskrev, at de kunne blive: mere grove i hudstrukturen og øregangen mere lukket pga. den ændring, der var sket i strukturen i huden. Jeg var meget bange!!

    Vi kørte derop, med en fornemmelse af, at jeg skulle gå en anden vej...
    Men jeg tog derop og hun sagde, at hvis det ikke blev bedre - var der jo kun EEN udvej: AFLIVNING!

    Jeg ville stadig ikke give min hund det, der er i medicin - som er kræftfremkaldende.

    Derfor kontaktede jeg RIGTIG HUNDEMAD I GREVE, Lene der har forretningen er yderst kompetent, hjælpsom og følger op, nu på 10. uge - så længe har Bella været på barf - hun er igen blevet glad, legesyg, madglad (en rigtig LAB) og klør sig ikke - det er totalforvandling smiley

    Så BARF har jo i sig selv kureret Bella og hendes såkaldte "allergi mod støvmider" ...
    Faktisk har jeg hørt fuldstændig lignende historier, når jeg har stået i Lene´s butik - hvor desperate hundeejere står og fortæller om alt det, der er galt med deres hunde.

    Så mit råd er derfor til ALLE HUNDEEJERE: GIV JERES HUNDE BARF!!!
    SÅ DE IKKE BLIVER SYGE AF FABRIKERET MAD, DER STÅR PÅ LAGER OG KAN GIVE LAGERMIDER, SOM ENHVER VIL REAGERE OVERFOR smiley

    Kh. Bella & Helle smiley


Kommentér på:
Kløe i ører og under pote

Annonce