{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Patella luxation?
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #1   3. nov 2016 Det kan ikke blive bedre uden behandling, operation.

    Hvilken grad e det i?
    Og hvad har dyrlægen sagt i forhold til behandling?


  • #3   3. nov 2016 Min newfoundlænder, Abu fik patella i grad 2 + 3. han blev opereret. Og det er gået godt. Det er et stort arbejde først at holde dem i ro, og bagefter at genoptræne... Men han er det hele værd smiley

  • #4   3. nov 2016 Nala har grad 2
    Hun har ikke smerter, samt halter ikke, så de vil vente til hun er 'mærket' af det, forstå mig ret...
    Synes dog hun løber mærkeligt indimellem med benet strukket ud i løb, lidt ligesom det låser, men de vil gerne se det an...


  • #5   3. nov 2016 Abu s knæskaller røg på ydersiden, så slemt at ben knækkede sammen, så han var ikke i stand til at gå.. Han lå på maven og skubbede sig med forben.. Det kom ret akut!

  • #6   3. nov 2016 Hvad siger tidligere ejer.. har I ikke lige overtaget hende??

  • #7   3. nov 2016 Min har slidgigt i hans knæ- han har 1+2, men ikke været mærket af det med halten. Gigten har givet ham smerter, men det holdes i ro med specialfoder.
    Jeg har kunnet mærke det i år, da vejret slog om, men ellers ikke.
    Operation har aldrig været på tale.
    Jeg har sørget for at holde ham ultra slank, i god form og holdt ham fra unødvendige spring og trapper. Sådan har det fungeret fint i 8 år nu smiley


  • #8   3. nov 2016 Vi overtog hende for 3 uger siden knap, tidligere ejer siger at der intet har været hos hende, heller ikke dyrlægen har sagt noget...
    Tænker bare med den race, er det da en af de ting man undersøger, ved undersøgelse...
    Det er bare min umiddelbare tanke..


  • #9   3. nov 2016 Har din hund fået konstateret PL? Jeg mener da ikke at hverken cockeren eller FT´en er specielt disponeret for den lidelse...?

  • #10   3. nov 2016 Jep, knæskallen kan skubbes ud, og går ikke selv på plads igen, fik af vide af dyrlægen de ser mange cockere med den lidelse...

  • #11   4. nov 2016 fremadrettet vil vi tjekke alle hunde og hvalpe for patella, det burde ikke ligge i vores race (newfoundlænder) Men efter Abu fik det er vore andre hunde tjekket, og de har det ikke smiley
    Ved sundhedsundersøgelse, som hvalpe blev det også tjekket.. Og der var heller ikke problemer med Abu eller søskende (Abu s kom først senere)


  • #12   4. nov 2016 Team pilevadgaard: det nytter ikke noget at tjekke hvalpene. Deres led og knogler er så bløde, at man ikke kan sige noget alligevel.

  • #14   4. nov 2016 Pia: okay. Bare opdrættere ikke hænger deres hat på det, så er det jo super

  • #15   8. nov 2016 Man kan jo som opdrætter kun vælge at undersøge hvalpe ifb med deres helbredsundersøgelse inden de flytter til nye hjem, kommer der noget efterfølgende må man jo selvfølgeligt finde en løsning på dette.

    Vi har avlsdækning ved Agria, så der er vi dækket ind.. Ellers må man jo selv ty til lommerne smiley

    Det er ihvertfald ikke hunden, der skal betale prisen smiley


  • #16   8. nov 2016 Jeg har svært ved at hitte rede i det, hunden vi har har PL grad 2, vi står med en operation der koster omkring 10000 kr. Det er ikke alle, der har så mange penge, heller ikke jeg, alligevel, har jeg sat mig for, at finde pengene, et eller andet sted...
    Dyrlægen vil ikke lave afdragsordning, medmindre at hun akut, ikke kan gå el. lign. på benet...
    Men er det virkelig så slemt, kan hunden leve med det?
    Tænker at uanset, må det da gøre ondt på hunden, har prøvet at strække begge Nalas ben, og hun reagerer ved h. Bagben, som er det ben, hvor der er PL...


  • #18   8. nov 2016 Det er også det jeg tænker, vi skal til dyrlæge i morgen tidlig, for at få vurderet, helt præcist hvordan og hvorledes, og få svar på vores spørgsmål . .

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #19   8. nov 2016 Har du evt. også kontakt til en dyrlæge med speciale i ledkirugi? Det er ikke alle dyrlæger der kan udføre sådan en operation.

Kommentér på:
Patella luxation?

Annonce