{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning og bortskaffelse af køkken 3.000 kr.
  • Bære vaskemaskine i kælder 350 kr.
  • Ophæng samt nedtagning af stuelampe + ophæng af enkelt gardinstang 500 kr.
  • Udskiftning af kartuche 600 kr.
  • Rengøring af ca 100m2 hus 800 kr.
  • Installering af ny bundventil 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gadehund
  • #1   13. nov 2016 Hvad er det der gør at du overvejer en gadehund?

• #3   13. nov 2016 Anne Julie ..fordi der er mange dejlige hunde der trænger til et godt hjem..
    Derfor..
    Christina..ja er godt klar over det kræver tid..men har du aflivet flere pga sygdom? Eller andet?

• #4   13. nov 2016 Men der er lige så mange hunde her hjemme på de danske internater der mangler hjem.

• #5   13. nov 2016 Overvejer også kun at adoptere..når man skal have "ny" hund er der mange ting der skal tænkes igennem..hvilke behov man har, hvilken race osv..men faldt over en lille skønhed fra Bosnien , og der er langt fra tanke til handling ..

• #6   13. nov 2016 Sabrina, det er jeg udmærket klar over..kigger også der. Har selv fået en min første hund, en dejlig schæfer, fra et internat i Danmark

• #7   13. nov 2016 Min chef har fået en gadehund fra Egypten. Hun har været helt utroligt nem, og lynhurtig til at tilpasse sig. Super skøn hund.

• #12   13. nov 2016 Min chef er hundefrisør. Hunden er altid med på arbejde, hvor hun har sit eget bur, som hun foretrækker at være i. Hun kan lige lokkes med ud i frokostpausen, og ellers giver hun selv lyd, hvis hun skal ud og tisse. Førhen åbnede jeg altid lågen, når jeg mødte ind om morgenen, det gider jeg ikke længere, for hun gider knap komme ud og hilse, på den tid af døgnet. Hun elsker sit bur, som er lukket det meste af dagen, pga. salonens størrelse, og indretning. Hun er fint tilfreds med én god lang gåtur hver aften. Når min chef er på ferie, så passes hunden ved hendes far, og han går normalt omkring 4 ture dagligt, med hans Golden. Det kan han ikke få frk. Gadehund med på, specielt ikke, hvis hun lige er midt i en god lur. Her er altså tale om en hund, på omtrent 7 år, frisk og rask, uden mindste overvægt, og som hellere end gerne tager sig nogle vældige løbeture på stranden. Der er uden tvivl husky i hende, der kan også nemt være border i hende, men hvad der præcist er i hende, er ikke til at sige, men INGEN gætter på, at hun har været gadehund, for hun er simpelthen det største luksuskræ man kan forestille sig, og hun kræver virkelig ikke ret meget aktivering. Det har hun vidst fået nok af, i sine yngre dage. smiley

Der er lige så stor forskel på gadehundene, som på de hunde vi har gående herhjemme, nogle kræver mere end andre, nogle tilpasser sig bedre end andre. Om man vælger det ene eller det andet, det må vel stå folk frit for, så længe man er sig sit ansvar voksent.

• #14   13. nov 2016 Jeg kender en, der fik hund fra Bosnien. Virkelig sød hund, men den har epilepsi (der virkelig var slemt i starten, nu er det under kontrol. Det vidste hun ikke at den havde, før den fik første anfald hos hende). Og så var den virkelig bange og passiv i den første periode, men den er endt ud med at være en rigtig sød og god hund.

Jeg ville ikke adoptere en gadehund. Hvis det er fordi du gerne vil hjælpe en uønsket hund, hvorfor så ikke tage en fra et dansk internat, hvor du kan besøge hunden først? smiley
    Og hvis det er fordi du gerne vil hjælpe gadehunde - Så doner nogle penge til neutraliseringer, det hjælper langt mere smiley

• #15   13. nov 2016 Pia...du har vel også selv valgt dine hunde fordi du syntes om udseendet osv..
    Iøvrigt bryder jeg mig ikke om din altid skarpe tone..
    Skriver for at få nogle erfaringer fra folk som har adopteret hunde fra udlandet..
    Ikke at jeg nødvendigvis vil gøre det..og tro mig, det er ligeså stort arbejde at få en internat hund fra Danmark , men også det værd..

• #17   13. nov 2016 Einstein ..ja det er også det med at møde hunden først, det er jo en stor fordel..
    smiley det ender det nok også med..
    Men det kan også være det ender med en dejlig labrador hvalp..men man har jo lov at overveje mulighederne

• #20   13. nov 2016 Istedet for at hive en hund helt ud af dens omgivelser. Så tag en af de danske, der findes masser af danske hunde med triste og/eller spændende baggrunde der kræver en masse arbejde..

• #22   13. nov 2016 Prøv at søge herinde der er mange tråde om emnet.
    Jeg magter ikke lige et langt svar igen om dette, men den korte version er, at der har været en del gadehunde i min familie og omgangskreds og det har langt fra været lutter lagkage. Dels pga. hundenes bagage og dels pga. virkeligt dårlige og uansvarlige foreninger der hiver hunde herop som er aldeles uegnede til et liv som familiehunde.

• #25   13. nov 2016 Michelle har kigget..men der er ligeså mange gode historier som dårlige..
    Og bugsy har som tidligere skrevet haft en genbrugshund så det er ikke fordi jeg er uerfaren i dette.og må give dig ret i at det er en god ting at møde hunden..
    Dernæst har jeg meget respekt for folks meninger, gerne i god tone hvis det er muligt.er stadig interesseret i at høre om erfaringer, og ud fra det jeg har læst, vil jeg ikke umiddelbart kaste mig ud i det..derfor spørger jeg..
    Har kendskab til en der har adopteret 6 gadehunde, og vedkomne har aldrig haft problemer med sygdom..

• #26   13. nov 2016 Lad være med at slæbe hundene herop.
    Find en på internat her i DK smiley

• #28   13. nov 2016 Man behøver nu ikke være naiv for at adoptere en hund..der er ligeså mange meninger som der er mennesker..gudskelov for det..

• #29   13. nov 2016 Pia - naturligvis er ikke alle gadehunde syge eller mentalt ødelagte. Spørgsmålet er jo, om man vil løbe risikoen, for når foreningerne ikke sørger for ordentlige tests af helbredet på de hunde de handler og du ikke kan møde hunden først, så har du ingen mulighed for at vide om lige netop den hund DU køber er af den ene eller anden slags. Og min erfaring er, at den hjælp du får fra foreningerne langt fra altid er kompetent eller i din/hundens bedste interesse.

Det er lidt det samme man kan sige om hundehandlerhunde - de er jo ikke allesammen syge og ødelagte, så man kan sagtens finde folk med gode erfaringer. Men er det et projekt man gerne vil støtte ?

Jeg vil af princip ikke støtte foreninger der handler med gadehunde, men jeg vil hjertens gerne støtte dem der hjælper hundene der hvor de er.

• #30   13. nov 2016 Og uanset hvad foreningerne selv kalder det, så er det altså et køb, ikke en adoption.
    Du betaler omkring 2500 kr for hunden +/-, så er det et køb.

• #31   13. nov 2016 1) Adfærdsproblemer
    2) Smittefare
    3) Der er så mange hunde i DK, der også har brug for et nyt hjem

Jeg ville vælge en dansk hund i stedet. Den er vant til samfundet og mere vant til levevilkårene; Den er sandsynligvis vant til snor, mad hver dag osv.

• #32   13. nov 2016 Jeg oplever de forretninger som skruppelløse firma, hvor der skal penge i kassen.

Hvis de gjorde det for hundene, så ville de være mere kritisk mht adoption, ville sikre at hundene var 100 % uden smittefare OG de ville aflive flere hunde.

Vi har flere gadehunde på Vesterbro... flere med meget problematisk adfærd og en med amputeret forben.. for hvorfor aflive hvalp med manglende forben, når der kan tjenes penge på den!!

• #33   13. nov 2016 det er min oplevelse det at have gadehund mere er et spørgsmål om popularitet end at redde en hund.

hvorfor dog redde en dansk hund hvis man kan finde en i udlandet med en bedere historie man kan fortælle vennerne?

• #34   13. nov 2016 Jeg har en hittehund fra Grækenland, og han er en rigtig god hund, der hviler i sig selv. Han er ikke bange eller sky for noget og han faldt til med det samme jeg fik ham hjem. En halv time efter ankomst, drønede han rundt med en gummigris, og havde det vældig sjovt. Han er undersøgt for de arvelige sygdomme der findes på racen( jack russell terrier) og er aldeles fri for HD, PL, og øjensygdomme. Han er en absolut velfungerende hund
    Og jeg går ikke og praler af, at jeg har reddet en hund, for det rager faktisk ikke andre

• #36   13. nov 2016 #13
    Denne hund er bestemt hverken doven, eller har ondt. Som skrevet så tager hun sig hellere end gerne nogle gode løbeture, og hun fjoller rundt med hendes venner. Hun gider bare ikke fortovsturene. smiley
    Desuden er hun noget af et vanedyr, og hendes rutine er gåtur om aftenen i hverdagen, så når hendes "morfar" hiver hende tidligt op om morgenen, for at gå tur, og så vil have hende med igen ved middagstid, så synes hun altså ikke, at han er rigtig klog. Man sover, på det tidspunkt af døgnet! smiley

• #39   13. nov 2016 TS, hvad er det for en slags hund du godt kunne tænke dig?
    Der sidder alt fra GD, til Samojede, til Papillon hos DB.

• #40   13. nov 2016 #37
    Hvis du mødte hunden, så ville du ikke være i tvivl om, at hun er en rask og velfungerende hund. Hun har boet i Egypten, hvor hundene er passive hele dagen, og er aktive om natten, primært grundet temperaturen der. Pga. ejers hverdag, så er den døgnrytme fortsat næsten uændret, så nej jeg ser det ikke som unormalt, eller alarmerende, det er blot en hund der er glad for hendes faste vaner.

Noget andet er, at hendes ejer jo altså er hundefrisør, og har mange års erfaring med hunde, så jeg vil nu nok mene, at den hund bliver passet i hoved og r*v. smiley

• #42   13. nov 2016 Frk Jensen så har jeg hørt det med smiley at gøre det pga popularitet, så man kan prale af det..den var ny..vrøvl i mine ører..
    For at gøre en lang historie kort, så elsker jeg alle hunde store som små..
    Det kunne for min skyld være en blanding fra Danmark , hvilket min sidste hund var, eller en hund med fin stamtavle..det skal bare være en hund der "taler" til mig ..derfor undersøger jeg mange muligheder fra internat til opdrætter..
    Da jeg så annoncer for gadehunde, vil jeg så undersøge alt omkring dette..
    Zentas moar..min ynglingsrace er fransk bulldog og sbt..den franske er for meget ramt af sygdomme trods fine stamtavler..sbt er en pragtfuld hund som jeg stadig overvejer..så er der ridgeback jeg kunne nævne mange..
    Labrador er også dejlig.. smiley

• #43   13. nov 2016 Jeg så faktisk en Labrador tidligere i dag, et par år gammel smiley
    Mit råd er at du kigger herhjemme i stedet for smiley

• #44   13. nov 2016 Majbritt.#34.dejligt med din den græske.. smiley

• #45   13. nov 2016 Det var ikke lige den jeg så tidligere, men se her feks.
    http://www.dba.dk/labrador-hund-10-mdr/id-100655328/ smiley

• #47   13. nov 2016 #43 det vil jeg også gøre smiley

• #49   13. nov 2016 De ser søde ud begge to men vil helst have en tæve..

• #50   13. nov 2016 #41
    Altså så du tvivler simpelthen på, at ejer kan have en hverdag der gør, at hunden stadig er inaktiv det meste af dagen, og så først er aktiv fra sen eftermiddag, til ud på natten? Eller tvivler du bare på, at hunden er et vanedyr?

Min hund gider ikke ud midt om natten, for der er han vant til, at vi sover. Har han så også ondt?

• #51   13. nov 2016 #48
    I Egypten gør menneskerne alverdens ting, for at slå gadehundene ihjel, eller bare skade dem, så de forhåbentlig dør på et tidspunkt. Smider mad ud til dem, med glasskår eller gift i. Kører dem ned, hvis de får chancen. Smider ting efter dem. Derudover skal hundene kæmpe for at finde mad hver eneste dag. Jeg kan godt se din pointe, i det du skriver, men du skal ikke kalde gadelivet for et trygt liv.

• #52   13. nov 2016 Når nu du nævner at der er lige så mange gode tilfælde som dårlige, er jeg ikke enig overhovedet. Igennem mine år som DKK instruktør har jeg nok haft ca 10 hunde der var adopterede fra diverse lande, og kan tælle på en finger hvor mange af dem der var velfungerende hunde.

Langt de fleste mennesker har ganske simpelt ikke nok viden om hunde til at tage en sådan hund ind.

• #53   13. nov 2016 Og mange af de her hunde ender med at stikke af som det første når de kommer til DK. Det er IKKE sjældent det sker.

• #54   13. nov 2016 Men lige det der med at stikke af, er jo noget man som ejer kan forhindre når man ved der er fare for det.

• #56   13. nov 2016 Grisen - at det er hvad hunden er vandt til er ikke =at den opfatter det som trygt. Hunde kan altså godt leve i konstant utryghed. Det er ikke sikkert den ville opfatte det som trygt i et dansk hjem nej, men det betyder ikke at den føler det som trygt hvor den kommer fra.

• #57   13. nov 2016 Personligt synes jeg at vi skal adoptere de danske hunde på internaterne, inden vi hiver endnu flere hunde herop. Jeg kan helt oprindeligt ikke se ideen i det, når der som sagt sidder så mange på de danske internater og mangler et hjem smiley

• #58   13. nov 2016 Enig, lad os tømme de danske internater først .. (Som om det nogensinde sker.)

• #59   13. nov 2016 #55
    Hvad er det helt præcist du mener, at der ikke er sund hundeadfærd?

• #60   13. nov 2016 Jeg er enig i at en hund der sover 22 timer i døgnet og som ikke gider gå tur eller komme ud og hilse på folk, der er noget galt

• #61   13. nov 2016 #60
    Det er godt nok nogle vældige konklusioner du er kommet frem til der. smiley

At hun sover 22 timer i døgnet, det kan jeg simpelthen ikke lige greje, hvordan du er kommet frem til.

Men nu skal jeg da gerne komme med en mere detaljeret beskrivelse.

Førhen, når jeg kom på arbejde, og åbnede buret for, at hun kunne komme ud og hilse, så rejste hun sig bare lige, kom ud af buret og vendte rundt, for så at gå ind igen. Så er der ikke megen pointe i at åbne buret, for at sige hej. Men hvis jeg så tilgengæld drister mig til, at gå forbi uden at hilse når jeg kommer, så brokker hun sig! For jeg har da værsgo' at indfinde mig foran buret, og lige stikke en hånd mellem tremmerne, og sige godmorgen. Kommer der så nogen ind på salonen, som ikke kommer der til hverdag, så er der straks andre boller på suppen. Uanset om det er nogen hunden kender, eller om det bare er en kunde, der er inde med sin Cairn, for at få tjekket om pelsen er trimmeklar, så bliver der pevet, hylet og brokket, i bedste husky-stil, for at gøre vedkommende opmærksom på, at der er noget de har glemt. Bliver der så åbnet for buret, jamen så bliver folk hilst på, med åbenlys glæde og begejstring.

Når vi går til frokostpause, så rejser hun sig i buret, inden nogen gør mine til, at åbne det, for hun ved allerede hvad der skal ske. Når vi er færdige med vores frokostpause, så rejser hun sig fra gulvet, og går ind og stiller sig foran døren til salonen, inden nogen af os har rejst os fra bordet, for hun ved allerede, at pausen er slut.

Når sidste hund er hentet fra salonen, så bliver hendes bur åbnet, og når chefen slår kassen ud, så vågner hun for alvor, for NU skal vi snart på tur!

Hundens liv er præget af helt faste rutiner, og dem er hunden meget tryg ved, og glad for! Så når morfar vil have hende ud at tøffe på fortovet, for anden gang, på et tidspunkt af dagen, hvor hun er vant til at sove, så er hun altså typen der siger "Nej tak, væk mig på et anstændigt tidspunkt".

Det jeg startede med at beskrive, var en tidligere gadehund, der fungerer super godt med, at være med ejeren på arbejde, selvom dette indebærer, at hun bruger meget af dagen i et bur (hvilket hunden selv vælger), jeg syntes ikke lige, at jeg behøvede skrive en hel roman om hunden, men omvendt burde det måske ikke komme bag på mig.

• #63   13. nov 2016 Min turbo er gadehund fra Rumænien. Du kan se ham under hans galleri. I dag er han 3.5 år, og er verdens gladere og mest taknemmelige hund.
    Der til skal det siges at det har været ben hårdt arbejde hver dag. Man går musse skridt og fejre de små succeser. Turbo var bange for alt ting. Den dag i dag er han stadig bange for mænd, og mørke. Men jeg har fået verdens dejligste hund der ved hvordan man er hund.
    Mit råd er at vurdere om du har overskud og lyst til at lægge dobbelt så mange kræfter i at få en gadehund. For det kræver en del ekstra. det et min erfaring. Men alt i alt er jeg verdens gladeste hunde ejer. Og jeg gjorde det gerne igen uden at tøve.
    Det skal lige siges at jeg havde hund i forvejen, og den hund har været en kæmpe hjælp i opdragelsen af min gadedreng, og det er hendes skyld at han har lært at være hund hund smiley hvis det giver mening.

• #64   13. nov 2016 Englehunden - det er da på ingen måde holdbart at skulle kalkulere med en back up, hvis nu hunden viser sig at være uegnet til et hjem i dk ( hvem skulle så i øvrigt tage den?)

Jeg har som sådan ikke noget imod at en gadehund kommer til DK. Men vil man have sådan en så tag selv afsted og vælg en der virker mentalt ok (så meget det nu kan vurderes udenfor det miljø den kommer til at skulle bo i), og sørg selv for ordentlig helbredstilstand så der ikke slæbes sygdomme med til DK og så evt. skavanker kan opdages inden man har hevet hunden tværs gennem Europa for at få den hjem.

• #65   14. nov 2016 Jeg har 3 dejlige gadehunde fra Spanien. 2 af dem er super velfungerende, den 3. er velfungerende i mit liv, men bryder sig ikke om mænd (jeg bor alene, så her er det ikke et problem). Ingen af dem har været syge.
    Det skal dog siges at jeg også har haft en gadehund, med skodtemperament, og epilepsi, som endte med at blive aflivet pga. det.

Mit bedste råd til dig, hvis du seriøst overvejer at få en gadehund, er: at du skal undersøge foreningen grundigt. Prøver de bare på at få solgt så mange hunde som muligt, så de kan få penge i kassen, eller lægger de et stort arbejde i at matche hund og ejer, og arbejder for at løse problemerne i hundenes hjemland ? Og så tage afsted, og arbejd som frivillig på et af internaterne. På den måde kan du gøre noget godt for hundene i deres hjemland, og du kan selv møde hundene, og finde et godt match.
    Hvis jeg nogensinde skal have gadehund igen, så vil jeg selv afsted og vælge.

• #66   14. nov 2016 Har besluttet mig ikke at få en Gadehund ..nok for stor en mundfuld for mig..
    Har også desværre lige set at Roskilde internat har modtaget 26 misrøgtede labrador
    Bedre at hjælpe nogle af dem smiley forfærdeligt sådan noget finder sted.. smiley

• #67   14. nov 2016 Lyder som en god beslutning. Hold evt. også øje med dba.dk, når det en gang bliver aktuelt. Der findes også masser af voksne genbrugshunde.

• #68   14. nov 2016 Fornuftig beslutning. Jeg har haft et par gadehunde fra forskellige steder i europa på hold. Ingen af dem var nemme og ukomplicerede hunde. Heller ikke dem, som folk havde fået hjem til DK som hvalpe. Alle som en har de haft skeletter i skabet og været præget af svigt og manglende prægning, som regel har de fx været bange for fremmede. Jeg har kendt flere gadehunde, hvor ejer til sidst har kastet håndklædet i ringen af aflivet fordi hunden simpelthen har haft bedst ved at få fred.

• #69   14. nov 2016 Rigtig god beslutning smiley
    Og dejligt at du lyttede smiley

Kommentér på:
Gadehund

Annonce