Pengeindsamling til dyrlæger Pengeindsamling til dyrlæger
Jeg er (endnu en gang) faldet over et opslag i en hundegruppe på Facebook, hvor der bliver bedt om penge til deres hunds indlæggelse - ingen forsikring, der kan dække. Dette har vakt stor diskussion, fordi folk er uenige omkring, om det bl.a. kan være Andres ansvar at hjælp, om der ikke findes andre muligheder/prioritering af penge, nødvendigheden af sygeforsikring osv.
Derfor synes jeg, det kunne være interessant at høre jeres mening om sådanne pengeindsamlinger til folks dyrlægeregninger. Jeg ved, at der er mange nuancer - for man kan jo have brugt forsikringspengene op allerede og lignende, og der er også forskel om andre tager initiativ til hjælp osv.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Hvad der kan gøre mig lidt nedtrykt ift. den slags er, at det jo er et udtryk for det samfund/den verden, vi lever i, og det gør mig sgu lidt nedtrykt, at det er dén retning, vi har taget...
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Der er jo så alligevel mange der bare tror de kan spare penge, ikke tænker langsigtet, og får en brat opvågning når de så får en stor dyrlægeregning og selv skal betale det hele (surprise), og der har jeg ærlig talt ikke noget imod at de får et rap over nallerne. Men desværre går det jo ud over hunden...
Men igen er der jo flere nuancer i det, så jeg siger bestemt ikke, at man har fortjent det bare fordi man står i en lortesituation. Det kan vi alle havne i. Jeg ved godt, at det er generaliserende, men jeg har til gengæld meget lidt medlidenhed med dem der ikke mener det er nødvendigt og så står og tuder når det går op for dem, at de altså selv skal betale de store regninger.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1270 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.316
Jeg har selv hjulpet en, men der kendte jeg hende også personligt og vidste, at hun havde lagt meget i det selv også - hun var bare virkelig uheldig
aug 2012
Jeg ville også selv gå langt for mine hunde økonomisk - nu har jeg både sygeforsikring og opsparing til hundene - men ville nok selv trække på baglandet, banken og så sælge ejendele, hvis det kom dertil.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Hvorfor sætter man gang i udredningen og behandlinger man ikke har råd til..?
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
De kunne jo ikke havde gidet at betale for en fuld forsikring, hvilket i min verden betyder de lidt selv har sat sig i situationene, dog mener jeg ikke det skal gå ud over hunden og ville nok i sidste ende betale for behandling til hunden
De kunne have opbrugt deres forsikrings penge, måske er hunde meget syg? og så er det jo ikke deres egen skyld, men lider hunden så? er den virkelig rask nok til at få en ny behandling igen?? dog ville jeg nok også ende med at betale til behandling der
De kunne have råd, men gider ikke selv betale?
Altså alle de ting jeg kan tænke på ender nok i sidste ende med jeg gerne ville betale, men det er kun fordi jeg ikke mener det er hundens skyld når ejeren er helt væk, så vil ikke riskere en vuffers liv på at jeg synes ejer er en idiot, dog er det ikke smart for det vil bare gøre der kommer flere og flere mennesker der ikke kan betale deres hunds dyrlæge regninger og ender med at spørge fremmede mennesker om hjælp.
Før man anskaffer sig et dyr skal man tænke på det økonomiske! og hvis man ikke har midlerne jamen så skal man ikke have dyret!!
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
Som mange andre støtter jeg ansvarlige hundeejere, der kan være endt i en møgsituation, med hvad jeg kan.
Jeg har selv fået støtte (bl.a. fra flere HG'ere), da jeg endte i en lortesituation pga. sygdom. Det var ikke til dyrlægeregninger, vi er forsikret, men til mad til Kia (som får specialkost) og medicin til hende, etc.
Jeg har siden gjort mit for, at betale tilbage, eller give videre, tror jeg det hedder. Med samtykke fra dem der hjalp mig, med betingelsen, eller snarere håbet om, at de så igen giver videre, hvis de en dag får muligheden for det.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 522 Svar: 12.583
Én ting er, at man selv kan mangle midlerne, af den ene eller den anden grund, men det er da forfærdeligt, hvis man så ikke har et netværk, der byder ind, som det naturligste i verden - men at man istedet må ud og bede vildt fremmede om hjælp.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
Jeg hjælper gerne folk jeg kender. Men vi er, her på HG, blevet fuppet nogle gange, så lysten bliver mindre.
John:
"I morges var der en der oprettede en tråd om en fattig familie som ønskede sig en tørretrumler herinde."
Det var en familie med en terminal syg dreng. JEG synes at der er forskel på om man "ønsker sig noget" eller om det er et spørgsmål om livskvalitet og nødvendighed ( denne situation for et barn).
Der ER fundet en
aug 2012
Nogle gange kan jeg dog godt føle, at det bliver sådan en situation, at hvis man ikke hjælper dem, jamen så kan hunden ikke få den fornødne hjælp - lidt ligesom opslag om at hunden bliver aflivet, hvis den ikke bliver hentet inden et vist tidspunkt, men det kommer jo så også meget an på den måde det bliver formidlet på - og må hellere lige understrege, at det jo heldigvis er langt fra alle, der gør det sådan.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
For jeg vil rigtig gerne hjælpe hvor jeg kan, men samtidig sidder jeg selv stramt i det, grundet dyrlægeregninger, Laikas medicin, bilen der holdt på værksted 3 gange på få måneder og kostede mig 21.000, nu er det jul og lige om lidt januar.
Men alligevel har jeg støttet indsamlingen til den dræbte betjents to børn. Ja ja med 50 kr, men alligevel.
De tætteste folk på mig vil jeg altid hjælpe, også selvom jeg ikke har pengene, jeg har det lidt sådan, den tid, den sorg.
Nu har jeg lært rigtig mange mennesker at kende her på HG og mange af dem ville jeg også hjælpe, helt uden at blinke.
aug 2008
Jeg tror at du er god nok på bunden, omend der er langt derned
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.367
Jeg fik en masse hjælp af familie, venner, bekendte og fremmede, og det er jeg evig taknemmelig for!
Jeg hjælper derfor også gerne nogen, der har behov for det - uanset om de har en forsikring eller ej - det kommer dog an på hvem det er..
Der er en på facebook der konstant tigger om penge og fortæller hvor lidt penge personen har til hende og hendes hund, hende vil jeg ikke støtte, da hun samtidig også er sponsoreret af diverse firmaer (får foder, legetøj, godbidder mm.), og ofte skriver noget i den ene gruppe, men det modsatte i en anden gruppe. (fx hvordan hun har råd til diverse ting)
Sådan en person støtter jeg ikke.
Men jeg støtter meget gerne andre, hvis jeg føler for det.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
Men jeg hjælper hjertens gerne i særlige situationer, både praktisk, materielt og økonomisk hvor jeg kan og har mulighed for det.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.148
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.367
Det havde vi ikke råd til, og derfor søgte vi hjælp, og vi fik heldigvis den hjælp vi havde brug for.
Vi fik ca. 3000 kr som var en kæmpe hjælp!
Nogen mener, at vi så ikke burde have hundene - men de hunde er vores liv. Og alle kan (desværre) komme ud for en ulykke, hvor der er mangel på penge. Derfor vil jeg hjertens gerne hjælp nogen, der har behov for det.
Jeg mener nemlig ikke, at man kun skal have hund, hvis man har mindst 20.000 kr til rådighed på kontoen...!
En sygeforsikring er et must efter min mening, men det ændre ikke på, at der er selvrisko - og risikoen for, at forsikringen ikke dækker det, der skal ordnes.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
nov 2007
Ja det er der nemlig og har man ikke råd til at betale en selvrisiko, burde man nok overveje om man overhoved skal overveje at være hundeejer
nov 2007
aug 2012
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
For det andet, Sheila, så handler det jo heller ikke om at man ikke kan betale selvrisiko. Det handler om at alle alligevel kan havne i en rigtig uheldig situation hvor man fx. har brugt maksbeløbet og altså ikke kan få sygeforsikringen til at dække mere. Jeg tror lige du skal læse, hvad de andre skriver
nov 2007
Ja nemlig sådan en sag ville jeg støtte, ellers ikke..
nov 2007
I og med jeg ikke skrev navn på den første,, beklager jeg det var min mening skrevet til ts
aug 2012
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Jeg har intet problem med at hjælpe, hvis det er hunde og ejere, som jeg kender lidt til. Helt fremmede, nej tak.
Medmindre det altså er en velorganiseret indsamling til diverse velgørende formål.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
En her inde ville have hjælp til mad til sin hund. Han have mulighed for at tage su lån,men det ønskede han ikke. Lettere at få andre til at betale.
Sådan mennesker vil jeg ikke støtte. Der kan være tilfælde, hvor jeg kunne overveje det. Folk kan uforskyldt komme galt afsted.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.006
Forleden i en facebook gruppe, spurgte en ældre pensionist om 800kr mon var nok til en flækket negl, og at de ikke havde flere penge. Han tiggede ikke om penge, men folk støttede i flæng frivilligt uden at han dårligt opdagede hvad der foregik
Man kunne sagtens have punket ham, og det var der også flere der gjorde. Nogen er blot uvidende. Nogen har sagt ja til mere end de burde. Nogen har fået ændret dere økonomi drastisk og pludseligt. Jeg synes ikke at det synderligt smart og fornuftigt at de ikke selv kan klare deres situation. Med hvad faen. Hvor tit har man ikke selv brug for hjælp i sit liv
aug 2008
Pengeindsamling til dyrlæger