{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Børster du din hunds tænder? {{forumTopicSubject}}

Hejsa hundefolk smiley

Jeg er blot nysgerrig og kunne godt tænke mig at hører hvor mange der børster deres hunds/hundes tænder samt om det er store eller små hunde smiley

Jeg har selv en lille vovse på 18 mdr. som jeg børster tænder på hver dag- har dog kun gjort det en lille månedstid smiley

Giver i jeres hund/hunde nogle ben for at forebygge tandsten og i så fald hvilke ? smiley

Gælder mig til at hører fra jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børster du din hunds tænder?
  • #4   12. mar 2017 Tak for jeres svar smiley
    Får de benene råt?

• #6   12. mar 2017 Jeg giver Bella ben, men Vaks får børstet tænder, fordi hans mave er for sart til ben (og ja, det er den altså) - Han danner derudover også rigtig meget tandsten, især nu når han er blevet ældre.
    Så vi børster tænderne hver dag.

• #8   12. mar 2017 Nej, de får ben 2-3 gange om ugen.
    Det er alle mulige forskellige ben, kylling, gris, hest, lam, ged, kanin, råvildt, ja lige det jeg kan få fat på.
    Og alle ben gives selvfølgelig rå.

• #9   12. mar 2017 Jeg børster ikke dagligt, men tjekker tænderne jævnligt og kan sagtens finde på lige at rense eller børste dem ved behov.
    De får rå ribben hver uge, og det tager al snask. Det samme gør store stykker råt kød.

• #12   12. mar 2017 Vores schæfere får rå ben til tænderne.
    Jeg har - med 23 års hundehold på bagen - aldrig prøvet at børste tænder på en hund smiley

• #13   12. mar 2017 Hvor får i fat i alle de lækre ben? Slagteren? smiley

• #14   12. mar 2017 Hos slagteren, i supermarkedet. ..
    Vores får rå kyllingeskrog o lign.

• #15   12. mar 2017 Reiki skal ind til en gang tandrensning ved dyrlægen i næste uge -det er første gang i de år jeg har haft ham, han har ellers alle dage haft rigtigt fine tænder, men her på sine gamle dage, er ben o.l. åbenbart ikke nok, og nej, jeg børster ikke hans tænder, det ville blive et større cirkus (børstning og negleklip synes jeg er "straf" nok for ham at leve med -han kan VIRKELIGT ikke lide det).

Gaia tjekker jeg tænder på jævnligt, men de er fine så jeg ser ingen grund til at børste.

Men jeg ville nu ikke afvise at begynde på det, hvis jeg fik ny hund engang -om ikke andet sådan lejlighedsvis, når de alligevel bliver kigget efter.

• #17   12. mar 2017 en af mine får børste 1 hjørnetand ind i mellem, hvorfor lige den får belægninger vides ikke.
    Men ellers har jeg aldrig børstet tænder på nogle af de hunde jeg har og har haft.
    Jeg råfodrer og de får ofte rå ben.
    halse fra fjerkræ, lam, ged og kalv, rygben fra kalv, får eller ged, haler fra kalv/okse, og fjerkræskrog.

jeg har både en lille og et par store hunde.

profilbillede
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #18   12. mar 2017 Jeg har en lille hund, og hun får børster tænder hver dag.
    Hun har ingen tandsten, og får STOR ros hos dyrlægen. Hun er 5 år.

• #20   13. mar 2017 Tak for jeres svar smiley

Jeg kunne godt tænke mig at give min vovse et ben en gang imellem men spiser de ALT også knogler ? Jeg har aldrig prøvet at give rå ben før. Hvilke ville det være godt at starte med til en lille hund ? smiley

• #21   13. mar 2017 Skulle jeg starte med en lille hund ville det blive med rå kyllingevinger og/eller kyllingehalse...

Det er en blid start og en lille portion ad gangen smiley

• #22   13. mar 2017 Okay tak smiley
    Kan de så spise knoglen også (spørge måske dumt, beklager)?

• #23   13. mar 2017 Ja, alt kan spises smiley

Kyllingeknogler er ikke så hårde, så det er fint at starte med.

• #24   13. mar 2017 Mine får også børstet tænder. Vi startede da Cala var til sundhedsundersøgelse i december og fik konstateret at der var vel rigeligt med begyndende tandsten. Til trods for de får kødben at gnave i. Så jeg håber vi kan undgå alt for mange tandrensninger hos dyrlægen ved at tage det nu. Og begge hunde har bare taget det super og vil rigtig gerne børste tænder (eller i hvert fald inkassere den godbid der kommer efterfølgende)

• #25   13. mar 2017 jeg renser og børster ved behov. måske en gang eller to om måneden.
    6 år gammel collie
    Hans mave tåler ikke knogler.. eller det vil sige nok nærmere det fedt og kødrester der sidder på knogler.. Det resulterer i øjeblikkelig diarré så det er vi holdt op med.

profilbillede
  • #26   14. mar 2017 Ang. knogler, så synes jeg det er ret forskelligt om de spiser det hele. Min gør stort set (lidt afhængig af, hvad det er for knogle de får -men alt de kan knuse eller gnave ryger ned). Mine forældres lille hund spiser ikke knoglerne (så skal det i hvert fald være meget små og tyggevenlige knogler), men gnaver gerne på dem i lang tid.

Gaia er ikke så glad for ben med for meget kød/fedt, men ellers får mine det meste -førhen havde vi aftale med en slagter der kørte ud til hjemmeslagt, der kunne vi få "affald", både ben og alt det småtteri vi mennesker ikke spiser. Nu om stunder må de nøjes med hvad der kan købes i butikkerne -vil dog sige, at jeg kan se Reikis kindtænder er temmeligt slidte (han er 10 år), så man skal måske tænke lidt over, hvilke knogler man giver, hvis de får dem ofte.

• #28   15. mar 2017
    RÅ ben, dét husker jeg smiley

Tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
Børster du din hunds tænder?

Annonce