896 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Jones G
Jones G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Sele guide Sele guide

Halløj. Min kæreste og jeg har lige købt vores første hund, en charmerende lille Staffy der hedder Diesel på 17 mdr.
Han er stadig lidt underernæret men vi vil købe en sele alligevel.

Hertil kommer mit spørgsmål. Jeg målte ham rundt om brystet hvor han måler 23 cm.
Skal vi have en sele tilsvarende det mål er det til en hund under 5kg

Han er normal af bygning dog lidt underernæret.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sele guide
  • #1   17. apr 2017 Hvilken sele har du kig på?

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#2   17. apr 2017 Julius K9 i camo

• #3   17. apr 2017 Er du sikker på at du måler ham rigtigt?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #4   17. apr 2017 tag hunden med i en dyreforretning og prøv jer frem smiley

Det er slet ikke sikkert at en K9 sele dur til jeres hund smiley

• #6   17. apr 2017 Jeg tror du har målt ham forkert. Se her smiley
    http://dogsfirst.dk/images//vejledning%20til%20Julius%20K9%20seler.pdf

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#7   17. apr 2017 mon ikke der er blevet målt rundt om bringen/skulderen istedet smiley

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#8   17. apr 2017 Vi har set Staffy's med den sele på. Og vi har fundet den på udsalg online et sted. Så vi ville hellere købe den der smiley
    Målet på vovsen er vel rundt om bryster lige bag forbenene?

Enten så er målene opgivet forkert 29-36cm skulle være til en lille hund under 5 kg.
    Hvad så når hans mål er mindre og han vejer 10+??!

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#9   17. apr 2017 Måske målebandet er i tommer eller noget andet. Nu jeg tænker nærmere kan det heller ikke passe med 23 cm. Det jo mindre end en overarm.

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#10   17. apr 2017 Prøver igen senere med et andet målebånd ????

• #11   17. apr 2017 Jeg tror også der er noget galt, det kan ikke være 23 cm smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#12   17. apr 2017 23 tommer = 58,42 cm smiley

• #13   17. apr 2017 Underernæret? Lyder voldsomt for en hvalp i voksealdren

Y seler kan jeg varmt anbefale til bull racer. Specielt wolfsong ligger suverænt på dem
    http://www.ostrand.dk/shop/wolfsong-fleece-x-4214p.html

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#14   17. apr 2017 Ja underernæret. En af grundene til det blev netop ham. Han kom vidst fra lidt trænge vilkår, så vi er sikre på at give ham et bedre hjem.
    Så han bliver fedet godt op nu og får boostet hans selvtillid smiley

• #15   17. apr 2017 Lyder da ikke til han kommer fra et godt sted :(. Håber ikke at han får følger af det. Vær dog forsigtig med bare at fede op.
    Har du ikke et billede af ham?

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#16   17. apr 2017 Den tidligere ejer havde såmænd hjertet på det rette sted. Men tror ikke at tiden var der til det. Nu kender jeg hende ikke så godt så vil ikke dømme hende.
    Han spiser 3 gange dagligt af små portioner, men nej, har ikke fået taget nogle billeder af ham endnu.

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#17   17. apr 2017

profilbillede
  • #18   17. apr 2017 Lyder til at du har helt styr på det :). Man får bare ondt i maven hvis han ikke har fået hvad der skal til, i en vigtig fase.
    Nu er det meget svært at bedømme ud fra billeder hvor han ligger smiley
    Bare husk, at en hanhund på 17 mdr slet ikke er udviklet endnu. Så hvis han ikke ser ud med muskler osv endnu, så skal det nok komme. Det tager tid med en staff-dreng smiley

• #19   17. apr 2017 Du er godt klar over, at K9 selen er den mest elendige sele du kan få :
    Det tager ikke to sekunder for en hund at bakke ud af den.
    Endvidere så er det den sele som har den mest elendige pasform, den er overhovedet ikke ergonomisk korrekt.
    De fleste kiropraktorer får dårlige nerver bare man nævner K9 sele.

Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge en Y-sele som sidder godt.
    Men valget er selvfølgelig dit.

Jeg vil også anbefale dig at tage ham med i en butik og prøve selen på, der er jo ingen som siger at du skal købe der.

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#20   17. apr 2017 Den Y sele du linkede tidligere viser sig vidst at være en X-sele? smiley eller er det måske det samme.

Og Anni, han er skam ingen udbryderkonge og han går rigtigt pænt. Hundelægen sagde ikke noget til en K9. Så tror ikke det er så vigtigt smiley

• #21   17. apr 2017 Nu er der også meget forskel på hvad en dyrlæge ser vs. En hundefys. K9 selen sidder skidt fordi den rem der sidder ved bringen oftest strammer på skuldrene. Det ER en dårlig sele. Hvad får han at spise nu? Jeg kan kun anbefale at I tager fat i en ernæringsterapuet til hunde. Der findes nogle stykker og de er sku dygtige.

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#22   17. apr 2017 Vi kigger videre og se hvad vi finder.
    Han får tørfoder lige nu, og der er ingen grund til en ernæringsterapeut. Han får såmænd bare de 3 små måltider nu, og når han er rette størrelse skal han have lov til at spise til han er mæt. (Indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig smiley

• #23   17. apr 2017 Det er lidt forskelligt om man kalder den x eller y. Men den sidder rigtig godt på bull racer. Jeg synes personligt, at der er god bevægelsesfrihed i den, og i den rigtige str. sidder den ikke for tæt på forben eller i hals smiley

P.s At lade en staff spise til den er mæt, er farligt :). Albert ville ligne en tønde med Ø hvis det skete :D. Der skal meget til før han rammer nogen som helst mæthedsfornemmelse smiley

• #24   17. apr 2017 Nej, dyrlægerne super ikke noget til de seler/halsbånd man sætter på sin hund.
    Det er ikke deres job.
    Hvis de begyndte at blande sig i det, så ville de nok miste mange kunder.

At hunden går pæn i snor og derfor ikke vil bakke ud af selen har ikke noget at gøre med sikkerheden.
    Den mest velopdragen hund kan blive bange og forskrækket og hive sug ud af selen.

Jeg håber virkelig ikke, at du mener det alvorlig at du vil lade hunden spise til den er mæt.
    De vil være synd for hunden, for den vil ende som en fed rullepølse på ben

• Jones G
    Jones G Tilmeldt:
    apr 2017

#25   17. apr 2017 Anni, læs nu hvad jeg skriver!

• #26   17. apr 2017 Han ser da ikke specielt tynd ud....?

Men ang. sele, så synes jeg Y-seler generelt er gode. Og så er jeg enig i at de der k9 seler er noget rigtig hø.

• #27   17. apr 2017 Ja, jeg har læst hvad du skriver, ellers kunne jeg jo ikke svare på det.

Kommentér på:
Sele guide

Annonce