Social hund - Afhænger af ejer? {{forumTopicSubject}}
Halløj
Jeg har længe gået og tænkt på om det der med om en hund er glad for andre hunde afhænger af den to-benede som går med?
Kan man fx få en hund der ikke ønsker andre hunde, hvis man selv er asocial og egentlig ikke ønsker at snakke med andre mennesker og hunde man møder?
Kan man gøre noget "forkert" i løbet af ens træning (lydighed, AG osv) som gør at hunden ikke ønsker at være sammen med andre hunde når den ikke længere er "på arbejde"?
Når man står med en ny lille vaps på 8-9 uger, kan man så gøre noget for at sandsynligheden for at denne kommer til at være god med andre hunde bliver større?
Eller er det ene og alene et spørgsmål om hvilken personlighed den enkelte hund har?
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
men hvis ens vaps kun har haft gode oplevelser med andre hunde og er blevet præget fra hvalp vil den i mange tilfælde sagtens kunne med andre hunde
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.479
Præges hvordan? Sådan helt lavpraktisk?
mar 2016
selvfølgelig også møde med hunde der er SØDE og gider andre hunde, ellers er det netop den får en dårlig oplevelse og så kan det hurtigt blive svært at introducere den for andre hunde igen!
sådan noget som hundeskov bryder jeg mig personligt ikke om, men andre mener det er en god måde at socalisere på, tænker det kan være smag og behag
Uffe fx. er så bange for store hunde fordi han var så uheldig at naboens schæfer jagtede ham da han ikke var så gammel, så nu tager det mange godbidder og en masse beroligende snak at få ham til at hilse på en stor hund. men små/ mellem størrelser er der intet problem med dem hilser han glædeligt på!
aug 2004
Skal man være meget beskyttende? Hvis hvalpen viser at den er utryg, skal man gå ind og tage over?
Jeg har hørt både for og imod egentlig...
Er lidt i tvivl, om man kan være FOR hjælpsom overfor sin hvalp?
mar 2016
Det er nok en hårfin grænse der kan være en smule svær!
og man skal helt sikkert blive ved med at socalisere sin hund hele livet, vil ikke mene det hjælper kun at gøre det som hvalp!
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Det hele er så blevet ødelagt af sølle 3 løse hunde, som ikke gav en god oplevelse. Jeg tror egentlig stadig, at han kan med mange hunde, han skal bare se dem an i rigtig lang tid før han kan hilse på dem på en pæn måde og få noget positivt ud af det.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.597
Med hun snakkes der med hundeejere med hunde der gerne vil hilse på den hilseglade hund
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 231
Jeg er selv indadvendt men altid glad og smilende og frisk på en snak på gåturen med min hund.
Min vovse er dog pga. dårlige oplevelser både utryg ved fremmede hunde og mennesker..
Jeg er rigtig ked af at hun har det sådan, men vi arbejder på det og det bliver heldigvis stille og roligt bedre
Så efter min mening afhænger det ikke af ejeren men mere de oplevelser hunden får
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1459 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.610
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
Ozzy derimod er en stor lalleglad idiot der tror hele verden er til for ham, hvilket ofte kan være pænt nederen, for det tiltrækker alle hilsetosserne , og jeg gider dem ikke
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Hundeejers følelser forplantes direkte i hundesnoren, så hvis man er nervøs/usikker, forplanter det sig direkte i hunden.
aug 2004
jan 2013
Følger: 19 Følgere: 107 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.116
Min gamle gravbasse var ikke særlig social-hun havde nok i os og i en 1 hundeven...
Social hund - Afhænger af ejer?