{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Social hund - Afhænger af ejer? {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Jeg har længe gået og tænkt på om det der med om en hund er glad for andre hunde afhænger af den to-benede som går med?

Kan man fx få en hund der ikke ønsker andre hunde, hvis man selv er asocial og egentlig ikke ønsker at snakke med andre mennesker og hunde man møder?

Kan man gøre noget "forkert" i løbet af ens træning (lydighed, AG osv) som gør at hunden ikke ønsker at være sammen med andre hunde når den ikke længere er "på arbejde"?

Når man står med en ny lille vaps på 8-9 uger, kan man så gøre noget for at sandsynligheden for at denne kommer til at være god med andre hunde bliver større?

Eller er det ene og alene et spørgsmål om hvilken personlighed den enkelte hund har?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Social hund - Afhænger af ejer?
  • #1   10. maj 2017 Selvfølgelig kan man som ejer præge sin hund i den ene eller anden retning, men oplevelser og erfaring sidder også i en hund, så det er nok noget af en blanding, og selvfølgelig er der nogle racer der bare ikke går med andre hunde.
    men hvis ens vaps kun har haft gode oplevelser med andre hunde og er blevet præget fra hvalp vil den i mange tilfælde sagtens kunne med andre hunde smiley

• #2   10. maj 2017 Nanamusen..

Præges hvordan? Sådan helt lavpraktisk?

• #3   10. maj 2017 ved socalisering, lad den møde nye hunde, på trygt grundlag hvor den kan få lov at sige fra og blive hjulpet hvis den ikke gider, og så i små bider af gangen, så den ikke bliver overvælet hver gang den møder nye hunde.
    selvfølgelig også møde med hunde der er SØDE og gider andre hunde, ellers er det netop den får en dårlig oplevelse og så kan det hurtigt blive svært at introducere den for andre hunde igen!
    sådan noget som hundeskov bryder jeg mig personligt ikke om, men andre mener det er en god måde at socalisere på, tænker det kan være smag og behag
    Uffe fx. er så bange for store hunde fordi han var så uheldig at naboens schæfer jagtede ham da han ikke var så gammel, så nu tager det mange godbidder og en masse beroligende snak at få ham til at hilse på en stor hund. men små/ mellem størrelser er der intet problem med dem hilser han glædeligt på!

• #4   10. maj 2017 Men ville dette så gælde hele hundens liv? smiley

Skal man være meget beskyttende? Hvis hvalpen viser at den er utryg, skal man gå ind og tage over?

Jeg har hørt både for og imod egentlig...

Er lidt i tvivl, om man kan være FOR hjælpsom overfor sin hvalp?

• #6   10. maj 2017 selvfølgelig kan man være for overhjælpsom, men man skal jo helst ikke sætte sin hvalp i en situation som gør den utryg til at starte med

Det er nok en hårfin grænse der kan være en smule svær!

og man skal helt sikkert blive ved med at socalisere sin hund hele livet, vil ikke mene det hjælper kun at gøre det som hvalp!

• #8   10. maj 2017 Jeg er ikke nogen videre social person - og var det bestemt ikke da jeg fik Tucker. Jeg gjorde da mit for at han kom ud og møde andre og han endte også med at elske ALLE hunde han mødte, så jeg har da ikke "smittet af" på ham.

Det hele er så blevet ødelagt af sølle 3 løse hunde, som ikke gav en god oplevelse. Jeg tror egentlig stadig, at han kan med mange hunde, han skal bare se dem an i rigtig lang tid før han kan hilse på dem på en pæn måde og få noget positivt ud af det.

• #9   10. maj 2017 Jeg er ret asocial, hvis jeg går selv går jeg og kigger ned i jorden og undgår vidt muligt al kontakt..

Med hun snakkes der med hundeejere med hunde der gerne vil hilse på den hilseglade hund smiley

• #10   10. maj 2017 Jeg er ikke verdens mest sociale væsen. Det er begge mine hunde til gengæld.... smiley

• #11   10. maj 2017 Jeg er mere overbevist om at det er hundens erfaringer samt genetik der afgør hvor social hunden bliver.
    Jeg er selv indadvendt men altid glad og smilende og frisk på en snak på gåturen med min hund.
    Min vovse er dog pga. dårlige oplevelser både utryg ved fremmede hunde og mennesker..
    Jeg er rigtig ked af at hun har det sådan, men vi arbejder på det og det bliver heldigvis stille og roligt bedre smiley
    Så efter min mening afhænger det ikke af ejeren men mere de oplevelser hunden får smiley

• #13   10. maj 2017 Min mand er meget social, og det var Max bestemt ikke. Så han blev skærmet rigtig meget. Han sagde selv til, når han gerne ville hilse, og når det blev ham for meget. smiley

• #14   10. maj 2017 Jeg er ikke særlig social, ja jeg er sådan set introvert. Mailo gider ikke rigtig andre hunde og er generelt bare meget selektiv med hvilke dyr og mennesker han gider bruge tid på ( men sådan var han allerede da vi fik ham som 2 årig).

Ozzy derimod er en stor lalleglad idiot der tror hele verden er til for ham, hvilket ofte kan være pænt nederen, for det tiltrækker alle hilsetosserne , og jeg gider dem ikke smiley Altså selvom jeg holder Ozzy i kort snor, ikke lader ham hilse på andre, beder ham komme med osv, så signalere han jo altså bare at han virkelig gerne vil snakke smiley

• #15   10. maj 2017 Jeg er ikke den der snakker med alt og alle. Men min sheltie elsker alle hunde, og vil lege med alle han møder. Skønt det ikke ligger til racen

• #17   10. maj 2017 Ja, man præger/påvirker sin hund, både i negativ og positiv retning. Der er dog også andre faktorer som spiller ind: Race, positive/negative oplevelser og arv.

Hundeejers følelser forplantes direkte i hundesnoren, så hvis man er nervøs/usikker, forplanter det sig direkte i hunden.

• #19   11. maj 2017 Tak for jeres input smiley

• #20   11. maj 2017 Jeg er et meget socialt menneske,det er min hund Agnes også smiley
    Min gamle gravbasse var ikke særlig social-hun havde nok i os og i en 1 hundeven... smiley

Kommentér på:
Social hund - Afhænger af ejer?

Annonce