{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.671 visninger | Oprettet:

Når hunden kun vil spise sin mad på gulvtæppe {{forumTopicSubject}}

Har i oplevet hund som ikke vil spise sin mad fra en madskål/tallerken?

For at gøre en historie kort, så vil min ene hund IKKE spise i køkkenet, og han spiser slet ikke af en skål/tallerken, så hellere sulte smiley

Heldigvis vil han stadig drikke af vandskålen, bare den ikke står i køkkenet (og han vil hellere tørste end drikke vand i køkkenet)

Jeg har ikke et problem med det, synes bare det er underligt da han på et tidspunkt ikke havde problemer med det. Det skete heller ikke fra den ene dag til den anden, men noget han udviklede over en periode.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden kun vil spise sin mad på gulvtæppe
  • #2   10. sep 2017 Nej, han spiste ikke i flere dage og begyndte at tabe sig hvilket han ikke må da han i forvejen lå i underkanten af vægt, og for at han ikke faldt tilbage til en mere ulækkert adfærd for at få noget at spise (at spise andre hundelorte), så hellere lade ham spise på gulvet væk fra køkkenet.

    Havde ellers forsøgt med andet foder og andre typer skåle inden jeg fandt ud af at det var køkkenet og skål der var problemet og ikke selve fodret.


  • #5   11. sep 2017 Vil din vov heller ikke spise og drikke derude, hvis du er der imens?

    Der er altid en årsag til sådan en adfærdsændring ... Og hvis hunden ligefrem sulter og tørster sig selv, for ikke at være i køkkenet, så må der være noget der trigger den ... Kan der være sket noget ...? Vil hunden generelt ikke være i køkkenet, eller er det kun i madsituationer, har i varme i gulvet i køkkenet?

    Når det så er sagt så vil Kia da klart hellere drikke vand af toilettet, end af hendes vandskål (så det er om at få gæsterne til at huske at slå brættet ned smiley ) ..
    Og hun spiser ikke mad af sin madskål ... hun har vist heller ikke nogen ... men af skåle etc. medmindre skålen er for tung/glat til/eller maden er for splattet til, at hun kan slæbe det hen i sin kurv for at spise det.

    Hun foretrækker klart at spise 99% af sin mad i sin kurv, uanset hvor den kurv så placeres i huset, eller ude smiley

    Der må være noget instinktadfærd i det? Ved du det Lens?


  • #10   11. sep 2017 Min spiser kun på bløde ting. Han går hen i skålen og henter 1-3 stykker tørfoder for at bære det hen på et tæppe eller op i sofaen. Natmaden indtager han i vores seng, hvor vi stille skålen op - ellers hopper han op og ned af sengen for hver bid.
    Det har han altid gjort.


  • #14   11. sep 2017 Et blandet svar til alle smiley

    Jeg har bestemt ingen problem i at hunden nægter at være i køkkenet samt at han ikke vil bruge madskål. Jeg var kun lettet da jeg fandt grunden til da han helt gik fra foderet, årsagen kender jeg så ikke til, men er også ligeglad hvorfor hunden ikke vil være i køkkenet. Det har dog ikke noget med at han ikke vil spise alene eller at han manipulere mig. Der er noget der har trigget ham så han er utryg derude, men hvad ved jeg ikke.

    Jeg har 2 hunde og de ved hvor deres mad er, og tager ikke fra hinandens. Hvilket er godt, for den ene får meget at spise og den anden får næsten ikke noget.

    Lens, det er en blandingshund, et eller andet ruhåret. LIlle hund på ca 6-7 kg. Han er klog, men viser det sjældent smiley .

    Eneste grund til at jeg lavede opslaget var at jeg prøvede igen i aftes med en skål, og så var jeg bare nysgerrig over om andres hunde forhold til madskåle smiley


  • #15   11. sep 2017 LInda L. Du siger noget, men tror ikke det er det, for har også prøvet med placticskåle. Tror bare jeg har en hund som foretrækker at spise af gulvet, hvilket han så også må smiley

  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #16   11. sep 2017 Jeg vil da overveje om der er sket noget i køkkenet, som gør han pludselig ikke vil spise der, evt forskrækket over noget.
    Min hund vil helst også gerne have sin mad spredt over terrassen, eller græsset. Og så spiser hun med det samme. Men de morgener vi har travlt, for hun kun lidt fodre søg, og resten står i skålen, og så spiser hun det i løbet af den tid hun er alene. (Hun kan nemlig ikke finde ro til fodersøg, hvis vi går rundt og laver andet).
    Så afhængig om du har andre hunde der vil æde det, vil jeg bare lade det stå, og så må han spise eller lade være.


  • #17   11. sep 2017 Trine, det er der ikke mulighed for, han vil vogte over maden hele dagen, så de andre dyr ikke kan komme forbi, men stadig ikke spise.

    Som sagt har jeg ingen problem, så derfor fortsætter vi som vi har gjort længe, dvs mad ude af køkkenet og på gulvet, så får han det han skal have og begynder ikke at spise andres hundelorte, for det vil jeg ikke ud i igen.


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #18   11. sep 2017 Ja okay, det er jo bestemt heller ikke optimalt. Men hvis det fungere det i gør nu, er det jo også dejligt.
    Men det med at spise af mad skål eller ej, der kender jeg flere der har hunde der helst ser der sker noget sjover i spise situationen, altså enten som fodre søg eller i en anden aktivitets ting. Vores kan nemlig også godt lade maden stå i flere timer, men kommer det som sagt i fodresøg eller i en af hendes bolde, er det væk på 5 min.


  • #21   11. sep 2017 (Har ikke læst alle svar)

    Ja, det kender jeg.

    Mine forældres hund vil ikke spise af sin skål. Hun virker generelt nærmest bange for skåle - uanset skålens udformning.
    Hun er så tynd, ofte får hun kun ét måltid i løbet af en dag, fordi hun simpelthen ikke spiser hvad, der bliver sat frem, og det er ikke sjældent, at hun går dage uden mad. Mine forældre er fuldstændig firkantede med at fodre i skål, maden skal bare være i skål, og er hunden ked af skålen, så er det bare ærgerligt. Og sådan har det været i 4 år.

    Når jeg passer hende, så får hun mad på et viskestykke, og så spiser hun rub og stub på kortere tid end min egen, som altid spiser op. Og hun spiser hver gang, der bliver serveret, og egentlig også gerne lidt til. Hun er nemlig sulten, men af en eller anden grund ked af skåle. Når hun drikker, står hun også altid med siden af hovedet til skålen, så hun kun liiige præcis kan få noget vand, men ikke kommer alt for meget i kontakt med skålen.

    Jeg synes personligt, det er synd, at den stakkels hund ikke bare må spise fra et viskestykke, men det er jo ikke min hund...


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #22   11. sep 2017 Stine H: Mig der ikke formulerede mig korrekt, men nej det tager ikke 5 min for min, nok nærmer 25 min. Men hun har hovedet i jorden hele tiden, men står det blot fremme i skålen rører hun det ikke i flere timer.

  • #24   11. sep 2017 Er i gulv varme ??

  • #25   11. sep 2017 Ja, jeg har gulvvarme, men har har spist både i køkkenet og af skål i lang tid inden han begyndte at værge sig.

    Lens: Han er kugleskør smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #26   11. sep 2017 Min gjorde det samme da vi flytte i hus mes gulv varme. De vil dog gerne spise hvis det står på gulvarmen og det samme med vandet

Kommentér på:
Når hunden kun vil spise sin mad på gulvtæppe

Annonce