{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.503 visninger | Oprettet:

Din hund er ALT for tynd! {{forumTopicSubject}}

Var ved dyrlægen idag til den årlige vaccination og sundhedstjek.
Møder en mand som vældig gerne vil nusse hunden. Han kommenterer så, at han synes han er meget tynd.
Nå sagde jeg dyrlægen har lige sagt han ser fin ud.
Så holdte han mund smiley
Får I andre med tynde hunde også kommentarer på det?
Som dyrlægen siger. Ja han er tynd men ikke for tynd.

Baggrundshistorien er, at han i en del år var for tyk.
Jeg var blind og anede det ikke, indtil min agilitytræner påtalte at han var for rund.
Man kan idag mærke hans ribben uden at presse, hans rygrad er tydelig at se, og han har en fin talje.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din hund er ALT for tynd!
  • #2   7. nov 2017 Ja, det har jeg oplevet med min tidligere hund. Mange gange. Og Jeg har endda fået kommentarer om, at jeg måtte sulte hunden smiley

    Jeg tror mange mennesker er vant til at se overvægtige hunde i større eller mindre grad og når de så ser en hund, som faktisk er helt normal for sin størrelse, så synes de, at den virker alt for tynd.

    Jeg har i hvert fald mødt flere mennesker, som ikke selv mener, at deres overvægtige hund burde tabe sig. Og nogle mennesker har heller ikke kunne se et problem med, at min labrador vejede for meget. "Sådan skulle han nok bare se ud."

    Så ja, jeg tror bare, at normalbilledet for hvordan en hund skal se ud rykker sig lidt.


  • #3   7. nov 2017 Det er også måden folk siger tingene på.
    Men uanset hvad, så forstår jeg ikke folks trang til at kommentere.
    Han mente også han var mega lille, og purgte om jeg er sikker på, at han er en ren cocker. Øøøh ja det står der ihvertfald på stamtavlen smiley Diesels størrelse følger iøvrigt fint racestandaren smiley


  • #4   7. nov 2017 Therese- Ja du har måske en god pointe smiley

  • #5   7. nov 2017 jeg har hørt det mange gange.. jeg har altid(bortset fra lige fortiden smiley ) holdt Pixie slank og fin.. hold kæft hvor har jeg hørt meget lort om hvor udsultede hun er.. mest fra folk der har alt for fede hunde.. det tager jeg meget let på..
    jeg er ligeglad med hvad folk vil kommentere om min hunds huld.. og jeg gider ikke selv brgynde at forklare folk hvad der er galt med at de holder deres hunde så fede som nogen gør,


  • #7   7. nov 2017 Steffen- Ja egentlig kan man jo være ligeglad smiley Mit problem er måske at jeg kommer i tvivl om han er for tynd smiley

  • #8   7. nov 2017 Åh ja, får den kommentar hver dag... fra min FAR smiley

  • #9   7. nov 2017 Ja. Da Zenta var ung. ALLE sagde det. Min far "forbød" mig helt seriøst og uden pis at gå med hende oppe i byen.
    Jeg har længe skammet mig over at have haft så tynd en hund. Men samtidig, når jeg tænker tilbage, så havde Zenta et par år hvor mad måtte være mad og vi gik rigtig rigtig langt og mange ture dagligt. Zenta har aldrig været i så god form som dengang.
    Den dag i dag synes jeg hun er fin at se på, hun kunne måske godt tabe et kg. eller 2, men det sjove er faktisk at alle Schæfernørderne siger at min hund er fed .. Så jeg begynder faktisk at tro at Zenta var normal at se på dengang alle var klar til at melde mig til Db.


  • #11   7. nov 2017 Laika har haft nogle år som overvægtig. Dyrlægerne sagde at hun skulle på kur og gav mig skylden når hun ikke havde tabt sig. Selvom jeg har det godt med dyrlægerne og snakker privat med dem, så var det faktisk ikke sjovt at få "skæld ud" grundet det manglende vægttab når man nu havde haft hunden på kur.
    Først lang tid efter fandt vi ved et tilfælde ud af at Laika har for lavt stofskifte.. Det var forklaringen på det manglende vægttab.
    Hun kom i behandling og tabte ca. 8 kg. og er nu normalvægtig.

    Det var faktisk aldrig fremmede der kommenterede på hendes overvægt, det var folk på min egen fb profil. Og der måtte jeg en del gange sige fra.
    Jeg gad ikke at jeg hver gang jeg lagde et billede op af hende, så skrev folk at hun var fed og så kom de ellers med alle deres gode råd.
    Det gider jeg simpelthen ikke når jeg ER klar over problemet.



  • #12   7. nov 2017 Jeg har selv på et tidspunkt været i tvivl om min hund var for tynd, dyrlægen svarede hun var perfekt. Jeg sagde at jeg synes hun var tyndere end alle andre hunde hvortil han svarede "Det er fordi de fleste andre hunde er for tykke" smiley

  • #13   7. nov 2017 Zenta som ung og tynd.
    Det fik jeg uendelig mange kommentarer på.
    Billederne er beskåret.


    profilbillede
  • #14   7. nov 2017 .

    profilbillede
  • #15   7. nov 2017 Ja! Jeg hører så tit den her: "Er han ren Golden? Han er bare så tynd.". Atlas er halvandet og mangler helt sikkert noget muskelmasse, men jeg synes egentlig at han er ganske fin at se på. Min kæreste synes, at han er for tynd.

    #13, jeg synes slet ikke at hun ser tynd ud, men virkelig flot.


  • #17   8. nov 2017 Hører det næsten altid med Dumle, når vi møder nye mennesker!
    Der er endda mange, der spørger hvad race hun er... Og når jeg så svarer labrador, ser de helt mærkelige ud..
    "Men den er jo så tynd? Så må det vel være sådan en formel 1?"
    Nope.. Helt almindelig brun lab smiley


  • #18   8. nov 2017 Jeg tager det dog ikke så tungt. Både dyrlæge, kiropraktor og generelt folk med god kendskab til hunde, roser altid hendes bygning.

    Men synes da det er lidt skræmmende, at medmindre hunden er stor og firkantet, så kan mange ikke genkende en labrador smiley

    Mange labrador ejere bliver endda helt fornærmet, når jeg holder fast i, at Dumle skam er helt alm lab, ligesom deres. Bare 10 kg mindre.
    Selvom jeg på ingen måder prøver at udstille dem, så går de alligevel i totalt selvforsvar, og insisterer på at Dumle er formel 1.

    Det viser sig så, at 99% af dem egentlig ikke rigtig ved, hvad en formel 1 lab er, "det er jo en lille tynd udgave af den RIGTIGE lab" ?? smiley


  • #19   8. nov 2017 Jep, især hos labradoren smiley
    Men også hos staffen og de små.
    For mig er det meget vigtigt, at mine hunde er slanke og fit. Jeg vil bare ikke have en fed hund..

    Jeg svare typisk "Nej, h*n er bare slank. Jeg vil ikke have overvægtige hunde" og forklare jeg nærmere afhænger det af modtageren. Nogen synes det er spændende at snakke om. Så fortæller jeg lidt om mit syn på hunde, og at dyrlæger, kiropraktor, massør mm. heldigvis er enige i, at hundene er i pæn stand. smiley

    Her er My. 2,5 kg, slank sportshund. Har ikke noget billede fra siden, hvor hun står stille. smiley


    profilbillede
  • #21   8. nov 2017 Enya puster ud. Så for mig ser hun lidt tyk ud her smiley
    Men det hjælper selvfølgelig heller ikke, at labradoren har det ekstra skind foran lårene. Det gør bare, at alle labradore ser lidt runde ud.


    profilbillede
  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #22   8. nov 2017 Nu er vores kun 1/2 år, så ikle så mange kommentar endnu. Ud over folk tror hun er udvoksen, og bliver forbavset over hun stadig vokser i højde og drøjde. Nogle synes hun er meget slank, og bliver overrasket når jeg siger hun vejer 23 kg smiley Hun er pt til pas, også ifølge dyrlægen.
    Dog overraskede det mig meget, da jeg mødte en labrador med udstillingsline i Herning, der tydelig var overvægtig. Den vraltede nærmest afsted, men kan næsten forstå det lidt er blevet udstillings "moden" inden for dem.

    Min brors Australian sheepdog derimod, ser altid rumle tyk ud, trods han er mager. Men det er den kæmpe pels han render rundt med der snyder.


  • #24   8. nov 2017 Podengoer er generelt nogle magre skeletter når de er unge og det giver rigtig mange kommentar, selv fra erfarne hundefolk. Det ændre sig når de bliver lidt ældre så bliver det nemmere at holde dem i nogenlunde fodrestand smiley

    Min den yngst har heldigvis så meget pels at man ikke kan se hvor tynd han er smiley

    Her er et billede af min tæve da hun var ung, sådan så hun ud i til hun var ca. 2½ og det er meget normalt. De har så travlt med alt andet end at spise, så i hun fik højenergi foder og så så hun ikke helt slem ud.

    Nu er der mange der synes hun ser for tyk ud, men man kan altså stadig tydelig mærke ribbenen, men det er som om hun er blevet lidt mere, hmm kone formet smiley Man kan hvis ikke gøre alle tilfredse smiley



    profilbillede
  • #25   8. nov 2017 Nu 7 år og lidt mere runde former smiley

    profilbillede
  • #26   8. nov 2017 Altid...åbenbart så skal franske bulldogs -stik imod alle andre hunderacer- være tøndeformede...

    Nå men min hund skal ikke...


    profilbillede
  • #27   8. nov 2017 Forældre med tykke børn kan jo heller ikke altid se det, når de får det oplyst.

    Jeg ser heldigvis ikke ret mange tykke hunde på træningspladsen eller på stranden - gi´r måske lidt sig selv ? - men herinde og når jeg engang imellem ta´r til down town vordingborg - uha, det vrimler med dem ...

    Billedet af schæferhunden viser imo en hund i perfekt foderstand - hunden i #25 er for tyk, i #24 er den perfekt - den lille FB - sådan !!!

    Men - ja, det er jo ikke alle, der ser tingene på den måde.

    Ham på mit billede er som han skal være for sin alder. Han var på billedet omkring 1 år, så der skal naturligvis sættes muskler og der kommer mere bredde - men foderstanden er perfekt imo smiley


    profilbillede
  • #29   8. nov 2017 Min Fie fik også lov at hoppe op på skoves borde - indtil jeg en dag havde skovtur med kaffe og kage og en hundeveninde. Da var det ikke såååå fedt, at Fie sprang glad op og væltede kaffekopperne

    Czhaplin er på ingen måde social - så han er ikke med til "pauserne" i vores træning.
    Flax, ham jeg havde før, var - og han væltede nogle brændte mandler (som jeg personlig aldrig har kunne se ideen i) ud over det hele, da han lavede en Fie .. folk blev liiiidt trætte af ham smiley

    Og tak iøvrigt smiley


  • #30   8. nov 2017 Jeg græder indvendigt når der kommer kunder ind med tykke eller direkte fede hunde. Ikke den med en smule overvægt men dem uden tajle og en ryg hvor der kan stå et glas vand uden at skvulpe smiley sørgeligt er det!!


    Tror problemet er som i siger herinde. Folk er vant til at se på tykke dyr, så en normalvægtig vil jo ligne et dyreværnstilfælde, så hvis folk alligevel slanker deres hund, så vil deres omgangskreds jo straks råbe dyreplager efter dem. Det er op ad bakke.

    Og det er dyrene det går ud over, det er jo dem der får slidgigt før tid, smerter af at rende med den store ekstra belastning af led sener, følgesygdomme som diabetes.

    Måske noget kampagne mod overvægtige dyr? Og at dyrlæger bliver bedre til at sige, pænt,
    "hør fido er da vist blevet lidt vel rund. Det vil jeg anbefale at vi får gjort noget ved hurtigt. Det er bedst for fido at være slank, det afhjælper også udgifter til dyrlægebesøg og dyre tilskud eller medicin"


  • #31   8. nov 2017 Med en Dobermann i god form kan man være næsten sikker på at få kommentarer om hvor tynd den er. Ja, man kan altså se ribenene på sådan en kortpelset fætter. Og man kan også selv lynhurtigt se det hvis den begynder at bliver 'flæsket'. Her er Perle sidste sommer, hvor hun havde ligget stille i nogle grundet en skulderskade. Sådan skal hun slet ikke se ud og alligevel var der nogen der kaldte hende tynd smiley


    profilbillede
  • #33   8. nov 2017 Og mht det med at hoppe op på bordene så er det nærmest en form for indvielsesritual i min DcH forening at 'nogen' lærer ens hund at hoppe op på bord-bænkesættene. Og ja, det sker også mens der står kaffe og kage osv.
    Her er Clintons brødres ejeres ansigt udtryk da Clinton (ham den mest røde bagerst på bordet) trak sine brødre med op på bordet, da kaffen og kagen skulle på bordet. Det havde de vist ikke lige set før smiley


    profilbillede
  • #36   8. nov 2017 Ja en dober med hale og ører smiley

  • #37   8. nov 2017 Noo - en dober skal IKKE ha hale .. ører måske .. men dæleme ikke hale !!!

  • #38   8. nov 2017 Sådan lige ot - er min pc gået i skrammel eller er "synes godt ommerne" igen en biiiig secret ???

  • #39   8. nov 2017 Nej virker heller ikke her

  • #40   8. nov 2017 Salla - tak.

    Hvorfor mon dog ikke ? (Et retorisk spørgsmål, som jeg ikke forventer svar på smiley )


  • #41   8. nov 2017 Godt spørgsmål...sidst var det i forbindelse med at den unævnelige huserede i en tråd, og kommenterede på at der blev liket indslag af visse brugerer herinde.

    Men der har været stilhed fra den front, så gad vide hvorfor denne gang...


  • #42   8. nov 2017 Det er nogle underlige regler herinde ind imellem .. men ja, man vælger jo selv om man vil deltage smiley

  • #43   8. nov 2017 Masser i min familie synes mine hunde er radmagre.
    Til gengæld ser jeg masser af alt for tykke hunde i min familie.

    Generelt ser jeg flest hunde i forbindelse med træning og det er kun sjældent, der dukker en op, der rammer helt ved siden af til den ene eller anden side.
    Gør der det, får de det at vide, det er oftest nye. Pænt og konstruktivt naturligvis.
    Udenfor træningspladserne synes jeg de fleste jeg ser, er for tykke. FOR tynde hunde er et særsyn.

    Som en del af schæferfolket - Zenta, tøserne på billederne er jo i perfekt foderstand smiley
    Skal en schæfer fylde mere, er det muller, det handler om.



  • #44   8. nov 2017 "Ja, jeg har da også lidt for meget på sidebenene, men det gør bestemt ikke noget"
    " Vi vil hellere være runde og glade, end triste og tynde"
    " Du bruger jo også din til konkurrencer, vores skal bare være familiehund"

    Sådan nogle begrundelser hører jeg virkelig mange af, når man snakker med ejere af overvægtig hunde.

    De glemmer bare konsekvenserne for de stakkels hunde.
    At ejer vejer 5 kg for meget, gør rigtig nok ikke den store forskel, men på en lille hund kan selv 1 kg for meget gøre dem meget overvægtige, og så er chancerne for sygdomme og skader store!

    Og jeg vil våge at påstå at uanset hvad, vil en "tynd" hund (læs: normal vægtig), helt bestemt være en gladere hund, end en overvægtig.


  • #46   8. nov 2017 Det er så idiotisk. Min overvægt har da intet med mine hunde at gøre.

    Jeg har faktisk flere gange fået blikket med et underliggende "du skulle da nødig snakke" når jeg som træner kommenterede på en hunds foderstand.
    Det er komplet irrelevant.


  • #47   8. nov 2017 Spot on Line! Alt for mange negligerer deres hunds overvægt. Herregud de par kilo.

    smiley de par kilo vil på en hund der veje 6 kilo give en overvægtsprocent på 25%
    Ville man også sige herregud ved en person der bør veje 75 kg men vejer 100?!


  • #50   8. nov 2017 Jeg hører ofte, at mine hunde er for tynde, selv da Ghini efter sidste kuld og sterilisation vejede et kilo for meget og efter min mening nærmede sig fed, fik jeg kommentarer om, at hun var for tynd. Her et billede, da hun toppede, hun er heldigvis normalvægtig igen, jeg skulle bare lige knække koden til et vægttab smiley

    profilbillede
  • #51   8. nov 2017 Synes ikke det er off topic Lens. Overvægt er overvægt smiley hund eller kat.
    Og ja hold op han er stor. Det er helt fair at sige han skal tabe en hel kat. 5 kg er en normal vægt for en huskat.

    (Jeg vælger bevidst de 25% fordi det er SÅ nemt at regne med haha smiley )


  • #53   8. nov 2017 Nu kiggede jeg lidt på tallene. Det er jo næsten 50% overvægt smiley smiley

  • #56   8. nov 2017 Takker guderne for at begge mine er langhårede.
    Har kun fået kommentarer på Vaks, selv fra min dyrlæge, men de er jo velbegrundede, fordi han hele tiden grænser undervægt. Det har han gjort i 10 år, og jeg har ligesom bare måtte acceptere at sådan er det.

    Bella har jeg ikke fået nogen på, selvom hun er slank.


  • #57   8. nov 2017 Jeg tror faktisk også at mange tager det personligt, hvis man påpeger hunden er for tyk.. Det er nærmest deres egen overvægt de forsvarer, i stedet for hundens.
    Men jeg er fuldstændig lige glad med om ejer er overvægtig eller ej - det vil jeg mene er deres egen beslutning.

    Hundene kan dog ikke selv beslutte hvilken mad de får serveret (eller hvor meget), så der bliver man altså nødt tage et ansvar, og sikre sin hund de bedste vilkår!
    Selvom mange mener det godt ved at prop fodre sin hund, så er det en kæmpe bjørnetjeneste, og man er selv skyld i, at ens hund fx lever kortere tid.


  • #59   8. nov 2017 Og lige min kæphest. Oplever ofte at folk ikke forstår at hunden ikke taber sig, jamen den får jo slankefoder?!!

    Ok og hvad vejer hunden? Og hvad bør den veje?
    Vejer 12 kg og bør veje 8.
    Hvilken vægt fodrer du efter?
    12 kg
    TADAAA dérfor taber fido sig ikke. Surprice surprice


  • #60   8. nov 2017 Igen Line. Spot on!

  • #61   8. nov 2017 Tak, Emma smiley Synes også selv, hun har en rigtig fin vægt, hvilket dyrlæge og Magtor også synes.

    Vaks har faktisk en helt fin vægr lige nu også! Tænker at alderen måske har sat hans forbrænding lidt ned, haha.


  • #64   8. nov 2017 Haha ja til det der med at folk med fede hunde bliver sure på overvægtige mennesker, der påpeger at hundene er fede.
    Det er SÅ morsomt at folk reagerer sådan - jeg forstår det ikke helt.

    Jeg mener, jeg er IKKE tyk på nogen måde - må jeg så godt sige at andres hunde er fede ?
    Hvad med kæresten min som en bimlende overvægtig ? Han skal ikke ?

    Jo, det gi´r mening smiley smiley smiley


  • #69   8. nov 2017 66# Emma
    Enig, og overvægt starter jo i det små. 1 kg for meget, så 1,5 osv. Og uden man helt opdager det står man med en fed hund.


  • #70   8. nov 2017 #68 kom mens jeg skrev men bekræfter mit svar. Det kan hurtigt løbe løbsk

  • #71   8. nov 2017 Jeg oplever det stik modsatte... Baby er små tyk, og vi kæmper med vægten...
    Alligevel kommer folk og siger, at han da er en pæn og slank hund...??? smiley


  • #72   8. nov 2017 Ghinis idealvægt ligger omkring 14 kg og det var en helt anden hund jeg havde, da hun vejede 15 kg. Hun var "doven" forstået på den måde, at hun var utrolig svær at få til at løbe for fuld speed og hun var heller ikke så legesyg som ellers.
    Jeg tror selv hun har kunnet mærke, at den ekstra vægt belastede hendes led for meget. Efter hun har tabt sig, har jeg fået min gamle hund igen smiley

    Til gengæld får jeg ofte spørgsmål fra andre whippefolk om ikke Bianchi er for fed. Det er så kun til de har haft hænderne på hende, hun er en kompakt og kraftigt bygget tæve og hvor de fleste whipper har synlige ryghvirvler, der stikker op, er hendes ryghvirvler pakket ind i muskler på begge sider. Flere dommere har kommenteret, at hun er utrolig lækker at gennemgå, fordi hun er så fast og jeg er helt enig smiley


    profilbillede
  • #74   8. nov 2017 Det er nemlig en ond cirkel. Man ser hunden hver dag og opdager det måske ikke. Især ikke ved så pelsrig hund som dine, Isabelle smiley

  • #75   8. nov 2017 Dorit er evigt på slankekur, og det er bare sådan det er - åbenbart. Hun vejer altid 0,5-1 kg for meget, og burde ligge på 14,5 kg.

    Bella er som regel til den slanke side, og ligger på 35-36 kg. Hun har heldigvis en masse pels til at dække knogler der stritter ud, så folk kommenterer det først når de rører hende smiley

    Min mosters chi (som ses i tråden om fejlbarlige HG'ere), vejer i dag 4 kg. For nogle år siden vejede han 6,5 kg. Imens jeg passede ham, blev han pludselig meget dårlig. Den første dyrlæge erkælrede at hunden var ved at dø, og skulle han have en chance, skulle jeg på Århus Dyrehospital. Her blev han indlagt med akut bugspytkirtelbetændelse, som var ved at slå ham ihjel. Hans hjerte slog for hurtigt og ude af takt, han havde næsten ingen ilt og kroppen var ved at lukke ned.

    Nu har han smidt 2.5 kg, og lever et ok liv. Han har stadig visse udfordringer af at have været så fed.


  • #76   8. nov 2017 Hvis mine hunde kommer over et kilo over deres bedste vægt, så gør jeg noget ved det.
    Da Coffey var yngre var hans bedste vægt 27 kg og 28 var for meget.
    Nu er han perfekt ved 28 (Bels ved 28.5) og afviger det, ser jeg det med det samme og der bliver justeret.

    Jeg er måske lidt krakilsk med det, men det generer mine øjne, hvis de afviger fra det, jeg synes er på pletten.


  • #78   8. nov 2017 Da Coffey var yngre var hans bedste vægt 27 kg og 28 var for meget.
    Nu er han perfekt ved 28


    Hold da op, han er lille - Flax, som jeg mener du har set ? - vejede 26 kg smiley


  • #80   8. nov 2017 Hold da op, han er lille
    Jep. Mikroschæfer smiley
    Han måler som en mellem tæve.
    Fantastisk størrelse smiley


  • #81   8. nov 2017 Tror aldrig jeg har set en hansch i den størrelse ?
    Min Jerry Lee vejede 31 kg og var enormt lille - gad godt at se din hund irl - måske en dag smiley


  • #82   8. nov 2017 Jeg har heller ikke selv set en så lille før.
    Mange forveksler ham da også med en tæve, men forvirres, for han har ok med hanhundepræg.

    Det er lidt spøjst, men jeg er virkelig glad for det.
    Han er fiks smiley


  • #83   8. nov 2017 Måske du allerede har set ham - refleksen er bare at tænke tæve.

    WM Randers is coming up smiley


  • #86   8. nov 2017 Har utroligt mange gange fået at vide at Qwerty må være for tynd, for så slanke er bull terriere jo ikke - og i mit stille sind tænker jeg det nok er fordi de alle sammen er lidt for runde smiley smiley

  • #87   8. nov 2017 Det stakkels udsultede bæst smiley

    profilbillede
  • #88   8. nov 2017 Har tit fået kommentarer om at ham her var for tynd. Mest af familie som alle selv har små-tykke hunde, og ikke kunne forstå at han skal have talje og at ribben gerne må kunne ses. Men nu har han fået flere muskler og jeg hører det ikke så tit smiley

    profilbillede
  • #89   8. nov 2017 Jeg får tit at vide at jeg sulter Fella. Især af andre labbeejere. Fella vejer 22 kg.

    profilbillede
  • #91   8. nov 2017 jo for søren det hører vi tit. og ofte fra folk med tykke, hunde uden muskler og med kedelig pels. Når dette er sagt så møder vi dog også nogle gange hunde (tit langhårede) som virkelig er for tynde og mærke som om de ingen muskelmasse har. Men på afstand ser de fine ud..

    profilbillede
  • #92   8. nov 2017 Fella er bare en smækker lækker lab smiley

    Men Dumle sender medlidenhed, hun ved hvor hårdt det er at være en stakkels udsultet lab, der lider af kronisk sult smiley smiley


  • #93   8. nov 2017 Ork ja! Min Labrador er alt for tynd, i MANGES øjne smiley

    I mine øjne, og andre Labrador ejeres, dem der har jagt linjerne er han lige som han skal være smiley


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #96   8. nov 2017 Vores gamle Kleiner var en meget aktiv hund der samtidig ikke var særlig madglad. Han var hele sit liv en slank hund med masser af muskler, men rigtig mange skulle altid lige kommentere om han ikke var blevet lidt for tynd.

    En gang var det en vet sygeplejerske på klinikken, men så kom dyrlægen og roste hunden for sin fine form ??

    Tror mange mennesker har vænnet sig til tykke hunde, så de ikke kan se når de faktisk er normalvægtige. Det samme ser vi i stor stil i hesteverdenen.


  • #105   15. nov 2017 Det her billede er fra sidst på vinteren, da hun var under genoptræning. Hun vejede faktisk 1,5 kg for meget - i forhold til hvad hun plejer, men alligevel kommenterede flere på at hun var for tynd... Men herhjemme gik hun under kælenavnet Tyksak smiley


    profilbillede
  • #106   16. nov 2017 Vi får sjældent at vide, at vores ser for tynde ud, eller mærkes tynde. Men der er også svært at se eller mærke noget for pelsen smiley

    Når de er i fæld er der til gengæld flere der synes, at de er for tynde. Indimellem er der dyrlæger der kommenterer indimellem på det, og mener at de er lige til den tynde side. Vi og vores opdrætter er dog helt enige om, at de er som de skal være.

    Jeg tror ofte, at dyrlæger kan se sig "blinde" på det, hvis de er vant til at se mange småfede familiehunde. Så
    bliver det jo normalen, og en velernæret hund, vil hurtigt føles tynd i sammenligning. smiley

    Det giver ikke så meget mening med et billede, der viser deres stand, for man kan ikke se det - men I får et alligevel smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Din hund er ALT for tynd!

Annonce