{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

ny hvalp - urenlige voksne? {{forumTopicSubject}}

Er det normalt, at voksne hunde bliver urenlige, i forbindelse med at der er flyttet en ny hvalp ind, som jo selvfølgelig heller ikke er renlig?

Efter Mynte er flyttet ind, har jeg taget både Baby og Melanie i at tisse indenfor. Begge nede i baggangen, hvor Mynte også gerne søger ned, hvis hun skal tisse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny hvalp - urenlige voksne?
  • #2   18. nov 2017 Okay, det er også det jeg har gjort med mine.
    Den lille får selvfølgelig ikke ballade for sine uheld, men de andre er så store, og de ved godt det er forkert, så de fik et NEJ og blev smidt uden for.

    Så er de nok ikke helt unormale smiley


  • #4   18. nov 2017 Haha de får altså nogle mærkelige ideer. smiley
    Så håber jeg mine har fattet budskabet smiley det er slemt nok at skulle holde øje med den lille! Gider skisme ikke skulle rende i røven på de 2 store også smiley


  • #7   18. nov 2017 Haha Ida!
    Baby kunne godt tænke i den slags hævn smiley


  • #9   18. nov 2017 Mynte?? Ny hvalp?? Hvorfor har jeg ikke set nogen historie om det her?!? smiley smiley

  • #10   18. nov 2017 Hun er oprettet herinde smiley og jeg har lavet hendes dagbog i et forum emne.

    Hvis du søger på Mynte's dagbog, så finder du den smiley


  • #11   18. nov 2017 Jeg har hellere ikke oplevet det.

    Kommer der ikke snart nyt fra Myntes dagbog ?
    jeg glæder mig til de næste afsnit. smiley


  • #12   18. nov 2017 Jeg har 4 styks, med ca 3 år i mellem hver, har aldrig oplevet at de store er blevet urenlige når vi får en ny.

    PS. iøvrigt ret fedt at min ordbog foreslår jeg bytter "urenlige" ud med "usynlige" smiley det har jeg heller aldrig oplevet at de er blevet smiley


  • #14   18. nov 2017 Jeg tænker det måske lidt som en slags markering?
    Altså som de gør når de tisser i haven smiley først tisser den lille, så tisser Melanie oven i, og Baby tisser til sidst?


  • #15   18. nov 2017 Lucky blev heller ikke urenlig, på trods af at Rosa jo faktisk fik en avis i starten, men han ville nu stadig ud. Da vejret blev til at Rosa kunne komme ud var det mere eller mindre Lucky der lærte hende at gøre det udenfor, for hun kiggede jo på hvad han gjorde smiley
    Men okay Lucky er altså også sådan en der nærmest hellere vil dø end at gøre det indenfor. Han ligner virkelig en der er blevet tæsket hvis han gør det indenfor, fordi han ikke kan holde sig mere (det prøvede jeg engang jeg var meget syg og ikke vågnede og reagerede før han var på det punkt hvor han virkelig ikke kunne holde sig smiley ) jeg har aldrig skældt ham ud for det, og den dag fik han en belønning fordi jeg var så ked af det. Men sådan har han det stadig.

    Rosa ville måske have mere tilbøjelighed til det hvis der var hvalp i huset.


  • #21   18. nov 2017 Vi er godt nok også meget over Mynte. Hun søger godt nok selv døren, men kun når hun skal tisse. Når hun skal skide siger hun desværre ikke til endnu.
    Men hun er jo også kun 13 uger.


  • #23   18. nov 2017 Jeg skulle lige til at skrive det samme som Canmax....det er ikke markering der er sløring smiley smiley

  • #25   18. nov 2017 Isabella jeg tænker at det er lidt det forbundet med dit krav om have til dine hvalpe. Min hund vil hellere ligge inde i sofaen, under en dyne og evt. med en brændeovn hvis jeg da havde smiley

    Det er ikke hans naturlige indskydelse generelt at være ude... selvom han da elsker gåture. Hvor jeg tænker dine er langt mere tilbøjelige til at søge det udendørs generelt? smiley


  • #28   18. nov 2017 Så de gør det, for at beskytte den lille ny eller?

  • #29   18. nov 2017 Ja men nok ikke bevidst bevidst.. smiley :D smiley

  • #30   18. nov 2017 Hvordan får jeg dem så bedst til at stoppe igen? På samme måde som med hvalpen?

  • #32   18. nov 2017 Ja det arbejder på smiley

  • #36   18. nov 2017 Det har jeg heller aldrig oplevet hos mine og som Isabelle gør jeg faktisk ikke andet end at åbne døren. Ghini har tisset en gang inde i de 7 år hun har boet her, aldrig lavet stort.
    Jeg har haft et par gravhundetæver og en enkelt whippettæve, der omkring løbetid har været urenlig i nogle dage, men det har ikke været i forbindelse med, at der er flyttet hvalp ind.

    Både Bianchi og Cala, som er født her i huset har været renlige fra de var omkring 7 uger. Bianchi er født i maj, Cala i oktober, så det er ikke fordi de alle er sommerhvalpe.
    Flere af de hvalpe jeg har solgt, har aldrig, hverken tisset eller lavet stort indenfor i deres nye hjem.

    Jeg har aldrig været ude med en hvalp over 8 uger om natten, de har alle kunnet holde sig mindst 6 timer, Ghini kunne holde sig 9 timer, hun sov fra midnat og til klokken ni om morgenen.

    Til gengæld har jeg haft et par gravhundehvalpe, der har været meget længe om at blive renlige, op mod et år, mens andre har været lynhurtige.
    Den eneste forskel jeg har kunnet finde, er den måde hvalpene er opfostret på, om opdrætter har gjort meget eller lidt ud af at renlighedstræne.




  • #38   18. nov 2017 Det tror jeg heller ikke det gør Isabelle. Ingen af mine whippethvalpe har haft noget imod hverken regn eller sne, det er først når de er blevet voksne, at nogle af dem har fået diva manerer smiley

  • #39   18. nov 2017 Vi arbejder på højtryk for at gøre hende renlig. Der har kun været få uheld fra hendes side de sidste par dage.
    Hun er ude hver gang de har leget, spist, drukket og sovet. Hver gang hun søger mod en hvilken som helst dør og 2 gange om natten, medmindre hun er med kæresten på job og hver gang vi har luftet, kommer hun i haven inden vi går ind.

    Så det går fremad, og kunne have været meget værre smiley


  • #40   18. nov 2017 Jeg har nu heller aldrig oplevet det..

Kommentér på:
ny hvalp - urenlige voksne?

Annonce