{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.739 visninger | Oprettet:

Mål for 2018 {{forumTopicSubject}}

Nu er det lige om lidt nytår og dermed højsæson for en masse velmente nytårsforsætter.
Hvad er jeres (både for jer selv og hundene)?

Mine er følgende:

Her skal Simba 100% familiesammenføres med husets kat Mis. De er nu på 7. måned ikke sammeført, fordi jeg er en sløv banan, der synes jagt-ikke-katte træning er noget af det kedeligste og samtidig under ingen omstændigheder vil se kattejagt i huset. Derfor lever vi i en labyrint af børnegitre og det tænker jeg skal være slut nu smiley

Så skal Simba til at være konkurrencehund, som ikke behøver stresse og tjekke ALT ud når vi er i en konkurrencering, men som i stedet kan koncentrere sig om at arbejde sammen med mig.

Freddy skal lære at blive håndteret som i få klippet negle og komme til dyrlægen uden af flippe ud. Jeg har ikke før haft en hund der er SÅ panisk overfor håndtering, men når jeg får det trænet bare en lille smule går det faktisk ret godt og hurtigt fremad. Problemet er bare at det om muligt er kedeligere at træne end ro omkring kat.

Jeg selv vil gerne finde en fornuftig måde at få penge på, hvor jeg slipper for at gå på arbejde hver dag. Jeg har ikke rigtig nogen plan forhvordan det skal foregå, så lad os kalde det en drøm i stedet for et mål.

Fortæl mig om alle de fantastiske ting I viludrette i 2018 smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mål for 2018
  • #2   22. dec 2017 Fedt, hvilken slags prøver vil du gerne til?



  • #3   22. dec 2017 At blive millionær smiley


    Nå ja, og at deltage i en lydighedsprøve smiley


  • #6   22. dec 2017 Hvis du finder en god lovlig vej til den første Anine, så sig til! (Jeg gider ikke noget hvor jeg skal være afklædt smiley )

  • #7   22. dec 2017 Rally er for mig noget af det hyggeligste og mindst angstfremkaldende at stille op i: der er mange der stiller op, det er relativt hutigt overstået og stemningen er som regel ret hyggelig.


  • #10   22. dec 2017 At blive færdig med at lære hende fløjtekommandoerne smiley

    Og mit eget mål for 2018 er at blive bedre til at møde nye mennesker!


  • #11   22. dec 2017 Uh jeg har store planer smiley
    Vi skal ikke have hvalpe i 2018, så jeg kan gå all-in på en hel masse andet.

    På planlisten er først færdighedsprøve1 med Kida, rally-begyndermestertitlen med Iza og polarhundeklubbens løbsprøve med hele flokken.

    Anden prioritet er juniorchampionat med Iza og at få samlet lidt flere cert'er med Kida.
    Det er også planen at sønnike skal gøre sin debut i børneklassen til løb smiley

    Det bliver et mega godt og aktivt år.


  • #12   22. dec 2017 Det lyder som gode planer ! smiley

    Efter maj håber jeg at vi har et HTM1 program klar og nogenlunde et nyt FS2 program.

    Efter august håber jeg at Rally ekspert er klar smiley

    Og så vil jeg holde op med sodavand.


  • #13   22. dec 2017 Fedt Malene. Freddy starter sikkert også med færdighedsprøvene når han bliver et år, dvs til foråret. Måske mødes vi derude i trick-land smiley


  • #15   22. dec 2017 Randi, du tænker ikke lige Sugar daddy? smiley

  • #16   22. dec 2017 At få nogle killinger. Da hunkattene ikke er enige med mig, kan det i sig selv være en vanskelig proces.

  • #18   22. dec 2017 Snøvle mig sammen til at Taliban får sin sweiss prøve.


  • #19   22. dec 2017 Jaaaaaaa Randi smiley
    Jeg kan næsten ikke vente.
    Undertegnede og resten af ativitetsudvalg syd i DPHK har arrangeret masser af træning henover jul og nytår, så vi virkelig får et boost ind i det nye år.
    Det bliver mega godt smiley


  • #20   22. dec 2017 Mit mål for Atlas er at få hans stress ned på et niveau, så vi kan gå til nogle prøver, uden at han stresser så meget, at han glemmer alt hvad han kan. 2018 skal altså være året, hvor vi får vores brugsprøve hævet hjem og gerne også får startet nogle NW prøver.
    Derudover skal vi have bugt med hans bilangst.

    For mig selv har jeg ikke nogle særlige mål. Jeg kunne godt tænke mig, at komme i gang med at løbe, selvfølgelig sammen med hunden. Og så vil jeg gerne være bedre til at få lavet mine ting på studiet smiley


  • #24   22. dec 2017 Jeg laver generelt ikke nytårsforsæt. I år dog mest fordi alting faktisk bare køre smiley
    Men hvis jeg skal nævne noget.
    Så skal jeg bestå de første fag af min hf (jeg læser enkeltfag)
    Arbejde videre på min angst. Jeg håber at blive klar til sommer til at jeg kan tage et fag på skolen, så det ikke kun er hjemmeskole.
    Jeg vil gerne lave endnu mere med hundene, men har ikke lige planlagt hvad.
    Så vil jeg gerne tabe mig, så det håber jeg der er overskud til i det nye år.
    Hvis ikke Åst's ejer henvender sig, skal jeg også finde nyt hjem til ham, selvom det bliver sværere for hver dag at skulle sige farvel til ham smiley


  • #25   22. dec 2017 At få vores NW guld emblem i hus (Fella og mig). Vi er godt i gang smiley

    På Vandretur med Fella, imens hun stadig kan smiley

    Nyde livet smiley

    Og mine egne nytårsfortsæt er det sædvanlige.. tabe mig.. leve sundt osv smiley


  • #26   22. dec 2017 #20
    Sig endelig til, hvis du melder dig til en Nose work prøve smiley så ses vi højst sansynligt


  • #27   22. dec 2017 Saga - et år uden negle problemer! Inkl fortsættelse af file træningen, så hun forhåbentlig snart er tryg ved at man piller ved hendes poter igen smiley

    Dumle - altså en rally champion titel ville jo ikke være skidt smiley meeen nok ikke helt realistisk endnu, håber dog vi får fingrene i vores første ekspert certifikat smiley
    Hvis vi tilfældigvis får en eksemplarisk baby, der elsker at sove til hunde træning, kunne jeg også godt tænke mig at prøve kræfter med færdighedsprøve 1, men det er ikke decideret et mål smiley


  • #28   22. dec 2017 Mine planer må være at få arbejdet videre med Elvis' stress på forskellige punkter og få skabt lidt ro.

    Hm og så kunne jeg godt tænke mig at komme ud på flere oplevelser med hundene


  • #29   22. dec 2017 Komme igennem uden at slå nogle folk ihjel ...

  • #30   22. dec 2017 Uh jo, årets hund i rally og landskampen mod Sverige i rally er også højt på listen for 2018 smiley
    Men nu må vi se smiley


  • #31   22. dec 2017 Mit mål for 2018 er, at overkomme den værste portion angst, så Fighter kan blive udstillet. Forhåbentligt har jeg en veninde der vil gå med ham, indtil jeg får det bedre med det hele.
    For dyrene er det, at de skal være i bedre harmoni med hinanden, og Fighter helt lærer at kattene er venner - ikke mad. Nu må vi se smiley


  • #32   22. dec 2017 Håber alle jeres mål lykkedes og i særlig grad håber jeg Martines mål lykkedes smiley

  • #33   22. dec 2017 #32

    Det plejer det jo smiley


  • #34   22. dec 2017 #29 det har været mit nytårsforsæt i så mange år, at jeg helt glemmer at nævne det hvert år.. du er ikke alene smiley

  • #35   22. dec 2017 #26 Det skal jeg gøre smiley Vi er næsten lige startet ud, så vi skal lige have parret dufte og have noget rutine, så der går nok lidt tid, inden vi kommer ud til prøver.

  • #36   22. dec 2017 Her er målet at starte til rally med Tucker - vi har fået plads på et hold. Et andet ønske kunne være at nærme os at blive klar til en liiiille konkurrence i agility smiley

    Et mål for mig selv er en kostændring der kan føre til et vægttab.


  • #38   22. dec 2017 Jeg håber at få VDH Udstillingschampion (tysk champion). Vi har tre ud af fem certer.
    Håber vi kan nøjes med to ture derned i det nye år. Hvis han holder stilen så gør vi.. tre udstillinger tre certer, to af dem taget som reservecert på tyskvinder udstilling og verdensudstillingen smiley

    Også håber jeg at jeg kan finde overskuddet til enten at starte rally eller gå nogle flere schweiss spor med ham smiley


  • #39   22. dec 2017 #35 du siger bare til hvis vi skal mødes og træne lidt sammen på et tidspunkt smiley

  • #40   22. dec 2017 At jeg skal have lært at fløjte ordentligt i den skide hyrdehundefløjte, som jeg ikke er gode venner med smiley

  • #41   22. dec 2017 Alt for mange planer - al for lidt tid og penge!

    Jeg skal starte op med kaninslæb med drengene og så skal min yngste bestå en apporteringsprøve i DJ.
    Så kommer der forhåbentlig også en ny til foråret / sommeren, så han skal bare hygge den første tid. Udstilling med terrierne og så er der jo Show of Winners med hønsehunden.

    Mig selv skal enten skifte afdeling i firmaet eller bare finde et nyt job. Huset må også meget gerne snart falde på plads så jeg også kan få ny bil. Og ellers bare passe på mig selv og mine nærmeste samt kloden.


  • #42   22. dec 2017 At komme igennem 2018 uden tab af hverken sanser, organer eller nære og kære.
    Inklusive hunde.

    Der er ingen aktuelle planer for hundene, bare at de skal have det godt og sjovt og være sammen med os så meget som muligt.


  • #44   22. dec 2017 For Liva kører vi "same procedure as last year"; målet er deltagelse i DCH DM i rally for 8. år i træk.

    Maggie skal gerne bestå en FPR2 og måske også en FPR3.

    Mig selv - ja, jeg skal have tabt nogen af de 35 kg som jeg mangler af det vægttabsmål på 50 kg., som jeg har sat mig - men ikke sat nogen slutdato på



  • #45   22. dec 2017 #39 Det vil vi rigtig gerne, når vi lige har fået lidt mere styr på det hele smiley selvom dig og Fella sikkert vil synes, at vi er frygtelig tumpede til det smiley

  • #46   22. dec 2017 Hundemæssigt bliver det nok at Lotus bliver støvet af til endnu et par udstillinger og at der er dygtige mennesker som vil hjælpe med at vise hende frem smiley

    Personligt bliver det at blive job-afklaret og at blive visiteret til (og få) et flexjob smiley


  • #48   22. dec 2017 Først og fremmest at vi kommer igennem året uden, at smerterne tiltager hos hundene, og uden at det bliver nødvendigt at aflive nogen smiley

    Dernæst er mit mål at komme til national udstilling i Aarhus i maj med Aida, da det nok bliver den sidste smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #49   22. dec 2017 Jeg håber på et år med ro på jobfronten, så jeg kan få overskud til at træne lidt mere seriøst og stille til et par konkurrencer med Ingle smiley

  • #52   22. dec 2017 #45
    nej det synes vi i hvert fald ikke at I er smiley vi har trænet med hunde på alt fra begynder til højt niveau. Det er så spændende at se andre hunde arbejde - uanset niveau smiley

    ... Så du siger bare til smiley


  • #54   23. dec 2017 Håber på et rigtig godt år med massere af natur oplevelser og lange cykelture til sommer, og alle glæderne og oplevelserne ved at have sin først hund smiley
    Udover det vil jeg gerne have et år hvor jeg ikke går fuldstændigt ned pga depression, i år var alt for hård så det gider vi ikke, men heldigvis går det pt rigtig godt med de piller jeg er på til trods for at vinteren altid påvirker mig meget smiley
    At graduere på bacheloren bliver også rart smiley
    Pixel er blevet pensionist guldhamster så det kan ses og mærkes, så hun skal bare forkæles indtil hun går over regnbuebroen smiley


  • #55   23. dec 2017 Jobmæssigt og i mit privatliv spiller alt, så ingen planer på den front. Måske finde en sød mand, til tidsfordriv smiley Og så skal jeg have skiftet min bil ud smiley

    Jeg vil gerne have en oprykning til Elite-klassen med Bella. Eller måske endda to oprykninger, så hun faktisk bliver elitehund inden hun nok skal pensioneres og være rallyhund i stedet.

    Af samme grund bliver Dorits konkurrencer nok ikke til noget særligt i år. Det kan være at vi stiller i en konkurrence eller tre, og ellers fortsætter vi med at hyggetræne. Målet med hende er at hun skal til DKK DM i rally begynder, men det bliver nok ikke i 2018.

    Og så skal hun stadig have lært både feltsøg og apport, så min veninde kan stille i DcH's C-klasse med hende smiley

    Nå ja, og så skal jeg med stor spænding følge et kuld hvalpe, hvor jeg satser på at skulle have hvalp fra tæven om et par år.



  • #56   23. dec 2017 #52 Okay så smiley jeg skriver til dig, når vi er kommet lidt længere i træningen.

  • #57   23. dec 2017 2018 bliver et mærkeligt år at gå ind i. Normalt så har jeg en maaaaasse planer.
    Det har jeg ikke rigtig for næste år - Meget spøjst at prøve det smiley

    Men der skal trænes en masse hund, arbejdes en masse på får og forhåbentlig komme igennem året uden alt for mange får på afveje.
    Sally og Chess skal jeg se om jeg kan få konkurrenceklar og Chut skal starte kl. 3.
    Men det er sådan ca det.
    Og så skal jeg forhåbentlig have en flok raske hunde hele året smiley


  • #58   23. dec 2017 Jeg starter året ud med at starte åå nyt job - jeg glæder mig helt sindssygt! Endelig skal jeg ud at bruge min uddannelse! smiley
    På hundefronten bliver Klunte hele 10 år.. Allerede nu er jeg booket en del weekender, hvor jeg skal passe ham for de gamle smiley
    Derudover bliver 2018 nok også året, hvor jeg for alvor finder ud af, hvilken hund jeg selv gerne vil have og får mødt nogen opdrættere, samt hunde. Meeeeen hvalp bliver nok først i 19 eller 20 smiley


  • #61   23. dec 2017 Skal være mor inden længe og det er så det jeg vil koncentrere mig om smiley

  • #62   24. dec 2017 Ingen nytårsforsætter her, for hverken hundene eller mig, har aldrig brugt den slags smiley

    Meeen, hvis jeg skulle vælge noget, så er det næsten det samme, som Anine smiley Jeg vil gerne blive milliardær i 2018 smiley


  • #63   24. dec 2017 Jeg skal have tabt nogle kilo jeg vandt i 2017 pga jobskifte røgfri og erstattede motionscentret med hundehvalp.

    Vi skal have plads - helt på plads.

    Der er en del arbejde i snoren endnu - specielt skal vi lære at gå flot forbi hunde og børn. Hun er meget entusiast og håber på de vil lege.

    Fri ved fod

    Så har vi lidt aflevering i dummy

    Årh ja og vil gerne begynde noget spor. Skal bare lige have læst op på det.


  • #64   24. dec 2017 For mig selv, er det at tabe de 20 kg der har sat sig ( af mange forskellige årsager ) i løbet af de sidste 2 år smiley Mht hundene, vil jeg jo meget gerne, at min Wilma blev årets apportør i Spaniel klubben igen i -18, som hun gjorde i år. Jeg skal have startet min unge han op på prøver. Og forhåbentlig få lov at låne et par af de gode juniorer jeg selv har opdrættet, til nogle udstillinger.

  • #65   26. dec 2017 Nyde min barsel, få smidt de kg jeg har taget på, plus de typiske ekstra kg. Få sat mig endnu mere ind i ipo og hvis alting spiller få en hvalp sidst på året først i 2019. Og så finde et nyt job inden jeg skal tilbage fra barsel

  • #66   26. dec 2017 I første omgang fokuserer jeg bare på at færdiggøre skolen med gode karakterer og endelig få taget det kørekort.

    Men jeg har sat mig det mål, at om ét år fra nu af, skal jeg enten være i Australien eller have købt en flybillet dertil. Hvor længe jeg skal være dernede ved jeg ikke. Men siden jeg kom hjem derfra i maj i år, har jeg bare ikke kunnet slippe det sted.

    Derudover er det mit mål at tage fat i fotograferingen igen, og forsøge at få dét til at køre og vokse.

    Med hunden er målet at fortsætte med at gå til træning og blive ved med at have det sjovt med dét, og bare se hvor langt vi kommer smiley

    Og så kunne det da være rart at 2018 er året hvor jeg finder ud af hvad jeg vil med mit liv og sådan, men tror bare jeg holder mig til de realistiske mål smiley


  • #67   27. dec 2017 Jeg skal starte et nyt projekt op (er iværksætter) , og jeg håber at jeg kan være lige så heldig som i det sidste.

    Fingrerne er krydset! smiley


  • #68   27. dec 2017 Øøøøjj jeg gad godt at blive selvstændig men har ikke rigtig fået ideen endnu og vi er lidt for afhængig af min faste løn. Så selvom jeg r*vkeder mig på jobbet, så må jeg bide det i mig lidt endnu

  • #69   27. dec 2017 Mine mål for næste år : At blive mere social smiley
    På hunde fronten: At få min hvalp hjem engang i februar/ Marts og går og overvejer at begynde at udstille smiley og så øve mig i at blive god til at gå til diverse prøver uden at blive fysisk dårlig smiley ( Er ikke så god til at blive bedømt smiley )


Kommentér på:
Mål for 2018

Annonce