{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.969 visninger | Oprettet:

Slankekur - Mål: 35 kg {{forumTopicSubject}}

Jeg har siden 2010 døjet med overspisning. Det kom efter en stærk depression efter en traume hvor jeg på ganske kort tid tog 25 kg på, efter et helt liv som normalvægtig. Nu er jeg 32, og vil have lavet en ændring.

Fra 2010-2011 smed jeg 25 kg., men sidenhen er de langsomt kommet tilbage + 10 kg. Jeg svor at jeg ikke ville runde 90 - Det lykkedes ikke. Nu har jeg lovet mig selv, at jeg ikke vil runde 100, og dermed startede mit vægttabs projekt i går.

For at motivere mig selv, laver jeg nu denne tråd.
Hver uge vil jeg opdatere med min vægt, og hver måned vil jeg opdatere med et billede. Lige ledes vil jeg tage et billede af vægten - ligeså meget for min egen skyld.
I skal være velkommen til at følge tråden, da tanken om at der er øjne med bl.a. også er en motivations faktor for mig, til at få gjort noget ved det og fortsætte.

Denne uge går jeg min. 10 km om dagen - Mål er 20 km.
Derudover har jeg et skema jeg styrketræner efter 3x dagligt
Maden består af kød, grønt, æg og om morgenen skyr eller ylette m. frugt.

Slankekur start: D. 30/4 2018
Vægt nu: 99,3 kg
Vægt mål: 65 kg

Sæt igang!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slankekur - Mål: 35 kg
  • #1   1. maj 2018 Som jeg ser ud idag...

    profilbillede
  • #2   1. maj 2018 Jeg hepper smiley

  • #3   1. maj 2018 Sådan, sej beslutning - jeg hepper også smiley

  • #4   1. maj 2018 Jeg joiner gerne heppekoret smiley Sej beslutning - det kræver noget at offentliggøre det smiley

  • #6   1. maj 2018 Jeg takker smiley Jeg hader billeder af mig selv, og det krævede en del at lægge det op, men jeg ved også bare fra tidligere erfaring, at det er et kæmpe skub, for jeg skal offentliggøre uanset hvilken vej det går. smiley

  • #7   1. maj 2018 Jeg hepper også! smiley

    Der er blevet oprettet en gruppe herinde, hvor vi motiverer hinanden til at spise sundere og dyrke motion. Jeg er ret glad for at være i den, og måske du også kunne få noget ud af den. Den hedder Et Sundere Liv smiley


  • #8   1. maj 2018 Ja det må gi en stærk motivation smiley Krydser ihvertfald fingre for at dit projekt lykkedes! smiley

  • #9   1. maj 2018 Jeg hepper med smiley og er selv sprunget på den vogn. Har rundet de 70 kg efter at have været ledig i 8 mdr. Det skal fandengalemig være en løgn, at jeg skal op og runde 84 kg, som da jeg gik i gymnasiet, hvorefter jeg i 2 år kæmpede mig ned til en vægt på 56 kg.
    Det må bare ikke ske! Forstår virkelig godt din motivation.
    Følger du en bestemt kur eller? Jeg er sprunget på Dukan kuren, da jeg elsker fisk er den let at følge. smiley


  • #10   1. maj 2018 Jeg hepper også!

    Jeg har også taget en del kilo på de sidste par år og egentlig er det okay, men nu er det kommet dertil, hvor jeg ligger og vipper på en str 42-44. Det betyder at jeg ikke altid kan få det tøj jeg gerne vil have, og det gider jeg ikke, så jeg er også gået i gang med at forsøge at smide et par kilo, dog ikke så mange som dig.

    Personligt kan jeg ikke overholde sådan noget med 10 km gang og 3 * styrketræning dagligt. Det er som om hverdagen for ofte kommer i vejen, så jeg ikke lige får gjort det. Så føler jeg, at jeg har fejlet og så kan det også bare være lige meget og jeg kan lige så godt spise en pose matadormix også.

    Jeg er startet for to dage siden og har aftalt med mig selv, at de første 14 dage må jeg ikke indtage sukker, fastfood, kager, chips eller helt hvidt brød/pasta. Hvis jeg klarer det, må jeg få vinmenu når jeg spise på Dragsholm slot om et par uger. Hvis jeg bryder det, må jeg nøjes med vand. Vinmenu er en MONSTER jackpot-belønning for mig smiley

    Når de 14 dage er gået, starter jeg endnu et slanketiltag, måske bliver det motion, måske mere kost-ændring.

    Jeg tænker at jeg kører min slankekur, som jeg kører min hundetræning: Shaping vha små kriterier og med gode belønninger ved succes smiley

    Ved ikke endnu om det virker, men en streng kur virker ihvertfald ikke på mig smiley




  • #11   1. maj 2018 Amalie&Atlas
    Jeg kan ikke finde gruppen. Kan du linke? Det lyder som en god gruppe, og da jeg er enormt kræsen kunne jeg godt brugt nogle gode madråd, da det jo ikke ligefrem er billigt at gå på kur smiley

    Pernille F
    Tusind tak smiley

    Ejer af DKK English cocker spaniel
    Takker, og fedt at du også er klar med en vægt kamp. Håber det lykkedes. Faktisk vil jeg gerne ned på 60 kg., men 65 så er jeg tilfreds. Jeg har sammensat min egen kur, bestående af flere forskellige kure. Jeg spiser kød, grønt, æg og skyr/ylette. Derudover spiser jeg så vidt muligt udfra timers kuren. Bliver jeg sliksulten står den på frugt og nødder. Og ellers gode lange gåture med Maika. Har allerede scoret mig en vabel idag, hvor vi fik 7,82 km. But it was worth it... smiley



  • #12   1. maj 2018 Randi
    Det er en rigtig god måde at gøre det på. Sådan kørte vi også vores sidste kur. Jeg skal bare tabe mig så meget, at jeg tør ikke løbe an på det denne gang, så jeg nøjes med at sætte små mål, og så må jeg belønne mig selv med en tur i biffen eller lignende smiley Jeg er lidt af den støbning, at skal det være, så skal jeg gå all-in, ellers er det halvhjertet, og så bliver det ikke til noget. Held og lykke med det. Håber du får din vinmenu.


  • #13   1. maj 2018 Det lykkes du med. Det kan jeg märke smiley

  • #14   1. maj 2018 Jeg startede min kostomlægning d. 1/1 og har indtil videre tabt mig 20 kg. Lige for tiden kæmper jeg for at holde motivationen samtidig med at jeg skriver bachelor, så min motion (mindst 10.000 skridt om dagen) er gevaldigt skruet ned.

  • #16   1. maj 2018 Ja da, her er den: https://www.hundegalleri.dk/grupper/etsundereliv

  • #19   2. maj 2018 Jeg hepper!
    Og håber du hopper med ind i vores slankegruppe smiley


  • #21   2. maj 2018 Line aka Labradellen , man skal være inviteret for at komme med i jeres gruppe da den er privat.

  • #22   2. maj 2018 Løkke jeg er også på den evige slankekur , lige nu tager vægten en gevaldig hop op ad smiley
    pga. jeg er holdt op med at ryge . Jeg følger og hepper på dig og håber jeg også kan komme ned i vægt .


  • #23   2. maj 2018 Stort held og lykke herfra. Jeg burde selv tabe 25 kg; der er jo lækkert tøj man ikke kan få i str. 44-46 stykker smiley

  • #24   2. maj 2018 Jeg vil gerne meldes ind i slankegruppen, men der står at den er privat. Hvordan kommer jeg så ind i den?

  • #25   2. maj 2018 Via min mobil haha smiley

    You go guurl smiley


    profilbillede
  • #27   2. maj 2018 Jeg hepper med og tror at det vil lykkedes for dig.
    Synes at du er sej at du lægger det op her inde..


  • #28   2. maj 2018 Du skal også lige have et klap på skulderen fra mig smiley
    Jeg hepper med smiley


  • #30   2. maj 2018 Kan du ikke skrive dit styrke program? Måske kan jeg give lidt tips. Rigtig mange kvinder spilder tiden når de styrke træner ved at lave ligegyldige øvelser smiley

  • #31   2. maj 2018 Tusind tak alle sammen. Jeg kæmper stadig, og vægten er da også allerede faldet til 98,6 kg (ja, burde jo ikke kigge før mandag, meeen...), men for fisan det er da hårdt. Har denne gang forsøgt at holde lidt tilbage med øvelserne, for ikke at ødelægge mig selv, som jeg plejer når jeg lige kommer igang. Men alligevel er mine lår enormt ømme. Men hvad, det er på den gode måde - "jeg kan mærke jeg har været igang" måden.

    Igår gik jeg 7,82 km og 5,75 km, og idag har jeg gået 8,51 km og skal gå igen i aften. Så de min. 10 km bliver overholdt, og så satser jeg på at kunne skubbe den til 15 km fra næste uge.

    Mine øvelser ved jeg ikke hvor meget du får ud af Johnny, da jeg selv har opfundet navne til flere af dem. Jeg ved ikke hvad de hedder smiley Squats, mavebøjninger og væg armbøjninger er nogen af dem. Væg armbøjninger er hvor jeg står op af væggen og presser mig ud fra væggen, mens jeg presser mig mod væggen, hvis det giver mening. Jeg er opereret i min achillessene, så jeg kan ikke lave alm. armbøjninger, og dem her giver ihf. ømme overarme, så lidt gætter jeg på det batter smiley
    Men pt. er jeg på 5 squats og 10 mavebøjninger (samt de andre øvelser) og 20 armbøjninger pr. gang. Jeg starter meget langsomt ud. Flere af øvelserne er også udstrækning og balance øvelser.
    Hvis du har forslag til øvelser der vil batte, så hører jeg meget gerne.


  • #32   3. maj 2018 Det er fint. Sørg for at fokusere på hovedøvelser og øvelser der rammer bredt.

    Andre øvelser du kan lave er Lunges og Rows i en form der fungere for dig.
    Hvis du vil købe en kettebell, så lav nogle øvelser med den istedet for mavebøjning, som feks alm swings

    Du skal lave flere end 5, 10 og 20 af gentagelser hvis det skal give noget smiley Lav det i sæt 3xY gentagelser. Så du har ca 30min kontinuerlig styrketræning - efter opvarmning, feks efter hurtig gang med hunden smiley Hold tid på pauserne - 1½ til 2min.

    Statisk balance øvelser er fine. Udstrækning vil nok være spild af tid og give ekstra ømme muskler smiley


    profilbillede
  • #33   5. maj 2018 Tak Johnny.
    Jeg ved ikke selv hvad der er gode og dårlige øvelser, jeg har bare prøvet lidt af hvert, og når jeg får ømme muskler går jeg ud fra at det er fordi de bliver rørt. Det er samme øvelser som jeg brugte sidst jeg forsøgte (og fejlede), og da tabte jeg mig godt nok ikke i vægt, men tabte mig om livet og lårene blev mindre, så lidt må det næsten have gjort smiley

    Jeg er blevet anbefalet Sense kuren, og efter at have kigget på folks erfaringer, kunne jeg godt overveje den. Prøvede også lige Sense træning (for begyndere), og det gav da ellers sved på panden, for sådan en lille tyk og gumpetung sag som mig smiley Den har jeg så lavet 3 gange idag, og venter på at kæresten gider at skrubbe ud med Maika, så jeg kan slutte af med en sidste...Er nemlig kommet til at synde lidt, da manden nævnte grillkylling (i forbindelse med at jeg sagde jeg ville have kylling). Jeg pudsede så min glorie ved at pille skindet af, og bytte pommes fritterne med salat (mangler en engle-smiley) smiley

    MEN jeg har nået mit mål for denne uge: 97,9kg., så trøster mig selv med at sige at det var en belønning (og så straffer jeg mig selv med træning imorgen) smiley


  • #34   5. maj 2018 Jeg elsker at träne smiley få eventuelt en til at hjälpe dig korrekt i gang

  • #35   5. maj 2018 Fedt at læse Karelmutti smiley

    Jeg er på Dukan kuren, det positive er, at man må spise al den fisk, magert oksekød, kylling og æg som man vil. Men pga jeg ikke må indtage nogen kulhydrater overhovedet, så er jeg sulten! smiley Der er intet til at fylde maven op andet end kød og atter kød, det er lidt op af bakke.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #36   6. maj 2018 Styrketræning er fint men forbrænder ikke særligt meget. Jeg ville gå langsomt i gang med løb hvor pulsen kommer op. Effektiv hvis målet er at tabe sig.



  • #37   7. maj 2018 UPDATE:
    Så er det mandag, og jeg har nu været på den en uge. Det er virkelig hårdt at komme igang, særligt fordi jeg er så pokkers kræsen. Det gik dog super godt i starten, men så fik jeg et skarvesår, og istedet for at passe på det, så gik jeg fortsat = AAAV. Så torsdag og fredag gik jeg slet ikke. Løbebukser og plaster hjalp dog, så nu er jeg klar på en ny uge smiley

    Vægt: 96,5 kg
    Tabt: 2,8 kg


    profilbillede
  • #38   7. maj 2018 Sikke flot

    Pas på du ikke taber muskelmasse, vand og kommer så langt ned i kalorier at du ødelägger din evne til at forbrände. Et langsomt tab er ofte bedre sundere og mere varigt

    Jeg er selv ved at tabe mig med en coach. Det er derfor jeg ved lidt om det.

    Husk også at det tit går hurtigt I starten også I stå. Så bliv ved men undgå at ramme et plateau for så står kroppen stille der. Sørg for at få sund fedt nok også. Og spis gerne op i kalorier og gå så ned i kalorier så du ikke rammer et plateau. Det er Svärt at forklare

    Du må heller ikke väre sulten som sådan for så kan kroppen holde på fedt

    Det var lige et par fif smiley du klarer detnsuperflot. Jeg tror på dig smiley


  • #39   7. maj 2018 Hov et lille fif mere. Power walk ti min tre gange i ugen før sengetid. Drik et glas vand og gå i seng. Så forbränder man mere mave fedt

  • #40   7. maj 2018 Lens, tusind tak for råd. Lige præcis kosten er sværest, for alle de vægttabs diæter jeg har set tænker jeg bare aaad. Jeg bryder mig ikke om groft brød, havdyr, selleri, peberfrugt, asparges, avokado, svampe og A38, og må indrømme at jeg er virkelig ikke særlig kreativ i et køkken. Manden står for madlavningen, da jeg 1. hader at lave mad og 2. har 2x diskusprolaps der gør at jeg ikke kan holde til de helt store køkkenkunstskaber.
    Jeg forsøger så vidt muligt at spise fisk to gange ugentlig, i form af en rugbrødsmad med sild (da sild og fiskefillet er det eneste fisk jeg bryder mig om) til morgenmad, og så varierer jeg med æg, hvor jeg tillader tørret ovnbagt bacon indimellem. Men igen - Er virkelig ikke kreativ. Aftensmaden bliver mere nuanceret fra nu af, for går død i kød og grøntsager. Kogte gulerødder hænger mig allerede langt ud af halsen smiley
    Jeg har kigget lidt på Sense kuren, men skal lige finde ud af den først. Umiddelbart synes jeg den ser meget fornuftig ud.

    Det med at det går hurtigt i starten og man så går i stå, den kender jeg. Dét at gå i stå kan hurtigt få motivationen i bund, men har kæmpet mig igennem det én gang før, så det gør jeg også denne gang. Pt. gør det ikke hurtigt. Første gang smed jeg 7 kg på 7 dage, så vi tager det meget stille og roligt her. Mit mål for sidste uge var 97,9 kg, så sætter dem rimeligt. Målet for denne uge er 95 kg, så er jeg tilfreds smiley


  • #41   7. maj 2018 Sense er god. Jeg har bogen her. Jeg kan sagtens tage foto af Opskrifter osv til dig fra den og sende hvis det er

  • #42   7. maj 2018 Det er en tyk bog... Men hvis du vil have noget fra deb så sig til

    profilbillede
  • #43   7. maj 2018 #35 Du kan overveje at læse lidt om LCHF, hvor man netop også undgår kulhydrater (og stivelse), men til gengæld aldrig er sulten, fordi man får rigeligt fedt smiley det er ikke en diæt, der fungerer for alle, men måske kan det afhjælpe dit problem

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #44   7. maj 2018 Man kan ikke punkt forbrænde. Altså tabe mere mave fedt.

    Undgå at tænke for meget på vægten og bestemte kure. Vigtigere at få indkørt nogle rutiner både med træning og mad.


  • #45   7. maj 2018 Tak max. Drt var et råd jeg fik men har ikke vendt det med min coach. Men bør man så ikke gøre det? Det er måske spild af tid Tänker jeg?

  • #47   8. maj 2018 Flot smiley keep going. Der må gerne være fart på vægttabet. Er man moderat overvægtig, så gerne 1kg om ugen. Det gælder netop om at udnytte den høje forbrænding inden kroppen begynder at spare på sig selv. Og manipulere kroppen til at holde en øget forbrænding på organer og kropsfunktioner.

    Ang kure udover kalorie tælling, så er det bedste tip: spis 3 relativ små portioner mad af whatever du kan lide og hav en spise dag om ugen. Men hold den moderat så du ikke går helt amok.
    FÅ DIN SØVN! gerne 8 timer. Det betyder rigtig meget når din krop tilpasser sig forholdene og sænker sin forbrænding.

    Dyrk motion på tidspunkter og i former der behager dig, så er der størst mulighed for at du for det gjort kontinuerligt. Alle de trylle tricks om at man skal gå/løbe på tom mave har studier blot påvist at man har en samlet lavere forbrænding.
    Overvej at gå til en sport. motion er ofte sjovere når man skal bruge sit hoved og dyrker det sammen med andre.

    What batdog said. Udover at man faktisk muligvis kan punktfedtforbrænde. Men det kræver at man holder området varmt. Som regel når man træner er maven relativ kold. Studierne har antydet det, men ikke definitive smiley


  • #48   8. maj 2018 For mig er det egentlig simpelt. Forbränd mere end du indtager. Resten er fyld i fif smiley

  • #50   8. maj 2018 Husker ikke hvordan de holdte varmen. Men mener at de brugte aktiv varme, altså et varme apparat til at varme det specifikke område. Jeg skal se om jeg kan finde info senere efter job smiley

  • #52   8. maj 2018 Jeg har været på kur i en uge..men har glemt at veje mig ved start.. smiley

    Med fedt det går forrygende ved dig. smiley Pyt med du falder i, bare du selv føler du er med.


  • #53   12. maj 2018 Puh det er svært at holde gejsten oppe, når man får det ene skarvesår efter det andet. Har måtte nøjes med små ture med Maika, eller sende manden ud de sidste dage, og da jeg så kom ud igen fik jeg skarvesår med det samme, bare et andet sted. Øv altså...Vægten er dog stadig længere nede, men det skyldes mere mit madindtag end det skyldes motion. Mangler bare virkelig mine gåture - Det er dem der går at jeg holder gejsten oppe.

  • #55   14. maj 2018 UPDATE:
    Det er mandag, og jeg har været på vægten. Igen er det gået lidt sløvt med det fysiske, grundet div. skarvesår, men igår fik jeg da alligevel gået lige over 13 km. Heldigvis går vægten da stadig den rigtige vej, og har endnu ikke mistet modet - Så langt så godt smiley

    Vægt: 94,4 kg
    Tabt (uge): 2,1 kg
    Tabt (i alt): 4,9 kg

    Tak Tina smiley


  • #57   14. maj 2018 Hvor ER du sej!!!

    Jeg bruger målebånd, da jeg ikke ejer en vægt.. smiley


  • #58   14. maj 2018 Skide godt smiley

    Jeg spiste min Første is i Länge i dag.. Og mødte min träner hahaha life is cruel lol


  • #59   14. maj 2018 Det er squ sejt. Jeg/vi går i gang igen til juni. Jeg er lidt mærkelig fordi jeg kan bedst når jeg starter på en start på en ny måned xD det virker bedst i mit hoved. Så resten af Maj bruger jeg til at gøre mig klar og ændre ved småting smiley

  • #60   15. maj 2018 Karelermutti - hvor er det bare inspirerende at følge med her! Faktisk SÅ inspirerende at jeg selv har valgt at gøre noget ved mine vaner - målet er ikke så meget i kilo, men i kondition smiley
    Kan se at mit gennemsnitlige antal skridt på en dag er lige knap 4000 - det er jo bestemt ikke meget, så jeg har startet med at sætte målet op til 7500 om dagen.. Jeg går ekstra ture med hundene og tager trappen i stedet for elevatoren, det giver godt på tælleren har jeg allerede erfaret smiley Starter også op med løb ligeså langsomt..
    Maden har jeg endnu ikke gjort så meget ved - synes i forvejen jeg spiser okay varieret, men er ikke god til at få spist morgenmad og det gør jo noget ved forbrændingen, så det er mit første step.. Jeg har tidligere været på LCHF og elskede det, men jeg synes det er dyrt når man er studerende, så det er ikke en mulighed smiley er begyndt at spise mindre portioner(anvender mindre tallerkener!) og stopper når jeg er mæt i maven, ikke i øjnene smiley


  • #61   15. maj 2018 Melanie: Jeg er helt enig - LCHF er virkelig dyrt, og næsten for dyrt på en SU ... Men jeg er nemlig også blevet super glad for det! Jeg var på vægten i går morges, og jeg har nu tabt mig 25 kilo siden nytår! smiley

  • #62   15. maj 2018 Tusind tak alle sammen. Og hvor er jeg glad for at det kan inspirere andre til at gøre noget ved det smiley

    Jeg glemte da totalt at få billedet med, så det får I lige her. That's my proof smiley


    profilbillede
  • #63   21. maj 2018 Jeg frygter lidt for vægten imorgen. Har været hjemme ved svigermor weekenden over, og lad os bare sige at slankekuren blev skubbet lidt til side smiley
    Næste uge får den max gas - Får nok lidt at indhente.


  • #64   21. maj 2018 Bliver spændende smiley

  • #65   21. maj 2018 Hep hep - du skal nok klare den.

    Mit målebånd siger, at jeg har mistet 4 cm om lårerne... smiley
    Og jeg har heller ikke været helt loyal til Dukan kuren smiley Så du skal se, det skal nok gå.


  • #66   21. maj 2018 UPDATE:
    Nå, nu er dagen snart omme, så må hellere få opdateret.
    Som tidligere skrevet gik sidste uge ikke for godt, da vi i weekenden kom op til svigermor. Dermed blev jeg også straffet af vægten. Jeg har dog til sinds at tage revanche denne uge, selvom det bliver virkelig svært med 2 fødselsdage og vores 10 årsdag. Men jeg tror på jeg kan. Denne uge er jeg under sidste uges vægt, og fra nu af sætter jeg et ugentligt mål.

    Vægt: 95,2 kg
    Tabt (uge): -0,8 kg
    Tabt (i alt): 4,1 kg
    Nyt mål: 93 kg


    profilbillede
  • #67   22. maj 2018 Sejt gået og stor respekt fra mig.


  • #68   22. maj 2018 Fedt at vægten var gået ned smiley Respekt! Et eller andet må du ha gjort rigtigt smiley

  • #69   17. jun 2018 Hej TS hvordan går det? smiley
    jeg hepper på dig smiley


  • #70   18. jun 2018 Guuud jeg er da kommet helt fra tråden her smiley
    Jeg har lige været på vægten idag, men desværre kan jeg ikke tage et billede, da mit kamera er i stykker.
    Det er gået lidt sløvt de sidste par uger, og vægten har faktisk været gået lidt op, men denne uge har jeg smidt 2,2 kg.

    Vægt: 93,3 kg
    Tabt (uge): 2,2 kg
    Tabt (i alt): 6 kg
    Nyt mål: 91,9 kg


  • #71   18. jun 2018 Sådan er det jo. Det går lidt op og ned, du kan have lidt væske i kroppen osv osv.
    Bare det på den lange bane går ned af med vægten.
    Super godt gået indtil nu. Jeg er selv lige gået i gang med at smide graviditetskiloene. Tog 30 på, de 10 er kommet af af sig selv, resten skal der vist arbejdes lidt for, men sådan er det jo bare når man har været sengeliggende i over et halvt år.


Kommentér på:
Slankekur - Mål: 35 kg

Annonce