{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Torben  T
Torben T
Tilmeldt:
17. sep 2016
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22

2 år, lydighed? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

vi har denne her herlige Dansk Svensk Gårdhund som netop er blevet 2 år. Han har altid været fuld af krudt, lavet "ballade" og generelt været en meget aktiv familiehund smiley

Vi har trænet en del med ham, han er knivskarp og lærenem. Han ved godt hvad han må, men har ikke altid rettet sig efter det (med mindre at godbidden var mørbrad :)) Når det er sagt, så har vi fortsat med at træne igen og igen.

Pludselig er det som om at han nu lytter til næsten alt hvad vi beder ham om. Er det alderen, kan vi forvente at han stille og rolig begynder at blive voksen? Skal vi intensivere træningen?

På forhånd tak

Torben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 år, lydighed?
  • #1   8. jan 2018 Jeg havde selv en fransk bulldog der indtil 2års alderen var en Forfærdelig teenager der havde glemt alt hvad hun havde lært i lange perioder... da hun så blev 2år ca så stoppede det nærmest fra dag til dag og jeg kunne se at det jeg havde lært hende ikk var glemt men bare gemt..i deres teenage år (indtil ca 2års alderen) er det meget normalt de ikk altid høre så godt efter men det bliver efter min erfaring bedre når de bliver voksne (igen ca 2års alderen for mindre hunde)... så ja, jeg mener bestemt det har noget med alderen at gøre smiley

    Og det er meget vigtigt at man alligevel holder tingene ved lige - ellers kan det gå lidt i glemmebogen smiley


  • #3   8. jan 2018 Dumle blev enormt distraheret af ALT da hun var yngre. Det gjorde det ret svært at træne, selvom hun i princippet virkelig gerne ville.
    Hun skulle bare liiiige og liiige smiley
    Det var også lige omkring 2 års alderen, at det blev meget bedre.

    Saga er 4 år, og endnu ikke kommet ud af den trodsig teenage alder smiley smiley


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #4   8. jan 2018 Vores labber fylder 3 år til sommer, og er stadigvæk teenager smiley

    Han har lige haft 14 dage hvor han var voksen. Det var godt nok dejligt.


  • #5   8. jan 2018 Store hunde er også en del længere tid om at blive voksne end små hunde så det giver meget god mening smiley

  • #6   8. jan 2018 Prøv at Google "livsfaser hund".
    Det er essentiel læsning når man køber hvalp.

    Din hund er nu ovre den psykiske modning og roen indfinder sig.


Kommentér på:
2 år, lydighed?

Annonce