{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Mollie har været oppe og slås :( {{forumTopicSubject}}

Her til eftermiddag var Mollie og jeg ovre i en lille indhegnet skov hvor Mollie løb rundt og brændte lidt krudt af. Da hun var ved at være lidt træt begyndte vi at træne lidt cirkustricks. Det nyder hun virkelig og jeg havde fuld opmærksomhed og koncentration.

Vi er nede i den modsatte ende af lågen og har derfor ikke kunne hører at en mand og hans schæfer kom ind. Pludselig hører jeg hunden komme løbende, og jeg siger sit til Mollie og hun sitter sig i det samme (hun er ca 10 meter fra mig. Manden råber og skriger på sin hund men løber direkte hen til Mollie inden jeg når at få fat i Mollie. Situationen er MEGET anspændt. Det skal lige siges at de to hunde aldrig har brudt sig om hinanden.

Begge hunde begynder at knurre, dog viser schæferen tegn på at være lidt utryg. Nu mere jeg nærmer mig Mollie nu værre bliver det. Da jeg er ca to meter fra dem hopper de på hinanden. Det hele er meget voldsomt, men vi får den til sidst skilt og der var ingenting sket. Efterfølgende var jeg ret rystet for selvom schæferen til sidst overgav sig og lagde sig ryggen blev Mollie ved.

Det var som om hun blev MEGET værre overfor den da jeg var i nærheden. Kan det passe? Tror hun jeg kom og støttede hende i at tryne den anden?

Ejeren undskyldte at han ikke havde styr på sin hund og jeg undskyldte Mollies opførsel så alt er i orden, heldigvis da smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mollie har været oppe og slås :(
  • #1   10. jan 2007 Jeg råbte nu ikke. Jeg var helt rolig (så meget man nu kan være i sådan en situation) og forsøgte bare at få dem skilt ad sammen med manden.

  • #2   10. jan 2007 Michelle, jeg tror også Mollie har følt at du bakkede hende op, men på den anden side skal man jo også have skilt hundene ad. Så jeg synes du klarede situtionen helt ok.

  • #3   10. jan 2007 Tanja - jeg forsøgte i hvert fald smiley godt der ikke skete noget!

  • #4   10. jan 2007 ganske rigtigt!! hvis man råber(jeg ved du ik gjorde) hører hunden jo ikke de ord du siger, den høre dit stemmeleje, og reagere udfra det. hvis man nærmer sig sin hund samtidig, tænker den bare FEDT! nu er vi 2 nu gir jeg den rigtig gas. da Bufas skulle møde mine svigerforældres voksne store MEGET dominerende hanhund, bad jeg min svigerfar om at daffe af, da den så ikke ville ha noget at beskytte overfor Bufas og det virkede ganske godt.

  • #5   10. jan 2007 Jeg tror også, at hun blev voldsommere i og med du nærmere dig. Som de andre siger, fik hun jo i hendes øjne din støtte.

  • #6   10. jan 2007 PS. Selvfølgelig skulle hundene skilles ad, men måske det havde hjulpet, hvis du var vendt om og gået/løbet den anden vej. Kunne hun så ikke finde på at følge efter dig?

  • #7   10. jan 2007 Jeg synes også at have læst, at ved at du nærmer dig, støtter du Mollie.

    Kan dog ikke huske HVOR jeg har har læst det...

    Håber I alle er okay!


  • #8   10. jan 2007 Pueha hvor en ubehagelig oplevelse. Måske har Mollie troet at hun skulle beskytte dig??? hvem ved.
    Godt der ikk skete noget.


  • #9   10. jan 2007 jeg fik at vide til træning i lørdags efter at Lilo sprang på en hvalp at ved at jeg råber højt eller går hen til hende kan jeg i mange tilfælde gøre det værre, det bedste er at kalde på hunden mens man går væk, selv ville jeg gå hen og få hende væk, det virker for os naturligt

  • #10   11. jan 2007 dette gælder for alle hunde: når to hunde - eller flere - er ved at komme oppe at slås, bliver det altid værre - eller starter når ejeren kommer - MEDMINDRE LEDERSKABET ER HETL I TOP. er lederskabet i top, er det føren der bestemmer hvornår der skal slåses. ofte starter slagsmål først når fører kommer, da flokken holder sammen. tæver er kendt for at blive ved med at slås selvom den anden underkaster sig. et normalt fænomen!!! du har gjort det rigtige - situationen kunne ikke have været meget anderledes, når man møder en hund der ikke er under kontrol

Kommentér på:
Mollie har været oppe og slås :(

Annonce