{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

AT
AT
Tilmeldt:
2. apr 2017
Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010

hvorfor er det altid børn der har allergi over for nye hunde?? {{forumTopicSubject}}

Findes der nogen videnskabelig undersøgelse, som kan fastslå hvorfor at det altid er børn der bliver allergisk over for nye hunde (eller nye dyr generelt), og ikke voksne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor er det altid børn der har allergi over for nye hunde??
  • #3   10. feb 2018 Det eneste jeg har kunne google mig frem til, er at børn der vokser op med hunde og katte, har mindre risiko for at udvikle Astma og andre allergier..

    Tror mere at det er blevet en meget god undskyldning for ikke at gide / ikke at kunne overskue deres dyr..


  • #6   10. feb 2018 Børn i dag er jo vokset op på helt andre premisser end forældregenerationen og især end bedstefprældregenerationen.
    Jeg tror simpelthen bare der er flere børn med dårligt udviklet immunforsvar end der var før hen.
    Og i dag holder vi dyr på en måde hvor vi lever meget tæt. Og jeg tror også forældregeneqtionen i dag ikke tør eller vil risikerer noget så de reagerer ved første mistanke om allergi. Der er så stor fokus på at forældre skal gøre alt rigtigt.
    Hvis Fido var købt medhenblik på at være en kammerat til barnet så har man ikke noget at bruge Fido til mere nu knægten ikke tåler hunden.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #7   10. feb 2018 Maj-britt: netop.
    det er utroligt at barnets allergi er spottet næsten inden at hunden kommer ind af døren.

    Det er også underligt at allergi kommer når hvalpe er omkring 6 måneder, mon man er allergisk overfor 6 måneders hvalpe?


  • #8   10. feb 2018 udover det nogle gange bruges som undskyldning, så har voksne jo haft et længere liv til at finde ud af om de er ... desuden har de haft en længere og mere gradvis eksponering og der allergene system er færdig udviklet ... alt dette er jo endnu ikke sket jo samme grad for børn ...

    Mange ting kommer man jo netop med tiden til at tåle ved langsom og gradvis eksponering, hvorimod en pludselig og konstant 24 timer i døgnet flere dage i træk påvirkning kan fremprovokere en reaktion ..


  • #9   10. feb 2018 Pludselig eksponering for noget man ikke kan tåle, og ikke tidligere har mødt, giver en voldsom reaktion. Allergi kan vise sig efter bare et par timer.

    Ønsker man at have dyr sammen med sin børn, så få dyrene først. Da fødes barnet med et stærkere immunforsvar og udvikler det oveni hatten også hen ad vejen. Det der med at leve et nærmest sterilt liv og så pludselig introduceret et dyr, er bare ikke optimalt.

    Har man selv allergi, eller har bedsteforældre, så er der øget risiko for at børnene arver det. Da vil jeg fraråde dyr, for ingen børn skal medicineres bare for at kunne trække vejret.


  • #10   10. feb 2018 Fordi det er den bedste undskyldning for at slippe af med Fido.
    Enten den med allergi eller den med at man pludselig 4 uger efter at have hentet Fido, skal flytte.


  • #11   10. feb 2018 Vi anede ikke at vores søn havde allergi mod katte smiley Han voksede op med kat de første 3 år af sit liv og havde ingen symptomer. Vores gamle hankat døde så, og efter et par år fik vi et par nye killinger, da vi flyttede ud på gården. Først da begyndte han at få allergi symptomer, og den han bonnede ud på i test var kat! Det kom vildt bag på os.
    Nu lever vores katte mest udenfor og leger på høloftet, så de får skam lov til at blive, da han ikke har megen kontakt med dem. Og de dage han leger og nusser med dem og allergien bliver slem får han en antihistamin.


  • #13   10. feb 2018 Vi havde hund da jeg kom til verden og også senere i min barndom.
    Og så har jeg altid kastet min kærlighed på alle hunde jeg kunne komme i nærheden af smiley
    Jeg fik i en alder af 33 år efter ret mange problemer med ikke, at kunne få vejret, at vide, at jeg er allergisk over for hund og også nogle andre ting.
    Hvor hund var det eneste jeg hørte i den samtale!
    Jeg blev bedt om, at skille mig af med Joy.
    Jeg har valgt, at beholde Joy, men hun sover ikke længere i sengen eller kommer i mit soveværelse.
    Hun kommer også lidt oftere i bad, hvilket også hjælper mig.
    Jeg kan bedre tåle Joy end fx. En mops, som jo har kort pels.
    Jeg ved ikke om jeg skal have hund igen, når Joy ikke længere er her, hvis det gør en forskel for min astma har jeg valgt, at jeg ikke skal.
    Men Joy kan jeg ikke undvære og jeg synes vi har fået det til, at fungerer ret godt smiley
    Men man kan rent faktisk godt få allergi over for dyr, som voksen også selvom man har alle Ods med sig, som siger, at det burde man ikke få.


  • #14   10. feb 2018 Jeg er enig i at det nok ofte er en undskyldning.
    Men nan ved jo ofte som voksen om man er allergisk, hvor børnene først udvikler allergien efter eksponering.
    Og ja man kan teste det forholdvist hurtigt. Min søn blev priktestet og det tog omkring en time at konstatere at han heldigvis godt kunne tåle hund (som var den af de ting han blev testet for, han var mest bekymret for)


  • #18   10. feb 2018 jeg tror altså ikke det er så nemt at komme til børnelæge med et lille barn, tror heller ikke de er vilde med at prikteste helt små børn, samt (og det ved jeg fra eget barnebarn) de allergene test fra små børn har an vis usikkerhed netop grundet deres alder og udvikling ... desuden vil det også være træls at få af vide at barnet er allergisk overfor dyr, så man aldrig tror man kan anskaffe et, hvis det "bare" er til barnet er mere robust ...
    Sådan er det fx for mit barnebarn Hugo , han reagerer HELT klart når han får mælkeprodukter, men han reagerer fx ikke på priktesten ... altså er det en tid regner man med og noget han vokser fra ...

    så man kan fx godt have et barn der får det træls ved konstant eksponering for dyrehår hvis man får hund i huset, mens sammen barn ikke vil reagere ved en priktest ... eksponeringen er mindre, ikke konstant og barnet kan måske godt klare dette, men ikke den intensive, og det "bare" fordi det tager sin tid inden dets allergene system er modnet (sådan er det bare for nogle børn) ....


  • #21   11. feb 2018 Både min mand og jeg har fået konstateret allergi overfor katte og hunde i en ret sen alder. VI har så valgt stadig at have hund og tage piller og spray og dråber, når det er værst. For MIG er det værst når jeg er sammen med mange andre hunde (udstillinger eller besøg hos hundevenner). Men det er ikke værre end at behandlingen tager det værste og resten lever vi med..

  • #22   11. feb 2018 Min lunge -og allergiklinik har også en provokationstest i øjnene.
    At den så er ubehagelig er så en anden sag smiley


  • #23   11. feb 2018 Er det ikke fordi allergierne i de fleste tilfælde er voldsommere hos børn? Når børnene så bliver ældre vokser mange fra det.

    Sådan var det da med mig selv og mange andre.

    Egentlig gad jeg godt vide hvordan de laver priktesten, det da er tydelig for mig, at mange med allergi reagerer på hundene individuelt. Altså at der ikke er den samme reaktion på hver hund, heller ikke i samme race.

    Omvendt reagerer jeg også helt hysterisk vanvittigt på græs-test, men jeg synes ikke længere jeg mærker det rigtigt i min hverdag.


  • #24   12. feb 2018 En ting er vel også som voksen at tage medicin og andre forholdsregler, fordi man vil have hunde, selv om man er allergisk. Det er lidt andet at tage det samme valg på sine børns vegne.

  • #25   12. feb 2018 HVAD? Kan man blive testet hurtigt? Jeg skulle vente 13 uger på en konsultation til nogen allergisymptomer, jeg nævner om jeg kan få en tid til priktest men de vil se mig først.. Møder så op og får 4 minutter før jeg skal møde en sms om at lægen desv. er syg, så får en ny tid til blot 8 dage senere. Møder så op og ønh lægen kan så give mig en ny tid hvor jeg skal møde til priktest, 14 uger senere..

    Jeg er aldrig blevet færdig mand..

    Har desuden en totalt tilfældig læge hver gang jeg er der... sidst mente lægen mit astma da gik helt amok i dag da han lyttede til lungerne i sammenhæng med noget influenza(uden infektionstal dog???)... har dog ikke astma diagnoseret at all, så aner ikke hvad han snakker om...

    Fedt system, håber jeg er en af de mere uheldige...


Kommentér på:
hvorfor er det altid børn der har allergi over for nye hunde??

Annonce