{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Louise R
Louise R
Tilmeldt:
18. feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Er min hund for slank? {{forumTopicSubject}}

Jeg opretter dette emne og vedlægger lige billede.
Har fået afvide af mange nu at min Django dreng er MEGET slank.
Bliver spurgt om jeg fodre ham nok.

Han er blanding af to racer, som har en slut vægt på ca 25-35 kg.
Han er lige knap 1 år gammel, han er meget aktiv og han er meget kræsen!
Jeg ved også at man skal passe på med han ikke vokser for hurtigt.

Hva tænker i andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min hund for slank?
  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #1   18. feb 2018

    profilbillede
  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   18. feb 2018

    profilbillede
  • #5   18. feb 2018 Han er så fin

  • #6   18. feb 2018 Ts
    Folk er simpelthen så vant til at glo på småtykke eller direkte overvægtige hunde, så når de endelig oplever en i fin huld, jamen så er den da aaaaaalt for tynd.

    Jeg synes din hund ser fin ud smiley


  • #7   18. feb 2018 Enig med de andre, han ser helt fin ud. Folk er så vant til at se fede hunde, at de tror, at det er normalt. Desuden er han slet ikke færdig med at sætte muskler osv., så der kommer lidt mere fylde på med alderen.

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #9   18. feb 2018 Lens : haha nej okay . Troede jeg havde slettet det igen ??. Sorry ..

    Er glad for i ikke synes han er for tynd!
    Dog synes jeg bare selv , at man kan mærke hans ribben og rygsøjle tydeligt .


  • #10   18. feb 2018 Det er meget normalt at unghunde er spejsede da de primært først vokser i længde og højde også derefter sætter muskler... Min Mille har Endnu mere tydelige ribben/rygsøjle end din og hun er slank men fin foderstand (har tidligere været for tynd ifølge dyrlægen)... Men den ser overhovedet ikk for tynd ud - ser rigtig fin ud smiley

  • #11   18. feb 2018 Han ser fin ud på billederne.
    Såvidt jeg kan se, ligner han en labrador/labradorblanding, og det er nok en del af problemet, da rigtigt mange er vant til at se overvægtige labradors.


  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   18. feb 2018 Så intet alarmerende ? smiley

    Han er så småt spisende, har prøvet så meget forskelligt til ham. Men han mister så hurtigt interessen .


  • #13   18. feb 2018 Mille spiser heller ikk særligt meget sys jeg - men så længe han ser sådan ud så får han hvad han skal - pelsen skinner også fint ser det ud til smiley

    Men du bør måske vælge et foder og holde fast i det - man kan også gøre en hund kræsen ved at konstant skifte siges det.. Hvis han spiste for lidt ville han ikk være i så fin stand som han er - han er Virkelig fin.. lige som han skal være - har du læst hvor mange gram han skal ha af foderet og set om han spiser den mængde han skal eller er det en følelse af at du sys han kun spiser små mængder? - fordi så store mængder skal de jo ikk ha af kvalitetsfoder trods alt smiley Hvilket foder er han på?


  • #14   18. feb 2018 Intet alarmerende. Han ser fin og slank ud.
    Du skal også huske på, at han ikke er færdigudvokset endnu. Fylden/muskulaturen kommer først i løbet af det næste år.

    Har du prøvet at blande flere forskellige typer foder ? Evt. supplere med råt ? Mine hunde er altædende, og får forskellige fodermærker, skifter hver måned, og blander flere forskellige typer sammen, samt fodrer med vådfoder, råt og rester fra min mad.
    Kan godt forstå at nogle hunde kører surt i at spise det samme tørfoder og dag ind. Hvordan ville du selv have det med altid at skulle spise det samme ? smiley

    En hund bliver absolut ikke kræsen af at man jævnligt skifter foder, det har jeg gjort i mange år smiley


  • #15   18. feb 2018 Nej men hvis man skifter så snart hunden en enkelt dag ikk gider sit foder/måske man bare selv sys den spiser for lidt så kan man jo blive ved og hunden lærer at på den måde får den hele tiden noget "bedre" og så kan man altså i nogle tilfælde ende med at stå med en hund der kun spiser det den sys er Aller lækrest fordi det betaler sig - siger ikk at man aldrig må skifte men i nogle tilfælde skal man passe på den udvikling.. Og hvis man kaster sig ud i råfodring både helt eller halvt så skal man være meget OBS på at hunden får hvad den har brug for - det er ikke "bare" at gi hunden noget lækkert råt kød...

  • #16   18. feb 2018 Når man ikke råfodrer 100 % er det såmænd ikke mere kompliceret, end bare at give hunden lidt råt/ben af og til smiley
    Hvis man blander foderet op, så det består af 2, 3 eller 4 slags foder, får den netop forskelligt foder hver dag, uden at man skifter foder.
    Jeg har aldrig nogensinde haft en kræsen hund, forstået på den måde, at deres tørfoder er blevet spist, uden problemer. Måske netop fordi jeg ikke gør det store nummer ud af fodringen, og hele tiden fodrer med flere forskellige slags ?
    Jeg har haft enkelte hunde, som ikke altid gad at tage imod godbidder/madrester. De har så bare pænt måtte se på at én af mine andre hunde fik deres godbid. Men deres tørfoder har de altid spist. De ved at der ikke bliver fyldt andet i skålen, end det der er.
    En sund og rask hund sulter ikke sig selv.


  • #17   19. feb 2018 Der er også forskel på at gi lidt rå ben ved siden af også 50% fodre med råt.... Men det bliver skisme da præcis ligeså kedeligt at ha forskellige fodermærker blandet sammen på samme måde hver dag som et enkelt foder smiley Den reelle forskel med det du gør er jo så hvis du skifter de to/3 sammenblandede fodermærker når de poser er spist op - men at blande dem er præcis ligeså ensformigt ellers... og at lige præcis dine hunde ikk har været kræsne betyder jo ikk at det ikk sker for andre hvis man bare skifter foder hver gang hunden måske bare ikk lige er sulten den dag - min mors hund går af og til 3dage før hun spiser og hun fejler intet og er i fin foderstand - sådan gør de i naturen... derudover så ved vi ikk engang om ejeren har afmålt og kan SE at hunden spiser for lidt eller om vedkommende bare ikk sys den spiser så store mængder - personligt spiser min hund heller ikk store mængder men hun har det helt fint og vil ikk ha mere end hvad hun spiser, det kunne jo rent faktisk være tilfældet at hunden her selv har en fornuftig fornemmelse af hvor meget den har brug for - ligesom mange hunde heldigvis har (Jaja der findes også grovædere osv)... så ligefrem at den her hund sulter har jeg dælme svært ved at se hvordan du kan mene udfra de billeder af en hund i FIN FIN foderstand og med flot pels!

    (Mener intet ondt smiley Prøver bare at forklare min mening)


  • #18   19. feb 2018 Pernille: Læser du overhovedet hvad jeg skriver ?
    Jeg har netop skrevet at hunden er i fin foderstand !!
    Og jeg har også skrevet at jeg skifter foder hele tiden. Dvs. at hver gang jeg køber foder, så køber jeg et nyt mærke, som jeg blander med det gamle. På den måde får mine hunde en varieret kost, med mange forskellige mærker.
    Jeg bruger netop IKKE kun 2-3 slags forskelligt foder.
    Desuden fodrer jeg non-stop. Dvs. at hundene har foder i skålen 24-7, så mine hunde vælger selv hvornår og hvor meget de vil spise. Jeg skifter altså ikke foder, bare fordi en hund ikke gider at spise en enkelt dag smiley


  • #19   19. feb 2018 Jeg læser det såmænd ja smiley Mener ikk at DU skifter foder bare fordi hunden ikk spiser en dag - siger at vi ikk aner hat om hvad TS gør smiley Og jeg forstod det som om at du feks købte to sække foder af forskellige mærker og blandede og næste gang så med to nye mærker - men der vil stadig være noget ensformigt i de mdr den sæk du køber ligemeget hvordan - det var min pointe... Og mine hunde har feks heller aldrig været kræsne selvom de primært er på samme foder i årevis somme tider mellem skift - men derfor ved jeg stadig at der er hunde der er kloge nok til at udnytte hvis ejeren er lidt for god til at skifte "kedelig tørkost" ud med lækrere ting - det skal man tænke over så man ikk er en af dem der ender med en kræsen hund - og igen ved vi intet om hvad TS gør/ikke gør... - Mille har også fri adgang til mad (nogle siger så at det kan gøre at de mister appetitten, sådan er det ikk for min(e) hunde da det er samme mængde der bliver spist - men derfor betyder det ikke at det ikke er sandt for nogle)

  • #20   19. feb 2018 - Og der findes rent faktisk hundeejere som går i panik når deres hund feks faster jævnligt og sætter lighedstegn ved det og kræsenhed smiley (hmmmmm er det et ord? smiley )

  • #21   19. feb 2018 Og jeg mente ikk at du skriver han sulter - jeg mener at ejeren skriver han er småt spisende hvortil jeg mener at han tydeligvis får hvad han skal ha - ergo er det måske ikk så slemt som TS sys.. var ikk som sådan en kommentar til dig men TS - beklager hvis jeg fik formuleret det kringlet smiley My bad - må hellere smutte i seng og få savlet på puder inden det går helt galt smiley

  • #22   19. feb 2018 Jeg skifter foder hver dag (eller han får i hvert fald aldrig det samme). Jeg synes ikke det handler om at hunden har hverken magt eller styring, eller bliver kræsen.
    Det handler om livskvalitet for mig. Jeg synes ikke det er kræsent ikke at gide æde det samme tørre sammenpressede savsmuld hver eneste dag -heller ikke bare fordi man er et dyr. Så jeg kan sgu godt forstå de vægrer sig. Og nej en hund sulter sig ikke ihjel og giver man den ikke andet valg end at spise det mad den får serveret i de tilfælde hvor den ikke vil have det, så tillærer den også at spise det for at overleve. Og den havde nok heller ikke ligefrem evnerne til så lusket tankegang at tænke "sultestrejke til jeg får snydt damen til noget bedre". Den tænker nok i min optik i hvert fald nok nærmere...."det der har jeg umiddebart bare ikke lyst til at spise" indtil den så ikke længere har et valg

    Jeg har ikke noget mod andre bruger tørfoder, eller det samme foder -skal det lige understreges. Og folk må have deres egne tanker omkring det - Men jeg gør selvfølgelig med min hund hvad jeg finder bedst smiley Og elskede han bare EN slags tørfoder, så var det også det han fik. Det er da nemmere...og sikkert også billigere. Og måske har jeg selv skabt "behovet" men kun i en vis udstrækning...det var der til at starte med, og jeg har undladet at slukke det.

    Min hund er fint slank og skal bruge en del energi og dermed kalorier om dagen for at fungere optimalt. Han er ikke en maddrevet hund, men han kan da godt lide god mad og varieret så er det hele bare en fest. Hvor han har energi og kræfter til at spurte rundt, og være slank, sund og stærk.


  • #23   19. feb 2018 du kan prøve og kig på Sif. hun er os i fin stand. smiley

    profilbillede
  • #26   19. feb 2018 Her er min labbe på 4 år hun vejer 22 kg og er i perfekt foderstand, hvis du spørger mig.
    Så vær du bare glad for at han ikke er kuglerund og tyk, som så mange andre labber


    profilbillede
  • #29   20. feb 2018 Pernille: Jeg køber ikke kun 12 kg’s sække smiley
    Lige pt. er mine hundes foder sammensat af 2 forskellige varianter fra Real Nature, samt 4 forskellige varianter af TOTW. Har yderligere 2 varianter af TOTW liggende, som bliver blandet i, i den kommende tid.
    I dag har de udover deres tørfoder fået dåsemad, som de søgte efter i haven, Alpha Spirit foder, som de søgte efter i stuen, nogle billige supermarkeds tyggestænger, samt de har gnavet lidt i de griseben, og oksesener, som de fik i lørdags.
    I næste måned bestiller jeg nogle andre fodermærker, som bliver blandet med det foder, som jeg har tilbage nu.
    Hvis ikke du vil kalde det at fodre varieret, så ved jeg ikke hvad jeg skal kalde det ? smiley


  • #32   20. feb 2018 ja alle hunde for forskelle mad. men der er nok os en god grund. nogle hunde kan ikke altid tåle tørkost hvor andre hunde ikke kan tåle for meget vådt foder. det forskelle til hund til hund. derfor kan man heller ikke bare skifte foder til ny foder hverdag. som os mennesker som spiser forskellet mad (:

  • #34   20. feb 2018 29# Ja okay smiley Det er varieret...


    Forstår virkelig ikk hvordan man kan mene en hund ikk er klog nok til at regne ud feks at hvis den venter med at spise (feks til efter menneskerne har spist deres mad) så kan det være man får menneskemad/noget der er mere lækkert end hundemaden - og hvis man kan se at det kan ske, så sys jeg ikk der er så langt derfra til at mene en hund kan gøres kræsen hvis man konstant giver den "mere lækkert" mad end det tørkost den ikk spiser (i forventning om bedre), det gir da vane.. om det er kræsenhed eller ej.. Men det kan se ud som kræsen! Og nu skrev ejer jo ikk at den ligefrem sultede sig selv - min Mille feks venter Altid med at spise sin tørkost til efter jeg har spist fordi hun vil se om der falder noget af min mad af.. De er lidt ligesom børn på det punkt - Hvis du tillader et barn at spise ene Nutella madder så gider de næppe deres grøntsager og bliver kræsne fordi de forventer at hvis ikk de spiser det så får de Nutella..


  • #36   20. feb 2018 Dog er der fare for farlige bakterier ved barf som kun kan uskadeliggøres ved at stege/koge kødet - og større risiko for fejlernæring... Derudover ER det faktisk muligt at finde lækkert tørkost.. Og ydermere så er hundens smagsløg Slet ikk så udviklede som vores!!

    Og min pointe er ikk hvorvidt de skal leve af Nutella - min pointe var at man KAN gøre en hund "kræsen".. Også selvom den lever af barf - får en hund bonus ved at vente med at spise ved at blive "belønnet" med noget den ser som mere lækkert end andet så er det ligesom al anden træning, så indlære de den adfærd.. Sådan ser jeg det ihvertfald..


  • #38   20. feb 2018 Der ER farlige bakterier på barf som hunden kan blive syg af også selvom man behandler kødet hygiejnisk.. Det er fakta - der er også en grund til at vi mennesker ikk spiser råt kød... listeria er blot en af dem...

    Og man bør ikk kun gi en hund hvad den vil ha - der skal da være fornuftig i sammensætningen!

    Og om du vil det eller ej så er det videnskabeligt at der er de vitaminer osv hunde skal ha i tørkosten hvor barf skal ejeren 100% selv sørge for at sammensætte hvad hunden har brug for - hvilket ER en videnskab og det er langt fra at alle hr og fru dk der har evnerne til det - tørkost er trods alt sammensat af folk med forstand på den slags så nej, jeg er overhovedet ikk enig!!

    Så Barf er bestemt heller ikk den hellige gral smiley


  • #39   20. feb 2018 Tatar smiley

  • #40   20. feb 2018 Derudover er det at være kræsen ikk kun overfor tørkost smiley Og det kan også være overfor godbidder, tyggeting og ja selv visse former for barf ting.. at være kræsen er mange ting..

  • #41   20. feb 2018 Jo tatar men det er også et sats i forhold til bakterier - det er FAKTA at der lever bakterier på råt kød - det kan man simpelthen ikk benægte og nogle af dem Er farlige!

  • #42   20. feb 2018 Hunde spiser også lort og rådne kadavere uden at dø af det - med velbehag endda. Ja, der findes bakterier, men det er ikke nogen, som hundemaver ikke er skabt til at klare i forvejen.

  • #43   20. feb 2018 Det passer ikke, listeria er også farligt for hunde.. og lorte indeholder parasitter der bestemt heller ikk er noget hundemaver er "skabt" til at fixe smiley

  • #44   20. feb 2018 og de bakterier kan smitte dig via hunden...

  • #46   20. feb 2018 Desuden siger jeg heller ikk at man aldrig må skifte fra en slags tørkost til en anden - man skal bare passe på med at skifte i et væk med nogle hunde da det kan gøre dem kræsne - mener jeg..

  • #48   20. feb 2018 Jo men der er også langt fra dyr ulven selv nedlægger og æder til dyr fra slagterier...

    Jeg prøver blot at åbne op for at barf bestemt heller ikk er uden sine "problemer" - hvilken slags foder man vælger er jo en frit for men der ER ulemper ved begge dele, det sys jeg ofte at folk der barfer nægter at vedkende..

    Derudover så tror alle barfere jo nærmest at de er ligeså gode som folk med uddannelse indenfor ernæring hvilket jeg har svært ved da det ikk bare er sådan lige... så kan man sige hvad man vil...


    Derudover tror jeg næppe at tørkosten er den store allergi synder som sådan men det er en anden snak som jeg ikk gider ind i... - vi mennesker bliver også mere og mere allergiske..




  • #50   20. feb 2018 Hør nu her, hunde vil altid hellere ha deres livretter end andet og selv barf hunde har også ting de bedre kan li end andet..

  • #51   20. feb 2018 Det har de folk der sammensætter tørkost blandt andet - hvorimod det har folk der barfer ikke - men alligevel er påstanden at det er mere sandsynligt med fejlernæring mht vitaminer osv på tørkost...

  • #53   20. feb 2018 Derudover er det altså langtfra alle hunde der sys deres tørkost er kedelig.. Hunde elsker også godbidder (tørkost) og vil gøre ret meget for at få dem - det ville de næppe hvis det bare var dødens pølse smiley

  • #54   20. feb 2018 Og? - Børn vil også vælge Nutella fremfor grøntsager smiley

  • #57   20. feb 2018 Nej de har stadig tænderne fra ulven men på mange måder har de mange år i fangenskab også ændret hunden på visse måder..

    Og der er endda flere eksperter der ik mener at SÅ proteinrig kost er godt for især små racer - så der ER flere ting i det end bare at barf er 110% godt - som sagt godt og skidt ved begge dele..


  • #58   20. feb 2018 Vådfoder er jeg mere enig i - men du risikerer så tilgengæld også at miste din hund tidligere pga de førnævnte bakterier - det er jo så en risiko man må løbe hvis man vil barfe...

    Og man kan nu sagtens forkæle sin hund på andre måder smiley Min hund får rigtigt mange lækre tørrede ben af forskellig slags.. det behøver ikk være råt jo smiley


  • #61   20. feb 2018 Nu er der jo så flere ting der skaber sart mave smiley Og barf i sig selv kan gi nogle hunde sart mave/tynd mave...

    Og jeg er heller ikk sikker på at hunde spiser for nydelse som os mennesker - tror nærmere de spiser for overlevelse... de har heller ikk Nær så veludviklede smagsløg som os..

    Men ja, hvad folk gør er helt op til dem smiley


  • #63   20. feb 2018 Og så er der os der tror på at lidt skidt og møg og bakterier er godt for krop og sjæl...
    bakterier lever over alt også listeria og e coli og salmonella. Hvordan tør man med den indstilling gå ud i verden og røre ved græsset og kramme et træ og kysse sin hund på snuden.
    Efter min mening og i må tage den for hvad den er, så er et sterilt liv langt mere farligt for både os og vores hunde end lidt baktusser hist og her.


  • #64   20. feb 2018 Jeg skrev at jeg var enig i at dåsemad var fint...

    Siger ikk at de ikk kan fortrække noget mad fremfor andet men at vi kan 100% sidestille det med os selv er jeg ikk Helt sikker på...

    Desuden laver mange idag tørkost der minder om barf princippet...


  • #67   20. feb 2018 Tørfoder vil aldrig komme til at indeholde et naturligt vandniveau.
    Og forarbejdet foder kommer aldrig til at nå rene råvare til sokkerne. Det gælder både kød, ben, frugt og grønt.
    Det er let og det er smart ja. Og vi bruger da selv tørt. Men vi bilder os altså ikke ind det er for hundens skyld mennesket har fundet på at tørre affaldsprodukter til ukendelighed og sælge det i en farverig pose.

    Er man bange for hygiejnen så kan man forarbejde de rene råvare - kog kødet eller tørsteg overfladen. Kog eller bag grøntsagerne. Skyld frugten godt osv.
    Men at bilde sig selv ind at et produkt som nupo er sundt i længden bare fordi man har tilsat afstemte vitaminer. Den tror jeg ikke på.




  • #69   20. feb 2018 Vores hunde for tørkost. hvor andre hunde årh ja for fint mad. men
    ikke for og sige det er dårligt men en hund som er vant til tørkost kan for ret dårlig
    maven bare af og skifte over til noget mere rå og vådt foder. det kan ødelægge maven sækken på dem (:


  • #71   20. feb 2018 Hunde er ikke beregnende, selvfølgelig er de opportunister, men de sidder ikke og tænker hvis jeg nægter det her tørfoder, som jeg ellers virkelig gerne vil æde, så får jeg noget endnu bedre.

    De kan dog sikkert godt tænke dette har jeg ikke lyst til -og med tiden lære at de får noget andet hvis de venter længe nok -MEN det er jo ikke hvad der sker når man fodrer varieret smiley

    Det er fuldstændigt malplaceret at bruge ordet "kræsen" om en hund der spiser så udtalt mere varieret end en hund der kun får en slags foder. smiley Tværtimod spiser de mange flere ting...

    Jeg må ærligt indrømme jeg ikke forstår sådan en tilgang...
    Jeg forstår som tidl. nævnt SAGTENS at man giver sin hund et tørfoder den elsker og trives på smiley

    Men jeg kan sgu ikke få ind i knolden hvad man vinder ved at insistere på at hunden skal æde noget den tydeligvis ikke har nogen glæde ved - andet end overlevelse. Jeg fatter det ikke... de lever for kort -alle lever for kort, til at overlevelse skal være det primære mål.
    Hvorfor må hunden ikke få lige det den nyder allermest? Den udvikler sig ikke til en psykopatisk møgunge af at spise varieret... og den tror i hvert fald slet ikke at den har taget magten fra mennesket... den nyder det bare smiley

    Og bakterier...min hund slikker sig selv i r*ven, æder ting der har været gravet ned og inhalerer jordbakterier og andres urin...
    Ja der er bakterier i kød....big surprise... men måske skulle man se på mængden af hunde der rent faktisk dør af de bakterier... for ramaskriget lader lidt vente på sig på den front smiley


  • #72   20. feb 2018 Puk og Sif

    Hvis du åd hvidt brød og KUN hvidt brød et års tid....så ville hvad end du begyndte at spise anderledes med smadre din mave..

    Selv salat

    Det er et selskabt problem i mange tilfælde... ikke hundens natur!


  • #74   21. feb 2018 Pia: Blander foderet for nemheds skyld (har en fodertønde, hvor jeg hælder det nye op til det gamle). Fandt desuden ud af at hundene ikke var voldsomt begejstrede for Kingsmoor pure, da det altid var de foderpiller, som blev spist til sidst.
    Normalt spiser de det hele, uden at sortere.
    Så Kingsmoor Pure køber jeg ikke mere af.

    Kan egentligt ret godt lide tanken om at de har mulighed for at sortere, hvis nu jeg skulle få købt et foder, som de ikke kan lide.


  • #76   21. feb 2018 nogle hunde kan ikke selv kød våd rå mad. det kan ofte give tynd maven
    men det kan tørkost osse. smiley derfor skal man tænkte sin om hvad man vælger smiley


  • #77   21. feb 2018 Når mennesker anbefales varieret kost er det jo at få alle næringsdele i fornuftig balance.
    Mennesker lever også ganske glimrende på parenteral ernæring, som er alle næringsdele i flydende form.

    Hunde lever fint på tørkost, hvis det er ordentligt sammensat.

    Det, der mangler er adspredelse, som ganske givet også betyder noget for en hund.
    Med madtossede hunde kan man gøre meget med tørkost, der stimulerer dem, men man kan godt se, at råt gør noget ekstra.
    De opfører sig pronto som de naturlige dyr, de er (medmindre man bare fodrer med smadre-hak, så kan man ligeså godt fodre med tørt).
    De river, de flår, de gnasker, de tygger.

    Det er fantastisk at se på og de bliver så velstimulerede af det.



Kommentér på:
Er min hund for slank?

Annonce