Hvalp hopper og er over begejstret Hvalp hopper og er over begejstret
Hej HG
Jeg og min kæreste er de heldige ejer af en skøn hvalp på 6 måneder, som hedder Kaya.
Men vi er stadig meget udfordreret i forhold, at hun hopper op både af os, vores køkkenbord, stuebord og andre mennesker som vil hilse.
Kaya bliver meget begejstret, når hun møder andre mennesker, vi får gæster og når hun møder andre hunde, hvilket godt kan virke voldsomt. Vi prøver og arbejde med selvkontrol, fx ved at hun får besked på, at sidde sig, når en af disse udfordringer opstår, og så får hun en godbid når der bliver sagt fri, og hun er ventet pænt. Nogle gange er Kaya dog allerede så begejstret, at hun ikke adlyder vores kommando.
Jeg er min kæreste er i tvivl om vi ikke har været grundigt nok med træningen, siden hun stadig hopper op og ikke kan styre sin begrestring, eller er det ganske almindeligt, at man stadig ved 6 måneders alderen arbejder med dette? Vi er første gangs hundejer
Vi har gået på hvalpkursus med hende, og vil begynde på et trænings hold senere på året igen.
Kaya er en bestemmelig blandingen af racer, men hun er en mellem hund af lille størrelse pt. vejer hun 13 kg.
Håber i kan hjælpe
mar 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Vi er bevidst om, at det er vigtigt, at hun får brugt hovedet/snuden. Hun nyder godt af søge aktiviteter, så disse opgaver bliver flittigt brugt til dagligt.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.812
Vi træner stadigt jævnligt nej med vores hvalp på 7 måneder. Hun kan øvelsen på rygraden. Det burde jeres også kunne nu vil jeg tro.
Vores er også hoppe tosset, og lige i det at hun er ved at hoppe op, så siger vi konsekvent nej. Hun er nu begyndt at bremse sig selv (men en gang i mellem kikser det stadig), og det er vi egenligt tilfredse med.
Vores er en stor race, og derfor er det utroligt vigtigt, at hun lærer ikke at hoppe op, men jeg synes, at mestrer hun det inden hun er et år gammel, så er vi ganske tilfredse.
Så at jeres på 6 måneder stadigt kikser, ville jeg ikke se som et stort problem.
Desuden, når jeg andre gange kommer hjem, og hun ikke hopper op, så roser jeg helt vildt.
Det er den måde vi har trænet andre hunde, og alle som en har lært det over tid.
Men spændende at læse at andres holdning på dette spørgsmål.
mar 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Det vil jeg prøve.
Tænker ikke et nej nødvendigvis er decideret skæld ud. Hvis det kan sige på en rolig og bestemt måde, og hunden så ved, at det betyder, at det skal den ikke, så er det vel også helt okay
mar 2017
Tak. Jeg tror ikke at min hund betragter nej som skæld ud. For nej er jo som udgangspunkt forbundet med en sjov leg. Altså det håber jeg da ikke. Jeg kan jo ikke vide det 100 procent. For så får min hund meget skæld ud når vi træner nej.
Når jeg skælder ud, så er det dyb sur stemme (som da min Grosser forleden lige mente at han skulle slæbe mig 5 meter fordi jeg gik for langsomt :-D), og det er sjældent den slags uheld sker. Nej er bare nej i almindeligt tonefald.
Men det ændrer ikke på, at jeg snildt kan kombinere det med dit forslag.
Kan jeg skære et par måneder af på den måde, er det jo bare super.
Gad vide hvor lang tid folk bruger på lære deres hunden den slags i praksis?
mar 2017
Jeg tror at jeg nøjes med begge dele. Det hardcore er jeg nok for inkonsekvent et menneske til.
Men nu skal der også meget til at ryste de hunde jeg har. Et nej, er helt sikkert ikke nok. Nej træning elsker de.
Er på vej hjem fra arbejde og skal fluks påbegynde med at kaste godbidder på gulvet når jeg kommer hjem om en times tid.
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.052
Min Cavalier ville veje 80 kg ... hvis jeg gjorde det
mar 2007
mar 2007
mar 2007
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
Du skriver at man godt må lære en hund hvad den må og hvad den ikke må.
Hvorfor synes du ikke at det er federe at lære den at den må have 4 poter på jorden og belønnes for det, fremfor at lære den at den ikke må hoppe op ??
Resultatet er jo det samme, så hvorfor ikke få det ind i hunden ved at vise hvad den gerne må ?
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
Vores er heldigvis kun en der hopper op af folk hun kender rigtig godt, så det er faktisk kun mine forældre og svigerforældre vi træner hun ikke må det, men med samme formål, at vil du snakke må du have 4 ben på jorden ellers kan vi ikke snakke sammen.
Det giver i hvertfald gode resultater hos os, med en hund på jorden der bliver overøst med snak hvis hun har 4 ben på jorden.
Vi har også lært nej kommandoen, og det siges faktisk ikke i anden toneleje end sit-plads osv. Hun har bare lært at stopper hun, så for hun ros. Altså Nej og masser af ros når hun stopper. Vi har ikke en hund der stjæler fra sofabordet, men hun kan stå farligt tæt på tingende på bordet
Vores er også en der har fundet ud af, at sit eks giver 1 godbid, men hvis man løfter numsen og bliver bedt om det 2 gange, så kan man få 2 godbidder, så nogle gange skal man være hurtig med ros og godbid.:-)
jan 2015
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 338
jan 2015
jan 2015
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
Ros hunden når den gør det rigtig.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 2.892
Hvalp hopper og er over begejstret