1.561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hvalp hopper og er over begejstret Hvalp hopper og er over begejstret

Hej HG
Jeg og min kæreste er de heldige ejer af en skøn hvalp på 6 måneder, som hedder Kaya.
Men vi er stadig meget udfordreret i forhold, at hun hopper op både af os, vores køkkenbord, stuebord og andre mennesker som vil hilse.
Kaya bliver meget begejstret, når hun møder andre mennesker, vi får gæster og når hun møder andre hunde, hvilket godt kan virke voldsomt. Vi prøver og arbejde med selvkontrol, fx ved at hun får besked på, at sidde sig, når en af disse udfordringer opstår, og så får hun en godbid når der bliver sagt fri, og hun er ventet pænt. Nogle gange er Kaya dog allerede så begejstret, at hun ikke adlyder vores kommando.
Jeg er min kæreste er i tvivl om vi ikke har været grundigt nok med træningen, siden hun stadig hopper op og ikke kan styre sin begrestring, eller er det ganske almindeligt, at man stadig ved 6 måneders alderen arbejder med dette? Vi er første gangs hundejer smiley
Vi har gået på hvalpkursus med hende, og vil begynde på et trænings hold senere på året igen.
Kaya er en bestemmelig blandingen af racer, men hun er en mellem hund af lille størrelse pt. vejer hun 13 kg.
Håber i kan hjælpe smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp hopper og er over begejstret
  • #2   27. mar 2018 Men hvornår ville du så belønne hende i denne sammenhæng? Som jeg ser det, så har hun jo gjort det rigtigt, når hun formår, at holde roen imens det spændende passere, men sådan er det ikke?
    Vi er bevidst om, at det er vigtigt, at hun får brugt hovedet/snuden. Hun nyder godt af søge aktiviteter, så disse opgaver bliver flittigt brugt til dagligt.

• #3   27. mar 2018 Spændende spørgsmål.

Vi træner stadigt jævnligt nej med vores hvalp på 7 måneder. Hun kan øvelsen på rygraden. Det burde jeres også kunne nu vil jeg tro.

Vores er også hoppe tosset, og lige i det at hun er ved at hoppe op, så siger vi konsekvent nej. Hun er nu begyndt at bremse sig selv (men en gang i mellem kikser det stadig), og det er vi egenligt tilfredse med.

Vores er en stor race, og derfor er det utroligt vigtigt, at hun lærer ikke at hoppe op, men jeg synes, at mestrer hun det inden hun er et år gammel, så er vi ganske tilfredse.

Så at jeres på 6 måneder stadigt kikser, ville jeg ikke se som et stort problem.

Desuden, når jeg andre gange kommer hjem, og hun ikke hopper op, så roser jeg helt vildt.

Det er den måde vi har trænet andre hunde, og alle som en har lært det over tid.

Men spændende at læse at andres holdning på dette spørgsmål.

• #6   27. mar 2018 Jeg tænker du har en rigtig god pointe i, at smide godbidder på gulvet, så det er gulvet/jorden der bliver spændende, og ikke alt omkring hende smiley
    Det vil jeg prøve.
    Tænker ikke et nej nødvendigvis er decideret skæld ud. Hvis det kan sige på en rolig og bestemt måde, og hunden så ved, at det betyder, at det skal den ikke, så er det vel også helt okay smiley

• #7   27. mar 2018 @Rotten.
    Tak. Jeg tror ikke at min hund betragter nej som skæld ud. For nej er jo som udgangspunkt forbundet med en sjov leg. Altså det håber jeg da ikke. Jeg kan jo ikke vide det 100 procent. For så får min hund meget skæld ud når vi træner nej. smiley

Når jeg skælder ud, så er det dyb sur stemme (som da min Grosser forleden lige mente at han skulle slæbe mig 5 meter fordi jeg gik for langsomt :-D), og det er sjældent den slags uheld sker. Nej er bare nej i almindeligt tonefald.

Men det ændrer ikke på, at jeg snildt kan kombinere det med dit forslag.

Kan jeg skære et par måneder af på den måde, er det jo bare super.

Gad vide hvor lang tid folk bruger på lære deres hunden den slags i praksis?

• #9   27. mar 2018 @Rotten.
    Jeg tror at jeg nøjes med begge dele. Det hardcore er jeg nok for inkonsekvent et menneske til. smiley

Men nu skal der også meget til at ryste de hunde jeg har. Et nej, er helt sikkert ikke nok. Nej træning elsker de.

Er på vej hjem fra arbejde og skal fluks påbegynde med at kaste godbidder på gulvet når jeg kommer hjem om en times tid. smiley

• #11   27. mar 2018 Jeg tænker lidt at hvis min hund nu hopper op også jeg belønner så snart den hopper ned igen, vil hunden så ikk bare tro at jeg belønner for at den hoppede op?

• #12   27. mar 2018 Hvordan holder Jeres hunde dog den slanke linje ... med alle de godbidder I drysser rundt omkring på gulvet ... på græsset ... når den sidder pænt ... når den kommer , når I kalder på den ... når den ikke gø'r ... når den ikke hopper op ... når den ikke jager katten ... osv. osv ?
    Min Cavalier ville veje 80 kg ... hvis jeg gjorde det smiley smiley smiley

• #17   27. mar 2018 Mille hopper også stadig op som 1,5årig.. Men det er blevet bedre.. tror jeg vil prøve med et nej når hun hopper op også belønne når hun hopper ned/er nede også må jeg se hvad effekt det har... Mille hopper op for at komme til at kysse når folk vil snakke -_-

• #19   28. mar 2018 Ja det må ha været overvældende!!! Mille hopper sågar op hvis folk sætter sig ned på knæ - hun vil virkelig HELT op i ansigtet på folk.. Men som sagt er det blevet bedre.. og vi forsætter selvfølgelig kampen..

• #21   28. mar 2018 Der er ikk noget bedre end når ens hårde arbejde endelig betaler sig smiley

• #24   28. mar 2018 Et lidt udfordrende spørgsmål Caroline smiley
    Du skriver at man godt må lære en hund hvad den må og hvad den ikke må.

Hvorfor synes du ikke at det er federe at lære den at den må have 4 poter på jorden og belønnes for det, fremfor at lære den at den ikke må hoppe op ??

Resultatet er jo det samme, så hvorfor ikke få det ind i hunden ved at vise hvad den gerne må ?

• #27   28. mar 2018 Caroline: Det er ikke korrekt at du altid vil skulle belønne. Øvelsen vil blive automatiseret ligesom ved en "straf" Hunden vil blot blive "hjernevasket" på hvad den skal, i dette tilfælde at blive på jorden, fremfor at huske at blive korrigeret. Så jo resultatet er det samme, blot med forskellig vej til målet smiley

• Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #28   28. mar 2018 Der er ingen kommandoer der sidder på plads når hunden ikke er ældre. Vores er 10 måneder (og tingende begynder så småt at falde på plads) og der har jeg især de sidste par måneder været meget konsekvens med det at hoppe op. Hun bliver også rigtig glad for at se, især mig, at hun har svært ved at styre sig. Men jeg vender simpelthen blot ryggen til, hvis hun hopper op. Jeg er gravid, og ønsker derved heller ikke 30 kg hund ind i maven, og derfor er jeg nok også mere konsekvens end min kæreste, som stadig lader hende gøre det. Dette gør at når hun hilser på mig, forgår det på jorden, selv om der bliver danset en del fra hendes side, af ren glæde, men hun ved at hopper hun op, stopper snakken.
    Vores er heldigvis kun en der hopper op af folk hun kender rigtig godt, så det er faktisk kun mine forældre og svigerforældre vi træner hun ikke må det, men med samme formål, at vil du snakke må du have 4 ben på jorden ellers kan vi ikke snakke sammen.
    Det giver i hvertfald gode resultater hos os, med en hund på jorden der bliver overøst med snak hvis hun har 4 ben på jorden.

Vi har også lært nej kommandoen, og det siges faktisk ikke i anden toneleje end sit-plads osv. Hun har bare lært at stopper hun, så for hun ros. Altså Nej og masser af ros når hun stopper. Vi har ikke en hund der stjæler fra sofabordet, men hun kan stå farligt tæt på tingende på bordet smiley
    Vores er også en der har fundet ud af, at sit eks giver 1 godbid, men hvis man løfter numsen og bliver bedt om det 2 gange, så kan man få 2 godbidder, så nogle gange skal man være hurtig med ros og godbid.:-)

• #30   29. mar 2018 Den eneste Milo ikke hopper op af, det er faktisk mig. For som Rotterne siger, er der mange, der får det (ubevidst) gjort til leg for hunden. Vi får ikke så mange gæster, men dem han hopper mest op af, er faktisk dem han ikke kender. For det er som reelt dem, der reagerer ved enten overdreven kærlighed, eller fægtende bevægelser og "nej nej nej". Det første folk får at vide er at de skal vende ryggen til ham når han hopper op og først snakke med ham, når han er i ro. Men det har vist sig, at mennesker bare er sværere at opdrage på end hunde smiley så jeg har tænkt mig at købe et børnegitter.

• #33   29. mar 2018 Perfekt! Det må blive vores løsning. Jeg gider ikke at bruge tid på at forklare mig, for halvdelen lytter ikke og så vil Milo fløjte på mine snacks, når først han får 'ny' opmærksomhed. Så er vi tre skridt tilbage igen. smiley

• #34   29. mar 2018 Men med børnegitter mangler vi så bare 24.000 gentagelser. Så skulle den sidde der! smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #36   29. mar 2018 Nej er ikke skældud. Det er en kommando som er indlært som så meget andet. Det skal ikke betale sig at hoppe op. Nej og ingen opmærksomhed.

Ros hunden når den gør det rigtig.

• #38   29. mar 2018 Ziva er 11 måneder og har egentlig ikke gjort det i mange måneder men har lige genopfundet dette trick.. vi bruger en blanding af nej og klikker træning på at belønne massivt inden hun hopper.

Kommentér på:
Hvalp hopper og er over begejstret

Annonce