494 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Vask af hund til udstilling??? Vask af hund til udstilling???
Jeg skal til udstilling på lørdag i Esbjerg - for første gang -pyha... Jeg har en rottweiler på 11 mdr og jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal vaske ham!!
Rottweiler skal have en veludviklet underuld - og har hørt at den ikke rigtig kommer til sin ret hvis han r nyvasket... andre siger at d ikke har nogen betydning på underlulden... Kan i hjælpe mig lidt...?? c",)
0 synes godt om

feb 2005
Følger: 120 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 259 Svar: 2.852
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 492
Jeg kan egentlig ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men jeg har faktisk et til dig.
Rocky er 9mdr og af et kuld på 11.... Af de 11 er han den eneste som har ekstremt med underuld....
De andre har alle fået den stive pels allerede....
Jeg ville bare vide, hvordan Dian`s pels føles.....
Men, ang. udstilling.... Jeg tror jeg ville vaske den, men et par dage før, mht. fedtlag osv....
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 75
jan 2005
Følger: 83 Følgere: 83 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 629
men vi vasker nu kun vores hvis de er beskidte eller trænger meget....
held og lykke med din første udstilling, vi skal også ned og kigge....
feb 2005
Følger: 120 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 259 Svar: 2.852
jan 2005
Dian`s pels føles slet ikke stiv - han r meget blank og blød at røre ved... kan selvfølgelig godt mærke forskel på hans nu voksen pels i forhold til hvalpepelsen som nemlig var meget ulden i d. Har du prøvet at vaske ham i hvalpeshampoo?? hvad forde i med? D kan nelig og have en stor betydning på pelsen... Dian får Eukanuba hvalpefoder til store hunde og d bliver hans pels rigtig lækker af...c",)
jan 2005
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Vi skal også til Esbjerg med Emil på Lørdag. Det er vores første udstilling .. har hidtil kun været på skuer så vi er også meget spændte.
Labben har også meget underuld og vi vasker ikke hundene inden skuer/udstilling. De bliver børstet godt og tørret over med en klud.
Held og Lykke
jan 2005
oxo held & lykke til jer... D kan jo være vi støder på hinanden.. hvis du ser en forvirret hundeejer med en rottweiler - tja så r d nok mig...*GG*
jan 2005
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 8 Emner: 34 Svar: 349
Du skal ikke vaske ham!!!!
Men derimod gøre som Evers siger*S*
Udstiller jo selv Easy, oghun har netop været afsed i går...
Hun blev skyllet dagen før,og det var det, men hun BURDE have haft en gang eddike også, set i bagklogskabens klare lys....
Håber du har ringtrænet ham???
Ellers træner du en halv time de kommende dage i at få ham til at trave flot ved siden af dig, det er faktisk mest et spørgsmål om at få DIT tempo til at passe til hans!
Skriv endelig hvis jeg kan hjælpe yderligere!
Laila
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Vask af hund til udstilling???