At hunden kan åbne døre - ren genetik {{forumTopicSubject}}
Kan det virkelig ligge til en hel hunde familie at kunne åbne døre - begge veje -
Futtes mor åbnede døre - både indefra og udefra -
Futte gør det samme -
I sidste uge flyttede Futtes søster hjem til os -
- Og fandme om hun ikke også gør det -
Kan sådan noget virkelig ligge i generne - ????
Ja det lyder måske sindssygt -´Men alle tre lyder på samme måde når de går henover et gulv - har FULDSTÆNDIG samme øjne - kigger på en på samme måde - etc etc -
Ja - og så åbner de døre på samme måde - rejser sig op som det mest naturlige i hele verden - på 2 ben - og åbner dørene op så de kan komme rundt -
Faktisk er hoveddøren nødt til at være låst - for at sikre os på hvilken side af døren de er -
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 841
Tror det er i generne hos mennesker såvel som hunde*gg*
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.635
maj 2006
Jeg kan os finde et par a mine gener der ikke er særligt godt at føre videre hvilket er gjort*lol*
maj 2006
Og temmeligt uheldigt...
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Vores kat kunne åbne døre lige præcis som din hund kan GGG
Det var ikke så sjovt da vi var på verdensudstillngen med hende i 2003, for hun ville partout ikke være i den hytte vi havde lejet.
Vi blev nødt til at låse døren - selvom vi var i hytten og ikke sov ;-))
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Jeg har også set afkom efter en af mine tæver, hun har en helt speciel måde at stirre/vente på bolden man har i hånden, ikke noget med at hun bare tager den, nej hun venter til man kaster den, og har så et helt bestemt blik i øjnene. Det samme har jeg set ved flere af hendes afkom. Og det undrer også mig:-)
Men ´som sagt, det er de mærkeligste ting, man kan arve.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
jul 2005
Også ment mest i sjov - men ja - en nedarving -
Men mærkeligt er det... at 3 hunde ligner hinanden så meget - lyder så ens og i det hele taget bare så meget er den samme hund - ss...
jul 2005
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 27
Jeg har en gammel Karelsk Bjørnehund på snart 10 år, og han kan åbne alle døre, uanset hvilken vej de åbnes.
Hvilket jo også betyder at dørene skal være låst til de rum i huset vi ikke vil have hundene i når vi ikke er hjemme (feks. børneværelserne)
Men nu er min Eurasier på 2 også begyndt at åbne dørene, han har dog ikke helt fundet teknikken endnu, men forsøget ligner da det den gamle han laver.
Altså hopper op med en pote på karmen, og den anden griber fat om håndtaget, Casey har bare ikke opfattet at han skal gribe fat om håndtaget, så han hopper op og står så og vifter med den frie pote i luften, og man kan se på ham at han ikke kan forstå hvorfor døren ikke åbner sig. ;o)
Vores sidste hund, tæve på 6 år, har aldrig forsøgt sig med at åbne dørene, men hun er den der er først ude, når de bliver åbnet.
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 635
Med venlig vov
Ann
jul 2005
Det med at efterligne kan ik være tilfældet - eftersom deres mor døde da de var 5 uger gamle - ss -
Og i den sidste tid inden var det Anna som passede dem og ikke deres mor - ss -
Så det er begrænset prægning de har fået fra hende -
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
Vores Ghandi er også ekspert i døre. Alm. dørhåndtag..OK...dem kan man jo lære at åbne ved et tilælde...hunden springer op ad døren, rammer dørhåndtaget og døren går op. Det skal de jo ikke have held med mange gange, før de har de lært det trick ;o)
Men dørhåndtag, der istedet skal skubbes op nedefra??
Her skal man jo bruge sin intelligens og regne ud, hvordan? Og det gjorde Ghandi :
Angelina, som var i løbetid var ude i haven og det kunne Ghandi altså slet ikke stå for - hun var højløbsk og de havde været adskilt i dagevis og her gik den dejlige lige derude på den anden side af de store vinduer. Gennem terassedøren sendte han hende desperate, længselsulde blikke og så blev det bare for meget.... han dukkede hovedet kiggede undersøgende op på dørhåndtaget nedefra, vippede hovedet på skrå et par gange og så helt klart ud som om, han forsøgte at regne ud, hvordan det håndtag fungerede...og vupti...et velplaceret skub med snuden på håndtaget nedefra og døren blev åbnet.... behøver jeg fortælle, at jeg trods min begejstring over hans intelligens fik travlt med at få herren indenfor igen :o)
Ghandi havde nu regnet den type håndtag ud og terassedørene blev efterfølgende sikret med slå...
Vi fandt senere ud af, at en af Ghandis søstre har samme evne for at åbne døre og flere af Ghandis hvalpe gør det... så tror bestemt, der er tale om nedarvning og mener ligesom Ginne*, at det handler om intelligens og nysgerrighed...
hvalpene har ikke lært det af Ghandi....de er her jo kun til de er 8 uger og da kan de slet ikke nå håndtagene, så tror næppe, der er tale om efterligning i de tilfælde, hvorimod unghunde og voksne hunde naturligvis kan lære det ved at efterligne ;o)
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 21
At hunden kan åbne døre - ren genetik