1.963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

læder eller nylon? læder eller nylon?

Hejsa alle sammen.
Jeg vil gerne høre jeres mening omkring hvad snor og halsbånd i foretrækker.

Læder eller nylon?

Foretrækker i de der kan justeres i 3 længder eller de almindelige?

uddyb gerne hvorfor i har valgt den udstyret i det valgte materiale og hvilken variant af snor.

mange tak på forhånd????

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  læder eller nylon?
  • #1   28. apr 2018 Jeg vælger altid læder halsbånd fordi jeg sys der er pænest, mest holdbart og sys man har flere flotte valgmuligheder.. Har haft et par i nylon gik hurtigt væk fra det igen da jeg ikk sys det var pænt plus det store spænde (klik spænde) sys jeg var meget stort og irriterende..

Mht snor har jeg valgt en i læder som kan laves i tre længder da jeg brænder mine fingre på nylon og sys fingrene glider lettere - Plus jeg vil gerne ha det passer til halsbåndet.. Kan godt li at jeg kan lave det i tre længder da jeg har forskellige behov alt efter hvor vi går... Sys igen også at læder er bedre kvalitet.. Har tidligere haft en snor med kun en længde - det blev jeg hurtigt træt af..

Nu går jeg dog primært med Flexi line men har lædersnoren til situationener hvor den egner sig..

• #2   28. apr 2018 Tak for svar.. Ja læder er mere holdbart end nylon og overvejer også at vælge læder til min i stedet. synes nemlig også at læder er meget pænere:)

• #3   28. apr 2018 Det var da så lidt.. kan godt li de rundsyet lædersnore.. Sys de ligger rigtigt godt i hånden smiley

• #4   28. apr 2018 Ja de er også fede.. Jeg er personligt helt vild med de flettede liner. synes de har et super fedt udseende

• #5   28. apr 2018 De er også virkelig flotte! Sys dog ikk de ligger så godt i hånden hvilket er vigtigst for mig - har prøvet at få en vabel af en lædersnor..

Men det kommer også meget an på hvor stor hunden er og hvor meget den trækker smiley

• #6   28. apr 2018 Min er en hvid schweizisk hyrdehund/Hvid schæfer. så hun bliver en okay stor hund. Hun er stadig hvalp og skal lære at gå pænt i snor så hun trækker stadig lidt:)

• #7   28. apr 2018 Rundsyede læderliner 2 meter lange med 3 ringe, så de kan reguleres i længden. De brænder ikke i hænderne. Gerne i stærke farver, så de er nemme at se, hvis jeg taber en, når hundene er fri. De vejer næsten intet, hvilket er rart, når man skal "slæbe" 3-4 liner.

Halsbånd af polypropylen, foret med enten fleece eller satin. Altid halvkvæl, der er nøje tilpasset, så hunden ikke kan trække sig ud af det

profilbillede
  • #8   28. apr 2018 Så ville jeg overveje meget nøje hvordan du føler snoren ligger i hånden (selvfølgelig bliver den blødere når læderet bliver brugt men...)

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #9   28. apr 2018 rundsyet læder halsbånd med fuld kvæl, også havde jeg engang en K9 snor, lige som klassiske hundesnore der kan justeres i 3 længder, men den var lavet i biothane eller en form for gummi. den var virkelig god

• #10   28. apr 2018 7# Kan man overhovedet få dem i stærke farver? Har nærmest kun set sort, rød, creme (hedder nok noget andet) og brun..

• #11   28. apr 2018 Kirsten H
    er det store hunde du har siden du har valgt den snor?

• #12   28. apr 2018 Jeg har i både læder og nylon, går jeg med dem alle 4 er de som oftest i de korte nylonliner

profilbillede
  • #13   28. apr 2018 10# Ja, det kan man hos et tysk firma smiley
    https://www.maul-ledermanufaktur.de/leinen/168/lederleine-rundgenaeht-silberfarben?c=9

• #14   28. apr 2018 Bella&Joy - Nej, de vejer 14-16 kg, men når man går med 3 er det temmelig meget kraft bag, de er muskler og ben smiley og man skal ikke lade sig snyde af det spinkle udseende, de er stærkere end de ser ud til.

Linerne er ikke specielt tykke, men der er en kerne af nylon, så de er stærke smiley

• #15   28. apr 2018 #10 man kan købe dem i fine farver rigtigt mange steder. Hööks har dem i flere farver til rimelig billig penge

• #16   28. apr 2018 15# Vil du ikk prøve at linke til hvor de bla kan købes? - prøvede at søge på Google uden det hjalp særligt.. fandt udstillingsline og retriever line hvilket jeg ikke kan bruge til noget..

• #17   28. apr 2018 Rundsyet Hunter halsbånd i elgskind - nylon ødelagde pelsen. Med dette kan jeg ikke se, han har haft halsbånd på, men han har det så også kun på, når vi går tur smiley

Dobbeltline i læder fra Kenjan (med tre ringe) - ligger godt i hånden, holdbar og fedt med forskellige længder.

Vi bruger dog mest flexline, når vi går tur i skov, på stranden og ud af cykelstien smiley Bruger fast line når vi går befærdede steder og i byen.

• #18   28. apr 2018 Grosserens halsbånd er helt klassisk og i læder.

Til snor bruger sådan nogen i nylon med karabin og 3 vedhæftninger. Jeg har egenligt aldrig tænkt på at de findes i læder. Det tror jeg egenligt at jeg vil ønske mig.

Til Broholmeren bruger vi nylonhalsbånd, da hun vokser helt vildt pt., så hun skifter til nyt ret tit, og så glad er vi ikke for at kaste rundt med pengene. Men kønt er det ikke. Hun er heldigvis ligeglad. smiley

• #19   28. apr 2018 Jeg bruger paracord til halsbånd - ellers rundsyet læder. Det er bedst til min hunds pels.

Snor der bruger jeg webbing eller nylon med gummibelægning (når jeg ikke bruger flexline). Har en nylon sporline som egentlig kun er god pga. den lette vægt i forhold til andre med bedre materiale jeg har prøvet.

• #20   28. apr 2018 Bruger rundsyet læderhalsbånd fra Hunter for at skåne pelsen. Af liner har jeg en rundsyet læder, en i webbing og en rundsyet nylon med refleks, alle med 3 ringe for justering. Derudover en helt flad og let nylonline på 2 meter med gummibelægning uden ringe eller håndtag, som jeg tit bruger til træning.
    Bruger dog mest webbing linen i dagligdagen, dog mest den med refleks i vinterhalvåret på de mørke gåture smiley

• #21   28. apr 2018 Læder.
    Det er flottere og holder sig pænt i længere tid.
    Snormæssigt bruger jeg en dressurline, det ville jeg egentlig ikke først, købte forskellige rundskårede enkeltliner, men er blevet glad for dressurlinen, så den bruger vi nu.
    Det er en kantskåret brun læderline lavet af fedtlæder. Meget lækker smiley

• #22   28. apr 2018 Til Chili brugte vi et helkvæl i rustfrit stål. Favoritlinen var af læder, og vi havde en fluoriserende nylonline til brug efter mørkets frembrud.

• #26   28. apr 2018 Tusind tak smiley Mega fedt!!

Skal SÅ meget ha en i pink smiley

• #27   28. apr 2018 Jeg har et rundtsyet læderhalsbånd til Sam som passer til læder snorene.

Det er denne snor jeg har, 2 stk, koblet sammen, så længden er længere.
    Disse bruges til morgentur og til hundetræning

https://www.hooks.dk/hund/halsband-liner/hundehalsband-liner/line-comfort-8

Så har jeg biothane flad gummi 10 meter linen til eftermiddags/aftentur liggende i bilen, da vi altid kører ud til steder og går tur, elsker den!

• #29   29. apr 2018 Herhjemme har hundene Hunter lædehalsbånd, Lucky går dog med sele når vi går tur, så han har kun et til navneskiltet.
    Vi bruger nylon liner der kan justeres, men hvis jeg havde en større hund (mine er chihuahuaer) ville jeg nok vælge en god lædersnor. Den eneste grund til vi bruger Nylon nu, er fordi vi har fået dem gratis, fordi Rosas har en lille bitte karabinhage og de ikke vejer så meget, så det er smart til så små hunde. Men de kan jo så heller ikke lige trække med mig, og derved lave skader på mine hænder. Jeg har set en med en hest hvor hun brugte en nylon snor, hold kæft sådan en hånd er grim og gør avs når man lige får revet den igennem hånden, og jeg tænker ikke der er en kæmpe forskel på om det er hund eller hest, sådan i forhold til at det kan brænde hånden.. Derudover er læder bare pænt og virkelig rart at gå med i hånden smiley

• #30   29. apr 2018 Jeg bruger læderhalsbånd, fordi de er de eneste der kan holde til at hundene bader tit, uden at de kommer til at lugte grimt og mister farve. Jeg har dem her fra Hööks, som er billige, pæne og god kvalitet: https://www.hooks.dk/hund/halsband-liner/hundehalsband-liner/hundehalsband/halsband-kvaeler-grand

Til gåture bruger jeg flexliner. Til træning bruger jeg 2 m Julius K9 gummiline med en knude for enden. Jeg kan ikke bruge andet end flade liner på schæferen, da det simpelthen gør ondt i hånden at holde på andet, når hun trækker. Af den grund er jeg efter flere omveje havnet på gummilinerne - det er nemt at få godt greb, og linen bliver ikke glat i regnvejr. Det skal være Julius-linerne. Det andet mærke (som jeg ikke kan huske hvad hedder) holder ikke. Gummibelægningen går lynhurtigt i stykker, og linen bliver træls at se på.

Jeg fik i øvrigt bestilt en Julius-line i pink hjem på 10 meter (til spor). Man kan få i præcis den længde man ønsker, og både med og uden håndtag. De er købt hos Greendog, som er supersød til at bestille hjem hvis man ønsker andet end det hun lige har i biksen.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133
    #32   29. apr 2018 Vores har et rundsyet nylon med halvkvæl. Er egentlig mest til Hunters i læder, men venter lige med at købe til hunden er udvokset.

Linen er en webbing med tre indstillinger. Og så har vi fleksline og en 15 m sporline i gummi som bruges til lufteture i skov osv.

Kommentér på:
læder eller nylon?

Annonce