{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

skal op om natten {{forumTopicSubject}}

min papillon Nelly er 1 år men vi skal stadig ud med hende om natten burde hun ikke snart at kunne holde sig til vi står op om morgen?
hun kommer ud inden vi går i seng.

Kommentarer på:  skal op om natten
  • #1   13. maj Jo hun kan sikkert sagtens holde sig men vanen kan være svær at bryde.
    Jeg har en der vågner om natten også, og så vil han gerne ud. Han tror så der vanker morgenmad, hvad der også nogle gange gør hvis han feks vågner kl 4. For så er jeg fri for at stå op igen og give med ved 5-6 tiden.
    Jeg er så begyndt ind imellem at bede ham om at skrubbe hen og lægge sig.
    Når han har protesteret lidt daffer han så. Og kan faktisk sove til kl er 7 mange gange.
    Så det er bare en dum vane der skal brydes mange gange.

• #2   13. maj Vaner er som kh skriver svære at bryde.
    Min gamle hanhund er også blevet vænnet til at skal ud 2 gange om natten

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 90 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 3.860
    #3   13. maj Det kunne jeg ikke leve med

• #4   13. maj Absolut en (dårlig) vane. Vi har selv en der gør det. Men eftersom jeg selv står op minimum en gang om natten så er det sgu svært at insistere på at hun ikke må. Så jeg har opgivet

• #5   13. maj Hvor længe skal hun holde sig om natten? Jeg skal selv tisse 1-2 gange hver eneste nat, så jeg er simpelthen så imponeret over, at min hund kan holde sig så længe, som han kan. Men hold op hvor er jeg glad for det, vi bor i lejlighed på 2. sal, så det ville være lidt omstændigt at skulle ud med ham hver nat. Han skal kun ud en sjælden gang om natten som regel pga tynd mave

• #6   13. maj Stine H

hun kommer ud når kl. er ca. 22:30 og så til kl 05:00

• #7   13. maj Det er ikke slemt synes jeg. Virker normalt

• #8   13. maj Altså vores kommer ud kl 8 og så ud igen kl 5..
    Chante gad mange gange ikke ud om aftenen dvs tisse, for ud kom hun,men hun gik kun ud på trappen
    Hun kunne snildt holde sig til kl 8 næste morgen.. Det var ikke fordi hun havde vand i øjnene af at skulle tisse om morgenen.. Men hun ville gerne være ude det meste af dagen, men når vi havde spist aftensmad, så stod hun og ville i seng.. Også hvis vi spiste tidligt

Luie kan sagtens holde sig fra kl 8 til kl 5.. Han skal vækkes når jeg går ud med Bello. Men nu er han da blevet så stor så han kan hoppe ned af sengen, og er også næsten renlig, så jeg slipper for at vække ham hvis ikke lige han er frisk.. Luie er 15 uger..

• #9   13. maj Hvordan vænner man dem af med den dårlige vane nogle gode fif?

• #10   13. maj Da min hund og min tidligere hund var 1 år, kunne de begge holde sig betydelig længere om natten. Men jeg har også snakket med flere, hvis hunde var urenlige indtil 1.5 år med mindre de max var inde i omkring 6 timer. Var det min hund, ville jeg lytte på hunden og lade den komme ud, når den har behov. Personligt ville jeg rykke den sidste tur om aftenen til lidt senere, fordi jeg hellere ville sove senere om aftenen og så kunne sove lidt længere om morgenen, men jeg ville lade hunden komme ud efter 6.5 time, når den fortæller, at den har behov for det. Jeg tror meget vel, at alternativet er, at den tisser indenfor og så kan du risikere få problemer med renligheden generelt, fordi du ignorerer dens signaler om at have behov for at komme ud. Jeg ikke selv kunne ignorere min hund, hvis han viste tegn på at have behov for at komme af med noget. Tænk selv at trænge til at komme på toilettet og få afvisning på det, det må jo være virkelig ubehageligt

• #11   13. maj Bello bliver bedt om at gå hen og lægge sig hvis ikke jeg orker at stå op.
    Jegved han kan holde sig uden problemer og at det primært er pga han er sulten han står op.

Og fordi jeg sover dårligt og dermed er oppe flere gange i løbet af natten tit og ofte.

• #12   13. maj I dag syntes Honey, at vi skulle op kl. 5 Vi var gået i seng kl. 24. Hun fik at vide, at hun godt kunne lægge sig til at sove igen. Det gjorde hun så heeeelt til kl. 6.15

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 90 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 3.860
    #13   13. maj Priser mig lykkelig for at mine selv styrer hvornår de vil ud.

• #14   13. maj Samme her John

• #15   13. maj Hold op hvor er jeg heldig, Sam gider overhovedet ikke ud og tisse af for natten, sidste gang han har tisset er ved en 19 tiden , og bliver så tilbudt det inden vi går i seng, men han gider slet ikke rejse sig fra sofaen! Jeg kan stå ude i haven og kalde og han kommer ikke.
    Han tisser først, kl. 6 når vi går morgentur.

I weekenden mellem kl. 7-8 ud og tisse i haven og så kan vi gå i seng igen og sove til kl. 9.
    Det er jo ren luksus kan jeg godt se! Men han stoppede faktisk med at skulle ud og tisse om natten, efter en uge hos os, 9 uger gammel, der kunne blæren allerede klare sig igennem en nat uden problemer.

Jeg er imponeret over han kan holde sig så længe!

Håber i kan komme vanen til livs TS

• #16   14. maj Shit jeg ville være træt af hvis Mille havde skullet ud om natten i den alder eller stadig skulle det i en alder af nu 1,5år.. hun holder sig op til 12timer når vi sover og har gjort det fra da hun var ca 9mdr uden problemer.. Jeg sørger for det Aller sidste jeg gør er at gå ud og tisse med hende..

Jeg ville personligt klart forsøge at få hende til at falde til ro igen.. også ihvertfald starte med at trække det - kan hun holde sig længere tid om dagen så er det næppe behov men mere vane tænker jeg..

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 1.897
    #17   14. maj Jeg ville starte med bare at bede hende gå hen og lægge sig.

Min hund havde samme vane med at skulle ud om natten. Jeg vidste han kunne holde sig for han tissede jo ikke inde når han var alene mens jeg var på arbejde.

Så en nat da han kom hen til sengen og ville ud sagde jeg "nej, gå hen og læg dig". Han så lidt forvirret ud i et par sekunder men gik så hen og lagde sig og fra da af var det slut med nattetisseri

• #18   14. maj Nelly bliver ved med at gø indtil hun kommer ud ??

• #19   14. maj Ta hende op i sengen og put med hende.. hjælper det ikke? Tænker det må være muligt på en eller anden måde at få hende til at stoppe/falde til ro

• #20   14. maj Hvis vi andre trænger til at komme på toilettet, men der ingen mulighed er for at komme det, så kan vi også godt holde os nogle timer, men det er dælme ubehageligt. Det kunne jeg ikke drømme om at udsætte min hund for. Han kommer ud med det samme, han viser tegn på at have brug for det

• #21   14. maj hun kommer også ud

• #22   14. maj Der er jo ikk sikkert at hun rent faktisk er trængende Stine..

Kommentér på:
skal op om natten