{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.008 visninger | Oprettet:

Per C
Per C
Tilmeldt:
17. maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvalp - i bur eller bryggers når alene om dagen!!?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Helt ny herinde...

Vi får vores dejlige labrador hvalp om ca to uger når den har rundet de 8 uger. Det er vores første hund... vi kan simpelthen ik finde ud af om vi skal havde ham i bur eller bruge et område i entréen/bryggers i kælderen. Personligt synes jeg det er synd at den skal være i et bur i så lang tid, men kan også godt se fordelene ved det...!? (Ingen ødelagte karme, man er glad når man kommer hjem til hunden tænker jeg) og nej man må ik skælde ud når det er sket for længe siden..

Håber på en masse gode indput fra alle jer erfarne hundeejere.. ??

Fortsat god dag..

Mvh

Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp - i bur eller bryggers når alene om dagen!!??
  • #2   17. maj 2018 I har vel fri så i kan lærer hvalpen at være alene hjemme...?
    Jeg er stor modstander af bur.


  • #5   17. maj 2018 uanset bryggers eller bur, så skaæ hvalpen lærer at være alene, ellers er det den kan gå hen og blive destruktiv

  • #6   17. maj 2018 Jeg synes det er dyremishandling at have en hund stående i bur en hel dag, og hvorfor tage sorgerne på forskud, måske bliver der slet ingen alenehjemme problemer.
    Jeg mener at en hund mindst skal have et rum at opholde sig i - vores har hele huset, når de er alene hjemme.


  • #7   17. maj 2018 Tag ferie tre uger, lær hvalpen at være alene på en god måde, og forsøg så at arbejde forskudt af hinanden de næste måneder, så den får en blid start på sit nye liv og kort alenetid.
    Bur er ikke engang ok at overveje. Ja det fjerner dit problem med karmene, men giver en lille hvalp traumer for livet.
    En hund bør lære at være alene der hvor den sover i forvejen. Den skal ikke lukkes væk et fremmed sted. I bør nok læse op på adfærd, positiv indlæring osv. Vælg kun nye bøger.


  • #8   17. maj 2018 Ja undskyld hvis mit svar chokere men for filan da hellere komme hjem til et hus hvor hunden måske har været destruktiv men trods alt kunne reagere end at komme hjem til en hvalp i et bur som måske er kommet til skade i forsøg på at reagerer.
    Maleren og tømmerne er billigere end dyrlægen. Tro mig.


  • #9   17. maj 2018 Prøv at søg på alenehjemme træning hund.
    For at få en god start i den træning skal hunden være tryk. Derfor er det en fordel at træne det og lade hunden opholde sig et sted man normalt opholder sig sammen med hunden og er i ro. Feks soveværelset eller stuen. Den skal gradvist lære at være alene. Så man starter med at gå fra den ind i et andet rum måske går man lidt til og fra den mens den laver noget andet. Eller man går lige ud med skraldet osv. Siden lægger man minutter på. Væksler mellem at gå fra den morgen og aften, når den er aktiv og inaktiv osv. Hvis den bliver ked er man gået for hurtigt frem og starter forfra.

    Det er lettest at lære en rimelig selvsikker hund


  • #10   17. maj 2018 Aldrig bur! smiley

  • #11   17. maj 2018 Vores havde en overgang kun køkkenet at være i, når vi gik i seng, og når vi skulle være væk et par timer. Det var fordi, at han havde svært ved at lade kattene være. Han bed fat i dem og trak dem hen over gulvet. Det skal de jo ikke finde sig i. Men nu har han hele huset. Og det går vældig fint. smiley

  • #13   17. maj 2018 Jeg siger også nej til at hvalpen skal være lukket inde i et bur en hel arbejdsdag. Et bur kan bruges som hundkurv, men skal altid stå åbent, undtagen hvis man er på udstilling m.m og man selv er i nærheden.
    Tag fri i 3 uger, måske kan dig og din bedre halvdel dele ferien. Brug de 3 uger på at træne alene hjemme og gøre hvalpen tryg. Ingen af mine hunde har nogensinde ødelagt noget, der ikke var deres eget. En god start er godt givet ud på den lange bane.


  • #14   17. maj 2018 Det er også synd at hvalpen skal besørge inde i buret hvor den skal ligge. Og ret ulækker med en hvalp der lugter af tis og lort

  • #15   17. maj 2018 Fatter ikke at en opdrætter vil sælge til folk der vil proppe en lille hvalp i et bur. ??

  • #19   17. maj 2018 Vil også sige bryggers fremfor bur!! Mille havde lidt problemer med alene hjemme i starten og hun brokker sig MAX 2-3min efter jeg er gået også lægger hun sig til at sove heldigvis.. MEN til trods for det har hun ALDRIG ødelagt noget som helst! - Min pointe er, det er langt fra sikkert at der vil blive ødelagt noget som helst selv hvis den skulle få alene hjemme problemer (lad endelig vær med at tage sorgerne på forskud, de fleste kan trods alt sagtens trænes til at være alene hjemme) - hvilket træning i et fornuftigt roligt tempo og intensiv træning burde løse smiley Desuden skifter de mange gange stilling/liggested hvilket de ikk rigtigt kan i et bur samt det er langt mere besværligt mht mad/drikke.. for mig indbyder et bur i højere grad til at hunden vil få alene hjemme problemer end hvis den er i et rum (gerne et den kender godt! - så hvis det skal være bryggers, så skal den være fortrolig med rummet! så den er tilpas med at være der med/uden jer!!).. også ville jeg sørge for at den har noget den gerne må tygge i - VIGTIGT!! Tænk over at det skal være noget der ikk kan sluges/dvs den kan kvæles i!!! feks en kong med frosset vådfoder/blendet foder med lidt lækkert i eller lign..

  • #20   18. maj 2018 Hvorfor tror I at i får et alene hjemme problem?

    De fleste lärer det let


  • Per C
    Per C Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #21   18. maj 2018 Hej igen..

    Tusinde tak for jeres mange fine svar!!

    Må lige skynde mig at sige, at hvorfor vi overhovedet overvejede et bur er altså fordi vi har fået det anbefalet af en del opdrættere! Opdrættere der er med i dansk kennel klub... og når man jo så er ny er det lidt svært at vide hvad man skal stole på.. vi har hele tiden dog følt at et bur ikke skulle være en mulighed og det er vi så blevet bekræftiget i nu herinde smiley
    Vi har små to ugers ferie og vil derefter prøve med halve dage og forskudt arbejdstid..!

    Igen tak for indput - super lækkert smiley


  • #23   18. maj 2018 Når vi har hvalpe der skal lære at være alene, så foregår det i bryggerset. Rummet er stort nok til at hvalpen kan bevæge sig temmelig meget rundt (ca 10 kvm i nuværende bryggers - 20 i det nye fra august). Den kan skifte liggeplads og den kan komme væk fra liggepladsen og tisse hvis det bliver nødvendigt for den. Rummet er ryddet for ALT der kan være interessant at gnave i og der er sat afspæring for ALLE faste installationer, som der ikke skal gnaves i. Vi sørger for at hvalpen er træt og har fået brugt sit hoved inden den skal være alene. At lave fx søgeøvelser er noget der trætter en hvalp helt enormt - næsen er det der 'fylder' allermest i en hundehjerne smiley
    Ved de sidste 2 hvalpe vi har haft har vi taget 4 ugers sommerferie og bl.a. begyndt at lære hvalpen at være alene i denne periode. Efterfølgende har vi så haft en periode hvor vi har udnyttet at vi begge har flextid og mulighed for at arbejde hjemme på det groveste (arbejdsgivere har været indforståede med at det var pga hvalp). Det har betydet at der overhovedet ikke har været ødelagt noget som helst (som i slet ikke tygget bare en lille bitte smule i noget). Hvalpen har også fået rigeligt interessante ting, der gerne måtte tygges i. Fx politistave som den så KUN har fået når den skulle være alene. Dvs. de har ikke ligget rundt omkring hele tiden og er blevet uinteressante. Der har heller ikke været et eneste lille tisse eller pølleuheld med de to sidste mens de har været alene hjemme. Når de er 12 uger inden alvoren starter og man skal tilbage på arbejde så har vores godt kunnet holde sig ca 5 timer, som var det vi fik alenetiden ned på ved at forskyde vores arbejdstider lidt.


  • #24   21. maj 2018 Hunden er mest tryg ved og være i et rum den kender og forbinder med og være sammen med jer. Evt køkken? Ingen hund i bur en hel arbejdsdag.

Kommentér på:
Hvalp - i bur eller bryggers når alene om dagen!!??

Annonce