{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Kan en Labradortæve 13 mdr og en dansksvenskgårdhund han 3 mdr bo sammen? {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer

Jeg søger svar på om den skønneste trofaste, loyale og tillidsfulde labradortæve på 13 mdr., som siden hun var 2 mdr, har haft mig og min mand helt for sig selv, vil kunne acceptere at der flytter en lille 3 mdr. gammel dansksvenskgårdhund hjem til os. Hun har mødt den lille hanhund 2 gange. 1. gang synes hun han var spændende og hun var så mild ved ham. 2. gang de mødtes, var en kæmpe succes. De legede og hun tilpassede sin leg til ham og hans størrelse og temperament.

Vi prøver i morgen, at låne ham med hjem i 3-5 timer for at se om hun vil kunne acceptere, at hun ikke sådan lige kan slippe for ham.

Nogle der har erfaringer med lign. S
situationer? ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en Labradortæve 13 mdr og en dansksvenskgårdhund han 3 mdr bo sammen?
  • #1   19. maj 2018 Tæver og hanhunde stiller jo et spændende scenarie 2 gange om året, hvor det kommer rigtig meget an på hvor meget han stresser op og højløbske tæver. For nogle går det nemt, for andre er man nød til at få passet den ene af dem et andet sted. En høj-stresset han er ikke retfærdigt i 20 dage mens hun er i løbetid.

    At føre dem sammen, ser jeg ingen udfordring i. Jeg ville nok lade dem møde hinanden mere på korte gåture end decideret leg, men det er lækkert de kan lege sammen. Hvis man tager det stille og roligt, og viser respekt når den ene part ønsker fred. Passer på at de ikke leger for længe da de begge er meget unge er jeg meget sikker på at det fint kan gå sammen.

    Læs op på situationer omkring territorium, hvem ejer hvilken kurv? Legetøj? Din hovedpude? måtten foran havedøren? Hvordan med gnaveben? De er begge kvikke, og kan begge finde på at stjæle fra den anden.


  • #2   19. maj 2018 Der er flere udfordringer, I skal have gennemtænkt.
    1. Tæven har endnu ikke været gennem den psykiske modning, som ofte ændrer en del på adfærden. I kender derfor ikke hendes endelige sind. Hun er ikke færdig med sin udvikling eller træning.
    2. Løbetider! Hvem skal sendes i pasning to mdr pr år?

    Jeg tror ikke der vil være problemer mellem hundene med de racer og en af hvert køn, men ovennævnte skal I have tænkt over.


  • #3   19. maj 2018 Tænker at selv når tæven bliver ældre vil de formentlig stadig ikke have problemer med at bo sammen - de lærer jo hinandens grænser og den yngste trækker som regel det mindste strå og respekterer den ældre hund ligesom det ofte er tæverne der bestemmer over hannerne (er ihvertfald min oplevelse både med dem vi møder og dem jeg selv har haft).. Ville ikke se noget problem mht at føre dem sammen/lade dem bo sammen smiley Det er bare med at sørge for deres leg ikke bliver konstant også er der det mht løbetid - det skal man være afklaret med.. om man evt vil neutralisere den ene (eller begge) eller om der skal være pasning til rådighed smiley

    Bliver spændende smiley Meld endelig tilbage om jeres familie får et nyt medlem smiley smiley


Kommentér på:
Kan en Labradortæve 13 mdr og en dansksvenskgårdhund han 3 mdr bo sammen?

Annonce