{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Sygeforsikring hos tryg og danske forsikring {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med sygeforsikring hos Tryg? Har det været svært at få sine penge ved en skade/sygdom?

Samme spørgsmål gør sig gældende for danske forsikring ?

Oooog til jer med sygeforsikring: Er jeres hunde dækket med genoptræning, i form af fysioterapeut, kiropraktor, svømning mv. ? Ville I betale ekstra, for at blive dækket ind her ?

Det drejer sig om ca. 250 kroner ekstra om året, for at blive dækket ind med genoptræning hos begge selskaber.. smiley


Kommentarer på:  Sygeforsikring hos tryg og danske forsikring
  • #1   5. jun 2018 Oooog til jer med sygeforsikring: Er jeres hunde dækket med genoptræning, i form af fysioterapeut, kiropraktor, svømning mv. ? Ville I betale ekstra, for at blive dækket ind her ?

    Ja, og det betaler jeg ekstra for (har Hundtotal hos Dyrekassen) og det er jeg glad for smiley


  • #2   5. jun 2018 Vores er dækket med alt hos tryg inkls kattene og har aldrig problemer

  • #3   5. jun 2018 Har haft tryg og kommer aldrig til det igen - de opsagde min sygeforsikring på min 10årige franske bulldog med det grundlag at "de mente hun ville blive for dyr at forsikre" - kodeordet her er blive...dvs hun var det ikke engang på daværende tidspunkt.. - det var lige før hun blev ti år.. jeg fandt så ud af at det er meget normalt at tryg opsiger sygeforsikring når dyret skal til at fylde ti - det var ihvertfald sket for mange både med hund og hest med samme begrundelse.. og hvor pokker forsikre man lige en 10årig hund uden en forbandet masse forbehold og sundhedsattest osv osv.. det var MEGA svært men jeg fandt heldigvis ET sted der ville.. Sys det var under al kritik da de oplyser at de ingen aldersgrænse har, men det passer jo tydeligvis ikke.. jeg kunne jo reelt ha været ude for slet ikk at ku genforsikring hende! og hun havde haft tryg helt fra hvalp af med et minimum af skader plus jeg havde alle mine andre forsikringer der.. det blev opsagt pronto pga det stunt..

    Skal dog siges at de udbetalte pengene uden problemer de gange det var aktuelt.. der gik dog 14 lange dage minimum før jeg fik mine penge HVER gang - der hvor jeg er nu er det max jeg har prøvet en uge.. Det gør altså en forskel..

    Personligt ville jeg ikke løbe risikoen med at blive smidt ud pga alder, men derudover var jeg tilfreds.. og jeg ville bestemt ta den ekstra dækning med uden tvivl!! - Skal lige tilføjes at jeg i mange år havde betalt til en livsforsikring (ikke helt billig) som også bare blev opsagt, det sys jeg faktisk er rigtig meget snyd da jeg jo havde betalt i Mange år for at få det udbetalt når engang hun skulle videre.. - dvs jeg har betalt i mange år for nul og niks.. Så du skal ihvertfald tænke over at risikoen for at din hund opsiges når den er gammel og måske ikk vil kunne genforsikres er til stede!


  • #4   5. jun 2018 De havde min gamle hund til hun var 14 og min hvide til han var 12 har aldrig hørt noget. De har uden kny taget mine 2 katte på nu henholdsvis 12 og 17 år lige ledes uden kommentare

  • #5   5. jun 2018 Siger jo heller ikke at det gælder alle med hunde i den alder men da det skete for mig undersøgte jeg sagen og det var langt fra et enestående tilfælde ergo vil det ligemeget hvordan man vender det være en risiko da det sker for flere.. - giver desværre også "god" mening at det er omkring 10års alderen da det også er der andre forsikringer (igen ikke alle) ophører/ændre deres dækning osv..

  • #6   5. jun 2018 Jeg har netop tegnet hos tryg fordi de netop også har tilbud med fysioterapi, tænder, medicin mm.. de skulle også score bedst i bruger test. Og så krævede de ikke sundhedsattest på min 5 år gamle hund, hvilket mange af de andre selskaber krævede.

    Før jeg rejste havde jeg hos Danske forsikring, og de var virkelig gode, desværre kræver de sundhedsattest på at forsikre hende igen, da hun er over 4 år.
    - Jessie brækkede benet en måned efter jeg havde tegnet forsikring hos danske forsikring i 2013, og de udbetalte fluks over 12.000 gryn uden spørgsmål.


  • #7   5. jun 2018 Jeg har tryg på mine 2 bulldogger. Lilo er lige blevet tta opereret og de lavede direkte skadesafregning.
    De dækkede sidste år da Boogie slog en flig af knæet.

    Eneste minus er at de ikke normalt dækker oeb, mine er flyttet med fra LB (gennem FDM) så når jeg engang skal have en ny bulldog, skal den forsikres et andet sted.

    Tryg dækker alt, dog er min sum på 26000 og de er opbrugt så genoptræning er for egen regning.


  • #8   7. jun 2018 Ja, jeg bruger Tryg, og jeg har aldrig haft problemer med at få penge udbetalt. De betaler uden helt uden problemer og ret hurtigt.

    Jeg har også en ekstra forsikringsdækning til netop genoptræning.


  • #9   8. jun 2018 Jeg har haft Danske Forsikring på mine i MANGE år. (Også sygeforsikring)
    Jeg har kun roser til overs for dem, og jeg har aldrig haft problemer med at få dækket udgifterne. Med Lanka dækkede de endda hende MR-scanning, selvom jeg ikke havde fået det godkendt på forhånd, som man ellers skal ifølge betingelserne,
    De har også dækket længere kiropraktorforløb.


  • #10   8. jun 2018 Jeg er meget i tvivl - danske forsikring har billigere selvrisiko, men til gengæld så falder forsikringssummen 20% i 3 år, fra hunden fylder 8 eller 10. Det ville nok betyde at vi ville opsige den der. Tryg gælder til gengæld hele livet til fuld sum (medmindre de går og opsiger folk, som en herinde har oplevet), men selvrisikoen er 450 kroner dyrere..

  • #11   8. jun 2018 Det er nok heller ikke helt gennemskueligt. Men selvom specielt Lanka har været temmelig udfordret helbredsmæssigt, her på sine gamle dage, så har jeg som sagt ikke oplevet problemer smiley

Kommentér på:
Sygeforsikring hos tryg og danske forsikring

Annonce