{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Hvorfor netop den hvalp!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja, nu var der lige et supert inlæg herinde, om hvordan man køber den rigtige hvalp osv..

Så tænkte jeg, hvad gjorde at i valgte netop den hund i har jer nu?
Prøvede i at lave alle de ting, som at den kommer hen til jer uden noget, osv??

Det er en lidt sjov måde vi købte vores golden på, da der kun var ham og så en hunhund tilbage. Nogen vil mene hvorfor købte i ham, der var jo ingen at vælge imellem..Næ..rigtigt nok, men han var den mest dominerende i kuldet og havde et stort gå på mod og rigtigt kærlig derfor blev det ham.

Hvad med jer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor netop den hvalp!!!!
  • #1   15. feb 2007 Og i dag har vi lige den hund, som vi regnede med at han ville blive. Godt nok er han kun 8 mrd...

    Intet skrammer ham, er rigtig kærlig og et stort gå på mod.....



  • #2   15. feb 2007 Jeg har gået efter den med mest gåpåmod, stolthed og så den der havde "det". Som lige netop det man ikke kan forklare, men man ved bare at det lige er den hund man vil have. Ved Gloria var der ikke så meget valg, da hun var enepige ;o)

  • #3   15. feb 2007 Jamen dejligt at høre smiley

  • #4   15. feb 2007 den lille købte jeg fordi han var sød,og han var en lille frækkert men var en midt i mellem i kuldet og da der kun var tre hanner og to tæver og ville ikke have en tæve jaa så blev det ham..
    med draco den store havde vi fundet den kennel vi ville have ham fra og stod på venteliste til der kom hvalpe.. men der var så en famile som ikke kunne have ham og vi blev spurgt. vi så mange billeder af ham og fik af vide hvad han kunne og hvordan han var, vi var ovre og se ham og han kunne rigtig godt med den lille vi har så det blev ham... og det er vi meget glade for i dag..


  • #5   15. feb 2007 Herhjemme er det kun Anna vi selv sådan 100% har valgt -

    Vi valgte ikke ANna . Anna valgte os - ss -
    Vi fik afvide at der var en ikkes olgt hvalp, - men for ik bare at vælge hende for at SKULLE have en hvalp - måtte vi ikke få afvide hvem det var - vi var der en times tid -
    Og sku så "vælge" vores hvalp - valgte vi den ikke solgte - kunne vi købe - da det sku være med hjertet -
    Og jeg var knust - for jeg var forelsket - men selvfølgelig måtte denne pragt hvalp da være solgt -
    Men det var hun så ikke -

    Og 3 - 4 uger efter flyttede hun hjem - ss -

    Fræk og dominerende var hun i kuldet - ( måske derfor hun ik var valgt ) og lige så meget ballade har vi haft med hende siden - Griner -

    Vi havde været en del steder og kigge hvalp - men ingen var "LIGE DEN" - Så vi var lykkelige da vi stødte på Anna - ss -

    Idun blev vi tilbudt via selskabet - Men blev da forelsket på stedet -
    Thor er overtagelse fra nogle venner -
    Jasmin er tilflytter -

    Og Futte og Tronja er født her - ss - Og flyttet hjem igen -


  • #6   15. feb 2007 ok.... Det har jeg så prøvet en gang hvor opdrætteren valgte...Og det var ikke godt, den var bange for alt osv. Efter min mening synes jeg ikke at en opdrætter kan sige hvilken hund der passer til en.

    Vil det sige at du kun har taget den hund fordi den var smuk??

    Jeg ville aldrig stole på en opdrætter, efter min mening skal man selv vælge opdrætter kan godt hjælpe. Men de skulle ikke ta en beslutning for mig om jeg skulle bruge den til udstilling eller ej


  • #7   15. feb 2007 vi blev også spurgt hvordan vi var som mennesker og hvad vi havde af tid osv. så hun(opdrætteren) kunne finde den som passede bedst, synes det gik rigtig godt med draco... tyson, var meget kærlig og ville nusses hele tiden, men med aldren blev han ret slem, men men en god opdragelse jaaa så er han i dag en hund som man bare ikke kan undværre smiley

  • #8   15. feb 2007 Ok. . . jamen så forstod jeg det vidst bedre:)


  • #9   15. feb 2007 Nu skal det så lige siges at det ikke er den hund jeg har nu....

  • #10   15. feb 2007 Men det har så nok også noget at gøre med, at fik en dårlig erfaring dengang og derfor ikke lader opdrætter vælge, vi kender en hundespykolog og hende ville jeg helt sikkert tage med næste gang:)

    Selvom den golden vi har nu er som vi forventede, så det er jo bare dejligt.


  • #12   15. feb 2007 Altså jeg havde forlængst forelsket mig i samojeden og derfor læst en masse om racen, og da min eks og jeg i sin tid hentede en samojede fra et internat, ja der var jeg jo solgt...

    Men da jeg købte Vanni, der havde jeg valgt, at jeg skulle have en samojede fra en dkk opdrætter, så jeg kunne følge med i hvalpens første leve tid, og at jeg derfor var sikret, at min kommende hund ikke havde haft de svigt, som min tidligere hund havde oplevet(ham fra internatet)

    Angåede hvilken af hvalpene vi skulle have, da jeg købte Vanni, der var det opdrætteren, som tog valget for os, for at sikre sig at hver køber ville få den hvalp, som passede til dem:-)


  • #14   15. feb 2007 Sanne og sille....Helt enig hvis hunden ikke siger mig noget, eller jeg er usikker på hunden. Ville jeg heller ikke Købe nogen hvalp smiley

    Og ja man skal også tænke på de hunde man har derhjemme...


  • #15   15. feb 2007 Jeg vælger normalt ikke hvalpene ud til mine købere, men jeg vejleder dem altid om, hvilken hvalp jeg synes de bør vælge, og omvendt, er der nogle hvalpe jeg ikke vil sælge til de enkelte, hvis f.eks det er en hanhund med "spark" i, er det ikke en god ide at sende den ud til nogen, man er i tvivl om, vil kunne styre den.

    Men til købere i udlandet, har jeg nogle enkelte gange udvalgt den hvalp de skulle have, alt efter hvilke kriterier de har. Og det har passet meget godt.

    Men jeg vil nok sige, at hvis jeg som opdrætter kom et sted og skulle kigge på hvalpe, og opdrætteren sagde, hvilken hvalp jeg skulle have, ville jeg nok finde et andet sted, hvis jeg ikke er enig.

    Men det skal da være sådan, at hvalpekøberen kan stole på, at man finder den hund, der er bedst til en selv, især hvis man ikke har så meget forstand på at vælge, og at se, hvad man skal vælge udfra.



  • #17   15. feb 2007 sanne og sille :)....ja sikkert da.

    Lykke ja kan godt følge dig. . .Men der er vel også en forskel om den skal bruges til udstilling ell bare familie hund... Man bliver vel nød til, at hvis den skal bruges til udstilling at den er rigtigt standarts mæssigt osv... Hvorimod, hvis det er en familie hund så går man vel efter noget andet, eller er det mig som er forkert på den???


  • #18   15. feb 2007 Helt sikkert det giver jeg dig ret i smiley

  • #19   15. feb 2007 Ja, selvfølgelig er der forskel på, om hunden skal være til udstilling eller "bare" familiehund. Selvom en udstillingshund også er familiehund, som Formanden for Råfodring skriver. Men en familiehund er der jo ikke så store krav til, som en udstillingshund. Det nytter jo ikke noget at give folk, der ved på forhånd, at de vil udstille, en hund med et stort overbid, eller for den skyld med en stump hale, eller hvad fejlen nu måtte være.

    Men i alle henseender er det vigtigt, at hvalpene er socialicere optimalt, da det jo påvirker hunden fremover. Ja, en hund kan ændre sig når den bliver ældre. Men vil dog sige, at jeg har nu til dato ikke set en dominerende hund gå i modsat grøft, med mindre den er udsat for en ikke så kvalificeret opdragelse(bank). Men en hund, der virker "svagere" end de andre kan sagtens gå hen og blive mere dominerende som ældre, hvis den ikke får den fornødne opdragelse, og med det mener jeg ikke bank, for det får man selv følgelig ikke noget godt ud af, selvom nogle tror at det er den eneste måde man kan opdrage en rottweiler på. De skulle selv have nogen bank.


  • #20   15. feb 2007 Grunden til at i nok synes at jeg spørger så dumt, er fordi den næste golden vi skal ha skal være en udstillings hund:)..

  • #21   15. feb 2007 Min hund er også valgt af opdrætteren... Jeg blev skrevet op til to hvalpe, fordi jeg oprindelig ønskede mig en tæve, men det viste sig at Watson passede bedre til mit temp og mine forventninger. Derfor gik jeg med til at tage ham i stedet.

  • #23   15. feb 2007 Jeg synes ik helt længere man kan bruge den at hvis hvalpen ik kommer farende hen i armene på en, bliver den sky.
    Det har simpelthen såå meget at gøre med prægning.


Kommentér på:
Hvorfor netop den hvalp!!!!

Annonce