{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.843 visninger | Oprettet:

Foder til en husky/schæfer blanding {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg en gang midt i august får min husky/schæfer blanding hjem (den er født den 19/6-2018) derfor den lange ventetid.

men selvom jeg har læst og læst alle steder så er jeg stadig blank.

hvad/hvilket fodermærke kan i anbefale til sådan en lille pus.

Den skal kunne købes i maxizoo da det er den tætteste butik der altid har foder hjemme.

har overvejet real nature men er igen blevet i tvivl smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til en husky/schæfer blanding
  • #3   20. jun 2018 lige nu fodre avler ikke med hvalpefoder grundet deres alder,

  • #5   20. jun 2018 er du venlig at holde dig til hvad spørgsmålet går ud på, nemlig hvilket slags foder du vil anbefale til sådan en lille pus smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #7   20. jun 2018 Der er vil bare at prøve med hvad du nu har lyst til. Forstår ikke at man vil gøre det til stor videnskab at fodre sin hund. Giv den noget foder af god kvalitet. Trives den. Fint.

    Gør den ikke prøver man noget andet. Tillykke med den iøvrigt. Ventetiden er lang når man ser frem til at få hvalpen hjem.


  • #8   20. jun 2018 max, vil jo kun hunden det bedste, derfor spørger jeg til råds. det er 14-15 år siden jeg sidst havde hund i den størelses orden smiley

  • #9   20. jun 2018 Max med store hunde er det nu netop en rigtig vigtig ting at man finder et godt foder og et der egner sig til store hunde..

  • #11   20. jun 2018 maj-britt, så vidt jeg husker fodres der med RN og vådfoder til moren

  • #13   20. jun 2018 RN?

  • #14   20. jun 2018 J0hN, hehe ja, men stadig mindre end en hest smiley

    Pernille, forkortelse af Real Nature smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #15   20. jun 2018 Jeg gør det at jeg køber tørfoder af rimelig kvalitet. Så får den æg,fisk,kylling,ben og lakseoile mm. Jeg har det bedst med at den også får friske råvarer.

    Måske unødvendigt,men det giver hunden en større livskvalitet, i forhold til at bare spise sit foder hver dag.

    Er godt foder er det din hund trives på.


  • #16   20. jun 2018 Jeg råfodrer og er glad for det smiley

    Men kig på hunden og se, hvad den trives med


  • #17   20. jun 2018 En blanding mellem en højaktiv hyrdehund samt højaktiv slædehund er virkelig ikke smart. Et menneske der laver den kombi, bør man holde sig langt fra, for det er så useriøst som noget kan være. Når der ikke er styr på basis i avlen, vil der også være en hel masse andet der mangler.
    Racernes egenskaber og instinkter matcher ikke på nogen måde. Der er stor risiko for at ende med store adfærdsproblemer.

    Racer med hurtig vækst skal fodres med en helt særlig sammensætning af calcium og fosfor. Essential beginning large breed indeholder korrekt forhold. Du kan supplere med råt kød og ribben for tændernes og variationens skyld.
    Held og lykke.


  • #18   20. jun 2018 Jeg er enig med Malene. Når man vælger at lave den blanding, så har man altså jord i hovedet. Og de beviser avler så også når vedkommende vælger at sælge sådan en hund til en hel grøn hundeejer.

  • #19   20. jun 2018 Hold jer nu til emnet i stedet for

  • #20   20. jun 2018 Jeg vil lige spørge ts, hvorvidt hun har skiftet til sommerdæk på bilen eller ej. Desuden vil jeg anbefale at gå i en stor bue udenom Samsung tv.
    Mht foder og Maxizoo, så Acana


  • #22   20. jun 2018 Altså nu er dette jo ikke en brevkasse, men et debatforum.....

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #23   20. jun 2018 Typisk Hundegalleri at skulle blande sig i folks valg, og ikke fatte et "stop".. troede faktisk at stop og forståelsen af stop var noget af det første man lærer børn at mestre..

    Vi brugte Borsch til vores store hund. Det fungerede rigtig godt, og han havde en god og stabil vækstkurve.

    Nu der fodre vi med alt muligt forskelligt foder, rester, rå ben osv. smiley



  • #25   20. jun 2018 AG, valget kom af jeg gerne ville have en blanding da den ikke skal bruges til avl, kender til schæferen i forvejen (har haft schæfer) og har passet husky meget. derefter har jeg læst en del om racerne, inden beslutning.

  • #28   21. jun 2018 Hvad er Schæfer og Huskyfoder?
    Ja jeg spørger bare ..


  • #32   21. jun 2018 TS, som de andre siger, skal du kigge efter et godt hvalpefoder til store racer. Og det der er vigtigt, er at calcium/fosfor-forholdet er optimalt.

    Når man blander to så forskellige racer, er der næppe særlig meget fornuft med inde over. Dermed er der næppe lavet relevante undersøgelser af forældrene. Så en stor blanding der potentielt arver tendens til dårlige led fra forældrene, skal vokse langsomt og have de helt rigtige byggesten.

    Essentials The Beginning er - sidst jeg tjekkede - det foder med bedst calcium/fosfor-forhold til store racer. Der kan være kommet mere til, siden jeg kiggede for 4 år siden. Og giv tilskud af C-vitamin i vækstperioden. Her ville jeg vælge Luposan Gelenk Pellets, som dels indeholder glucosamin, dels indeholder C-vitamin. Glucosamin er ikke dokumenteret at have en forebyggende effekt, men jeg tænker ikke at det skader. Og så er der netop C-vitamin i, som sikrer en god knoglevækst.

    Pøj pøj med vapsen.


  • #33   21. jun 2018 Okay så. Er glad for at jeg ikke skal ud og skaffe sæl smiley Men med sæl .. Tænker du ikke på Grønlandshund der?

  • #35   21. jun 2018 Kvaj smiley smiley

  • #36   21. jun 2018 Jeg fodre selv råt

    Men jeg ville nok vælge RC eller Hike (lige umiddelbart) https://www.hike.dk/ (de sender til din dør.)


  • #37   21. jun 2018 smiley Ja, der er altid mange råd at hente herinde..

    Jeg tænker lige: Har du talt med "avler" af din hund - hvad er deres erfaringer?
    Har du været en tur i Maxizoo for at høre om de kan vejlede dig?
    Har du spurgt din kommende dyrlæge om råd?

    I bund og grund er det der med at søge råd om foder jo en tillidssag. Har du tillid til at ekspedienten i maxizoo ikke bare råder dig til at købe det foder der giver bedst profit?
    Har du tillid til en masse fremmede mennesker herinde, men vidt forskelligt viden om emnet samt forskelligt erfaringsgrundlag?
    Har du tillid til at din "avler" kan vejlede dig vedrørende foder?
    etc..

    Jeg er nu i gang med at fodre schæferhund no. to i træk op på Bosch Bosch Junior Young & Active fra Zooplus. Det har fungeret rigtigt godt for begge hunde. Stabil vækstkurve, flot skinnende pels, masser af energi og ingen fordøjelsesproblemer.
    Hundene får herudover også lidt forskelligt fra hvad køleskabet nu byder på at hundeegnet føde, så maverne ikke vænnes til udelukkende tørfoder.
    Jeg er rigtigt godt tilfreds med at handle hos Zooplus. De leverer de store sække lige til min dør, til meget lave leveringsomkostninger.


    profilbillede
  • #38   21. jun 2018 Jeg bruger essentiel og det kan købes i maxizoo

  • #39   21. jun 2018 Jeg ville høre opdrætteren ad hvad denne køber og bruge dette den første tid. Alternativt selv kæbe og sætte lidt foder af ved opdrætteren så hvalpen kender foderet inden den flytter.
    Det kan være en stor omvæltning for en hvalp at flytte og hvis der så er foderskifte oven i så kan de give maveproblemer.


  • #40   21. jun 2018 ginne, det vil jeg prøve smiley

  • #41   21. jun 2018 Og ja, der er pænt stor risiko for at sådan en blanding reelt bliver sindssyg.
    Kig på omplaceringsraten for huskyblandinger. Den er skyhøj!
    Hyrde og slæde passer ikke sammen.


  • #45   22. jun 2018 Jeg synes, at der bliver givet gode råd mht. calcium- og fosforindhold - det lyder som om, nogen har styr på det, men jeg kender ikke så meget til det selv smiley

    Jeg har fodret med Skyttens hundefoder (lige nu i varianten Arktis), men nogen på HG med forstand på foder mener ikke, at det er et voldsomt godt foder. Min hund trives dog rigtig godt på det, og det er det eneste foder (udover råt), som holder ham pænt slank. På andre typer foder, jeg har afprøvet, er han blevet enten overvægtig eller undervægtig (eller har skullet have alt for meget, førend det giver mening).
    Jeg supplerer det med det billige foder fra supermarkedet, rester, råt eller godbidder af forskellig art. Mest for at vænne hans mave til forskelligartet kost og fordi han godt kan lide at få ikke-tørkost.


Kommentér på:
Foder til en husky/schæfer blanding

Annonce