{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.460 visninger | Oprettet:

Når skaden sker VED DYRLÆGEN?? {{forumTopicSubject}}

Kære Forum
jeg har i dag været ved dyrlæge med min hund,
vi skulle bare have klippet negle, og det bryder han sig ikke om.
Derfor skulle de være to og jeg skulle forlade lokalet.
De klipper klør og kommer så ud og beder mig komme ind.
De viser mig at en klo er knækket i kampens hede og skal nu trækkes af!!!
jeg går i panik og bliver faktisk også sur, men bevarer roen.
de fortæller mig det først kan gøres i morgen!.
Ud over det bliver det så 2500 for proceduren i morgen.

mit spørgsmål er så, skal jeg betale for det når det er foregået mens han var i deres varetægt?

mvh. Trinne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når skaden sker VED DYRLÆGEN??
  • #2   4. jul 2018 smiley smiley smiley

• #3   4. jul 2018 Nej det vil jeg ikke mene.
    De må da også have været voldsomme ved ham når den knækker???

• #4   4. jul 2018 Der havde jeg dælme sat hælen i, og sagt at den måtte de sgu sluge. Når det er i deres varetægt det sker, så kan de da ikke komme og kræve penge, det er dælme frækt!!

• #5   4. jul 2018 Øh nej! Og du går til en anden dyrlæge i morgen TIDLIG, forklarer historien, betaler regningen ved ny dyrlæge og sender den videre til den gamle - som du samtidig høfligt meddeler at du kontakter dyrlægeforeningen og forelægger dem historien.

Der er to no-go’s i den historie: de HOLDER hunden, de SKADER hunden smiley En fornuftig dyrlæge havde sagt til dig, at det ikke kunne lade sig gøre uden bedøvelse. Og de havde da slet ikke bedt dig om selv at betale!

• #6   4. jul 2018 Det er virkelig en flabet opførsel.

• #8   4. jul 2018 jeg gik så meget i panik og blev så vred jeg bare betalte for klipningen og gik hjem. Han var så stresset og så ødelagt at jeg ikke ville udsætte ham for at jeg også mistede besindelsen.
    men kan jeg gå derop i morgen og sige jeg ikke vil betale?.
    min forsikring mente ikke jeg kunne holde dyrlægen ansvarlig.
    han har tid kl 08 i morgen. og ligger her og er meget halt smiley

• #9   4. jul 2018 Selvfølgelig Minion men der er vel grænser.
    I sådan et tilfælde som her der burde man måske have erkendt at det ikke gik og have bedt ejer betale for bedøvelse.

• #11   4. jul 2018 Ja TS skal betale 2500 i morgen for deres fejl i dag.

• #12   4. jul 2018 De burde jo også have erfaring, og kunne mærke at hunden havde brug for noget beroligende, for at kunne gøre det uden at lave skade, eller hunden blev alt for panisk.

• #13   4. jul 2018 Og igen, hvem fanden knækker en klo på en hund?????

• #14   4. jul 2018 Ja altså negleklip i dag 200,-
    negleklip som gik galt, og endte i afrevet klo mens de forsøgte at klippe.
    den skal så ordnes i morgen for 2500,- for egen regning!!! ifølge dem.

• #16   4. jul 2018 jeg tænker bare, hvad siger loven? for min forsikringsmand mente ikke jeg kunne holde dem ansvarlig pga. skadens størrelse. men så spørger jeg så mig selv, hvorfor jeg skal betale fordi det er en "lille skade" den lille stakkel kan jo ikke gå ordenligt?. og jeg var ikke engang i rummet da det skete.
    i princippet kunne de ha klippet ham i tåen for at få ekstra kroner ud af mig smiley

• #18   4. jul 2018 Selvfølgelig er der grænser for hvad dyrlægen kan holdes ansvarlig for når de har vores dyr i deres varetægt, men synes den er klokkeklar her.

De bliver bedt om at klippe kløer på en hund og ender med at skade hunden i stedet for. I stedet for 200 kr., skal ejer nu betale 2700 kr.
    De kunne have erkendt at det ikke gik og have sagt til ejer at hun skulle betale for bedøvelse.
    Jeg havde ikke fundet mig i at de havde knækket en negl på min hund og havde ikke betalt.

Man må satme have været hårdhændet ved hunden så, når det ender sådan.

• #19   4. jul 2018 Enig Linda.

• #21   4. jul 2018 Jamen jeg må jo stille mig på tværs i morgen så.
    jeg ville bare ønske jeg kunne finde en lov. for de lød sku ikke så kede af det, de havde mere travlt med at få fundet en tid til at få det ordnet.
    og jeg var mildest talt i chok.

• #22   4. jul 2018 Jeg håber du finder en anden dyrlæge til at fikse kloen. De skulle simpelthen skamme sig.

Pludselig bliver man lidt glad for sin egen dyrlæge som virkelig tager sig af dyrene og giver dem en god oplevelse.

• #23   4. jul 2018 det værste er jeg er lige flyttet hertil. det var allerførste besøg der.
    og jeg har virkelig ikke penge til fuld narkose og afreven klo. der skulle bare klippes negle jo?

• #24   4. jul 2018 Hvor er du flyttet til og hvilken dyrlæge er det?

• #25   4. jul 2018 Det er et Anicura hospital.

• #26   4. jul 2018 Så er den billigste løsning at gå samme sted hen i morgen, få fikset neglen og når du skal betale, meddeler du at du afventer dyrlægeforeningens vurdering. Når man ved uagtsomhed (som her) gør skade på andres ejendom, er man erstatningsansvarlig. Heldigvis kan de jo selv udbedre skaden, så de slipper for at trække penge op af lommen. Men betale skal du ikke. Få det fikset og smut fra regningen - fortæl selvfølglig at det er det du gør.

• Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #27   4. jul 2018 Jeg ville under ingen omstændigheder betale for en fejl de tydligt har lavet. Hvis jeg var dig, så vil jeg når jeg mødte ind kl 8 siger at jeg gik ud fra det var på deres regning. Og hvis de så siger nej da, så ville jeg tage min hund med, og kontakte en anden dyrlæge.
    Har selv for nyligt været ude for dyrlæge sjusk, og der blev jeg tilbud en ny omgang røgten, som jo alligevel kan løbe op.
    Jeg studser så over du skulle forlade lokalet, mens de ordnede hunden? Var det af ønske fra dig selv, eller blev du bedt om det? For jeg ville så altid stille mig på bagben hvis min hund skulle "behandles" uden min tilstedeværelse, med mindre det var operation og under var bedøvet. (Jeg har f.eks hjælper med nu min hund skal i røgten, da jeg ikke selv må gå ind, pga graviditet, min hund er så også bange for fremmede) men jeg er også sippet til tider smiley men uanset så ville jeg ikke betale for behandlingen i morgen, hvis jeg var dig..

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

Emner: 14 Svar: 105
    #29   4. jul 2018 Ikke for at være fordomsfuld, men jeg har godt nok hørt mange Anicura skrækhistorier..

Jeg havde godt nok aldrig betalt, den er dælme for egen regning fra dyrelægens side.

• #30   4. jul 2018 Det havde jeg nægtet. Det må de dælme selv hæfte for.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #31   4. jul 2018 Penge har du selvfølgelig ikke taget med. Du kunne da ikke drømme om at du skulle betale for noget de er skyld i. Det må da være nok at de har skadet din hund.

• #33   4. jul 2018 Det har de også.
    En forsikring altså.
    100 procent at du ikke skal betale.

• #34   4. jul 2018 Jeg havde sagt, at jeg gerne ville betale for det udleverede medicin, men resten måtte de selv stå for... Hilsen en der arbejder på en dyreklinik, og til daglig klipper negle på hunde - man river sørme da ikke en klo af en hund?!

• #35   4. jul 2018 Hvis du ellers er godt tilfreds med din dyrlæge, vil jeg tage en stille og rolig samtale om hvem der rimeligt bør betale for de ekstra udgifter.

• #36   4. jul 2018 Syntes dælme også det lyder vildt at de har revet en klo af, enten har de været ekstrem voldsomme, ellers har hunden jo været helt vildt panisk og angst, og så har de ikke formået at stoppe.

• #37   4. jul 2018 Også uhyggeligt at de er uddannede og så fucker en gang kloklip op.

• #38   4. jul 2018 Ja det syntes jeg dælme også, der ER jo altså nogen hunde der bliver så paniske, at der er brug for bedøvelse, men så må de sgu da sige det/indse det, fremfor bare at klippe uden. Det må da også have været en ret så voldsom oplevelse for hunden.

• #39   4. jul 2018 Helt enig. Man er satme voldsom hvis man knækker en negl på en hund.

• #40   4. jul 2018 Ja den sidder da stadig på, men er flækket oppe nær roden. derfor skal den "rives" af i morgen.
    Jeg har kontaktet noget gratis juridisk hjælp, og talt med flere der mener det er dyrlægens ansvar.
    Jeg går derop i morgen og prøver på debat niveau, og nægter de må jeg tage dyrlæge foreningen i brug smiley
    og selvfølgelig nævne at når det er en kæde med klinikker i hele scandinavien så regner man da ikke med at kloklip bliver til blodbad og 2500,. kr i afrivning af klo.

• #41   4. jul 2018 29#

Har nu selv kun haft sindsygt gode erfaringer med anicura (godt nok i Århus, Viby J) så det er måske sådan lidt vildt at generalisere - der er en del "anicura'er" fordelt rundt om i landet hvor folk kører RIGTIGT langt for at få god/kompetent behandling!! Og da jeg fik en ridse i min hunds øje efter fjernelse af en cyste på øjenkanten betalte de endda noget af forløbet selvom de på forhånd sagde det kunne ske ved den operation...

• #42   4. jul 2018 Jeg synes også du skal tage en snak med dem i første omgang, men på ingen måde, skal du betale regningen ...

Da min hund blev udsat for noget lign. ved en vagtdyrlæge, endte min egen læge med, at skulle ind og lave en større operation, for at rette op på det sjusk, og min hund skulle under et langt sygdomsforløb, for noget som burde have været rutine, det her var så sjusk, hvor dit er et uheld.

Jeg bad om at få alle pengene retur (omkring 9000 kr.), og hvis de nægtede, ville jeg lade sagen gå videre, og jeg ville gå efter dyrlægens autorisation.
    De betalte pronto, men forbød os så nogensinde at vende tilbage til deres klinik ... jo jo ... INGEN indrømmelse af fejl.
    Havde jeg haft overskuddet havde jeg ført sagen videre ...

Men her var der så tale om dyrlægesjusk, hvor jeg i første omgang, i rent chok, betalte regningen.

Prøv med dialog, og går den ikke, så gå videre med det. Der er også noget principsag i det.

• #43   4. jul 2018 ville så vente med at tage snakken til efter kloen er fjernet, sæt de ikke vil tage den, og hunden skal lide længere ....

• #44   4. jul 2018 Så for lige at opsumere,
    aflevere hund, få proceduren gennemført, og så tage snakken om regningen.

• #45   4. jul 2018 Ja.

• #46   4. jul 2018 Gud hvor vildt smiley jeg var gået i chok hvis det var mig.

Og få klippet klør andet steds, 200 kr er sygt dyrt. Jeg betaler 60-70 kr og det er sågar inkl. lettere tandrens.

• #47   4. jul 2018 Det koster nu ellers også 150-200kr mange steder her i Randers.. det er ihvertfald normalpris heromkring smiley

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#48   4. jul 2018 Personligt vil jeg ihvertfald tænke en ekstra gang, før jeg besøger et Anicura hospital. smiley

profilbillede
  • #49   4. jul 2018 Ups ..

• #50   4. jul 2018 48# og det vil du konkluderer udfra sølle 15 anmeldelser?

Det må du selvfølgelig fuldstændig selvom - Sys bare det er meget unødvendig udtalelse udfra SÅ lidt og sladder om muligvis ET ud af flere steder..

Har været der med mange forskellige ting (og primært ting andre dyrlæger ikke kan/ikke har ekspertise til/har måttet opgive og har udelukkende godt at sige, ligeså har alle dem jeg har hørt om hos dem i Viby J.. så i min verden er den kritik at ta munden for fuld smiley

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#51   4. jul 2018 #50 Der er en grund til at sider som trustpilot findes, så andre undgår at havne i en dårlig situation. Når man får så mange rigtig dårlige anmeldelser, så er der jo noget galt.
    Det er selvfølglig ikke alle anicura hospitaler der er ens, men jeg skulle da for eksempel aldrig besøge Københavns dyrehospital.

• #52   5. jul 2018 Anicura består, så vidt jeg ved, af flere selvstændige klinikker, der blot har nogle fælles tilbud, kampagner med mere. Det ville også være dumt at dømme hele Coop for ude, bare fordi ens "egen" uddeler er en tumpe.
    TS har desværre ramt den afdeling med tumpen

• #53   5. jul 2018 "så mange dårlige anmeldelser" dvs 15 er mange for en MASSE dyrehospitaler? og når det ikke engang er udspecificeret hvilke det drejer sig om :s Det er da helt hen i vejret..

Desuden tror jeg nu netop nok at man bør kunne finde 15 personer der er utilfredse når det gælder SÅ store kæder - faktisk sys jeg at det er utroligt lidt set i forhold til hvor mange klinikker de har..

Og jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om hvordan dem i resten af landet er men dem i Viby J er EKSTREMT dygtige og det tror jeg nu du finder RIGTIGT mange herinde der er 110% enige med mig i - det er ihvertfald dem der bliver anbefalet til øjne (Deres øjendyrlæge er den eneste i dk med den videregående speciallæge uddannelse) og de bliver også tit anbefalet til kræft og led/knogler/bevægeapparat.. Så hvis du nu havde ret i din FORMODNING (for lad os være ærlige, det er alt du har) så ville så mange dedikerede hundeejere nok ikk fortælle vidt og bredt om hvor dygtige de er - Plus dyrlægerne i området ville næppe være så villige til at henvise og anbefale dem smiley

• #56   5. jul 2018 jeg forlod ham fordi han bliver meget mere urolig hvis jeg står og koldsveder ved siden af, og det gør jeg fordi jeg ikke kan stå og glo på de lægger ham ned mod hans vilje. jeg er simpelthen en kylling for at være ærlig.
    det her er den eneste gang jeg har været ude af lokalet i forbindelse med klo klip, fordi vores gamle dyrlæge simpelthen ikke havde sygeplejersker nok til at være to hver gang.
    og nu ville jeg da ønske jeg aldrig havde forladt ham!.

• #57   5. jul 2018 Kloen var ikke syg før, men har en anden struktur fordi han for nogle år siden hang fast i et flettet tæppe i en have.
    ikke desto mindre så er kloen kun blevet hårdere af det, og ingen andre var flækket.
    den skulle netop klippes fordi jeg ikke kan få lov, og slet ikke på den der har "traume" (han husker som en elefant) .. men jeg regnede da ikke med det ville gå så galt.
    Jeg er rigtig ked af at se de har så dårlige anmeldelser, men på den anden side er det da endnu en grund til de bør være sympatiske i morgen. ellers kan de få én til.
    jeg er utroligt skuffet over behandlingen og endnu mere skuffet over at de vil tage penge for det.

#54 du nævner det ikke bør koste så meget, så vidt jeg forstod ryger han i fuld narkose og skal ligge til opvågning i morgen. + forbinding ect. jeg er selv forbavset over prisen i og med der ikke er brug for overnatning. han skal derop kl 8 i morgen.

• #58   5. jul 2018 Jeg synes kun det er rimeligt at forelægge dem at du ikke har i sinde at betale før, de fikser kloen. Hvis de så nægter kan en anden dyrlæge gøre det og så må regningen videre.
    Det tror jeg også stiller dig i en bedre situation efterfølgende, skulle det vise, at de ikke er villige til at tage den.

Og så ville jeg aldrig sætte mine ben der igen.
    Dyrt kloklip indbefattet overgreb på hunden - nej tak.

• #59   5. jul 2018 jeg ville på ingen måde betale fuld pris..

lidt vil jeg, da de jo har klippet de andre negle

• #61   5. jul 2018 Du skal da slet slet ikke bruge den dyrlæge til noget nogensinde igen.

Helt ærligt tør du lade dem smide din hund i narkose?

Et er at en hund måske er vanskelig at klippe kløer på men til 200kr så må man fandme forvente de i det mindste kan vejlede og hjælpe og sige vi gør det kun hertil i dag for hvis vi forsætter så får man aldrig lært hunden at dette er ok.

Det handler i min optik om så meget mere end en knækket klo. Du står nu med en knækket hund! Et problem du vil løbe ind i hver eneste uge/måned alt efter hvor meget kløerne gror på din hund.

Og så overvejer du at bruge dem i dag?
    Et er hvis de havde sagt undskyld og beklager. Men når de siger betal ved kasse 1, så nej fandme nej for et ubehageligt sted!!

• #62   5. jul 2018 Hvad er det for noget med at tvinge hinden ned at ligge?

• #65   5. jul 2018 Jeg ville bestemt heller ikke tage den stakkels hund til den samme dyrlæge igen

• #67   5. jul 2018 Ej der havde jeg også bakket ud! Havde en Collie i salonen. Den var tidligere blevet ordnet under bedøvelse fordi den er pjevset...siger ejer. Dyrlægen kommer så til at klippe i hunden og syr det selvfølgelig sammen. Det bliver lagt oveni prisen på narkose og klip. Jeg var rystet og nævnte det for min dyrlæge sidst. Der blev rystet gevaldigt på hovedet....
    I øvrigt bliver det nok endnu sværere at klippe negle på din stakkels hund fremover smiley

• #71   5. jul 2018 Nogle gange må man også se lidt indad.
    Det kan vel ikke være dyrlægens problem hvis hunden ikke vil have klippet negle?
    Ejer må da træne det derhjemme fra hvalp af. Eller også må hunden have mundkurv på og fastholdes. Evt bedøves hver gang.
    Hvorfor må hunden ikke lægges ned?
    Bare sige at det er dyrlægens problem eller at veterinærsygeplejeskerne har kam til deres hår er godt nok sølle.
    Tjek tænder og negle hver uge hele hundens liv så det bliver en god rutine.

TAK !

• #73   5. jul 2018 Dyrlægen skal ikke lægge min hund ned, fordi det bliver tvang og det skal min hund bare ikke udsættes for. For mig er det ret vigtigt, at hunden har det okay med at komme til dyrlæge. Den behøver ikke elske det, men den skal være okay med det. Og det bliver da totalt ødelagt, hvis hunden bliver tvunget ned at ligge.

Desuden kan det spolere eventuel træning for ejeren fuldstændig bagefter, hvis hunden begynder at forbinde negleklip med noget virkelig ubehageligt.

Så hvis det ikke kan lade sig gøre med hunden siddende eller stående, så ville jeg helt klart også foretrække bedøvelse eller noget beroligende.

• #75   5. jul 2018 Som hundefrisør ser jeg mange hunde, hvor ejerne ikke kan klippe klør, fordi hunden absolut ikke tillader det. Nogle gange skal der en del overtalelse til her, men langt langt oftest lykkes det. Så joh ofte går det bedre med en fremmed og et fremmed sted.

• #78   5. jul 2018 #68 han var ikke pivet før, men da han hang fast en sommer er det ødelagt for ham. Der var nemlig dyrlæge besøg med negleklip og afrimning indvolveret. Siden har det aldrig været nemt.

• #79   5. jul 2018 Måske lidt off topic, men behøver en velaktiveret hund at få klippet klør? Chili er den eneste hund, jeg endnu har klippet klør på, og det var da hun var en ganske gammel og lidt doven hund - vel en 9-10 år.

• #85   5. jul 2018 Mine hunde går/gik på marker og hulveje. Den slags er nok bare grovere og hårdere på fastlandet smiley

• #86   5. jul 2018 https://m.youtube.com/watch?v=MKDb_M0YktI

Du kan lære hunden at file sine kløer selv, så du ikke behøver at klippe.. Der findes vist også video med hvordan man lærer hunden at gøre det på bagpoterne også.

• #87   5. jul 2018 Spot on Isabelle !

• #88   5. jul 2018 Søren der er forskel på hundes kløer ligesom med menneskers negle. Min gamle hund skulle meget sjældent have klippet kløer og på min nuværende lab kan jeg klippe hver uge. Mine hunde er højaktive og går på alle underlag.

• #89   5. jul 2018 Da jeg boede i København, har ingen af mine hunde nogensinde fået klippet kløer.
    Faktisk var det overhovedet ikke noget, jeg spekulerede over.
    Så flyttede jeg på landet og fik Fifi.
    En god ven kom en dag på besøg og sagde" Jeg tror, Fifi trænger til at få klippet negle".
    Pinligt, men ikke desto mindre rigtigt.
    Jeg skulle selvfølgelig have været gået til dyrlægen, men jeg vidste faktisk intet om negleklip, så jeg gik til en hundeklipper, som ikke var dygtig nok/ havde tid nok!
    Fifi bliver 12 år og hader at få klippet kløer.
    Så de 3-4 gange om året hun får klippet kløer, holder jeg hende og dyrlægen klipper.
    Ikke specielt pædagogisk men effektivt.

• #90   5. jul 2018 @55: Jo, der findes skam embedsdyrlæger. Men dem kan man ikke bruge i denne sammenhæng smiley Det her er noget for dyrlægeforeningen eller forbrugerrådet.
    Jeg må tilstå at jeg ikke synes at det er OK at forlange at kunden skal betale for ens egen dårlige vurdering af en situation; hunden skulle formegentlig have haft noget beroligende inden man gik igang. Kan man komme til at knække neglen på en hund uden at have været usædvanlig hård og brutal; ja, sagtens. Hunden kan jo fx have forsøgt at hoppe ned i det øjeblik man sætter klipperen på neglen og derved få vredet neglen.
    Kan man lære en voksen hund at finde sig i at få klippet kløer. Ja, sagtens. Det er altså seriøst et spørgsmål om træning. Jeg har da lært en 3 år gammel hund at gå fra sprælenden og bidende loppe på et trimmebord til at stå pænt og afslappet uden af være bundet og være OK med at blive børstet, trimmet, få klippet kløer og renset tænder. Dette vha tålmodighed, rolig håndtering og brug af massere af godbidder. Hvis jeg var TS ville jeg sætte ind med intensiv træning af kloklip og spare både penge og dårlige oplevelser for hunden smiley

• #92   5. jul 2018 @Søren: Der er stor forskel på hundenegle: Min Dober skal have klippet kløer hver 14 dag. Clintons kløer klipper jeg stort set aldrig. De går de samme steder og er begge meget i bevægelse. Irene har nogle temmelig hårde negle og jeg har haft flere irere som jeg stort set aldrig har klippet kløer på; de slider dem selv. Måske deres negle vokser langsomt eller måske er det noget med vinkle neglen sidder i, faconen på neglen eller poten eller hvad ved jeg.

• #93   5. jul 2018 Mette
    Jeg taler også kun ud fra egen erfaring. Et stk gl dansk, 2 stk ambuller og så den lille grimme greenkeeper. Jeg er mere bekymret for, at han slider forbenene ned til gravhundeforbenslængde smiley

• #95   5. jul 2018 Ai - det vil altså være grimt: du må sørge for at holde ham i ro hvis benene skulle begynde at blive kortere smiley smiley smiley
    "Greenkeeper" smiley En af mine havde et graveservice firma. Det slog bare aldrig rigtigt an måske det havde noget at gøre med den tilbudte ydelse 'huller af varierende og tilfældig dybde og facon" ??? Clinton var uden opsyn et kort stykke tid ude ved vores nye hus; det resulterede i store udgravninger i det grus der er lagt i en 2 m bræmme rundt om huset til håndværkerne (mudder blev så heldigvis ikke et issue alligevel) og noget der lignede et meteorkrater i en bunke frisk leveret mørtel -UPS smiley Clinton lignede noget der var løgn smiley

• #96   5. jul 2018 Jeg er ked af din oplevelse ts og håber i fandt ud af det.

Jeg har selv en hund der virkelig ikke kan lide at få klippet klør, jeg ved ikke hvorfor. Jeg må gerne tjekke poter og må gerne klippe pelsen under, men kløerne skal jeg holde nallerne fra.
    Så vi tager til dyrlægen med ham når de skal klippes, og det går meget bedre, han skriger stadig op som om vi tæsker ham. Men de ved lige hvordan de skal klippe. Det sker at de sender mig ud, fordi han reagere kraftigere når jeg er er, og han forsøger at kommer op til mig og gemme sig. De har en meget bedre måde at holde ham på. Jeg ved at de aldrig ville begynde at ligge ham ned på bordet osv. Men neglene skal klippes og det går ok når jeg bare går, selvom han stadig hyler.
    Jeg forventer at de fortæller mig hvis han en dag er så umulig at de ikke kan uden bedøvelse, så vi kan give ham noget.
    Jeg har en gang prøvet at komme ind til en han ikke kendte dernede, og hun var så bange for at han bed hende (han har aldrig bidt, han larmer bare rigtig rigtig meget) at det påvirkede det hele negativt, så jeg beder altid om at komme ind til hende han kender smiley
    Rosa kan jeg selv holde, ved hende er det eneste problem at hun er så lille at det er lidt svært at stå med hende imens en anden skal klippe smiley
    Hun er så modsat af Lucky, hun finder sig i at man klipper klør, men man skal stadig være 2, da hun trækker poten til sig nogle gange. Men jeg må ikke klippe pelsen smiley
    Begge har jeg trænet fra de var 4 mdr og 8 uger, ingen af dem har så vidt jeg ved haft dårlige oplevelser med kloklip, så hvorfor Lucky er sådan aner jeg ikke.

• #98   5. jul 2018 Vi er ellers enige om bare at lade ham grave løs. Det går nok over, når han bliver voksen. Tilsyneladende bliver den slags aldrig voksne. Godt at udgangspunktet ikke var en prydhave smiley Får Conor has på samtlige 1000kvm græs, så kan jeg vel få en skilling for havetraktoren. Win-win
    #golfbaneeksperten

• #99   5. jul 2018 Det har også meget med hundens bygning og typen af poter at gøre. fx katte eller harepoter. Hunde med harepoter slider ikke helt så meget på kløerne.

• #101   5. jul 2018 Haha Isabelle.
    Men der er stor forskel på fx en Bull Terriers og en Bedlington Terriers måde at slide neglene på. Så det er bestemt også racebestemt. Nogle racer er også mere hys omkring poter/negle end andre, synes jeg.

• #103   5. jul 2018 @98: Tja, Clinton er jo fyldt to år og går altså stadig jævnligt totalt graveamok - måske der egentlig er både rendegraver og sportsvogn i dem. Altså en slags gravemaskine på speed ?
    #snublefældeeksperten

• #105   5. jul 2018 @99: Hm.. Perles poter er nu ikke harepoter, men doberpoter smiley Dvs. en meget samlet høj og rund pote

profilbillede
  • #107   5. jul 2018 Mette hundene ved da hvad Terrier betyder. Vores have ligner da også et månelandskab. En terrier bliver aldrig for gammel til at grave.
    Jeg jar også én med kattepoter som får klippet klør hver 14. dag

• #108   5. jul 2018 Jeg har skam trænet, det er ikke min første hund, ej heller første omgang med negle klip.
    Det er dog første gang det er gået så galt hos dyrlægen.
    Den sommer han hang fast skete hjemme og i min varetægt, og jeg havde ikke fået klippet nøjagtigt den klo der hang fast netop fordi træningen var i fuld sving og vi tog det på hans præmisser. Nu husker han så at den pote er skidt, og neglen er blevet tykkere som følge af den gamle skade, hvor den altså blev taget helt af, i fuld narkose.
    Jeg er udemærket klar over hvad en hund skal være vant til, du kan kigge tænder, øre, øjne, ja sågar røv på ham uden at han siger en lyd (undskyld men.. med lang pels i møllen skal der tjekkes for vedhæng :p). Men pga. den tidligere episode er han blevet sippet og træningen har aldrig rigtig været sucessfuld siden, han har største delen sorte klør og jeg er virkelig forsigtig, til tider også FOR forsigtig.
    Det der bekymre mig her er at man går til dyrlæge og de vurdere at to sygeplejersker er nok, men alligevel ender vi med en halt hund, for at genoprette skaden skal han derop dagen efter igen - for egen regning, det er det jeg ikke mener er rimeligt.
    Havde de klippet hans pote af, skulle jeg så betale for at få den amputeret?.

Jeg har i øvrigt talt med både dyrlægeforeningen og fødevarestyrrelsen, og begge mener jeg skal ind over noget forsikring og forbrugerombudsmanden.
    Dyrelægeforeningen mente ikke de tog sig af sagerne, og fødevarestyrrelsen fastsatte ikke love omkring et sådan emne.
    En advokat mente der var noget professionsansvar der gik ind og trådte i kraft, i og med de har haft ham i deres varetægt, men det er så langt jeg er nået.
    Han er blevet ordnet og jeg kan hente ham kl 14. hvor vi så tager snakken om regningen.

Jeg forstår hvorfor nogle af jer mener det er selvforskyldt, men samtidig vil jeg mene vi alle som hundeejere går til dyrlæge med en forventning om at de behandler vores hund for hvad end problemet er, ikke at de gør det værre.

• #109   5. jul 2018 Whipperne skal have klippet kløer hver uge, der ryger 4-5 mm hver gang.
    Kløerne skal være meget lange før de overhovedet berører underlaget i bevægelse og bliver de ikke holdt korte kommer der let skader under løb.

Mine gravhunde har stort set slidt deres kløer selv, det er kun vildtkloen, der skal kortes ind imellem.

profilbillede
  • #110   5. jul 2018 Hvorfor bliver hunden lagt i fuld narkose når den bare skal have fjernet en negl?

Vi har lige været igennem det to gange. Begge gange har hunden blot fået noget bedøvelse, og så har vi ventet i 15-30 min mens kloen bliver fjernet og så har vi kunne komme ind til hunden igen. Hunden vågner igen efter kort tid og så kan vi tage hjem med hunden. Fuld narkose virker godt nok voldsomt.

Derudover er vi kommet af med ca. 1950 kr den ene gang og 1450 kr den anden gang.

• #112   5. jul 2018 Jeg har for øvrigt haft en whippet, der kom til skade mens hun var i dyrlægens varetægt.

Hun skulle have ordnet et sår, som ikke var lægt ordentligt, mens hun havde skinne på forbenet (benbrud) og have taget kontrolrøntgen af samme ben. Jeg havde bedt dem lægge hende i et kattebur til opvågning og ringe så snart hun var ved at komme til bevidsthed.

De ringede godt nok, men da jeg kom der op 5 minutter senere stod hun på 3 ben i et hundebur med høj loftshøjde. Hun havde forsøgt at springe over lågen og havde fået et brud lige over knæet på bagbenet.

Vi kom selv til at betale for den skade, ankenævnet for dyrlæger (det er vist nedlagt i dag) afviste sagen og kaldte det et hændeligt uheld. Af mange grunde havde jeg på det tidspunkt ikke overskud til at gå videre med sagen.

Den korte version er, at hun blev efterfølgende blev behandlet hos anden dyrlæge, men bagbenet blev aldrig rigtig godt og jeg måtte aflive hende kun 4 år gammel.

• #113   5. jul 2018 Jeg ved ikke hvorfor han var i fuld narkose den første gang. i dag har han fået en sedation. men jeg er bare generelt rystet.

• #114   5. jul 2018 Maj-Britt, det er reelt at stjæle når man efter en behandling nægter at betale.
    Det stiller en i en meget dårlig situation efterfølgende.
    Det er at skyde sig selv i skoene.
    Det virker som protest, men i sidste ende virker det kun som det.
    Det kan i den grad give bagslag.

• #115   5. jul 2018 Fuld narkose kan ret beset være en propofoldøs.
    Det er ret anvendeligt til sådan noget og har være bivirkninger end den indsprøjtede sedation.

• #117   5. jul 2018 @112: Æv for pokker en ærgerlig sag smiley

• #118   5. jul 2018 Opdatering:
    han er hjemme i god behold, og de have været "søde med takseringen"
    jeg kom ikke langt med at kræve de hæftede for det, og til at begynde med mente de den VAR knækket da han kom, det ved jeg så den ikke er for mens vi ventede fik jeg lov at se alle 4 poter!.
    ikke desto mindre kom vi ned på 1500 kr. og forsikringen dækker 60% .
    jeg sagde pænt tak for den uformelle undskyldning og fik 'blikket' af skranke-damen.
    Vi kommer ikke der igen, og bliver der noget senere hen med yderligere taksering ryger den videre. Men jeg kunne fornemme på dem at der har været en summen omkring hvad der skete, for flere sygeplejersker henvendte sig for at fortælle mig hvor sød og velopdragen han faktisk egentlig er!. - hvilket ikke er en overraskelse for der er kun problemer med negleklip, som har sine gode grunde.
    Men han ligger her, i god behold og med alle negle ordnet og klippet, fikset og repareret.
    Skranke-damen belærte mig også lige om min "misvedligeholdelse". Så uanset om jeg har trænet som jeg har fik jeg kommentarer, så lad der ikke herske tvivl om at jeg aldrig på vilkår forsøger selv, i håb om at jeg en dag får has på den. Tværtimod skal de bare passes regelmæssigt, hos kyndige hænder.

• #119   5. jul 2018 Giv dem da en anmeldelse mere på Trustpilot.. De samler jo på dem.

• #120   5. jul 2018 jeg har lige haft ringet derop, de sagde de ville sende mail med regning ect. da jeg så bad om at få fuldmagten jeg har skrevet under på blev de mobsede og spurgte hvad jeg skulle med den. "Det er jo bare til forsikringen" .. jaja.. det er fint. men det er min underskrift der er på.

• #121   5. jul 2018 #119 - det får de også!

• #122   5. jul 2018 Er glad for at læse I fandt en løsning, selvom jeg ikke mener at du skulle have betalt en krone. Jeg havde sagt til dem, at jeg afventede en vurdering fra nævnet, taget min hund og gået. smiley
    Jeg kommer ALDRIG til at sætte mine fødder på et Anicura dyrehospital igen - efter Fighter døde, bestilte jeg urne hvor jeg dobbelttjekkede de oplysninger jeg skulle have på urnen, plus min mor også tjekkede (navn, fødsels- og dødsdato + en stjerne og et kors) Da jeg så havde hentet urnen og tog den frem herhjemme, var der kun skrevet dato på, og det var også kun dato der stod på den seddel de havde lagt ved til krematoriet, på trods af at jeg havde skrevet under på de oplysninger der skulle på og havde betalt for dem. I god tro ringede jeg til dyrehospitalet, og de ville dælme have MIG til at betale for, at de havde gjort den oprindelige seddel væk. Heldigvis kan min kæreste snakke med meget store bogstaver, og de fandt hurtigt ud af, at de ikke kunne tage røven på os.
    Ved ikke om alle Anicura er sådan. Men jeg kommer aldrig nogensinde ved dem igen!
    Det virker helt ærligt som et generelt træk ved anicura dyrlægerne, at de er møg griske.

• #123   5. jul 2018 Dyrlægen ved jo godt at ringer man og bestiller til en klipning så er det ikke fordi man kan selv og bare ikke gider.
    Så er det fordi hunden er vanskelig.
    Så går man netop til dyrlægen fordi der så kan ageres og gives beroligende hvis det viser sig at hunden ikke kan håndteres forsvarligt for alle.
    Det sidste en dyrlæge bør gøre er at spæde oven i de dårlige oplevelser og gøre processen mere vanskelig til næste gang.
    Kan hunden ikke håndteres så spørg dyrlægen ud fra en vurdering af om neglene kan vente ejeren til om de skal berolige eller bedøve med det samme eller om denne vil ind i et forløb med træning feks ved vetsygeplejesken de næste gange og så regelmæssigt for afhjulpet problemet ad den vej. Evt kan dyrlægen forklare ejer hvordan man fremover selv kan træne dette.

Ts har her betalt for en mulig forværring af problemet ved dyrlægen her. Yderligere en dårlig oplevelse for hunden og nu formentlig endnu større vanskeligheder ved at få det gjort, muligvis også en hund der kan blive angst for dyrlægen eller fremmede skal håndterer den generelt.
    Det er fandme ikke noget man betaler for i min optik.

• #125   5. jul 2018 Ginne det er altså ikke helt rigtigt. Jeg får klippet Rosas klør ved dyrlægen fordi jeg ikke gider selv.. Nu skal jeg jo så afsted med Lucky alligevel, fordi jeg ikke vil bøvle med ham, men rosa er udelukkende fordi hendes klør er sorte og jeg derfor er bange for at klippe for langt ind. smiley

Så der kommer altså folk som bare får det gjort fordi det er nemt at få andre til det smiley

• #126   5. jul 2018 Ok my only - men du er næppe den gængse klippe negle kunde ved dyrlægen.

• #127   5. jul 2018 Bedøvelse var fravalgt fordi det ikke burde være nødvendigt.
    og fordi jeg ikke går og bedøver min hund uden der er en grund.
    negleklip hver 3. måned med bedøvelse er først og fremmest dyreplageri i min optik. og det der bedøvelse er altså ikke sundt.
    dernæst kommer prisen, en let sedation koster oprindeligt 2000 kr. og en konsultation 500.. derfor startede de på 2500.
    men grundet mine argumenter gik de ned og var "søde" .. jeg gad ærligt talt ikke kæmpe mere med dem, så min forskring sluger 60% og så må jeg give de sidste og håbe på jeg kan holde dem nede derhjemme.
    Vi genstarter træningen og så må jeg se på en fil til dem, en anden klient deroppe hørte min telefon samtale med en af de ovennævnte foreninger og sagde hun havde samme problem, hendes får dem filet.
    Men derfor er bedøvelsen normalt valgt fra.
    hvis jeg havde kunne få det som jeg ville havde det været for deres regning helt og holdent, men jeg kunne mærke jeg meget meget snart blev meget meget sur og ked af det. og tårer hjælper ikke, ej hellere gør aggressiv adfærd. de kan i værste fald bare melde mig som dårlig betaler, og det hænger altså ved.
    så jeg tog min hund, sagde "tak for en uformel undskyldning" og gik!.

• #128   5. jul 2018 Det ved jeg nu ikke ginne, jeg har indtryk af at der er en del der udnytter at de kan bruge dyrlægen uden det nødvendigvis er fordi der er noget. Men jeg kan jo selvfølgelig ikke vide om jeg har ret, for jeg har ikke spurgt folk hvorfor de får det gjort hos dyrlægen smiley

• #132   5. jul 2018 Jamen det er da også fint, men der har heller ikke været begået overgreb hver 3. måned.
    han bryder sig bare ikke om det.. de gange vi har været to hos min gamle dyrlæge har vi da- bevares skulle diskutere det lidt.. og ved den klo med "traume" der må vi sku holde ved.. men jeg får det dårligt, og han får det dårligt over at jeg får det dårligt.
    Så nu hvor der var sygeplejerske kapacitet til det, så mente jeg jo de godt kunne klare det, men de kunne ikke engang få mundkurven på da han havde forsøgt at bide den ene.
    Og du siger ganske vidst en let sedation kun koster 600 kr.
    - der hvor du er, for jeg har aldrig haft brug for bedøvelse hos den gamle dyrlæge, og hos de her har han fået let sedation i dag, og der er normal prisen altså 2000,-
    jeg spurgte om det blev billigere pga. det ikke var fuld narkose.. "nej en let sedation, det er 2000 her."
    så du kan godt se hvis jeg skal op og bare give 1000/1500/2000 hver 3. måned for at få klippet klør, så er det sku for dyrt derude at få ham bedøvet.
    og nu nævner jeg 1000-1500 fordi det var det jeg kom ned på i dag, fordi de ville være "søde" ..

Altså i min optik så er der noget galt med deres priser, og som studerende har jeg altså ikke 2k til negleklip hver 3. måned hos dem. det kan jeg da godt fortælle dig smiley

• #134   5. jul 2018 og så mener jeg stadig ikke der bør bedøvelse til hver eneste gang.
    jeg vil det bedste for Morgan, men de små har altså ikke super godt af alt det der.. sedation. - er hvertfald det jeg har hørt.

• #136   5. jul 2018 Måske ikke. men når regningen kommer kan jeg vel se hvad der er betalt for, inklusive midlerne. så kan vi sammenligne. men da jeg spurgte til det igår, for negle klip snakkede de 1200 kr. i slut pris hvis jeg ville have ham bedøvet.
    jeg spurgte om det var en nødvendighed, 1. fordi jeg ikke synes man bare skal rende og bedøve, og 2. ja selvfølgelig for min økonomi, hvorefter de bedømmer de godt kan tumle ham.. husk han vejer 5kg. det er jo begrænset alligevel hvad han gøre ved 2 fuldvoksne kvinder.
    men galt det gik. og jeg er skuffet.

• #137   5. jul 2018 Men det er da lækkert hvis let sedation virker for jer, og jeg håber da at skulle det ske vi ikke kan rette op på skaden der er sket i forhold til træningen, jamen så må han i let sedation, men så finder jeg en dyrlæge der kan gøre det inde for en rimelig pris.
    Det skal ikke koste spidsen af en jet, det kan simpelthen ikke passe.

• #138   5. jul 2018 Dyrlæge er generelt ret dyrt.. Men ja, anicura er generelt ret dyre..

• #140   5. jul 2018 Så kan vi så diskutere om jeg skulle have valgt anderledes. men jeg regner da med når de siger de kan tage ham vågen, så kan de det.

• #141   5. jul 2018 #139
    jamen så må du da ogsågive mig i ret at de skulle ha vurderet at sedation var en nødvendighed, og så kunne jeg så ha sagt "ok så må vi gøre det" .. men jeg spurgte, for jeg er ikke dyrlæge.. hvorefter de to sygeplejersker siger "nej, vi kan godt holde ham" .. - det kunne de så ikke.

• #143   5. jul 2018 jeg var ikke i rummet. jeg så ikke hvad de gjorde.. før de kaldte mig ind til orientering om den flækkede klo.

og som sagt, hvis det er det der skal til må han jo bedøves, men så skal jeg finde et sted med et andet prisleje.

• #145   5. jul 2018 De burde jo have vurderet at de ikke magtede opgaven og hunden burde bedøves.

• #146   5. jul 2018 #144 jamen det har jeg da 100%. men jeg gjorde mit, de foreslog jeg forlod lokalet fordi jeg bliver urolig, og han kan jo mærke det. det gjorde jeg, de klippede, de kalder mig ind, hvor hun holder ham (lagt ned) og de viser mig tæerne.. "ja den skal så rives af.. vi har tid i morgen"
    hvad skulle jeg have gjort anderledes?

• #148   5. jul 2018 Jamen så siger vi bare det var min skyld.
    af skade bliver man klog, men sjældent rig.

jeg gik til det her dyrehospital med forventning om lige så kyndig behandling som min lille bitte dyreklinik i den gamle by kunne formå at levere - uden bedøvelse.
    Det her hospital havde sygeplejersker nok til rådighed, så jeg heller ikke skulle få pulsen op. Det gik så af helved til.
    Som sagt jeg var ikke i rummet, for jeg stolede på de vidste hvad de lavede.
    resten af sagen/historien taler for sig selv.

ps. halvdelen af de valgmuligheder du fik, har jeg aldrig fået præsenteret af pågældende hospital, jeg spurgte, de svarede.. og jeg stolede på dem. Min fejl tydeligvis. smiley

• #149   5. jul 2018 Bedøvelse er bestemt ikk lig med at hunden ikke er ræd! Den har bare ikk samme mulighed for at vise det!

Det ved jeg også fra mig selv da jeg fik beroligende under kemo behandling (knoglemarv bla).. jeg var præcis ligeså bange men var bare for påvirket til at vise det... der er fuld narkose det eneste der virkede 110%

• #150   5. jul 2018 Med de priser du skriver ts, så ville jeg virkelig virkelig virkelig finde en ny dyrlæge da..
    2500 kr for at bedøve hunden og klippe neglene - er det rigtigt, så tør jeg ikke tænke på hvad de tar for noget mere kompliceret da..

• #152   5. jul 2018 #149 jeg har selv fået lavet gastroskopi, og jeg er ikke en kylling med mig selv, men jeg blev bange i sidste sekund, det indrømmer jeg gerne.. min krop sagde løb, sygeplejersken sagde læg dig ned. jeg kan da huske det selvom jeg havde fået lidt ekstra at "grine/sove på" men vågen det var jeg.

#150 - se det tænkte jeg også, hvad koster fuld narkose så, for hende der ordnede ham i dag kaldte det "let sedation" .. <.<

• #154   5. jul 2018 Igen, det er dem der er de professionelle og dem der må erkende hvis ikke de kan varetage opgaven.
    Så er det sku bare at sige til ejer, "Ved du hvad kammerat, din hund er alt for stresset til at vi under ordnede og ordentlige forhold kan klippe dens negle. Vi er nødt til at give en let bedøvelse og det kommer til at koste dig lidt mere, nemlig xx."

• #156   5. jul 2018 Nej Nicole, det er vi enige i, men hvordan skal ejer vide det på forhånd?
    Man stoler vel på at en klinik der udbyder en service, rent faktisk også magter opgaven?
    Og her snakker vi altså kun negleklip.

• #158   5. jul 2018 Jeg blev spurgt, jeg blev ikke bedt om at gå ud, og det gjorde jeg fordi flere har sagt det kunne afhjælpe hans stress, fordi han ikke kan mærke min.
    men som jeg sagde før, godt alt det du gør virker for dig.
    Det gør det så ikke her, at jeg står og sveder tran ved siden af.

• #159   5. jul 2018 Præcis, jeg læste det også som om det var dit ønske at få lov at gå ud.

• #161   5. jul 2018 #159 Jeg ville ham 100% det bedste Zenta og Laika's Mor.. jeg har forsøgt at handle efter hvad der hjalp ham, jeg drømte da aldrig om de ville begå overgreb og flække hans klo.

• #163   5. jul 2018 Nej Trinne, det tror man da ikke om sådan et sted der håndtere dyr hver evig eneste dag og som lever af deres kunder. Man må også gå ud fra at de har det job de har, fordi de er glade for dyr.

• #164   5. jul 2018 #160 Super smiley det husker jeg næste gang.

• #166   5. jul 2018 #163 lige præcis. TAK

• #167   5. jul 2018 Nej Nicole men jeg mener jo netop at TS da ikke kunne vide på forhånd at det ville ende sådan.
    Netop grundet de ting jeg lige skrev.

• #169   5. jul 2018 Nicole det er så ikke korrekt smiley
    Lucky er langt bedre til at få klippet negle når jeg går ud imens, dette er ikke fordi jeg stresser ham. Men fordi han så vil hen og gemme sig hos mig, så jeg kan få det dumme til at forsvinde. Vi prøver altid først med at jeg holder ham, men de fleste gange må vi have en anden ind og holde og så går jeg ud. Men jeg stoler så også 110% på hende der gør det, det er nemlig hende der har genoptrænet ham, så hun kender ham.

Så for nogle hunde kan det altså være en hjælp at ejer går, selvom det ikke for luckys vedkommende betyder at det bliver mere behageligt, det bliver bare lettere for dem der skal gøre det og derfor hurtigere overstået uden at skulle lave overgreb.

• #171   5. jul 2018 Jaja, jeg har lært af det.
    jeg har lært at dyrlæger er lige så rådne som resten af serviceydelserne. og at jeg aldrig skal efterlade hverken hund, bil eller noget andet til "reparation" uden opsyn.
    og at jeg aldrig skal bedøves igen for så risikere jeg at de specialister jeg er i hænderne på skære diverse ting og sager over, fordi der ikke er opsyn. ...

Det jo helt ude i hampen.

• #173   5. jul 2018 Altså hvis jeg skal følge din hypotese så jo, alle dyrlæger, jeg kan ikke stole blindt på dem jo, det vil sige jeg skal bruge udelukkelses metoden når nu jeg skal vælge ny dyrlæge efter det her.
    dvs. jeg skal gå med ind hver eneste gang, og så se at de er kyndige, og jeg nødt til at besøge dem, før jeg kan vurdere at de er kyndige og til at stole på, dvs. som udgangspunkt skal jeg forvente at alle dyrlæger er nogle klovne, indtil modsatte er bevist.
    - Men ja mekanikere dækker så også udgifterne for at praktikanten bakker trucken ind i min bil og udbedre den bule han laver, mens bilen er i deres varetægt - i sådan en case hvor er mit ansvar da? .. skal jeg så stå 7 stive timer mens de laver bil og råbe "pas liiige på min bil hr. praktikant" .. ?

• #175   5. jul 2018 og jeg ligeså.
    men jeg kommer ikke til at stole en skid på dyrlæger fremover.
    og jeg forlader ham ALDRIG i nogens varetægt igen, uanset hvor stor eller lille den er.
    Men det der gør mig oprevet er at dine ord kan tolkes som om jeg har været en dårlig hundeejer fordi jeg stolede på de vidste hvad de lavede.
    Så fint nok.. 0 tillid herfra.. og 100 spørgsmål ved næste besøg smiley

• #178   5. jul 2018 Jamen Lucky acceptere det bedre når jeg ikke er i lokalet. Når jeg er i lokalet har han kun fokus på at slippe væk. Så et eller andet sted hjælper det ham jo, selvom selve det der sker ikke er mere behageligt. Men selvfølgelig ville Lucky foretrække at jeg reddede ham og aldrig kom tilbage smiley
    Lucky kan man slet ikke give godbidder, han nægter at spise dem uanset hvor lækre de er og uanset hvem der giver dem, hvilket Rosa nyder godt af for så får hun ekstra..

Jeg tror nok det koster 60 kr for negleklip hos vores, men jeg har aniplan så for mig er det "gratis", da jeg betaler en fast pris i måneden for en masse ting, og så kan jeg komme med hundene og få klippet klør ligeså tit jeg har lyst.

• #180   5. jul 2018 Lucky har aldrig syntes at negleklip er ok, han kan slet ikke have det. Men han skriger bare som om man tæsker ham, og trækker poterne til sig. Når jeg er der vil han gerne gemme sig og flygte. Men han har da overlevet indtil nu. Lucky er en drama queen, så selvom jeg ikke er i tvivl om at han finder det ubehageligt, så skal man også nogle gange overhører hans jamren, for der sker jo absolut ingenting. Han skriger op inden vi overhovedet begynder, så jeg ved jo at det bare er ham der har fået en skør ide om at det betyder død.. Men han er stadig glad for at komme til dyrlægen, det er først når vi sætter ham på bordet eller finder negleklipperen frem at han mener han skal dø smiley

• #182   5. jul 2018 Jeg er bipolar, og min hund stressede klart, når jeg var oppe at køre, hvis ikke hun fik fuld frihed til at passe sit arbejde.
    Hun var mere vagtsom (fungerede som terapihund, og var obs. på mine svingninger), og hun kunne ikke både være patient ved dyrlægen, og passe sit arbejde samtidigt, så det stressede hun over. Derfor var det bedst for HENDE, at jeg gik udenfor.

Hun kendte personalet og sin egen dyrlæge virkelig godt, da hun var kronisk syg siden hun var 5 mdr.

Når jeg kørte højt havde hun bedst af, at dyrlægen og resten af personalet tog sig af hende, uden min tilstedeværelse.
    Så behøves hun ofte slet ikke bedøvelse. De kunne snildt rgt.-fotografere, tage blodprøver etc. uden hun stressede over det.

Når jeg ikke kørte højt, var jeg selvf. hos hende. Også der kunne de gøre langt de fleste ting, uden bedøvelse. Hunde er forskellige, og det er deres behov også.

Ingen tvivl om, at TS har gjort hvad hun har ment er det bedste for sin vov. For mig giver det mening.

• #183   5. jul 2018 Selvfølgelig har TS det og helt ærligt, ingen siger at min måde er mere rigtig.
    Vi gør alle hvad vi mener og tror på er det bedste for vores hunde.

• #184   5. jul 2018 Nicole er det ved brug af nåle inde hos dyrlægen du bliver dårlig over? smiley for det lyder som mig.. da Flop var lille skulle hun have lagt drop i forbenet.. jeg sad med hende og roste hende imens de gjorde klar, barberede lidt pels af, fandt punktet hvor de skulle stikke mm. Lige da de stikker nålen ind, bliver jeg MEGA dårlig. Dyrlægen var hurtig til at reagere og fik fat i Flop, inden jeg besvimede og hamrede ned i gulvet smiley
    Det var ret pinligt for mig at vågne op på gulvet med 3 sygeplejerske omkring mig, der holdt mit hoved, gav mig vand mm. Og stakkels flop stod bare oppe på dyrlægens bord helt tapper og upåvirket og logrede med halen imens dyrlægen gjorde sit arbejde færdig.
    Og det pinlige i det var, at jeg faktisk arbejdede på klinikken.. jeg hørte for det helt til den dag jeg stoppede smiley

• #187   5. jul 2018 Nicole det ved jeg godt, jeg har jo selv angst. Og derfor sørger vi også for at det er den samme der gør det, samt at vi gør det så hurtigt og "smerteløst" som muligt. Vi har prøvet så meget og LÆNGE (flere år) og intet har virket. Vi prøvede det med bare at røre poterne uden at klippe, men han vil slet ikke i nærheden af saksen. Han har aldrig oplevet at få klippet for langt ind, så hvad der gør at han er så skide bange for den saks aner jeg ikke. Men jeg må som sagt godt klippe håret under trædepuderne, han er ikke glad, men han acceptere det, men hvis jeg rammer en klo så smutter han med det samme.
    Der er ikke noget inden og ligeså snart saksen er væk er han jo igen lille glade Lucky. Det ville dog ikke gøre noget hvis han en dag forstod at han ikke dør, men det sker desværre nok ikke, og derfor lever jeg med at det er træls ved dyrlægen og er stoppet med at gøre en masse herhjemme, for det er næsten mere synd end at få det overstået ved dyrlægen.

• #188   5. jul 2018 Du må da kunne se på den regning du har fået af stedet hvad sedation har kostet. For sedation koster ikke 2000 i sig selv det koster 500 +/-. Men så begynder det at rende op i behandling, afgifter osv.

• #190   6. jul 2018 Helt enig Nicole. Og skulle de holde Lucky hårdt eller ligefrem liggende, ville jeg også vælge at give ham noget at slappe af på smiley

Det er ingen tvivl om at i dette tilfælde har de udsat hunden for noget der ikke var ok, og at de aldrig skulle have gjort som de gjorde.
    Jeg håber ts finder et godt sted at komme fremover som enten kan give noget beroligende eller tage god tid så hunden måske med tiden bliver ok med det igen.
    Ved Lucky er der forskel på måden man gør det og hvem, så ts kunne jo være heldig at få en af de rigtig gode smiley

• #191   6. jul 2018 Jeg bliver lidt provokeret af du får det til at lyde som om man er dårlig hundeejer når man går fra den hos dyrlægen Nicole. Det fint du har din skepsis men andre behøves vel ikke disses for at stole på sådanne folk.

Jeg er angst for nåle, og jeg efterlader min hund i dyrlægens kyndige hænder fordi min angst jo netop ikke skal smitte min hund.

Det er os min datters far der sidder med hende til vaccination fordi hun ikke skal have min skræk for nåle.

I mit hoved gør det en mere ansvarlig end til dårlig ejer/mor.

Kommentér på:
Når skaden sker VED DYRLÆGEN??

Annonce