{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

Hund hyler. {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man, hvis man kan høre en hund der står og hyler hver dag, når ejerne forlader den, nogle dage hyler den næsten hele dagen.

Ejerne er ligeglade, de har ikke sat sig ind i det med, at have hund af den race de har fået.

Men det er synd, at hunden skal stå og hyle dagen lang.

Flere i området føler sig generet, men ved ikke hvad vi skal stille op?
Ejerne er ikke til, at tale med.
Dyrenes beskyttelse vil ikke gå ind i det, når hunden har vand og evt mad stående.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund hyler.
  • #1   12. jul 2018 Der er nok ikke andet at køre en at kontakte politiet. Hvis ejer ikke selv er til at snakke med

  • #2   12. jul 2018 - Der har bare været flere der siger politiet intet gør? smiley
    - Men det må jeg forsøge med så, det er så synd for hunden, at den skal stå i en lille gård, uden mulighed for, aktivering eller noget.. Og så hyler den så hjerteskærende.


  • #5   12. jul 2018 Det er nemlig synd for hunden, ingen aktivering, den er knap 1 år.
    Og har ikke haft nogen form for træning eller noget, den står bare i en lille gård, fra ejeren tager afsted til vedkommende kommer hjem igen.
    Lige pt. når det er så varmt, så stinker det også, eftersom ejer er rimelig dårlig til, at samle dens lort op. Det er så synd.


  • #7   12. jul 2018 Jo flere, der klager til politiet over hyleriet, jo større er chancen for at politiet tager en snak med ejeren.
    Det hjalp her, vi havde en slædehund, der lavede samme nummer + stak af - ejerne kunne slet ikke tilfredsstille det aktivitetsniveau sådan en hund kræver. Den kom videre til en familie, der bruger deres slædehunde til kørsel og orienteringsløb, så det var en historie med god udgang.


  • #9   12. jul 2018 Hvis flertallet af naboerne er generet, skal politiet handle. Sådan er loven og den følger de også, er min oplevelse

  • #11   12. jul 2018 Det nytter ikke at anmelde mangel på aktivering eller at det er synd for hunden - det er ikke ulovligt og der vil derfor ikke blive gjort noget. I skal anmelde støjgener. Gå gerne flere sammen, det har betydning om det kun er en eller om det er flere naboer der er generet.


  • #12   12. jul 2018 Der er flere i området der er generet af det, fordi den står og hyler konstant.
    Ejerne er ikke til, at tale med..
    Og de kan slet ikke overskue sådan en race som den er (Slædehund - Husky) de hentede den fra Norge, men kan slet ikke give hunden det den har behov for.

    - Men vi må ringe til politiet så.


  • #13   12. jul 2018 tror mig. jeg har en skøn farmor. men hendes hund den er helt udholdelig og hører på
    . og han er en Islands fårhund som kan gø af alt og alle selvom man beder hunden om at holde kæft det hjælper ikke. selvom hunden er ved være over 13 år smiley


  • #14   12. jul 2018 Garff, min tøs kan også gø, det tror jeg alle hunde kan her i området, det er ikke det.
    - Men en knap 1 årig slæde hund, som står og hyler dagen lang, det kan blive for meget i længden. smiley


  • #17   12. jul 2018 Jeg ville da gerne passe den, men problemet, er at jeg har en anden hund, som bestemt ikke er glad for andre hunde, så det ville ikke gå her i eget hjem. Ville da med glæde aktivere den evt træne med den. Men det indebære også at, man kan styre ham, eftersom han er knap 1 år, og ikke fået noget som helst træning. Så gåture er no go.
    Vil ikke rende rundt med en hund jeg ikke kan styre. smiley


  • #19   12. jul 2018 Ulla. - En knap 1 år gammel slædehund, skal sgu aktiveres - Trænes, og ikke bare stå i en lille gård dag ud og dag ind..

    - Jeg er hjemme for det meste, så jo min tøs bliver aktiveret hver dag.. De få timer jeg ikke er hjemme, sover hun som regel..

    - Jeg går også ture med min hund, mindst 3 gange om dagen, så hun får både motionen men også brugt hovedet.

    - Det gør den hund ikke... Man anskaffer sig sgu ikke en hund, for så at lade den stå og hyle dagen lang. Så skulle de nok have valgt en anden race, som ikke krævede så meget aktivering, som lige netop den race de har valgt.

    - Jeg synes personligt det er synd.. Om du har en anden mening, er fint.

    - Konklusionen er, at jeg må gå sammen med flere om, at ringe til politiet med hensyn til, at den hyler dagen lang, så må de se om ejer får øjnene op for deres hund.


  • #20   12. jul 2018 Pia K, jeg tror at politiet reagerede, da der var 3 forskellige der havde klaget i vores tilfælde - jeg ved i hvertfald at minimum 3 inkl. os selv havde klaget lige inden at politiet kom på besøg. Så få det koordineret lidt, så er der en chance.

    Og hvorfor pokker anskaffe sig en slædehund, hvis man ikke aktiverer den, når man har fri. Selvfølgelig hyler en slædehund i visse situationer, men er den generelt velaktiveret efter de krav som dens natur stiller, så kan de altså sagtens slappe af og hvile sig som alle andre hunde.

    Stakkels hund!


  • #21   12. jul 2018 Kirsten - Jeg vil kontakte politiet, og lige se om jeg kan få andre i området, som også føler sig generede af hyleriet til, at gøre det samme.

    - Undre mig også. De var i Norge for at hente ham. Men aktivering er der intet af, han keder sig virkelig, det kan man se når man går forbi. Ingen træning er der heller ikke.. Lige pt. står han i varmen i en stank af lort.

    Desværre er det ikke forbudt, at "glemme" at aktivere hunden, og lade den stå i en lille gård.


  • #28   12. jul 2018 Jeg tror at det som i misforstået er, at TS siger at hun gerne ville passe hunden, hvis hendes egen hund kunne acceptere den, men det kan den ikke. Ergo kan hun ikke passe den!
    Hun skriver jo også, at hun ikke ville kunne gå med den, da den ikke har lært det, og hun derfor ikke ville kunne styre den.


  • #30   12. jul 2018 Ok

  • #31   12. jul 2018 Ida, vi var nu flere, der blot skrev, at VI ville tilbyde pasning - jeg opfordrede ikke TS til noget, og skrev faktisk, at jeg havde forståelse for ikke at have overskud/tid/lystntil at påtage sig ansvaret for en andens hvalp flere timer dagligt.

  • #32   13. jul 2018 Tip nordjyske efter i har anmeldt det.

  • #34   13. jul 2018 Hvad skal nordjyske gøre - hvor meget eller lidt der aktiveres er ikke noget de kan gøre noget ved, og de har jo ikke hjemmel til at give påbud ang. hyleriet.

  • #35   13. jul 2018 Det er en god historie hvis politiet ikke rykker på en hund der står og hyler. Og det virker. Bare stol på mig ts. Hvis det er en hund der mistrives så skal politiet reagere. Gør det ikke det bør det spørges hvorfor

    Det kan ändre mange ting ved at en ringer som journalist. Også for ejeren


  • #39   13. jul 2018 Lene - hvis dyreværnsloven et overholdt (og det er den jo hvis hunden får mad, vand, tag over hovedet og dyrlæge ved behov) så kan politiet altså ikke gøre noget. Der skal jo lige som være en overtrædelse af loven og mangel på aktivering er IKKE lovbrud, uanset hvor meget vi andre så synes det er synd for hunden. Så at påstå det er noget politiet SKAL reagere på og ellers er det bare velkommen til forsiden er godt nok langt ude - det eneste loven giver mulighed for at reagere på her er støjgener. Og her vil ejer i førsre omgang formentligt blot få besked om at holde hunden inde e.l.




  • #40   13. jul 2018 Hvis politiet ikke reagere på lovbrud her støj er det Naturligvis altid relevant.

  • #42   13. jul 2018 Ida - Ja hunden Hyler desværre stadig - Ejer er ikke hjemme.

  • #44   13. jul 2018 Det er godt nok synd smiley dyr må ikke lide sådan. Det skal politiet reagere på

  • #45   13. jul 2018 Ida, tilsyneladende forstår du ikke helt, hvad jeg mener - og fred være med dét. smiley

  • #47   13. jul 2018 Du lægger vist noget andet i det, du læser - men heldigvis er der andre, der forstår meningen, så skaden er nok ikke så stor. smiley

  • #49   13. jul 2018 Det er taget ret meget ud af kontekst, men hvis du føler sådan, er det fint med mig.

  • #51   13. jul 2018 Jep, og som jeg også skrev flere gange, er det min holdning, mår det er af principielle årsager - men det har du nok overset.

  • #53   13. jul 2018 Ida, vi lader den ligge, det blev vist rigeligt debatteret i den anden tråd.
    Hvis det ligger dig meget på sinde er du velkommen til at sende en PB, denne tråd skal ikke mudres mere til af det.


  • #55   13. jul 2018 Har de folk nok? Ellers kunne de jo ansätte os herinde fra smiley

  • #57   13. jul 2018 Igen, ring til rette instanser. Det er slet slet ikke så svært. Se hvor nemt problemet med hvalpen blev løst.

  • #60   14. jul 2018 Min oplevelse er mange naboer lider af berøringsangst i sådanne tilfælde. Vores bag bo er en ældre dame som passer hund x antal uger om året, damen er åbenbart af den gamle skole hvor hunden ikke må komme ind i huset den står og hyler/gør i haven konstant og uanset om vejret er frost, sne eller regn. Mit problem er ikke selve det at hunden konstant larmer fordi det kun i perioder damen passer hunde, men kan simpelthen ikke holde ud at høre på en hund som er så ulykkelig time efter time. Første år forsøgte jeg at få kontakt til hende ved at ringe og banke på uden reaktion, så stemte jeg dørklokker hos de som boede lige ved siden af og overfor svarerne var´´ jo de havde godt nok hørt den ulykkelige hund hver nat men ingen havde regnet ud det kom fra den gamle dames have eller havde lyst til at blande sig..´´ (come on i bor 20 meter fra en stor hund der hyler og gør uden ophold i 3 uger) Nogen af naboerne trak jeg sågar med over til hendes grund hvor man ud over at høre hunden når man kaldte også gik et glimt af en iskold rystende hund i snevejret. Sidste sommer gentog det sig (udover hunden jo dog slap for sne og frost denne gang), efter 3 søvnløse nætter stod jeg op kl 03 pisse arrig det indrømmer det blankt går over til huset hvor der er lys i et badeværelses vindue ringer på mange gange uden reaktion, bliver nu nervøs for om den ældre dame evt. er faldet ude på sit badeværelse eller på anden måde har brug for hjælp, løber hjem og forsøger igen uden held at ringe hende op, mens jeg står i haven og googler politiets nr, hører jeg damens terrasse dør blive åbnet og hun skælder hunden ud for at larme - Der gik min pædagogiske grænse så, fløj over skilte hækken i 2 mens jeg af mine lungers kræft råbte ´´så luk dog for fanden den hund ind´´. Det er nu et år siden og alt tyder på det har hjulpet, kan høre over hækken at de gæster om damen har på besøg helt sikkert har fået en anden udlægning af episoden, må blot konstatere man ikke altid kan være velset i alles øjne og sover med sindsro i håb om ´´mit nu plettede ry´´ det i det mindste hjalp vovsen. smiley . Mht. til dit problem ville jeg nok gøre begge dele klag til naboen dagligt samtidig med politiet kontaktes

  • #62   14. jul 2018 Manden forsøgte at dysse mig ned ved at negligere den ulykkelige hunds situation han hører åbenbart også til ´´nabo berøringsangst flokken flokken´´. fatter stadig ikke at alle andre naboer også led af det i en grad hvor man fravælger at reagere på et ulykkeligt dyr. ved manden stadig ikke er stolt af episoden (og mig) men er ski selv lettet over det virkede.

  • #64   14. jul 2018 Tak Isabelle, det vil jeg gøre smiley

Kommentér på:
Hund hyler.

Annonce