{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Min hund hyler... {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har en vidunderlig lille dværgpuddel (tæve på næsten 5 år). Jeg har problemer med at hun hyler og nærmest skriger når hun er alene hjemme, og jeg har indtryk af at hun er utryg. Nogen gode råd til at stoppe piveriet og gøre hende mere tryg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund hyler...
  • #1   22. nov 2010 Hvordan har du trænet alene hjemme med hende?
    Hvor er hun henne, når hun er alene?
    Hvad gør du, inden du går (aktivering, gåtur, leg?)


  • #2   22. nov 2010 At være alene hjemme trænede jeg en smule med hende som hvalp. Hun blev lukket i køkkenet med et gitter og jeg sad i stuen. på den måde kunne hun stadig se mig. efter det forlod jeg huset først i kort tid, og efterhånden lidt længere.
    Hun er alene i baggangen og først efter en gåtur


  • #3   22. nov 2010 hun tisser hvis hun er andre steder, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få hende til at stoppe med det. udover at hun er i baggangen

  • #4   22. nov 2010 Jeg tror også du bliver nødt til at begynde helt forfra med alene-hjemme træning, som om hun var en lille hvalp. Lad hende være i et rum hvor hun normalt opholder sig med sin kurv, vandskål og lidt hyggelegetøj.
    Gå MEGET langsomt frem m.h.t. tidsintervaller.
    Lad være med at gå lige efter en gåtur, men vent ca 20-30 min, til hunden er faldet til ro igen. De fleste hunde er meget opstemte lige efter en tur ude.
    Sørg for at den får masser af mental aktivering, så den er godt træt i hovedet, når den skal være alene. Det giver som regel også mere ro.


  • #5   7. dec 2010 Grunden til hun piver og skriger er fordi hun prøver at kalde flokken sammen (det vil sige hun kalder på dig).
    Jeg har haft samme problem, men jeg gjorte det at jeg giv min hvalp et kageben i den gang hvor hans kurv stod, lige inden jeg gik. Han statede men at pive/skrige, og jo flere gange jeg kom hjem og roste han til skyerne, desto mindre pev/skreg han når han var alene, og istedet for at pive/skrige, gik han i krig med benet.

    Husk ros er meget vigtigt..



Kommentér på:
Min hund hyler...

Annonce