{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Hund og gåture {{forumTopicSubject}}

Hej kloge mennesker smiley
Marley er 8 år og blanding af dansk svensk gårdhund og cavalier King Charles. Hun har altid været en aktiv hund med rigelig krudt.
Vi har altid gået lange ture. Vi går som regel 50 km. på en uge. Men pga. en rygskade hos mig har turene det sidste halve år ikke været så lange, men den sidste måned har vi kunnet gå langt igen.
Men.... 4 gange nu har jeg oplevet at marley pludselig midt på turen opfører sig helt tosset, piver og hopper op af mig. Og det kan hun gøre i 5-10 min. men bagefter går/løber hun rask videre. På et tidspunkt synes jeg at jeg hørte et knald og gav det skylden, (jeg har hørebøffer i) at hun blev bange, den anden gang tænkte jeg at det måske var for varmt. Men ellers kan jeg simpelthen ikke finde på en “undskyldning”. Og så er det jeg spørger, som jeg også ved jeg kan spørge en dyrlæge om, men, kan en hund have ondt selvom hun ikke ser sådan ud? Og hvad skal jeg kigge efter?
Hun får en halv canosan om dagen da dyrlægen sidste år mente hun havde gigt fordi hun haltede lidt engang imellem. Siden hun har fået dem har hun ikke haltet. Hun virker heller ikke til at have ondt når vi kommer hjem. Hun er bare naturlig træt.
Overvejer om jeg skal tage hveranden lange tur alene og så lade hende gå de korte og se om det gør en forskel, eller hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og gåture
  • #1   17. jul 2018 Umiddelbart tænker jeg at du ville se andre/flere tegn hvis det var pga smerter.. især når du allerede ved hvordan hun reagere på smerte (fra dengang hun havde smerter pga gigt).. Så umiddelbart ville jeg selv forsætte som I plejer og tænkte at det handler om noget andet - men hvad "andet" det handler om er utroligt svært at udtale sig om når man ikke har oplevet situationen.. - Kan det være din opmærksomhed hun prøver at få? - Ellers så få da en dyrlæge til at tjekke hende igennem for smerter hvis du sys det virker til at være pga smerter - Du kender trods alt hunden bedst smiley

    Men jeg tænker også at det er vigtigt med gigt at holde hendes muskulatur ved lige smiley


Kommentér på:
Hund og gåture

Annonce