{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Lauge  C
Lauge C
Tilmeldt:
21. jul 2018
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3

Beagel opførsel {{forumTopicSubject}}

Hej vi er en familie der overvejer og skulle have en beagle.
Er der nogen der har (dårlige) erfaringer med at den gør meget indenfor, er vanskelig at holde/styre på gåture når man møder andre hunde, eller andre erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beagel opførsel
  • #1   21. jul 2018 En beagle er en brugshund, og ikke en hund for nybegyndere. Racen er usædvanligt selvstændig og ikke nem at træne.
    Racen har ofte meget lyd og meget svært ved at lære at være alene hjemme. De er lavet til flokliv.
    Får hunden opfyldt sine behov, er det en super familiehund.


  • #3   21. jul 2018 hvad menes der med den er svær at styre?

  • Lauge  C
    Lauge C Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3
    #4   21. jul 2018 At den trækker meget i snoren og gør af andre hunde:)

  • #5   21. jul 2018 I kan aldrig gå ud fra at en beagle kan lære at gå uden snor...... Når det er sagt, så synes jeg at det er en skøn race..... Ekstremt selvstændige.....

  • Lauge  C
    Lauge C Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3
    #7   21. jul 2018 Hvad mener du når du siger "den skal bruges"?

  • #8   21. jul 2018 Det er ikke en sofakartoffel.......... Den skal bruges effektivt til noget hundesport (meget gerne spor)

  • #10   21. jul 2018 At den trækker er min erfaring ret normalt for en beagle.. Det er en hun der "glemmer" alt omkring sig når næsen er i jorden, så er den ret ligeglad med hvad der hænger i den anden ende af snoren smiley

  • #13   21. jul 2018 Hvad er det der tiltaler jer ved racen, og hvilke forventninger har i til en hund?

  • Lauge  C
    Lauge C Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3
    #14   21. jul 2018 Vi har længe ønsket os en hund i mellem str. Synes beagle er helt uimodståelig kær..
    Har tid og plads til at lege og træne med den...men er blevet lidt betænkelig, om den er for rastløs og ikke kan falde til ro i et rum hvor vi sidder? Feks fredag aften med slik og aftenhygge?:) (selv efter tilpas motion)


  • Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

    Emner: 14 Svar: 107
    #16   21. jul 2018 Mine personlige erfaringer med Beagles er at det ikke er en begynder hund, jeg kender flere der har fået splittet hele hytten ad, efter de købte en beagle hvalp fordi de er "noget så kære". En dejlig hund, bestemt, men meget selvstændig, det er ikke bare en hygger.

  • Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

    Emner: 14 Svar: 107
    #19   21. jul 2018 Maj-britt: Det kan jeg ikke svare dig på smiley

  • #20   21. jul 2018 Ingen MB.
    Man skal købe den hund man ønsker og ikke en erstatning der bliver 12 år.


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #22   21. jul 2018 Det bedste råd jeg kan give dig er at kontakte en opdrætter gennem beagle klubben og få din info fra dem. De vil rigtig gerne fortælle om racen. Det giver et mere retvisende billede af racen end du får herinde. De kan i øvrigt godt være førstegangshunde.

    Der er mange myter om beagler. Nogle er rigtige andre ikke. De er blandt andet både trænbare og sofakartofler.

    Vil du have en 'kæft trit og retning' hund, så skal du ikke vælge en beagle. Og så skal du have humor.

    Tal med en opdrætter, det er givet godt ud.


  • #23   22. jul 2018 Vi har en to huse længere op af vejen.
    Det er en dejlig hund der fint går uden snor og den kan også være alene hjemme uden problemer.
    Men dertil skal så siges, at de træner spir med den.

    Lauge om hunden trækker eller gør, det har sådanset ikke noget at gøre med, hvilken race det er, det er opdragelsen der gør at hunden går pænt og opfører sig ordentligt.
    Hvis du anskaffer dig en Beagle eller en anden race, så vil jeg anbefale dig som første gangs køber at gå til træning med hunden, sådan at du får lært hvordan man træner/opdrager en hund


  • #25   22. jul 2018 Nu er det vist på tide der kommer en beagle ejer på banen.....

    Først og fremmest så er beaglen en fantastisk familiehund, hvis man vel at mærke gider lave noget med den. Den er mega svær at køre træt fysisk så det skal gøres mentalt. De gør absolut ikke hele tiden - vores gør når de skal - ex af katte i haven osv. Men de er nemme at få til at være stille.

    Beaglerne kan som udgangspunkt ikke gå løs men de kan sagtens lære at gå pænt i snor. De er som oftest besatte af mad så man kan ikke lade noget stå fremme. De er utrolig kreative og min den ene kan både åbne skuffer, skabe og køleskabet.... Da jeg har to gider de faktisk ikke andre hunde men de fleste beagler er glade for fremmede både hunde og mennesker....


  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #26   22. jul 2018 jeg tænker i skal ud og møde beagler. jeg bryder mig ikke om racen, da jeg synes den er for selvstændig. men jeg er heller ikke til terrier, men dette har jeg lært ved at være omkring forskellige racer. så tænker ud til opdætter, evt mød dem i træning så i ved hvad der skal til for de er velbalanceret og hav nogle spørgsmål klar om racen. held og lykke med at finde en race til jer smiley

  • #27   22. jul 2018 En Beagle er ikke en terrier smiley

  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #28   22. jul 2018 ved jeg godt, var mere at jeg synes de racer der meget selvstændige ikke er mig genneralt. I skal finde den type og race der passer jer.

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #30   22. jul 2018 Holly... Jeg er bare på ingen måde enig. Fordi beaglen oftest er mad glad er de super trænbare.
    Med min første beagle bestod vi lydighed klasse 1 med 1. præmie da han var lige over et år.

    Det er dog ikke det samme som at alle kan det, men trænbare det er de altså smiley


  • #32   23. jul 2018 De beagler, som jeg har kendt, har været skønne, men meget selvstændige hunde, og ingen af dem har kunnet være alene hjemme, uden at splitte huset ad.

    Måske I skulle overveje at kigge på en cavalier king charles i stedet ? Den har samme nuttede look, som en Beagle. Den er bare meget, meget lettere at have med at gøre. Men vær obs på helbredet.


  • #34   23. jul 2018 Mit generelle indtryk af beagler er at man ikk bør anskaffe sig en med mindre man er indstillet på at få en hund der skal bruge næsen for at kunne trives og det i større grad..

    På den måde bliver man heller ikk overrasket/overvældet hvis man får en der har et stort behov for dette.. Man skal ihvertfald med alle racer passe på med at gå ind og ønske/tro det er en hund der ikk rigtigt behøver så meget fordi i alle racer (Selvfølgelig nogle mere end andre) kan man "risikere" at få en hund der kræver en del mentalt/fysisk (måske endda også har større behov end racen normalt har) og går man ind og forventer en meget aktiv hund bliver man trods alt ikk overvældet på samme måde og må ende med at skille sig af med hunden.. Tror mange har en tendens til at tænke "det skal nok gå, jeg får ikke en af de mest krævende" - Men det kan man bare ikk rigtigt vide på forhånd.. så hellere være forberedt..

    Og en beagle kan være en ret krævende hund mht brug af næsen da den ellers kan få visse problemer (en bekendt har tydeligt mærket dette)..

    Håber I forstår hvad jeg mener smiley Bare så I VED i kan klare den race i vælger selv hvis I ender med et aktivt eksemplar af racen smiley

    - Er selv blevet overrasket over min franske bulldog Mille.. De fleste franske bulldogs er sofakartofler og trives fint med det, men ikke Mille.. Der skal ske noget! Og sådan har hun været fra dag et..


Kommentér på:
Beagel opførsel

Annonce