{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.235 visninger | Oprettet:

Opdrættere {{forumTopicSubject}}

Vil I sælge hund til en som er som følgende :

Job 32 timer om ugen
Kæreste som regel hjemme imens
Hund skal være "familiehund"
Ejer meget aktiv, går lange ture, løbetræner og hund skal være med når den har alderen til det.
Ejer lettere hys mht dyrlæger
Ejer fodrer med tørfoder suppleret med andre ting
Hund skal ikke trænes "til noget" men naturligvis lære basale ting, som indkald og .. ja, lad være med at gå på bordene.
Hund skal være sammen med andre hunde, som er på matriklen
Ingen katte

Ville det være en (og ja, den kvikke har nok regnet ud at det er mig selv jeg skitserer lige der), som I ville sælge hund til ?

Kom frisk - det er enormt varmt, keder mig lidt og jeg gider ikke engang at køre på stranden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdrættere
  • #2   31. jul 2018 Ork ja, det ville jeg ikke have nogen problemer med.
    Jeg solgte selv en hvalp til en familie med 2 børn og ingen erfaring med hunde andet end fra barndommen.
    De knuselsker deres hund, og de er flere gange blevet stoppet af andre om, hvor de har købt den henne pga det fantastiske temperament.
    Den er familiehund med stort F, og børnene hørte efter, da familien hentede den hér, så det har været forældrene, der har været ansvarlige for hunden fra dag 1.

    Sådan en familie ville jeg sælge til igen uden at blinke, og når det er én med andre hunde, der passer til min race - ingen problemer.


  • #3   31. jul 2018 Helt afgjort, det ligner den hverdag, de fleste af de hunde, som jeg har opdrættet har smiley

  • #4   31. jul 2018 Jeg tvivler på, at du har noget ønske om en pyreneer, men der er ikke noget i det, du har skrevet, som umiddelbart skræmmer mig.

    Men endelig kan man jo først sige det, efter en god og uddybende samtale omkring både dig og dit hjem og dine holdninger og forventninger, samt racen og mine hunde. Der skal selvfølgelig mange flere detaljer til, f.eks. vil ikke alle pyreneerhanner egne sig til at gå med andre voksne hanhunde, så forventningerne til deres sameksistens ville være et relevant emne.

    Jeg tror ikke, at alle pyreneere ville synes løbeture var det allerstørste hit, men på den anden side jeg har cyklet med en del af mine, så hvorfor ikke.


  • #6   31. jul 2018 Lene - til gengæld har jeg en fornemmelse af, at pyrene og jeg løber i nogenlunde samme tempo smiley

    Bodil - nope, ingen løse hunde. De er i en sele og jeg binder en 3 meter line rundt om maven så de bliver hægtet i.


  • #7   31. jul 2018 Jeg synes iøvrigt det giver god mening for en opdrætter at sige nej - det er bare et tankeeksperiment her i heden smiley

  • #10   31. jul 2018 Det lyder som et ganske udmærket liv for en Irsk Terrier - af modsat køn i forhold til dem der allerede er på matriklen smiley
    ... godt nok er jeg ikke opdrætter, men har da lagt hanhund til engang smiley


  • #11   31. jul 2018 Jeg er endnu ikke opdrætter, men tænker helt sikkert jeg ville sælge til sådan et hjem smiley

  • #12   31. jul 2018 Mette -

    Det er ikke "lige nu", men måske på sigt jeg skal have en hund. Jeg er ikke til tæver, når jeg taler træning, men har vi, som nu, to hanner ville det blive en tæve jeg skulle have.
    Det ville jo være meningen, at den ville skulle gå sammen med de andre hunde - og det ville bare blive nemmere, hvis det var modsat køn smiley


  • #13   31. jul 2018 Det er klart det nemmeste at voserne ikke ryger i totterne på hinanden ved først givne lejlighed smiley Man kan finde irerhanner der er OK med andre hanhunde - to af Clintons brødre er stadig de bedste venner. De deler bur, når de kører til og fra træning, udstilling, konkurrence osv - de bor ikke sammen. Min Stormy var også OK med andre hanhunde - så længe de gik med til at det var ham der var 'kongen' (og det gjorde de fleste). Clinton er lidt i stil med Stormy, men mangler lidt modenhed endnu.

  • #14   31. jul 2018 Jeg gad godt se dig løbe med en tibetansk mastiff... smiley

    Nå, jeg ville nok snakke med dig om naboer, indhegning og om du kan klare en hund, der med stor sandsynlighed ikke kan gå løs...
    Jeg ville ikke umiddelbart afvise da gøen kan dæmpes, lange snore findes og det sker at nogen tm'ere lærer at gå fri.
    Hvis blot folk er klar over hvad de går ind til kan meget lade sig gøre. Bor du i lejlighed er svaret: Ingen hvalp herfra! ;o)


  • #15   31. jul 2018 Det giver måske god mening at sige nej alt efter hvilken race, det drejer sig om, men for mange racer, hvor man forventer at hundene skal have et liv som familiehund, er der da ingen umiddelbar grund til at sige nej.
    Men man siger jo heller ikke ja, bare ud fra det du skriver. For mig er der en personlig og individuel vurdering hver gang. Det du skriver i startindlægget er vel bare de store rammer.


  • #16   31. jul 2018 Hvis jeg var opdrætter, så ja, absolut smiley

  • #17   31. jul 2018 Lise -

    Jeg løb engang med vores Lamto - Cane Corso han - og han syntes det var mægtigt !!! Ihvertfald de første .. hvad 500 meter smiley
    Jeg husker endnu hvor besværligt det var at løbe med en ca 50 kg meget lidt samarbejdsvillig hund på slæb smiley
    Så måske det ikke er tibben jeg skal ud i smiley

    Lene - ja, der er jo altid nuancer, men det var mere om opdrættere bare ville sige "hell no" smiley


  • #18   31. jul 2018 Kort og klart:
    Airedale Terrier-hvalp: Ja
    Sealyham Terrier-hvalp: Nej
    Hvorfor nej? En sealy er ikke en god løbemakker. Den fordrer ikke hundetræning.
    Airedalen er en super løbemakker (Min farbror er på deres 5. nu. Alle har løbet med). Den er dog kvik og vil gerne træne. Men fungerer fint som "famikiehund"


  • #20   31. jul 2018 Hvis du i snakken udtrykte forståelse for pelsplejen og havde en fornuftig indstilling hertil så ingen alarm. Om end jeg nok ville forberede dig på at de færreste bologneser er fødte løbekamerater. Men hvad man kan få så mange smarte hundeklapvogne som også kan bruges til jogging og terrænløb nu om stunder. smiley

  • #21   31. jul 2018 Alt efter race, så ville jeg ikke sige nej smiley

    Nu er jeg jo så altså ikke opdrætter og bliver det ikke smiley


  • #22   31. jul 2018 Damn John - det gik ellers godt, lige til dit sidste krav smiley

  • #23   31. jul 2018 Ginne -

    Naa - mit mindste krav ville være, at den ikke laver en Lamto smiley


  • #25   31. jul 2018 Du må vente med det, til de laver en tråd om samme emne smiley

  • #26   31. jul 2018 Hvad er en lamto?

  • #27   31. jul 2018 Jeg vil gerne sælge en hvalp til dig. Det skyldes ikke mindst, at jeg har tillid til, at du giver den et godt liv, så længe det er muligt, og derefter kan trykke på (hoved)afbryderen. Jeg ville ikke levere hvalpe, der potentielt skulle medvirke i årelange medicinske forsøg.
    #ingenzombiehundeher


  • #28   31. jul 2018 Ginne - se #17 smiley

  • #29   31. jul 2018 #27

    Væsentligt detalje smiley


  • #30   31. jul 2018 Ah.. beklager men det lyder ellers malerisk smiley
    Gik du med bologneseren, så var det kun 5 kg du skulle slæbe rundt på resten af turen smiley
    Alternativt har min mynte nogen gange sat sig ved hoveddøren og så kan vi andre bare gå den tur vi nu synes. Så kan hun juble og hovere når hun hopper over dørtærsklen ind igen smiley


  • #33   31. jul 2018 Så gider jeg den ikke !!!

    Vi har tre, der går på bordene og den næste SKAL sq lære at lade være smiley


  • #35   31. jul 2018 Mit hjerte brænder for jrt´en .. men den er jeg ikke egnet til, så når den tid kommer, må det blive noget andet smiley

    Jeg er lidt fascineret af den ro der er i greyhounds, og jeg kunne måske lave en god gerning ved at tage en ex-løber og give den et godt otium.
    Ved bare ikke helt, om den synes det er sjovt at være sammen med mallerne ??


  • #38   31. jul 2018 Hvorfor mener du ikke, at du egner dig til en JRT ?

  • #39   31. jul 2018 Jeg tror også det kommer an på mallernes legemønster om en Greyhound vil trives med dem. De gider ikke fysisk leg, men vil gerne løbelege.

    Hvis mallerne kan acceptere, at en greyhound ikke gider lege og lader den i fred, tror jeg ikke det vil være et problem. Mynderne er generelt gode til at vælge selskab fra, som de ikke gider, og ved whipperne oplever, jeg at de fleste hunde respekterer deres fravalg.
    Ghini gider kun hunde hun har kendt fra hun var hvalp og vi har jævnligt hunde på besøg, som hun ikke gider, hun plejer bare med et blik, at bede dem skride, så lader de hende i fred.


    Og så kom jeg lige til at tænke på dette billede, selv om der hverken er maller eller greyhounds på. Det er familie til min Bianchi, der bor sammen med de 4 schæfere smiley




    profilbillede
  • #41   31. jul 2018 Åh Kirsten, jeg SKAL altså engang have én af dine hunde smiley smiley Altså en hvalp.
    Men nu fik jeg liiige en engelsk cocker baby igen smiley kæresten mente jeg ikke var helt færdig med racen.


  • #42   31. jul 2018 Ejer af - Det er også en ualmindelig kær hvalp du har fået smiley men jeg må jo så nok hellere advare om, at jeg forhåbentlig kommer til at spamme med hvalpebilleder i løbet af efteråret smiley


  • #43   31. jul 2018 smiley Suk, det bliver hårdt. Godt jeg har min egen smiley og tak smiley


  • #44   31. jul 2018 Skal den bo i hundegård? Så er der nok nogle, der ikke vil sælge - nok mest pga udvidenhed, men der er også racer, der ikke egner sig til det pga pelslag mm.

    Ellers ser det da meget fint gennemsnitligt ud, og mon ikke mange racer kunne trives med det smiley


  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #46   31. jul 2018 Synes det er synd at sælge en hvalp til en dame på 101 år. smiley

  • #47   31. jul 2018 Jeg går med en lille opdrætter i maven (men først når jeg engang bliver rigtig voksen smiley ) så jeg vover et bud fra min imaginære opdrætterside smiley

    Bonusinfo:
    Jeg tænker det bliver enten storpudel eller dværgschnauzer (eller begge) jeg kommer til at opdrætte.

    Hvis dværgschnauzer vil mit svar være nej. Jeg tror ikke, racen vil gå godt sammen med malinois'ere. Og afhængig af dit løbeengagement er den for kortbenet til at følge med/holde distancen. Det sagt, vil du sagtens kunne finde en anden DS opdrætter der vil sælge til dig, er jeg sikker på.

    Hvis storpudel, sandsynligvis ja. Jeg ville så tildele dig den mindst aktive hvalp, idet du ikke ønsker at træne, og forhåbentligt vil det så fungere.

    Men uanset kommer det jo, som mange siger, ud på hvordan samtalen ml opdrætter og køber forleder og så vil det uanset hvilken af de to racer komme an på din indstilling til pelspleje smiley


  • #48   31. jul 2018 101 år?

  • #49   31. jul 2018 Nu skal vi kun avle Broholmere, men ja, med de krav og hvis man kan vente med løberiet til hunden er gammel nok.

    Ingen problemer i det.


  • #50   31. jul 2018 Men leger Maller ikke meget løbelege..?

    Brydelege står højt på deres ønskeseddel smiley De "tumler" meget når de leger med andre hunde - er meget kropslige og render dem ned hvis de kan.


  • #51   31. jul 2018 Hvorfor mener du ikke, at du egner dig til en JRT ?

    Lavede en tråd herinde om emnet - fik at vide, at jeg slet ikke var JRT materiale smiley


  • #52   31. jul 2018 Den skal ikke bo i hundegård smiley

  • #53   31. jul 2018 Elsker Broholmer - godt at vide, at der er ihvertfald et sted, jeg kan købe mig sådan en smiley

  • #55   31. jul 2018 Martine, hvis dit hjerte banker for JRT, skulle du måske prøve at tale med nogle forskellige opdrættere? Eller melde dig ind i nogle JRT fb grupper eller sådan og følge med lidt og prøve at se om du selv tænker, det måske er et match, der kunne fungere:)
    HG kan nogle gange være liiidt for fremme i skoene mht den slags tråde, jeg husker godt den tråd, og synes da også der var folk der sagde det godt kunne fungere?


  • #56   31. jul 2018 ha ha Siden hvornår har du lyttet til HG panelet ?? Det må være dagens vittighed

    Det var en opdrætter af racen - så vælger jeg at tage det lidt seriøst smiley


  • #57   31. jul 2018 A-S

    Jeg er vild med den lille terrier med det store hjerte smiley

    Men, jeg vil altså have en familiehund - jeg træner IPO og udover at den naturligvis ville komme med på træningspladsen og lære gr C delen af et IPO3 program - så vil jeg ikke træne den til noget.

    Jeg accepterer, hvis det ikke er "nok" for sådan en og må nøjes med at beundre den lidt på afstand smiley


  • #58   31. jul 2018 Martine, køb du blot en terrier. Du kan altid spørge mig til råds. Jeg har i skrivende stund haft terrier i små 12 uger, og er som sådan i følge hg-standard at regne som ekspert på området.

  • #60   31. jul 2018 #59

    Ja naturligvis


  • #61   31. jul 2018 Så kan jeg ikke se at nogle ikke skulle ville sælge til det liv smiley

  • #62   31. jul 2018 Lens: hvad mener du? Taler du om alle racer?

  • #63   31. jul 2018 Det var til det med hundegårde:)

    ny mobil så kan ikke citere forbi jeg er mobil analfabet... sorry


  • #65   1. aug 2018 Jeg synes nu, at en JRT ville passe meget godt til dig.
    Mange JRT nøjes med meget mindre end du tilbyder.
    Og lur mig, om ikke den ville få dig til at træne den en lille smule.

    Jeg ville hellere ikke træne med min DP da jeg fik den, og inden jeg fik set min g om, så havde hun fået mig til det.


  • #66   1. aug 2018 Jeg tror at det der blev reageret på i JRT-tråden var, at den under ingen omstændigheder skulle trænes, gå spor eller andet.

    Langt de fleste racer vil trives med det der beskrives i startindlægget (nogle vil automatisk sorteres fra, fordi de ikke vil være gode løbemakkere), men HVIS nu den kommende hund ikke trives med det liv den bydes, fordi den mangler at få stimuleret hønseægget - hvad så? Skal den aflives? Omplaceres? Eller kunne der, trods den bastante melding, være mulighed for at dyret kunne få lov at blive trænet?



  • #68   1. aug 2018 Seriøst - jeg træner IPO og jeg bruger en masse tid på det, så nej, jeg ville ikke komme til at træne med den anden hund.

    Når en JRT ikke kan leve uden at træne, så er det bare ikke sådan en jeg skal have smiley

    For nej, jeg kommer ikke til at bruge tid på at køre til træning til noget andet end IPO - så derfor kan jeg sige blankt nej til det.
    At den skulle "lære ting" er noget andet - alle mine hunde (undtagen den nuværende) har kunnet tricks - men det går imo ikke ind under "træning", når det er så vigtigt for en JRT at blive netop det smiley

    De to corsoer vi havde - efter kæresten skiftede til malle, så blev de heller ikke trænet mere. De trivedes fortrinligt med kun at komme på strandture, Møns Klint og så´n .. ingen træning .. og det er sådan en hund jeg leder efter smiley


  • #69   1. aug 2018 men HVIS nu den kommende hund ikke trives med det liv den bydes, fordi den mangler at få stimuleret hønseægget - hvad så? Skal den aflives? Omplaceres? Eller kunne der, trods den bastante melding, være mulighed for at dyret kunne få lov at blive trænet?

    Har svaret lidt i #68, men for nu at skære helt ind til benet smiley
    Nej, den ville aldrig skulle aflives - hvis valget stod mellem aflivning eller agility, måtte jeg jo lære den noget slalom .. men var den normal i hovedet og kunne omplaceres, så ville den blive det.
    Præcis som min malle, der ikke passede til et liv hos mig iøvrigt.
    Han er nu 4 år og har et pragtfuldt liv hos en familie i Jylland smiley


  • #70   1. aug 2018 Vores Rick - som er en lige snart 10-årig pensionist - bliver heller ikke trænet.
    Han er med mig og Tjab på stranden, jeg tager ham ind imellem med på løbeture - men trænet bliver han ikke.

    Jeg har virkelig ingen interesse i, at træne "bare fordi", så derfor er det lidt vigtigt, at hunden kan leve uden smiley


  • #71   1. aug 2018 Hendes liv er perfekt, hvis man gider nusse hende, gå nogle lange ture med hende og lege med hende.

    Det er jo lige sådan en, jeg står og mangler smiley
    Aj seriøst - det er en hund med de "evner" jeg vil have. Ingen grund til en, der "skal en hel masse" - det har jeg mallen til smiley


  • #72   1. aug 2018 Hvor kommer den snak om træning af hunde fra? Tror I seriøst, at pastor Jack Russel udviklede den lille arrige satan for at have en hund at træne med? Mit gæt er, at han ønskede en følgesvend i dagligdagen, som også kunne gavne når/hvis han tog på jagt.
    Før fede Conor har jeg ejet en jagthund og to gårdhunde, og de er aldrig blevet trænet til andet end at være buddies. En rolle de hurtigt fandt ind i og levede glade og velfornøjede.


  • #73   1. aug 2018 Jamen jeg aner det da ikke, Søren ?

    Jeg kender ikke SÅ meget til racen, men som sagt, jeg har fået at vide fra en opdrætter, at når jeg ikke vil træne med den, så dur den ikke til mig.
    Det tager jeg til efterretning.
    Jeg ser mange cairn´er i følgeskab med schæferhunde, hvor racen er ret "brugt" som den der ekstrahund jeg har i tankerne.
    Men cairn´en er nok anderledes, for de bliver ihvertfald ikke trænet smiley


  • #74   1. aug 2018 Mit bud ville være, at du sagtens kunne eje en jrt, men du til glæde for alle skulle vælge en af de mindre driftige i kuldet. Derfor ville den sagtens kunne følge dig på løbeturene, hvor den så ville have lidt mere fokus på dig, end på at udrydde alt liv i skoven.

  • #75   1. aug 2018 Hahaha - ja, det har jeg Czhaplin til. Den første af mine hunde, der er i snor når vi løber i skoven, bundet rundt om min mave og så ned i halsbånd eller sele på ham.
    Man kan godt nok få nogle spændende km-tider, når der krydser sådan et rensdyr lidt fremme på stien smiley

    Alene der MÅ en jrt sq være en fordel smiley


  • #76   1. aug 2018 Martine, fordi en opdrætter siger at en JRT ikke vil trives med det du kan tilbyde den, behøver det jo ikke at være rigtig.

    Det første opdrættere af min Fox fortalte mig, at jeg skulle være klar over at hvis jeg købte en Fox, så fik jeg en hund der aldrig ville kunne gå uden snor.
    Dertil kan jeg kun sige, at Gaddafi faktisk aldrig går med snor, snoren har han kun på når vi er på trafikeret veje.

    Jeg har en meget god bekendt der opdrætter både Labrador og JRT af jagtlinier, over halvdelen af dem hun sælger er som familiehunde og de trives rigtig fint, hvis bare de kommer ud til en aktiv familie.

    Det du tilbyder vil jeg bestemt mene er fint til en JRT.
    Du skriver at du ikke vil træne med den, men at du godt vil lære den tricks mm.
    Det er jo også træning.

    Hvis du er interesseret, så kan du få tlf. nr. til min bekendt og få en sludder med hende.
    Hun opdrætter ikke efter udseende og illegale med DKK tavle, men tavlerne kan overføres til DKK


  • #77   1. aug 2018 Illegale oversætter jeg til "er ligeglad med" ???

    Det lyder interessant - især den del med at hun ikke opdrætter efter udseende, så det er bestemt et bud.
    Må jeg vende tilbage til dig, når det bliver mere aktuelt ?


  • #78   1. aug 2018 Jeg kan altså heller ikke lade være med at tænke at langt de fleste terrierracer ville have et ganske udmærket liv med det du vil tilbyde dem. Det er jo trods alt ikke ligefrem racer man køber, hvis man vil en pokkers masse lydighedstræning. Jo, de elsker det hvis man vil det med dem, men det er ret svært at gøre dem til store stjerner i den verden; Det ligger ikke rigtigt til dem smiley Clinton synes det er topfedt at træne lydighed, spor osv sammen med mig, men det er ikke noget han har et behov for. Han ville fint trives med bare at være med rundt, komme med på ture, komme med ud og løbe, komme med Perle til træning/konkurrencer - og få opmærksomhed fra alle dem der falder for hans uimodståelige charme smiley Han elsker at træne sjove tricks med min mand og han går helt i selvsving, når en af os hiver 'flirt-polen' frem og han får lov at 'jage'. Han bruger meget krudt på at jage solsortene, gråspurvene og skovduerne ud af haven - det er jo også at få lov at bruge sine instinkter.
    Langt de fleste terrierracer er designet til at være 'gårdhunde'; holde antallet af mus og rotter nede, følge Mikkel Ræv tilbage i skoven, sige vov når der kommer nogen og så være klappehund inde i stuen om aftenen. F.x Irsk Terrier har en oprindelse som skadedyrsudrydder og vagthund. De er ikke gravgående på samme måde som fx JRT eller en Fox. Det eneste gravjagt man har brugt dem til er på grævling (hvilket jo altså kræver en ret 'sej' hund). Som jagthunde har de primært fungeret som støvere og apportøre. Krybskytterne var glade for racen, da de - i modsætning til mange andre terrierracer- ikke har lyd på når de jager.
    Min mor har en Cairn Terrier. Det er en superfed lille hund; den hviler rigtig godt i sig selv. Kan med alle hunde. Den er megasjov og vil rigtig gerne lave lidt spas sammen med min mor (de træner tricks og leger fx trækkelege eller min mor gemmer godbidder til den). Det øjeblik det får karakter af at nogen vil bestemme hvad den skal hvornår, så gider den faktisk slet ikke være med mere smiley


  • #79   1. aug 2018 Det der med at store hunde ikke kan løbe har jeg altid undret mig lidt over.

    Hvis man træner dem langsomt op, så kan jeg ikke se at det skulle være et problem.

    Men begge mine gider godt at løbe en tur på 5 kilometer foreksempel. Så længe man ikke løber sprint eller interval, så tror jeg snildt at mange store hunde kan være fine løbemakkere.

    Vi har en dame her i vores by, hun er kendt for altid at løbe rundt med sin Ridgeback. En løbetur for hende, er på cirka 10 kilometer hver gang. Nogen gange 15 kilometer. Tror hun løber hver dag.

    Jeg ved det, fordi at hun tit kommer i vores lille hundeskov med den, på vej hjem fra løbeture.

    Måske en Ridgeback ville være et spændende alternativ? smiley


  • #81   1. aug 2018 #80

    Jeg har maller og kunne ikke drømme om at anskaffe mig en, hvis det ikke var til sport. Så en BC ville aldrig komme på tale - den er for "hurtig" i hovedet til mig smiley

    Det der med at store hunde ikke kan løbe har jeg altid undret mig lidt over.

    Hvis man træner dem langsomt op, så kan jeg ikke se at det skulle være et problem.


    Det er næsten synd at Lamto er død - han kunne uden problemer, få dig til at æde de ord i dig igen smiley



  • #82   1. aug 2018 #78

    Vi havde Australsk Terrier da jeg var barn.
    Det var en superfed lille hund, og nok fra den at jeg har min kærlighed til jrt´en. De australier jeg ser idag, minder på ingen måde om dem fra "dengang" - jrt´erne minder om vores Sofus smiley

    Han gjorde som det passede ham, men dengang vidste jeg ikke så meget om hundetræning og at man ikke kunne lære en australier noget .. så han kunne faktisk ret mange ting. Det var inden min ipo-karriere tog fart, så jeg måtte "nøjes" med ham smiley

    Fed fed lille hund - var australieren sådan idag, var det sådan en jeg skulle ha.


  • #83   1. aug 2018 en ds kunne let leve det liv og de er fantastiske at løbe med fordi de løber lige ud, bliver ved ejer og det bedste de ved er at være med. Aslan har aldrig haft svært ved at slippes med andre uanset race. og så har de lidt kant hvilket gør dem rigtig sjove. og kan gå i hundegård hvis det er ind imellem. Det er en sund hund hvilket jeg nok ville se i retning af uanset race. måske nogle af spidserne kunne passe ind hvis ikke jrt . alternativt sort spids hvis farven afskrækker hvilket den gør ved nogle

    Jeg kan dog heller ikke se hvorfor en jrt ikke skulle passe ind..... som Søren skriver er de næppe designet til at træne... Det er da fx heller ikke. de kan hyrde og slå alarm og det skal de ikke lære. og så gør de overraskende lidt

    men det er en meget ukendt race for mange. Jeg løber ned Aslan. Det skulle han ikke lære. lige som det er mega fedt at han ikke aner hvad jagt er

    den sorte findes også i brun. de har egen klub men er ikke godkendte fordi DKK af ukendte årsager mener at man skal selektere på farve i en race der oprindeligt kom i tre farver... den sidste er ulvegrå men de er sjældne . Jeg har kun set en. den er Aslan far til... den bor i Sverige hvor man er farveblind

    eneste ting jeg kan se er at ds er så nem at du måske ville synes den var kedelig. Det er Aslan tit. Han er så ordentlig og gør alt af sig selv hahaha

    men prøv at snakke med flere jrt opdræt. Jeg synes ikke man skal gå på kompromis hvis man ønsker en bestemt race

    når du har maller mener jeg du i store træk kan håndtere alle andre også


  • #84   1. aug 2018 Så må jeg til at løbe med min Broholmer for at bevise det.

    Desværre er hun nok i bedre form end mig. smiley


  • #85   1. aug 2018 #84

    Jeg løb skam med Deva - den femine del af vores Corsohold - men Lamto ?? Nooooooo

    Jeg kender ham der har den eneste normalvægtige Broholmer i Danmark, den kan med garanti også løbe en tur, hvis man bad den om det.
    Den løber ihvertfald agility, så mon ikke ?

    Men løb du bare en tur - det kan man faktisk blive afhængig af smiley

    Lens - jeg er ikke sådan på "udkig" efter noget så jeg mangler ikke foreslag til hunderacer. Tråden var mere om opdrættere ville sælge til en med det CV.
    Spidshunde bliver det nu aldrig - det er slet, slet ikke mig smiley


  • #86   1. aug 2018 åh okay smiley de er altså også tossede hahaha

    Martin jeg vil gerne se det på video hahaha


  • #87   1. aug 2018 Synes de er kedelige og katteagtige - og jeg kan virkelig ikke li katte smiley

  • #88   1. aug 2018 hahaha det er en præcis beskrivelse af Aslan. Det indrømmer jeg. Jeg plejer at sige at jeg faldt for den hund, det individ. men jeg tror heller ikke Jeg får dansk spids igen. men gør jeg er det fordi en har snydt sig ind herhjemme igen

  • #89   1. aug 2018 @Lens.
    Jeg er god til meget få ting.

    At have en elegant løbestil er desværre heller ikke en af dem = Sådan en video kommer aldrig til at ske på HG (eller andre steder. smiley


  • #90   1. aug 2018 Martine jeg trimmer 5 australiere. Super søde og sjove hunde. Hvordan så jeres ud?

  • #91   1. aug 2018 Med hensyn til at løbe med store hunde, så har der ikke været nogen af mine 14 pyrer, der ikke har kunne løbe en tur, men der har været et par stykker i mellem, der ikke ville have fundet løb i snor i jævnt tempo særlig interessant. Og hvis hunden skal være løbe partner, skal det vel gerne være til glæde for både hund og ejer. Det er jo ikke bare et spørgsmål om hunden kan eller den ikke kan.

    Men meget kommer jo også an på ens eget tempo og løbsmæssige ambitioner.


  • #92   1. aug 2018 # 76
    Hold da op engang vås min telefon har skrevet...…
    Jeg må lære at tjekke inden jeg sender fra mobilen.

    Illegale skulle være ikke med DKK tavle.
    Hun opdrætter med DJR (Dansk Jagthunde Register) tavler, som kan overføres til DKK.

    Der får du hvalpe, som har været meget i hænder også børn, og så er de vant til heste grise, køer, høns, kaniner og hvad der ellers findes på en gård, de bor så godt nok ikke i stuen, men det ved jeg at du er ligeglad med.
    Du siger bare til, hvis den tid kommer, hvor du mangler en lille ny løbemakker.


  • #94   1. aug 2018 Nu sidder jeg og bliver helt i tvivl om jeg har skrevet at "store hunde kan ikke komme med på løbetur" ?
    For der kommer da lidt kommentarer til det smiley



  • #95   1. aug 2018 Louise

    Han var vist meget normal for racen ?
    Sort og brun med stritører og kuperet hale smiley


  • #96   1. aug 2018 #94, Martine, det tror jeg ikke, du har.

    Men det er vel noget af det, der er relevant nok at snakke om, når det nu er et af punkterne på din ønskeseddel, og nok ikke det, der falder mest naturligt for, når vi snakker om store hunde - i hvert fald nogen typer store hunde. For selve evnen og udholdenheden i forhold til løbe drejer sig vel i virkeligheden mere om tyngden af hundene ikke så meget højden.


  • #97   1. aug 2018 Jeg kunne forestille mig, at en kangal kunne løbe mere end rigeligt til husbehov.

  • #98   1. aug 2018 Men det er vel noget af det, der er relevant nok at snakke om, når det nu er et af punkterne på din ønskeseddel, og nok ikke det, der falder mest naturligt for, når vi snakker om store hunde

    Du har garanteret ret - jeg har aldrig ejet en stor hund, så ved ikke helt hvordan de "fungerer" smiley


  • #99   1. aug 2018 #97

    Ved ikke hvordan sådan en ser ud, men tænker at det meste kan løbe længere end en basset eller engelsk bulldog smiley


  • #100   1. aug 2018 #95 er det så pga den ukuperede hale, at du ikke ønsker en Australier nu?
    Jeg ville da klart hellere have en Australier sammenlignet med Cairn fx. Australieren er et livstykke og altid i godt humør. Cairnen kan godt være lidt snerpet. De Russler jeg trimmer, er også rigtig søde og sjove hunde. Der bliver ikke trænet med dem. De er blot til udstilling.


  • #101   1. aug 2018 #100
    Cairn´en snerpet? Pjat, de er blot selektive med hvem, de kaster deres kærlighed på. smiley


  • #103   1. aug 2018 #102

    Men hende din tæve tror jeg nu sagtens kunne få en plads i min sofa smiley


  • #104   1. aug 2018 #95 er det så pga den ukuperede hale, at du ikke ønsker en Australier nu?

    Nej for pokker da !
    Det brugte man jo bare dengang og jeg kan huske at Sofus havden en lille hale smiley

    Nej, racen er blevet "for pæn" - der er gået udstilling i det og den der gadedreng jeg husker Sofus som, eksisterer ikke mere i racen.
    Den er forbandet kær og sød .. men mangler noget kant efter min smag smiley


  • #108   1. aug 2018 #104
    Det er da lige netop ordet gadedreng som jeg synes dækker Australieren rigtig godt. Pæn er vel hvor meget man gør ud af trimningen. De er fuld af spilopper og bestemt terriers, men de er fornuftige at have på bordet. De kommer altid logrende ind med et kæmpe smil på. Jeg trimmer 3 danskopdrættede, en Norsk og en svensk. Helt klart en race du ikke må forkaste endnu.


  • #109   1. aug 2018 #108

    Men det gør jeg altså smiley

    Det der terriersind, som jeg er så begejstret for, er avlet ud af dem .. ihvertfald dem, som jeg render ind i af racen.
    De er søde men .. ja, som jeg skrev før, de mangler kant.

    Efter min smag altså smiley


  • #110   1. aug 2018 Det er så ikke det jeg hører fra ejerne. Det er nogle banditter, men fred nu med det.

  • #111   1. aug 2018 En BC mener jeg er helt forkert til dig. Den er alt for “blød” og kræver et arbejde.

    Enig - det var også kun Kenzies jeg var interesseret i smiley


  • #112   1. aug 2018 #110

    Så er det måske godt, at de ikke har jrt´er - ejerne smiley


  • #113   1. aug 2018 Men noget kønnere end jrt´en - DET er den altså smiley



  • #115   1. aug 2018 Roooolig nu !!!!!

    Og jeg skal heller ikke ha en tysk jagtterrier smiley


  • #118   1. aug 2018 Spændende smiley
    Jeg vil ikke have en hund med krøllet ansigt, så det udelukker jo alligevel en del smiley


  • #122   1. aug 2018 hund med kant = skotsk terrier ...

  • #123   2. aug 2018 Min oplevelse fra terrierverdenen er at der er forskel på JRT, Irsk, Border, Tysk Jagt og tildels Fox'en og så de andre terriers. De nævnte er lidt mere 'rå' og med et 'headless reckless pluck', der ganske enkelt gør dem anderledes. Der er mange af de andre der er blevet for 'pæne' - det må jeg give Martine ret i. Men det undre mig ikke, at det går den vej for det er jo ikke ligefrem 'kosher' at lade sin terrier være terrier med ALT hvad det indebære af jagt og andet 'naturlighed'. Stiller vi op til noget i DKK risikere vi at blive diskvalificerede, hvis vores terriers siger SKRID til en hund, der kommer for tæt på. Vi belæres om at det er SÅ skadeligt, hvis vi leger trækkelege med dem og de bliver ophidsede og knurre hidstigt; uha - så er den ved at dø af stress eller også bør man tage et kursus i harmonisk samvær med sin hund. Alt sammen af mennesker, hvis hundeverden udgår fra et sted hvor, alle hunde altid er såååå venlige mod alt og alle - ligefra kaniner og naboens kat over moster Oda til andre hunde. Sådan er en terrier bare nødvendigvis ikke og det der desværre nok sker lige nu er at mange racer bliver tilpasset til den virkelighed. De bliver gjort mildere og blidere. Bevares de er stadig sjove, hittepåsomme ballademagere. Men kanten, gåpåmod, troen på egen uovervindelighed forsvinder fra mange af dem. Strengt taget skal terriers ikke kunne ignorere vildt og trisse løse rundt uden at smutte afsted på jagt, når muligheden byder sig smiley Det er meget svært for mange mennesker - incl. mange terrierejere - helt at acceptere, at terriers er designet til, at slå ihjel. Og at de kan være pokkers effektive til det. Den slags passer ikke helt i Disneykonceptet smiley

  • #125   2. aug 2018 Jeg læste i en gammel amerikansk bog om bulldog'en, at det ikke var diskvalificerende, hvis hunden bed ud efter dommerne til div. brugsprøver. Det er alligevel lidt vildt, men også et tydeligt signal om, at man var interesserede i skarpe, arbejdsduelige hunde og ikke konforme, tyndbenede ligegyldigheder.

  • #128   2. aug 2018 En af mine terrierbekendte blev disket fra netop et agilitystævne fordi hendes terrier sagde skrid pomfrit til en lidt for nærgående sheltie.

    Åh gud, hvor man dog forstår den - og åh gud, hvor jeg endnu engang priser mig lykkelig for at være i en sport, hvor folk ikke er så håbløst idiotiske ...


  • #129   2. aug 2018 Skal en hund være aggressiv for at være arbejdsduelig?

  • #130   2. aug 2018 Ja, det skal den, hvis dens opgaver af den barskere slags.

  • #131   2. aug 2018 @Søren.
    Jeg forstår ikke rigtigt dit svar, barskere slags? Mener du forsvare sin ejer?


  • #133   2. aug 2018 Jeg mener at forsvare ejer og ejers, deltage i vildsvinejagt, fange og fastholde tyre

  • #136   2. aug 2018 Gå i rævegrave og jage ræven ud ... nedkæmpe terrorister ..

  • #137   2. aug 2018 #135
    Hvorfor skulle hunden kunne skelne forskellige situationer? Du kan jo ikke selv, øjensynligt.


  • #139   2. aug 2018 For at tage kampen op med fx en grævling og insiterer på at den skal forlade sin grav så kræves faktisk et vist mål af 'aggresivitet' overfor byttet - skarphed. Hunden skal ikke trække sig når byttet svare igen, men besvare med et hidsigt modangreb. Det giver hunde med korte lunter sådan helt generelt. Det er det, der giver 'kanten' - 'attituden' om man vil.
    Jeg må indrømme at jeg kun meget nødigt vil undvære den 'kant' i mine irere. Det er det der gør dem så fede og sjove at dele livet med. De gør ting som andre 'normale' hunde aldrig kunne finde på smiley De prøver hele tiden grænser - både egne og andres.)
    Jeg er til irere og må tilstå at jeg finder skotter, westier, cairns, staffy'er osv lidt for 'tamme' til min smag smiley


  • #141   2. aug 2018 @138 og 140: Jamen, jeg løber ikke AG mere, så jeg ved ikke helt hvordan det kan lade sig gøre. Pågældende terrier er ikke en der normalt kommer i klammeri med andre hunde, men den blev disket for resten af konkurrencen og smidt hjem efter en episode med en sheltie. Ingen af dem kom til skade. Den blev disket iflg en pasus i reglementet om at hundene ikke må udvise aggresiv adfærd på eller udenfor banen.

  • #142   2. aug 2018 #138

    OMG !!! Er der tilsyneladende ingen grænser for hvor lidt hundeforstand de der agilityfolk har ??


  • #143   2. aug 2018 .. og dens ejer plejer at opfører sig ordentligt og ansvarligt, så jeg blev temmelig overrasket da hun fortalte om sin disk.

  • #144   2. aug 2018 Jeg er til irere og må tilstå at jeg finder skotter, westier, cairns, staffy'er osv lidt for 'tamme' til min smag

    Jeg er ikke så meget til irene - men ellers er jeg helt enig smiley


  • #145   2. aug 2018 Det har jeg godt luret smiley

  • #146   2. aug 2018 Det alt det skæg .. pøj, det stinker smiley

    Næ du - en lille jrt derimod smiley :D smiley


  • #147   2. aug 2018 Ja, der kan gemmes meget godt i skægget smiley Min skyller så jævnligt sit i vandskålen eller under den rindende hane (han er en VANDHUND !). Og så trimmer jeg det temmelig kort smiley

  • #152   2. aug 2018 Martine
    Nu skal du lige passe på ikke at komme for godt i gang smiley
    Ikke så meget til irerne - fnys


  • #154   2. aug 2018 Det ved du jo intet om.
    Du henter din viden om agility fra HG ved personer som ikke dyrker agility.


    Uha, du er virkelig velinformeret når du udtaler dig smiley ;D

    Magen til selvfornægtelse tror jeg man skal kigge meget langt efter - men .. ja, man kan ikke forpligte folk over evne.

    "Alt ære og respekt så er agility folk mindst lige så kloge hundefolk som i alle andre dele af hundesportverdenen.
    Måske oveni købet klogere da der er rygende udvikling i sporten. "

    Ja for pokker der er overload af IQ der smiley

    Stop nu dig selv lidt - og anderkend folks oplevelser af din "fantastiske" sport smiley


  • #155   2. aug 2018 Søren - de har skæg .. æv

  • #156   2. aug 2018 nogle agility folk ved en masse og andre lidt. Det afhænger ikke af sporten. den slags finder man alle steder

  • #157   2. aug 2018 @148: iflg ejer var der ikke tale om et angreb. Det jeg fik fortalt var at begge hunde var i snor og ventede på at komme ind og løbe. Sheltien trak hen til terrieren der så vendte sig om at snerrede og hakkede ud. En scene jeg har set udspille sig tusindvis af gange til både DKK LP og DcH konkurrencer og også dengang jeg løb ag (det er så over 10 år siden jeg løb min sidste konkurrence smiley ). Dommeren der var igang med at dømme en anden hund på banen valgte så at diske. Det hele kan jo være en totalt dum misforståelse, men det 'skræmmer' mig lidt hvis man virkelig kan diske på det grundlag.

  • #158   2. aug 2018 Det kan være der er mere bag som vi ikke kender til jo...

  • #160   2. aug 2018 @158: Ja, det kan der bestemt smiley Jeg oplever bare mere og mere at der ses skævt til os der har hunde, der ikkeper automatik er venligt indstillet overfor fremmede hunde. Også i DKK sammenhæng, hvor man ellers burde forvente en vis viden om at alle hunde ikke på samme måde.

  • #161   2. aug 2018 Fint at I ikke kan lide sporten. Men lad være med at sprede usande rygter.

    Kan jeg ikke li sporten ?? Og "sprede rygter" ? Det har jeg da vist aldrig gjort smiley

    Du ved iøvrigt lige akkurat NADA om hvem jeg kender og ikke kender i agilityverdnen .. har du i grunden tænkt over det, eller er jeg bare disset fordi jeg ikke giver dig ret ?



  • #162   2. aug 2018 Jeg oplever bare mere og mere at der ses skævt til os der har hunde, der ikkeper automatik er venligt indstillet overfor fremmede hunde.

    Det svarer jo ret godt i tråd med hende, der fik sin aussie overfaldet ikke mindre end TRE gange på samme dag til et agilitystævne ... hver gang af bordercollier .. men det har nok været ejeren, som har haft en alternativ virkelighedsopfattelse. Disse ting sker jo ikke til de hyggelige agilitykonkurrencer, med alle de kloge mennesker smiley


  • #163   2. aug 2018 @159: Jeg elskede AG, men efterhånden ikke det miljø, der kom omkring det. Jeg deltog i mit første AG-kursus sidst i '80'erne da sporten dukkede op herhjemme og holdt ved indtil 2005. Hvor jeg droppede det. En af grunden til at jeg droppede det var at jeg hele tiden skulle være den der passede ufatteligt meget på at min hund ikke kom til at kigge forkert på en sheltie eller BC. Mens det var OK at de flinterede løse rundt; der er jo så søde og sååååå lydige så de gør ikke en kat for træd. Bitter - ja, måske. Jeg synes jo at selve det at løbe rundt på AG banen sammen med min hund var herrefedt. Men aldrig at komme nogen vegne fordi man undlader at melde til konkurrencer fordi man godt ved at man er ugleset. Det er bare ikke fedt i længden.

  • #165   2. aug 2018 Men dine udtalelser om sporten og personerne tyder på meget lille viden.

    Jeg har ikke udtalt mig om "viden" - jeg opponerer imod dit postulat om "folk jeg ikke kender" - for det, AG, det ved du lige akkurat ikke en dyt om.



  • #166   2. aug 2018 En af grunden til at jeg droppede det var at jeg hele tiden skulle være den der passede ufatteligt meget på at min hund ikke kom til at kigge forkert på en sheltie eller BC. Mens det var OK at de flinterede løse rundt; der er jo så søde og sååååå lydige så de gør ikke en kat for træd.

    "Kloge mennesker" ? Aj vel smiley :D smiley


  • #168   2. aug 2018 #167

    Ja, det er nok nemmere for dig at vælge den løsning, end at forholde dig til at jeg måske kender noget mere til sporten og dens udøvere, end du lige går og tror smiley



  • #171   2. aug 2018 @164: Måske er der mere til historien - måske ikke. Og ja, det skulle sikkert have været indberettet. Min bekendte opfatter jeg som en ret fornuftig person, men jeg tror hun ganske enkelt har være så paf over disken at hun bare har pakket sammen og er kørt hjem. Og så forsøgte hun ellers bare at glemme det. Læser man pågældende pasus (nu slog jeg den op), så kan man faktisk sagtens tolke det som, at enhver aggressiv handling kan medføre en disk. Og ja, snerren og hakken må ses som aggression og dermed kan man godt diskes uden at vovse ligefrem overfalder en anden hund.
    Jeg har stadig venner der løber AG så jeg ved godt at sporten har ændret sig. Jeg er så bare ikke helt sikker på at ændringen er til noget jeg 'tænder på'. Som det er nu ville mine chancer for at nå noget som helst med en Irsk Terrier eller en Dober i stor klasse være endnu mindre end de var i 2005 smiley


  • #172   2. aug 2018 er de egentlig hurtige nok Mette? jeg spørger forbi jeg sjældent ser andre end bc gøre det virkelig godt

    sidst jeg så et stævne var i Viborg. der så jeg intet galt nogen steder... og den hurtigste var en bc der fuuuucking tog banen på nogle og tyve sekunder. Det er det fedeste løb jeg har set


  • #173   2. aug 2018 Hvis I kender så meget til sporten. Hvorfor kender I så ikke engang reglementet?

    Hvorfor skulle jeg kende reglementet ? Jeg kender ikke engang reglerne .. behøver jeg det, for at kende en del mennesker, der udøver sporten ? Og at gå til konkurrencer som tilskuer engang imellem ???

    Hvorfor bliver du så ramt af, at jeg synes I er nogle fjolser, der burde få lidt mere indsigt i hunde end tilfældet er ?

    Du kan da være p .. ligeglad med hvad jeg mener smiley


  • #175   2. aug 2018 Det behøver jeg ikke sådan en tråd for smiley

  • #177   2. aug 2018 Lucky you smiley

  • #179   2. aug 2018 # 161
    Det undrer mig meget at hundegalleri eksperten ikke er klar over at en JRT har skæg

    Holly, det er så ikke rigtig.
    JRT findes i to udgaver, en ruhåret med skæg og en korthåret uden skæg.


  • #181   2. aug 2018 Jeg forstår ikke den disk der omtales.
    Jeg har UTALLIGE gange set hunde markere eller ryge på hinanden både i og ude for ringen på en udstilling. Der er aldrig lavet en disk på det.
    MEN en hund, der angriber eller snerrer/snapper ud efter en dommer, SÅ diskes der i ét hug. Eller hvis hunden halter/har adfærd, der ikke er korrekt, så falder der en _ kan ikke bedømmes.
    Men har stadig tilgode at se en hund blive disket pga den siger skrid til en anden...hold da op


  • #182   2. aug 2018 Ejer af

    Jeg kommer aldrig til udstillinger så jeg ved ikke helt hvad der foregår de steder ?

    Men trist hvis det er sådan det foregår smiley


  • #188   2. aug 2018 AG, kan du bevise at Martine lyver ?
    Hvis ikke, så er det da godt nok langt ud at beskylde hende for at lyve, og sådan en påstand stiller dig ikke i et godt lys.

    Lige nu er det jo dig, som kommer med en løgn ved at du påstår at Matine lyver.


  • #189   2. aug 2018 AG

    Det var da dejligt - herfra hvor jeg sidder, kunne jeg nemlig godt blive helt i tvivl smiley

    Men du kan være helt rolig - jeg spreder ingen løgne og jeg står altid til ansvar for hvad jeg skriver.

    Blandt andet derfor, har jeg fuldt offentlig profil, jeg bruger ingen nicknames, jeg linker til min hjemmeside .. så ja, slap du bare helt af !


  • #190   2. aug 2018 #144, hvad betyder "tamme" ... kender både westier og cairns, må sige jeg opfatter mine skotter som noget mere egensindige, stædige og villige til at sige røv, end dem jeg kender af de andre racer ....

  • #191   2. aug 2018 #190

    Nu kan jeg ikke svare for Mette, men for mig er tam=kedelig


  • #192   2. aug 2018 Anni -

    Uden at vi skal gøre et mægtigt nummer ud af det, skal det retfærdighedsvis nævnes, at AG skriver hvis - bare sådan lige for at få det sat på plads smiley


  • #193   2. aug 2018 Jeg har set hunde blive disket for at lave udfald mod andre hunde i en udstillingsring, og jeg har set andre hunde lave lignende udfald uden at blive disket. Det kommer vist meget an på dommeren.
    Kunne man forestille sig noget lign. gør sig gældende til agility ?


  • #195   2. aug 2018 AG

    Bare et råd herfra - HVIS det er "Mette" du gerne vil have "fat i" - så er det en noget underlig metode at skrive "Martine" først i et indlæg.

    Og ja, jeg har forstået at du selv tror på, at min mening om dig og din sport er dig inderligt ligegyldig .. inderst inde ved du jo godt, at det slet ikke passer, men nu fik du da luft smiley


  • #199   2. aug 2018 Hold da op smiley




  • #201   3. aug 2018 Du er nok en farlig Karl i din IPO verden men i min agilityverden er du total ukendt.
    Men høje tanker om dig selv, det har du sgu. det skal du ha


    Nu digter du igen - jeg er ingen farlig Karl, blot udøver af sporten smiley
    Nej “kendt” i agilityverdnen ? Nej sq da - hvor F har jeg skrevet det henne ?
    Du skal prøve at forholde dig til det jeg skriver og ikke være så fantasifuld.
    Det plejer du da sagtens - lad nu være med at blive så provokeret af mine indlæg, husk nu du er ligeglad jo.
    “Høje tanker”?
    Nø - igen et udtryk fra din side om hvordan påvirkning fra en anden bruger, kan få dig til at skrive nogle underlige ting.
    Husk nu AG - min mening betyder nada for dig smiley


  • #202   3. aug 2018 "Kant" er det så, når Freja "nakker" en hugorm?
    Eller jeg skal pille pigge ud af hovedet på hende efter slagsmål med et pindsvin?
    Eller fordi hun skal have amputeret en tå efter et spring på to meter en vinterdag, for at
    jage en uvelkommen gæst ud?


  • #203   3. aug 2018 Nu kender jeg ikke Freja - men ja, iflg din fortælling om hende, ville "kant" nok være et meget godt ord at bruge smiley

  • #204   3. aug 2018 Ja, skindet bedrager ind i mellem smiley


  • #205   3. aug 2018 Nu gider jeg simpelthen ikke flere PB'ere fra AG om at jeg må stå på mål for min påstand og komme med tid, sted og dato for episoden med min terrierbekendte, der blev bortvist fra et AG stævne. For nej, jeg kan ærlig talt ikke huske præcis hvornår og hvor det foregik. Jeg var der ikke. Det var min bekendte, der fortalte det og det ligger nogle år tilbage. Ved forsøg på granskning af hukommelse kan det faktisk godt være at det ligger 7-8 år tilbage; jeg havde ihvertfald ikke Perle endnu. Jeg kan godt leve med at blive beskyldt for at lyve; jeg ved jo selv hvad jeg fik at vide. Løj eller pyntede min bekendte på historien - måske, men jeg har svært ved at tro det om hende. Hun løber ikke AG mere pga alder.

    Derfor har jeg ganske enkelt slette mit indlæg 126. Istedet skulle der have stået:

    "I gamle standarder for Irsk Terrier kan man læse at det ikke må trække ned at hunden har diverse skader opstået under jagt eller kamp
    @124: Ja, det kan man faktisk godt risikere. Hundene må sandelig ikke udvise 'aggresiv' adfærd". I diverse DKK reglementer for fx LP og AG står der at man kan diskvalificeres, hvis hunden udviser aggressiv adfærd overfor personer eller andre hunde. Dette gælder både i ringen og udenfor ringen. Der står ikke noget om hvor alvorlig aggressionen skal være. Og strengt taget kan man derfor diskes hvis hunde snerre og hakker ud efter en anden hund undenfor ringen."


  • #206   3. aug 2018 Hun er da charmerende, hende AG smiley smiley smiley smiley

  • #207   3. aug 2018 Jeg kan se, at HG ikke rigtig har forandret sig i de år, jeg har været inaktiv.

  • #208   3. aug 2018 @190: Jeg synes altså at skotten mangler et gear smiley

  • #210   3. aug 2018 AG

    Det lyder også rigtigt fint og nobelt - for mig blegner det bare en smule, når man kan læse hvordan du bombarderer Mette, blot pga hun påpegede, at din sport ikke er så vidunderlig som du selv går og påstår.
    Væmmeligt !


  • #211   3. aug 2018 Havde nogen skrevet at sådan noget var sket til en DcH-konkurrence i lydighed, havde jeg nok tænkt at det var pågældende dommer der var en idiot. Der findes idiotiske dommere i alle sportsgrene, og det må man springe op og falde ned på.

    Jeg ville dels aldrig tage det som noget der tegner den del af sporten, dels ikke efterforske det som en anden kriminalsag.

    Ham rallydommeren der stod og lavede alt mulig andet end at dømme hund (og som blev filmet, og derefter gik og smækkede offentligt med døren), var da ikke en god dommer i den situation, men han tegner ikke sporten. Jeg er sikker på at sådan noget forekommer i nær sagt al sport.

    Dommere er også mennesker, og nogle mennesker er bare idioter smiley


  • #214   3. aug 2018 Ej AG, det bliver altså lidt skørt nu - “tage det på højeste plan”, “der skal være en sag”, “sladder og halv vind”. Come on, det er HUNDESPORT, en hobby!

    Det er helt sort at man kan få dagevis til at gå med at efterforske en gammel disk. Ingen døde, ingen kom til skade. Agility eksisterer endnu, og jeg tror ikke at nogen tænker at AG-sportens omdømme har lidt mere skade end fx dine historier om hunde der blev overfaldet til ugestævnet.


  • #215   3. aug 2018 Så vidt jeg husker, fik pågældende ikke sparket, men gik selv (måske inden han fik sparket), og skrev et langt tudeindlæg på FB om at han blev hængt ud og bla bla bla. Og nej, det tegner ikke sporten på nogen måde.

  • #218   3. aug 2018 AG, enten misforstår du, og ellers vil du misforstå. At ham Frank lavede alt mulig andet end at dømme, tegner IKKE sporten. At en dame måske, måske ikke er blevet disket for noget for 6-7-8 år siden, tegner IKKE sporten.

    At du fortæller om en hund der hopper på din “så pelsen fløj”, tegner måske lidt sporten. Særligt når det bliver sat sammen med en hund der hoppede over et hegn og efter din, og noget med to BC’ere. Netop at der IKKE reageres, og at det tilsyneladende tales ned som værende en bagatel, kan tegne sporten.

    Og så det her helt sorte efterforskning, kræve bevis, snak om løgne og sladder? Nej, det er altså for langt ude, sorry.


  • #220   3. aug 2018 Fuldkommen enig med A, det er ikke dommerne der tegner en sport.
    Dem der tegner sporten er de mennesker der udøver den.


  • #222   3. aug 2018 Nej, en enkelt idiot blandt mange udøvere, er ikke det der tegner sporten. Sporten tegnes af dem der dyrker den, ikke dem der dømmer.

  • #224   3. aug 2018 Martine
    Der tager du så fejl igen.
    Man må kritisere alt det man vil. Kritikken skal bare være reel.
    Så kan man tage det til efteretning og forsøge at ændre tingene.


    Og det er så dig, der afgør hvorvidt kritikken er reel eller ej smiley

    Du er fantastisk - glat som en ål og jeg kan ikke tage din kommentar om "debatstil" seriøst. Prøv du at gå foran med et noget bedre eksempel end det du udviser.

    Din overreaktion om en omkring 8 år gammel sag .. aj vel smiley


  • #225   3. aug 2018 Nå, så lad os da tage et eksempel.

    Hvis nu rigtig mange IPO/PH udøvere brugte deres hunde ude i det offentlige rum til at indgyde sig respekt om deres person, så ville sporten ikke få et dårligt ry ?
    Men hvis der findes en eller to dårlige/korrupte dommere, så er det dem, der giver IPO/PH et dårligt ry ?
    Pyt med, hvordan udøverne opfører sig, det betyder intet ?


    Når vi tager agillity, så er det kun den ene eller to dumme dommere som kan skade sportens omdømme ?
    At mange agillity hundefører ikke har særlig meget tjek på deres hunde er ligegyldig, uanset, hvordan udøverne opfører sig, så skader det ikke sporten ?


    Og jeg er ret enig med de andre i, at lige netop indenfor agillity er der enorm mange der ikke har tjek på deres hunde.

    Jeg har trænet IPO hvor der både var lydighed, agillity og ipo, på samme plads.
    Når vi trænede, så kom der ustandselig agillity hunde spænende over og forstyrede vores træning, nogle forlod banen og løb ind i skoven som lå ved siden af for at jagte råvildt.
    Men mine oplevelser bliver vel også bare fejet væk som løgnehistorier lige som Mettes.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #227   3. aug 2018 Selvfølgelig er dommere med til at tegne sporten. Se den magt de har i udstilling. Her er man da aldrig uenig i at de er med til at at forme den kultur man ser der.

    Jeg har da flere gange set uheldige tilfælde til IPO. Min egen hund have et mærke over det ene øjenbryn efter mødet med en løs Malle. Det får mig da ikke til at mene at det hele så er helt galt.


  • #229   3. aug 2018 Din sidste kommentar er så latterlig og viser med tydelighed at du ikke fatter en meter

    Fatter ??

    Du har overbroderet Mettes indbakke med mails i din opkørte tilstand - afkrævet svar på tid, sted, luftfugtighed, daværende regering, politiske ståsted, yndlingsret og sexuelle præferencer ...

    Pga en 8 år gammel episode i din supersport ???!!!!

    Herfra hvor jeg sider er det edderdrønme ikke Annis kommentar, der er latterlig smiley

    Kig dog indad.


  • #231   3. aug 2018 AG, det er vist dig der ikke fatter noget og som kommer med latterlige kommentarer.

    Hvad har fartbøder med hunde og hundesport at gøre ?
    Intet, så det er da en latterlig kommentar.

    Men hvis man færdes på/omkring træningspladsen og ikke har tjek på sin hund, måske endda er ligeglad med, hvad den foretager sig, samt hvis du fortæller folk, at du træner agillity men samtidig ikke har tjek på hunden, så er du med til at at give sporten et dårligt ry.
    Det er jo de færreste mennesker, som ser en korrupt dommer dømme agillity ude på vejene, men der er masser af mennesker, som ser at agillity hundeføreren ikke har tjek på sin hund, og vupti, så hedder det, at agillity folket ikke kan styre deres hunde.


  • #234   3. aug 2018 Du har jo også en virkelig “fan” i Anni. Så hende må du hellere bakke op.
    Sjælden har jeg set en kysse ... så meget


    Nåårr lille pus .. er der ikke nogen, der gider kysse din brede røv da smiley

    Du er altså SJOV smiley


  • #235   3. aug 2018 Du har jo også en virkelig “fan” i Anni. Så hende må du hellere bakke op.
    Sjælden har jeg set en kysse ... så meget


    Ag, nu rabler det da virkelig for dig. Du er åbenbart ved at være så desperat, at du er ved at være ret pinlig...…
    Alene det at bombardere en anden debatrør med pb er usmageligt og pinligt.
    Men du har ret, jeg er en rimelig fan af Matine, og den største grund dertil er, at hun ikke kloger sig på noget hun ikke har forstand på, at hun siger undskyld, hvis hun har taget fejl, samt at hun siger hvad hun mener, og at hun ved en frygtelig masse om hundetræning.
    Jo, jeg er glad for Matine er medlem af hundegalleriet, hun er blandt en af dem, hvor man kan hente kvaliciferet hjælp hvis man har brug for det.



  • #236   3. aug 2018 Og til dit spørgsmål om hvorvidt jeg havde læst dine pbére til Mette ??

    Nej - men jeg har læst tråden

    Nu gider jeg simpelthen ikke flere PB'ere fra AG om at jeg må stå på mål for min påstand og komme med tid, sted og dato for episoden med min terrierbekendte, der blev bortvist fra et AG stævne.

    smiley smiley smiley


  • #239   3. aug 2018 Målt på ren weirdness synes jeg, at tråden stadig halter håbløst bagud ift 'ildigrækenland' tråden, men den fede dame har jo heller ikke sunget endnu, eller . . .

  • #241   3. aug 2018 Nå, så må en af ældre kvinder nok hellere tage til stranden med hunden i stedet for at sidde her og kysse med Martine

  • #245   3. aug 2018 .. og som den gode general, huskes der at like den lille soldats indlæg. Men nu har staklen også lagt sig ekstra meget i selen i adskillige indlæg, for at høste en eller anden form for anderkendelse. Så det VAR på tide smiley smiley smiley smiley smiley

  • #252   3. aug 2018 #249 det ER varmen. Folk bliver tossede i hovedet.
    Selv politiet er ude at forsøge at få folk til at dæmpe gemytterne og tænke sig om...


Kommentér på:
Opdrættere

Annonce