{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Anderledes haleføring {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri. smiley

Jeg er selv lidt i tvivl om det hele, og det kan ikke googles, så derfor prøver jeg lige at høre herinde.
Jeg har en rigtig sød whippet, der lige er fyldt 2 år.
Mange whippet går med halerne helt inden under sig, når de går normalt. Det gør min ikke, han har halen i lavt hængende i sådan en "fiskekrog".

Lige indtil i forgårs aftes altså... Mandag eftermiddag havde vi været ude at lege med hans frisbee, men har ikke observeret at der skete noget med ham, mens han legede med den.
Mandag aften, da vi går natteturen, observerer jeg, at han går ulige med højre bagben ift. venstre bagben. Men det mærkelige er, at han går med halen ret løftet under hele turen.
Den er løftet cirka 10-15cm højere op, men går stadig ud i "fiskekrog". Og så er den lettere skæv mod højre.

Vi beslutter os for at give ham ro og smertestillende (metacam) i et par dage, og hvis ikke det er ok igen uden smertestillende på torsdag - altså i morgen - så kontakter vi Tove Due.
Jeg tænker nemlig, at han enten har slået noget sidst i ryggen eller at han har lavet et underligt stunt, der har givet ham låsninger i ryggen.

Jeg synes, at det på smertestillende er blevet bedre, men han går stadig med meget højtløftet hale.... Så jeg prøvede at google det, men får kun resultater om watertail eller "hvorfor løfter min hund halen? Kend dens sprog"-artikler.

Er der nogen, der har oplevet noget lignende før? Og lyder mine tanker mon sandsynlige? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anderledes haleføring
  • #1   15. aug 2018 Jeg kan ikke vide, hvad der er sket med din hund, og hvorfor den løfter halen, men jeg kan fortælle, hvad jeg har prøvet, for jeg har et par gange haft en hund, der kom til skade med halen, så den ikke kunne løfte den. Det har været en lille blodsamling, der har siddet og trykket. Pyreneerhunde skal, når de er opmærksomme, bære halen i et hjul over ryggen. Se Manille bagest på billedet.

    Netop Manilla kom til skade med halen forrige weekend. Jeg har fået nye stuevinduer her i sommer, og til forskel fra de gamle, kan de nye åbnes, og de har selvfølgelig stået mest åbent på grund af varmen. Manilla er sådan en, der hopper ud af vinduer.
    Forrige lørdag aften gøede hun så meget på grund af, at marken rundt om min grund blev høstet, at jeg blev nødt til at tage hende ind. Hun var helt oppe i det røde felt, så der gik kun nogle få minutter hver gang, så røg hun ad af vinduet, så meget mod min vilje, blev jeg nødt til at lukke det, og det opdagede hun ikke, så hun sprang i fuld knald ind i ruden, slog en kolbøtte og landede på ryggen på gulvet.

    Næste dag kunne hun ikke løfte halen, eller det vil sige, hun kunne løfte de første måske 10 cm. og derefter faldt resten bare slapt ned. Fordi jeg har prøvet det før, og hun ikke på anden måde virkede påvirket, afventede jeg bare for at se, om det ikke gik over af sig selv, og det gjorde det. Der gik ca. en uge, og så var halen oppe igen.


    profilbillede
  • #2   15. aug 2018 Lene hvor er de dog smukke dine "isbjørne !" smiley

  • #3   15. aug 2018 Tak skal du have, Rødtop. smiley

  • #4   15. aug 2018 Ja, hvor er de fine, dine hunde, Lene! smiley
    Jeg tror dog ikke umiddelbart, at det er det samme, der er tale om her, for det er nemlig lige modsat. Han plejer at gå med halen lavere. Her har jeg lige fundet et billede at hans normale højde, halen holdes i. Spidsen har altid peget en my til højre, som man kan se på billedet. Jeg har spurgt tidligere blandt andre whippet, og det er åbenbart normalt. smiley


    profilbillede
  • #5   15. aug 2018 Og her ses hvor skæv den er pt. smiley

    profilbillede
  • #6   15. aug 2018 Og i denne højde cirka....

    profilbillede
  • #7   15. aug 2018 Tak, Aya

    Ja, når ændringen er sket pludseligt, og du ikke ved, hvad der er sket, synes jeg et besøg hos Tove Due lyder fornuftigt.


  • #8   15. aug 2018 Få tjekket analkirtlerne, er de stoppede kan det give højere haleføring.

    Haleføringen på alle billeder er normal og korrekt, halen må bare ikke bæres over ryglinjen.

    Det er kun ekstremt usikre hunde, der bærer halen næsten mellem benene

    Det er også almindeligt at en "skæv" halespids bæres mere skævt med årene.


  • #9   17. aug 2018 Vores bil var på værksted i sidste uge, og er pludaelig begyndt at sige en neget mystisk lyd, så vi turde ikke køre så langt for at komme til Tove Due.
    Det blev dog også bedre, særligt i går blev hans haleføring mindre og mindre skæv. Men vi havde dog lavet en aftale med en fys i dag. smiley

    Nu har han lige været afsted. Han fejler ingenting, og går heller ikke skævt mere. Han havde en lille låsning i nakken og er blevet tjekket igennem overalt. smiley Hun mener, han havde overbelastet sin hale fordi han havde løbet en del tidligere i mandags.. smiley


Kommentér på:
Anderledes haleføring

Annonce