{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.087 visninger | Oprettet:

Back on track - Hmm..? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg købte for lidt tid siden en nakkevarmer til mig selv fra bot, og blev totalt blown away af effekten.. Derfor måtte Mille selvfølgelig både ha forskellige dækkener, tæpper/pude, en "halsedisse" lignende ting osv! Hun skal da også ha fornøjelsen.. Men..

Nu har jeg så modtaget et vinterdækken og et regndækken og vinterdækkenet har en lynlås til halen, problemet er blot at når resten af dækkenet passer, så sidder lynlåsen ALT for højt oppe på ryggen (Gør det også på min mors hund der har fået samme dækken), det virker helt tosset.. Derudover skulle hun ha størrelsen mindre end målene egentlig sagde (hun er 40cm præcist og kan perfekt passe en str 38cm og mors måler 46cm og passer en str.43cm).. Er det et tilfælde hos vores hunde eller er deres størrelser bare meget store/passer ikke helt?

Nå, så var der regndækkenet, der er slet intet hul til halen til trods for at det går et godt stykke ned på lår og et godt stykke nedover måsen (dækker numsehullet og længere ned).. Min mor måtte pille den lille slis/indlæg der er ved numsen op og lave hul til halen/numsehul så hun kunne lave stort.. Sys da det er noget upraktisk :s (Der er ved numsen en "slis"/indlæg - der er dog sat et stykke stof henover dette indlæg/slis - se billedet)

Kan I andre godt bruge det til hunde med hale og kommer de ikke til at lave stort på dækkenet? - Mille gjorde ihvertfald idag, så nu bliver det også pillet op og syet så der er hul..

Undre mig bare en del over designet og om det bare er mig? smiley

PS Når nu det stykke stof der sidder i slissen/indlægget bliver fjernet så fungerer det faktisk ganske fint smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Back on track - Hmm..?
  • #2   28. aug 2018 Utroligt at de har SÅ dårlig en pasform.. og at de har sådan et rod i deres størrelser.. er ærgerligt fordi elsker effekten af deres produkter.. Blev virkelig overrasket da jeg tit har fået dem anbefalet..

    Sys dog ikk hurttas altid er så meget bedre - deres nye sidder også ned foran måsen så de skider på dækkenet.. Mille gjorde ihvertfald.. forstår simpelthen ikk hvordan man kan glemme at lave hul til halen og ikk tænke at de skal kunne skide uden at det kommer på dækkenet - det er da logik for burhøns ville jeg mene..

    Har også lagt mærke til at de er utrolig store i bryst stykket endda selvom det kan snøres ind - men det er i forhold til de andre ting ikke helt så vigtigt selvom det selvfølgelig ikk er optimalt..

    Men damn jeg blev skuffet..

    Troede bare de var bedre bla pga pris/anbefalinger.. Det bliver da også ikke helt sjældent nævnt herinde i tråde af og til..


  • #3   28. aug 2018 Nå har lige set der er mange tråde herinde hvor mange desværre har samme dårlige erfaringer mht pasform som mig..

    Gad vide om der findes noget med tilsvarende effekt derude? - altså mht keramiske halløj eller hvad man skal kalde det..

    Man kunne evt prøve det her

    https://happy-horse.dk/shop/343-fir-tech-/17804-fir-tech-healing-hundedaekken/


  • #4   28. aug 2018 Mine har kun fleece dækken fra BOT og det krævede lige at jeg tog hunden med for at prøve. De er normalt str 35, men de to gamle skulle have 34 og den unge måtte op på 37. De andre dækkener har ikke haft min interesse netop pga hullet til halen og at de ikke kan prutte uden at det skal af. Fleece er jeg dog rigtig glad for smiley

  • #5   28. aug 2018 Er fleece dækkenet ikk af samme udformning som de andre hvor det også går nedover måsen og sidder med snøre man kan spænde på brystet? Sys da bestemt det så fuldstændig ens ud på billederne..

    Men hvis man gider pille syningerne op så den slis er fri så fungerer det nu fint - til hvis du en dag skulle ville ha vinter/regndækken smiley


  • #6   28. aug 2018 Jo men mine fleece bruger jeg kun til når de er i bilen, så der skal de ikke prutte ??

  • #7   28. aug 2018 Nååh på den måde smiley Ja så er det jo ligegyldigt..

    Har dog bestilt et Hugo vinterdækken fra bot og det ser ikke umiddelbart ud til at gå ned over numsen - håber det er et retvisende billede! Synd de ikk også laver Hugo modellen i regndækken..

    Men er nu ret imponeret over hvor behageligt bot er på mine voldsomt ømme muskler/ryg! (diskusprolaps og fibromyalgi).. Først puttede jeg nakkevarmeren på over en trøje og det hjalp intet rigtigt men på bar hud gir det dælme en effekt, ihvertfald på mig smiley Kan godt forstå at hunde med gigt/muskelsmerter osv har god gavn af det.. troede virkelig ikk på det før jeg mærkede det på egen krop.. Er også derfor jeg sys det er så ærgerligt med pasformen.. Burde ikk være nødvendigt at måtte ændre/sy på dækner til de priser.. også er det bare helt helt basale dumme fejl enhver hundeejer nærmest kunne ha fortalt ville være et problem uden at ha prøvet det på..


  • #9   28. aug 2018 De bliver da ellers tit nævnt i gigt tråde feks uden at den dårlige pasform nævnes sys jeg..

  • #11   28. aug 2018 Nej det er selvfølgelig også ligegyldigt når man ikk skal ud og gå med det på, men.. selvfølgelig tænker man da når man læser de tråde og det anbefales at tingene er i orden/fungere og ikk at det kun er fordi det kun bruges indendørs/i bilen osv.. Hvis jeg havde gigt hund og folk anbefalede/nævnte bot dækken så ville jeg da købe et til både inde og ude for at opnå bedst effekt og i og med der intet skrives om pasformen (fordi det ikke er et problem pga hvordan den der anbefaler det vælger at bruge det) så ender man da let med en slem skuffelse.. Jeg har da ihvertfald tit læst de tråde og læst anbefalinger hvor jeg har tænkt det må være gode dækkener for at de anbefales.. håber du forstår hvad jeg mener..

    Jeg blev ihvertfald noget overrasket og skuffet - både fordi de anbefales herinde og irl og intet nævnes om den elendige pasform og fordi jeg vitterlig ikk forstår hvordan sådan et ellers godt og specielt produkt kan være SÅ lidt gennemtænkt/funktionelt.. Er det folk der aldrig har set en hund før der har designet dem eller? smiley Kunne jeg næsten godt tro smiley Det er simpelthen SÅ basale fejl.. Kan virkelig ikk forstå hvordan man kan ha sådan et produkt med de fejl også ikke engang rette dem over 6-7år ja sågar op til 10år er der tråde herinde fra hvori der nævnes dårlig pasform :s


  • #16   28. aug 2018 Det Hugo dækken har jeg lige bestilt i weekenden og har endnu ikke modtaget, men umiddelbart går det ikke ligeså langt op i nakken eller nedover numsen.. så derfor købte jeg et af dem i stedet for endnu et vinterdækken jeg skulle pille op for at hunden ikk skider på det.. (Vil gerne ha to af hver slags)

  • #19   28. aug 2018 BOT er nærmest umuligt til Balder. Han er ikke ret bred, og han er ikke ret dyb i brystet, så dækkenet sidder som et cirkustelt på ham. smiley

  • #20   28. aug 2018 Jeg er ikke så pjattet med deres dækner. Har aldrig ejet et men når jeg ser billederne sidder de meget stramt om skuldrene.
    Har haft hest i mange år, og de gik også med dækken om vinteren, og de sad også stramt på skulderen så de ofte må have en beskytter på indenunder smiley


  • #21   28. aug 2018 Sam har vinter dækkenet fra back on track, det er vi meget glade for smiley
    Det sidder super godt på Sam og glider ingen steder.
    Vi bruger ikke hullet til halen og han kan lave afføring uden problemer, og det har aldrig ramt dækkenet overhovedet.
    Men pasformen er forskellig fra hund til hund.
    Jeg kender mange hvor dækkenet har en dårlig pasform, men det sidder rigtig godt på mange Ridgeback's smiley


    profilbillede
  • #22   28. aug 2018 Jeg har BOT til min, men han har det altså ikke på når vi går tur, da han fra naturens hånd er udstyret med pels, og der desuden aldrig bliver så koldt i DK, at vi behøver slås med forfrysninger smiley

    Han har det på under nedkøling i traileren - det sidder fint på ham.


  • #24   28. aug 2018 Jeg brugte aldrig halehullet. Det passede ikke til Luna. Netdækkenet havde hun kun på indendørs og det elskede hun at have på smiley

  • #25   28. aug 2018 Pernille, man kan altså få de der dækkener med og uden huller til halen.

    Jeg købte et pat stykker til Taliban, og de er aldrig brugt, da se sidder ad hekkenfeldt til.
    Jeg har prøvet at sælge dem, men er desværre ikke kommet af med dem. Der har været mange der har været interesseret, men når så de er kommet for at prøve det, så har de ikke ville have det, da det sidder virkelig dårligt - og det har været forskellige racer.

    Og jo, de skider ned ad den der trekant bag på, så jeg pillede trekanten af mit det den jeg købte.

    Hvis der er nogen der er interesseret, så har jeg et helt nyt med hul til halen til salg.



    Pernille, prøv at gå ind til Petworld og prøv et Hurta Extream Warmer dækken.
    Det er det bedste dækken jeg nogensinde har oplevet, det er varmt, det er let, man kan lukke det i bag og man kan have det ril at stå åben så hunden ikke skider ned ad dækkenet, og man kan regulere ryglængden.
    jeg har kun hørt godt om disse dækkener.


    Sådan et har jeg også til salg i grå, kun brugt en 4-5 gange, så døde hunden.



  • #26   28. aug 2018 Jeg har et BOT netdækken, og har aldrig brugt det der til halen. Og har ingen problemer med dækkenet overhovedet - det sidder helt perfekt. Bruger til primært til opvarmning, afkøling og i bilen smiley

  • #27   28. aug 2018 Jeg havde / har også bot vinterdækken og fleece. De sad ikke særlig godt på Lucky og der passede hullet til halen heller ikke. Hans fleece er der klippet i, den lap bagpå den har jeg klippet af. Men vi var glade for dem til bilen, da de gik langt ned og varmede ham.

    Om vinteren havde han et hurtta vinterdækken på. Det sad rigtig godt på ham.


  • #28   28. aug 2018 Anni 25# Hvorfor er det så det ingen steder står oplyst :s Derudover hjælper det alligevel intet når nu hullet sidder alt for langt oppe på ryggen og alligevel gør sådan at numsehullet er dækket og hunden dermed i mange tilfælde skider på det..

  • #29   28. aug 2018 25# Hvilken størrelse er dit dækken fra hurtta?

  • #30   28. aug 2018 Balder har nu bare et dækken fra Buster, som faktisk er det, der sidder bedst på ham, af dem vi har prøvet.

    Jeg mangler dog et regndækken.


  • #31   28. aug 2018 #29

    Pernille, dine hunde kan ikke passe det.
    Det er en str. 25 - en ryglængden fra 25 til 30 cm.


  • #32   28. aug 2018 Ja det er for småt..

  • #33   28. aug 2018 Jeg har ofte det problem, at der ved mange ikke står, om der er åbning til sele, og det er der nødt til at være. Så mange kigger jeg ikke nærmere på alene af den grund. Vi vælter os ikke ligefrem i butikker med hundedækken, så vi selv kan afprøve, se, føle og godkende. smiley

  • #34   28. aug 2018 Men er det ikke fordi, at i køber dem for små, at i har de problemer.

    Jeg har Bot, fleece og regn til mine bernere, og de er købt i den str. der svarer til deres ryglængde iht. måleskemaet og så passer halehullet og den bagerste trekant står nærmest frit skråt ud i luften bag på hunden. Svært at forklare, men dækkenet er “tomt” måske 5 cm bag hunden.

    Kan ikke lige tage billeder af det, da vi ikke er hjemme pt., og ikke har dem med.

    Ligeledes passer de fint omkring skulderen, der er god plads og det eneste jeg vil angribe er, at de ser lidt oversized ud, men så fungerer de altså efter formålet.


  • #35   28. aug 2018 Ved Balder kan dækkenet ikke spændes nok ind til, at det ikke sidder og kører rundt på ham, og elastikkerne er han ved at falde i. smiley

  • #36   28. aug 2018 Er det måske bare bedst til brede kraftige hunderacer???

  • #37   28. aug 2018 Kirsten - De passer perfekt og må bestemt ikk blive større i hverken længde eller bredde! den trekant bagpå stritter også noget ud men bare ikk nok til at de ikke skider på den.. og på brystet er den faktisk næsten for stor selv helt spændt ind.. og i regndækkenet er der slet ikke noget halehul.. hvis dækkenet skal være sådan at halehullet på vinterdækkenet passer så skal det være ALT for langt også i forhold til deres rygmål..

  • #38   28. aug 2018 Men effekten af deres produkter er jeg glad for smiley

  • #39   28. aug 2018 Nu har jeg fået lagt mit hundetæppe fra bot frem og Mille er totalt solgt.. har lagt på det hele dagen siden det kom frem smiley Det ser ud til at vi må ha købt et mere..

Kommentér på:
Back on track - Hmm..?

Annonce