{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

skjoldbruskkirtlen {{forumTopicSubject}}

Hej.
Når jeg ser på min hund, ligner han pt en hund der ikke trives. Jeg oplever han ryster konstant i hele kroppen og når jeg ser hans blik er min første tanke at han ikke har det godt.
Jeg har så været ved dyrlæge og der er lavet den helt store undersøgelse ift blodprøver.
Alt så rigtig fint ud, undtagen de værdier der hænger sammen med skjoldbruskkirtlen. De er så høje at de ikke kan måles. De har nu været sendt til Tyskland til undersøgelse og beskeden er at værdierne er alt for høje idet de heller ikke kunne måle dem, dvs de ligger over 129 blev jeg fortalt.
Der er taget kontakt til labohøjskolen og til dyrlæger i Århus for erfarings udveksling.
De undre sig over at han spiser og drikker normalt og ligeledes er pelsen utrolig flot, hvilket er meget unormalt.
Jeg skal nu til røntgen med ham på torsdag, men jeg er da rigtig bekymret når jeg selv går ind og læser om forhøjede værdier i skjoldbruskkirtlen.
Er der nogen her inde der har erfaringer de vil dele, gode som dårlige, da jeg pt spekulerer rigtig meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skjoldbruskkirtlen
  • #1   9. sep 2018 er leveren normal?

  • #2   9. sep 2018 Beklager det sene svar men er lige kommet ind smiley Ja lever og nyre normal


  • #3   9. sep 2018 Høje værdier - hvilke værdier er høje?

    Hvis TSH er højt er stofskiftet lavt.
    Hvis TSH er lavt er stofskiftet højt.

    Hvis T3 og T4 er høje er stofskiftet højt - og omvendt.

    Så det afhænger af hvilke tal dyrlægen taler om.





  • #4   9. sep 2018 Det er ikke bugspytkirtlen vel?
    Det ville være mere logisk i forhold til det, du beskriver.


  • #5   9. sep 2018 Nej det er skjoldbruskkirtlen. Som jeg har forstået det er det stofskiftet der er ekstrem højt. Jack er 11½ år og jeg blev fortalt at ved ældre hunde er det normalt for lavt og ikke for højt. Ved katte er det oftest for højt hvis der er noget, men sjældent ved hund.

  • #6   9. sep 2018 men kan se jeg skal spørge mere ind på torsdag, eller være bedre til at lytte og huske smiley
    En op for at fjerne den var også på tale, hvilket jeg har afslået for nu.
    Blev fortalt at han var meget atypisk idet da der ikke var noget med lever og nyre


  • #7   9. sep 2018 Ja, det er umuligt at afgøre hvad de har ment uden reference til de konkrete tal smiley

    Jeg ved ikke hvor meget man gør i at medicinere hunde med HS, men noget gør man vel.
    Problemet med at fjerne kirtlen er jo, at giver hunden permanent lavt stofskifte som man så skal behandle resten af livet.

    Men det må ikke være højt i længere tid - det tærer alt for meget på organerne.


  • #8   9. sep 2018 Jeg frygter lidt at det lakker mod enden med Jack smiley Det er bedre når det er for lavt i hvert fald, mulighederne er bedre.

  • #9   9. sep 2018 Ja, mulighederne er måske nok flere.
    Hunde responderer heldigvis godt på behandling mod lavt stofskifte.

    Jeg håber det bedste for jer!


  • #10   9. sep 2018 Tak *CH*

  • #11   9. sep 2018 okay jeg spørger fordi min hund slog ud der da han var forgiftet men er leveren normal er det heldigvis ikke det

    god bedring


  • #12   9. sep 2018 Takker Lens

  • #13   12. sep 2018 Jeg var afsted igen i dag, idet der var aftale om at der skulle tages røntgen for at udelukke at noget lå gemt i lungerne.
    Skjoldbruskkirtlen er forstørret og han har en voldsom overproduktion af hormoner. Dyreklinikken tog kontakt til en på landbohøjskolen som havde viden omkring dette, og ligeledes en klinik i Århus. Dette er sket i sidste uge efter jeg var der første gang.
    Udmeldingen er at det bør opereres, men ingen kan sige hvor lang tid det vil give Jack efterflg.
    Kbh har tilbudt at de vil operere ham til en noget billigere pris end normalt, der skal så laves en MR scanning først ved dem. Dette har jeg takket nej til. Jeg ved godt det er for at samle erfaring, dog vil jeg ikke byde Jack han skal igennem sådan et forløb.
    Jeg har talt det igennem med min normale dyrlæge og ud fra denne snak havde jeg bestemt mig til at give ham fred.
    Efter jeg takkede nej til OP, får jeg at vide at der findes en medicin til katte med samme problem, og der er givet grøn lys for at Jack kan få det, da der ikke findes medicin til sygdommen ved hunde da det er så sjældent.
    Jeg har sagt god for at prøve medicinen idet der ikke skulle være videre bivirkninger ved medicinen. Han skulle indenfor ca 14 dage blive en glad hund igen og stoppe med opkast samt diverse andre ting. Jeg skal så have taget blodprøve en gang i måneden for at få ham velmedicineret så han ligger jævnt ift hormonproduktionen.
    Hvis ikke dette kommer til at virke indenfor kort tid, er beslutningen taget. Så håber så meget det vil virke


  • #14   12. sep 2018 Krydser fingre!! Rigtig god bedring smiley

  • #15   17. okt 2018 Opdatering fra dagens besøg ved dyrlægen:
    Jacks tal ser nu rigtig fine ud. Han ligger i den gode ende af normal. Dvs han nu bliver sat ned i medicinen og skal nu kun have morgen og aften. Ny blodprøve inden jul. Men alt i alt er beskeden at de sjældent har set en hund på snart 12 år der er så flot i huld og fysik, og selv da han blev gået igennem igen af kitopraktor var beskeden at de sjældent har set en så aldrende hund der var så smidig og adræt. Så hvis han forsætter med at tage så godt imod medicinen fremadrettet, så bliver han gammel smiley Jack nød dagen idet der var praktikanter med som ville se vidunderet og det gav jo extra nusse enheder smiley


  • #17   17. okt 2018 Ja, det er Felimazole smiley Jeg er lykkelig for at det virker


  • #19   11. nov 2018 Sidste opdatering på Jack:
    Det er gået tilbage for Jack selv om jeg synes der midlertidig var en effekt af medicinen.
    Jack opleves nu at have flest dårlige dage, hvor han er meget utryg når rysteturene begynder. Det ses ved at han har velcro på konstant samt at han virkelig ser dårlig de fleste dage.
    Alderen gør han sover meget, men selv her finder han ikke ro når rysteturene kommer.
    Dyrlægen vil gerne se ham igen, da hun mener han ser så godt ud ift alderen, dette har jeg afslået.
    Det er ikke min normale dyrlæge, så kender dem ikke så godt, men har lidt en fornemmelse af det handler meget om at det er den første hund de har set med denne sygdom og derfor interessant.
    Jeg vil det bedste for Jack og har derfor bestilt tid ved min egen dyrlæge som kommer her hjem i morgen tidlig til en aflivning.



    profilbillede
  • #20   11. nov 2018

    profilbillede
  • #22   11. nov 2018 Jeg føler selv jeg har taget den rette beslutning, da jeg ikke ønsker Jack skal være prøvekanin på bekostning af at have det godt. Jeg har i dag været på den sidste lange gåtur med ham og lillebror Max, så dagen skal nydes alt det den kan blive. Men hold op det er svært ikke at tænke på at det er slut i morgen smiley


  • #23   11. nov 2018 Åha.
    Tanker til dig


  • #24   11. nov 2018 Åh, det var trist.

    Men med flest dårlige dage virker det som den rigtige beslutning.


  • #26   11. nov 2018 Oh nej. Men det største kram og stor forståelse for din beslutning.

Kommentér på:
skjoldbruskkirtlen

Annonce