{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Japansk spids {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen
Jeg har en japansk spids på lidt over 1/2 år hun er utrolig frygtsom og har et meget stærkt Ressourceforsvar hun har et behov for at beskytte mig over for i sær min mand og søn aner ikke hvorfor

Vi træner det selvfølig med positivitet og har en hunde adfærdbehandler ind over.

Det jeg gerne vil høre jer om er har i oplevet det med jeres jper ??

Kan hun evt være i det der kaldes spølelse perioden eller teenager allerede ??

Hun er en super kærlig og fantastisk hund og vi elsker hende mega højt men kunne være sjovt at høre fra andre med jper om i måske har samme problematikker

Mvh Marlene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Japansk spids
  • #1   8. okt 2018 det må rådgiveren da kunne svare jer på?

    racen har i visse linjer en svingende psyke. Jeg har haft en del med samme problem. oftest ligger usikkerhed bag som årsag ved dem jeg har set



  • #2   8. okt 2018 Hvordan træner i ressourceforsvar?



  • #3   8. okt 2018 Hejsa begge to tak for svar

    Lens ja de er en meget usikker race men det er kommet nu her og jeg tror det er fordi hun er ved at være unghund
    Og ja hundetræneren har hjulpet os og er igang med at hjælpe os men det var mere i forhold til andre jper om de havde noget af det samme som min har

    Anne det er lidt svært at forklare hvordan vi gør det men vi styrker først og fremmest hendes selvtillid og giver hende nogle succeser
    Så træner vi rigtigt meget med godbidder og kun positivt forstærkning.
    Så prøver vi rigtigt meget på ikke at overskride hendes grænser og fortælle hende at det er okay at vi giver hinanden et knus og går langsomt frem

    Også prøver vi at min mand og vores søn laver lidt mere sammen med hende så hun ikke kun ser mig som hendes over hoved og noget hun skal passe på

    Mvh Marlene


  • #4   8. okt 2018 Også prøver vi at min mand og vores søn laver lidt mere sammen med hende så hun ikke kun ser mig som hendes over hoved og noget hun skal passe på

    Er det en tanke adfærdsbehandleren har givet jer? At hun ser dig som overhoved? Og er planen i så fald at mand og søn også skal være "overhoveder"?

    Jeg spørger til det, fordi det er en totalt forældet tankegang. I er ikke over- og underordnede individer, I er sideordnede individer af forskellige arter. Det er kun mennesker der er dumme nok til at forsøge at dominere andre arter. Alle andre arter holder sig til egen art. Så glem den tanke!

    Hvis hunden har ressourceforsvar over for dig, er det fordi du er det menneske den er mest glad for og tryg ved. Det vil sige at der skal arbejdes på en lignende relation med mand og søn - ikke at hunden skal underordne sig. Kan du se forskellen?


  • #5   8. okt 2018 Jeg kan godt se forskellen det er nok også mig der bruger et lidt forkert ordvalg for det er rigtigt nok at hun føler sig mest tryg ved mig da jeg bruger rigtigt meget tid med hende men hun ser mig som en Ressource og en hun skal passe på

    Men jeg kan godt se forskellen og det er også mere den måde ordnede er sagt på af min hunde træner


    Men vi arbejder med det på den måde som jeg har beskrevet
    Så jeg håber at det vil hjælpe og at hun vil løsne lidt op for min mand og søn også så hun ikke er så beskyttende over for mig


  • #6   8. okt 2018 Har du talt med din opdrætter om det?

    Jeg har en evig dialog med "min " opdrætter og har haft det med alle mine hunde (nogle mere end andre). Men jeg har ALTID kunnet ringe og sige "Nu gør han/hun sådan, hvorfor det??" For jeg tænker at mine opdrættere kender en del mere til racen og liniernes særpræg end jeg gør.


  • #7   8. okt 2018 Hejsa Mette
    Ja opdrætteren er med ind over men det er hendes første kuld med japanske spidser så hun er også rimelig ny med problematikkerne
    Men hun ved det godt og vi snakker også om det

    Men vi arbejder rigtigt meget på det her hjemme for det skal jo bare løses :-))

    Men det var mere om der var andre her inde med jper som måske havde nogle af de samme ting
    For hun er en super dejlig hund og hun er så god og kærlig og vi elsker hende vildt højt det er bare lige det
    Ressurceforsvar der skal blive bedre


  • #8   8. okt 2018 Hvordan er dens mor og kuldsøskende? For som jeg har oplevet det, så er det i høj grad noget, der ligger i linjerne.

    Lige fra det meget frygtsomme og "udfarende" til total "happy go lucky". Der er virkelig stort spænd indenfor temperamentet i racen.


  • #9   8. okt 2018 Hejsa Karina
    Det er også det jeg oplever med min tæve at hun nogle dage er total frygtsom og andre dage er der ikke noget og ja svingende ;-))
    Men hun er en meget glad hund

    Jamen hendes mor er en rigtig dejlig hund og rolig og kælen hun fik tre hvalpe to hanner også min tæve som er storesøster og hurtigst til det hele
    Øjne,tænder,rejste øre og alle de ting de nu går igennem

    Den ene hanhund er rolig og omgængelig
    og den anden han er lidt som min tæve det er en ret god beskrivelse du giver


  • #10   8. okt 2018 Nu kan jeg se, at hun kun er godt 6 måneder. Hvor længe har I arbejdet med de værktøjer, I har fået? For jeg tænker, at det jo skal have lidt tid, før det påvirker hendes adfærd smiley

  • #11   8. okt 2018 Vi har arbejdet med det fra midten af september og frem til nu :-))
    Så det er jo ikke så længe tænker også at det tager noget tid og tålmodighed

    Kender du selv til racen ??:-))


  • #12   8. okt 2018 Vi har haft nogle stykker på træningspladsen, og der synes jeg, at jeg har set forskellene helt fra de var små hvalpe. At de enten var så frygtsomme, at vi som instruktører faktisk ikke kunne holde dem, når ejeren skulle lave indkald - og så over de der, der glad og gerne hoppede rundt og tiggede for at få kontakt og blive kælet med. Vi har også haft et par stykker, der var voldsomt angste overfor børn

    Og så talte jeg med nogle ejere for nylig, der havde to tæver. Den ældste havde det der frygtsomme, udfarende og en del ressourceforsvar - også overfor deres nye lille hvalp, som var den modsatte type.

    Men det er ikke en race, jeg selv har haft smiley


  • #13   8. okt 2018 Jamen jeg syntes helt sikkert min tæve er en blanding hun er utrolig glad og vil gerne lege med andre hunde
    Hun kan godt have en udfordring ved andre mennesker syntes helt sikkert det er blevet bedre
    Men bedst som vi tror det er gået i sig selv kommer det desværre tilbage igen
    Så håber virkligt det er noget der hjælper at gøre det på denne måde som vi gør


Kommentér på:
Japansk spids

Annonce