{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

To hunde - alene hjemme og andre spgs {{forumTopicSubject}}

Heeeeej HG,
så er jeg på banen igen. Denne gang fordi jeg har jo, som nogle nok har hørt, fået en ny sambo som flytter ind primo Maj..

Men men men, sagen er den at Watson i den forbindelse også får en ny sambo, i form af en jævnaldrende EB tæve.. En meeeget sød lille dame som Watson kommer fint ud af det med på hendes og neutral grund. Vi har endnu ikke prøvet hjemme ved mig, men forventer ingen problemer (og vi har en måned til at ordne det).

Det er planlagt at de holder alene-hjemme i samme rum uden for løbetid, og at de får individuelle lufteture i ny og næ for at undgå et for stærkt afhængighedsforhold (og så dyrker watson og jeg agility snart).

Jeg har i den forbindelse et par spørgsmål til jer m flere hunde (og jer der går og overvejer at få flere):

1. Er det en god idé at anskaffe en stor seng til dyrene til alene hjemme tid eller er det bedre at starte med at de får hver deres? (de skal dog sov hos hver deres ejer om natten, så det er kun om dagen vi snakker).

2. Når tæven kommer i løb, er det så bedst at sende hende eller hannen på ferie? Eller er det uden betydning? Jeg tænker her på om tævens løb-lugt kan sætte sig i lejligheden på en eller anden måde så Watson stadig kan dufte det når han kommer hjem?

3. Hvis ikke den ene sendes væk, er det så synd (for hunde og/eller naboer og døre!) at sætte dem i hver deres værelse m en dør imellem?

4. Bliver hjemme-træning (tricks) nemmere eller sværere af at have flere dyr, og når hundene er af så forskellige type (og derved indlæringshastighed/metode) kan det have indflydelse på deres lydighed/indlæring?

5. EB'en ryger nok også på rå-foder, af forskellige årsager, og jeg lagde mærke til at hun var lidt strid til at stjæle kødben fra Watson sidst vi sås (men han spiser ikke så hurtigt). Ikke fordi det er et stort problem, da ejeren har fint styr på hende. Men jeg er bekymret for deres maver hvis der går konkurrence i at æde hurtigst (især fordi min elsker at slæbe maden over i sin seng og kæle med det først).
Spiser jeres hund samtidig/samme sted? Har de kunnet det fra start?

6. Er der noget vi skal være særligt opmærksomme på ved den racekombi (ikke avl - det kommer jo ikke på tale - men sprogbarrierer, gener eller andet), eller ved at have 2 hunde af modsat køn i det hele taget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To hunde - alene hjemme og andre spgs
  • #1   25. mar 2007 når jeg skriver seng mener jeg kurv/tæppe/pude... SÅ forkælede er de altså hellere ikke

  • #2   25. mar 2007 Jeg ville sige:
    De skal have hver deres seng.
    Løbetid kan være hård. tæven vil bare have af det frække og han hunden vil prøve med næb og klør at komme til tæven. Det kan ske de splitter det hele ad selvom de er i hver deres rum, men for at komme ind til hinanden. Jeg ville sende den ene på ferie.
    Hjemme træningen vil kræve mere da du pludselig har to hunde der vil gøre alt for en guffer.
    Mine hunde spiser hver for sig og den der har været i huset længst får først.


  • #3   25. mar 2007 Mine er altid i hvert sit rum når de er alene i mere end 1 times tid.
    De blive stort set aldrig luftet sammen.
    De har deres engem "seng"


  • #4   25. mar 2007 Hov de spiser altid hver for sig og vi laver aldrig hjemmetræning.

  • #5   25. mar 2007 Dennie K

    Ja, det var lidt det jeg frygtede.. hedigvis er min han meget lille og kan ikke rigtig ødelægge det helt store, men det ville simpelthen være en frygtelig blanding hvis det gik galt...


    .::.TBS::. :

    Oki.. hvad er grunden til at de er adskilt ved mere end 1 time?


  • #6   25. mar 2007 Mine har hver deres kurv, men sover i sofaen, tæt sammen..så de er egentlig overflødige, her.

    Da jeg ikke vil ha hvalpe...blev Maxie kastrat, han stressede FOR vildt og ku IKKE lade Silche.......han ku klatre træer for at nå hende. Ville ikke ku sende en a dem væk i 3 uger 2 gange årligt.

    Mine får både og ture......sammen og individuelt.

    Silche har lyserød skål, Maxie hvid og tager jeg hvid først, kommer Maxie og omvendt........der blir skiftet.....i starten spiste Silche på køkkenbordet, Maxie madøre sendte hende "blikket" og så var hun skredet fra skålen.......nu ved de som sagt foreskellen.

    Punkt 3: Klart ulempe........han/de vil tude, kradse og gø lige indtil de kommer sammen igen.







  • #7   25. mar 2007 Oki... det er nogle gode svar jeg får synes jeg.. i er dejligt hjælpsomme

  • #9   25. mar 2007 Jæs.. jeg er godt klar over at nogle af spørgsmålene måske virker lidt underlige at svare på, netop fordi man skal tage hundene og deres indbyrdes forhold med, men jeg er glad for at høre jeres erfaringer med det..
    Jeg er også lidt spændt på det fordi jeg ikke rigtig ved noget om Eb'en som race..
    Jeg skal til at sætte mig ned og læse lidt om dem (ligesom min stakkels sambo også får stukket div sheltie-materiale i hovedet når han kommer)


  • #10   25. mar 2007 Mine hunde har næsten hele huset når de er alene hjemme.

    De har hver sin kurv og det spise sammen, lige ved siden af hinanden uden nogle problemer. I starten spiste de i hver sit rum, derefter i samme rum med afstand og nu skål om skål. Vil sige det er noget man finder ud af om de kan eller ej. Nogle lærer det aldrig. Har dog aldrig haft problemer selv.

    I løbetid vil jeg helt klart anbefale af du adskiller dem af og ja der er nogle hanner der er så sindsyge at de selv bider og kradser en mur i stykker for at komme ind til tæven. Min han har været nem nok. Han er ligeglad de 10 første dage men så tager fanden ved ham. Først der har jeg haft mine adskilt og heldigvis er han ikke typen der kradser på døren eller ødeligger noget af. MEN som før nævnt så kan du lige så godt været udsat for den værste han som går gennem vand og ild for at opnå målet.


  • #11   25. mar 2007 Ja.. han er jo kampræv... smiley

  • #12   25. mar 2007 Har aldrig selv haft 2, men læser lige med, da jeg i fremtiden gerne vil have 2 stks :o)

    Min hjerne er lige gået i tomgang: Hvad er det nu EB er for en? :o)


  • #13   25. mar 2007 Rikke

    Engelsk Bulldog


  • #14   26. mar 2007 Jeg har endnu ikke hund nummer2 (den er forhåbenlig på vej) Jeg har fået fortalt at det er bedst at de er i hvert sit rum så de ikke bliver for afhængige af hinanden.
    Så det vil jeg gøre her hjemme når tiden kommer smiley


  • #15   26. mar 2007 Jeg har to hunde 1 collie og 1 poms - og en collie mere på vej..
    Mine hunde er altid sammen når de er alene, de har hver deres seng men sover tit sammen om dagen. Dog er alt spiseligt (kødben, mad mm) udenfor rækkevidde, men de har an masse legetøj de kan lege med..

    Mine hunde spiser aldrig sammen, men bliver luftet sammen mm.

    Min hunhund (pomeranian) var i løbetid for en måneds tid siden og der var hun passet ude, da min collie blev lidt halvskør af det.. Planen er dog at hun skal strerelliseres..


Kommentér på:
To hunde - alene hjemme og andre spgs

Annonce