{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

DA
DA
Tilmeldt:
15. nov 2018
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2

Hvordan holder vi hvalpen ude af sengen {{forumTopicSubject}}

Hej
Vores hvalp er nu lidt over 4 måneder, og har lige lært at hoppe op i sengen.
Hun må ikke være der og vi forsøger ihærdigt at sige "nej og "ned" og rose med godbider når hun hopper ned.
Hun prøver ikke at komme op når vi er der, men kun når sengen er ledig.
Det gjorde ikke så meget hvis hun bare lå der og hyggede med noget legetøj oven på sengetæppet, men nu har hun to gange (inden for den uge hvor hun er kommet derop) tisset i sengen på sengetæppet ;0(
Så sengen er bare no-go indtil hun er renlig.
Nogen gode tips? Vi kan ikke have døren lukket hele tiden til soveværelset, så bliver livet lidt for bøvlet.
PS Det er en tibetansk terrier hvalp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan holder vi hvalpen ude af sengen
  • #1   15. nov 2018 Træn at signalet 'ned' betyder belønning for at hoppe ned. Det er et ret praktisk signal at have også når hunden gerne må komme i møblerne; mine har lært at ned betyder forlad seng/sofa vha godbid. De må gerne ligge i sofaen og de sover i sengen, men alligevel er det praktisk at kunne bede dem hoppe ned smiley En anden strategi er at belønne hunden for IKKE at hoppe op i sengen. Dvs. afled hvalpen på vej hen til sengen og beløn den for at vælge sengen fra.
    I dagtimerne ville jeg vælge at lukke døren til soveværelset indtil hunden er renlig. Det er da den nemmeste løsning og det er jo ikke noget der varer månedsvist.


  • DA
    DA Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #2   15. nov 2018 Tak - ja, døren er også lukket for det meste.
    Tror jeg tager en skål godbider ned i soveværelset så at “ned” kan blive trænet endnu mere aktivt


  • #4   15. nov 2018 Hvis I giver godbidder for at lære hunden at hoppe ned af sengen, lærer I den samtidig at den først skal hoppe op i sengen (for ellers får den ingen godbid for at hoppe ned). Luk døren og træn hunden i IKKE at hoppe op i sengen. Masser af godbidder imens den er på gulvet.

  • #6   16. nov 2018 Det er korrekt at man ved at give godbidder for at hoppe ned i teorien også belønner for at hoppe op i sengen. Så hvad man vælger afhænger jo nok også lidt af om hunden i fremtiden godt må få lov at komme i sengen. Mine må gerne komme i møblerne, men de skal også kunne hoppe ned hvis jeg beder dem om det.

  • #7   16. nov 2018 Er det ikke noget med, at man kan bede hunden hoppe ned, give en anden kommando, f.eks sit og så give belønning for det?
    Så er det ikke en direkte belønning for at hoppe ned, så hunden ikke hopper op igen, for at få belønning for ned?


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #8   16. nov 2018 Hvis døren ikke kan være lukket, så sæt et børne gitter for.. smiley

  • DA
    DA Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #9   22. nov 2018 Tusind tak for alle svar - vi har pt valgt at “indhegne” noget af sengen (ser squ’ lidt sjovt ud) så kan vi bedre styre det.
    Og så træne ned vha godbidder smiley


Kommentér på:
Hvordan holder vi hvalpen ude af sengen

Annonce