{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Mila_ H
Mila_ H
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 137

Hvis ens hund bliver overfaldet.. {{forumTopicSubject}}

Hvad vil I gøre, hvis jeres hund en dag bliver overfaldet af en anden hund?
Har hørt, at man kan trække i benene på begge hunde, men jeg er ikke sikker på, at jeg ville turde gøre det på en agressiv hund..
Og hvad så hvis man er alene??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis ens hund bliver overfaldet..
  • Annette K
    Annette K Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   2. apr 2007 Jeg tror ikke jeg ville putte finger imellem, men jeg ville sparke den anden hune i maven!

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#2   2. apr 2007 Ja, Laura... men ville du ærlig talt virkelig gøre alt, hvis der står en stor rottweiler, som risikerere at vende sig mod jer?? Tror det altså næppe...

(bare et eksempel på en stor hund.. ikke fordi risikoen for at det skulle være sådan en er større)

• #3   2. apr 2007 Ja, man må jo ikke blande sig, men... Jeg ville da nok reagere helt hen i skoven, tage Boris under armen og sætte det lange ben forrest!!

• #4   2. apr 2007 jeg ville nok ikke tænke så meget jeg ville bare springe på! og så er det lige meget om det er en stor rottveiler... men nu er jeg også vant til store hunde og har prøvet det et par gange efterhånden...

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#5   2. apr 2007 Ja, jeg vil bare gerne have tænkt situationen igennem.. Hvis nu man skulle være så uheldig en dag...

• #6   2. apr 2007 Jeg ville da helt bestemt gøre alt for at få skilt dem ad, om jeg så skulle stille mig imellem og selv blive udsat for at blive bidt..
    Jeg har sgu større mulighed for at overleve end Bella f.eks. ville have..

• #7   2. apr 2007 Kommer lidt an på om ejeren af den agressive hund er der..
    Men slag, spark, fat i nakken på den, råben og skrigen..

Egentlig tror jeg at det bliver den angribende hund jeg skal hjælpe......

• #8   2. apr 2007 Er også før løbet ud foran en bil som ikke havde tænkt sig at stoppe for Bella.. Endnu engang, jeg ville have bedre overlevelsesmuligheder.. Sådan er min tankegang, når jeg går i "panik"..

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#9   2. apr 2007 hmm.. Ja, indtil videre ville jeg nok tage hunden og løbe...

• #10   2. apr 2007 Hvis du løber tænder du jagtinstinktet ... Det ville jeg aldrig gøre.. Du har ingen mulighed for at løbe fra dem med mindre du kan komme ind i et hus eller en bil

• #11   2. apr 2007 der er mange forskellige ting at gøre alt afhængig af hvordan hund har fat og hvor agressiv den er...

man kan hælde vand ud over dem så de får et chok og slipper...

man KAN hive dem i bagbenene men det vil nok ikke hjælpe hvis først de har fået fat...

men den mest effektive måde jeg har oplevet er at stikke en finger op i næseboret på den imens man prøver at løsne kæben...

håber det kan bruges..

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#12   2. apr 2007 En venindes ekskæreste havde en slags spray med sig. Den gav stærk øjensvie i 5-10 minutter.. Og var altså ikke en peberspray. Han havde oplevet at en af hans hunde blev slået ihjel på den måde...

• #13   2. apr 2007 Tja....i panik ka man gøre noget mindre hensigtsmæssigt...
    Som nybegynder havde jeg hos DCH min hvalp med på 5-6mdr. - jeg gik imellem, da en blandingsmuskelbasse på 2 år havde revet sig løs og fået fat på min hund..vi var tre mennesker, der væltede og det ku ha gået grueligt galt..

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#14   2. apr 2007 Men da gravhunden blev overfaldet, gik han imellem og blev altså flænset op.. Han er stadig helt vansiret i ansigtet, fordi han bøjede sig ned for at få fat i sin hund..
    Det vil jeg altså ikke risikere for mig selv.. Håber aldrig det sker og vil tæske løs på hunden, men altså ikke risikere eget liv for min hunds..

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#15   2. apr 2007 Ja, Sus.. Det er det, jeg mener. Man risikerer altså ikke så lidt, hvis man går imellem.

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#16   2. apr 2007 Ok.. Det med gravhunden står lidt utydeligt. Hunden blev bidt ihjel af en stor hund. Derefter gik han med sprayen, men brugte den aldrig

• #18   2. apr 2007 jeg har altid drikke med saftevand/sodavand, så jeg ville først smide det i hode på hundene så de fikk et sjokk...

det med at hive i bagbenen så må man være sikker på at hundene ikke henger fast (bidet sig fast) i den andren , da man kan gøre skadene værre ved at hive i hundene...

har oplevet en dansk svensk gårhund angribbe en howavard(staves) og så var det nogen som var i nærheden med øl i hånden så de blev heldet i hodet og hunden stoppet...

• #19   2. apr 2007 Min søsters bulldog kom op og tottes med en anden hund... I hendes lejlighed... De bed/gik amok begge 2 på hinanden, med lyd og det hele... Min søster fik åbnet hoveddøren, og fik losset den ene hund ud ,men den anden løb efter og sprang på igen ,og så gav den anden hund op og lagde sig ned og pustede og stønnede (skal lige siges hun bankede på alle døre hun gik forbi i håb om nogle ville hjælpe, men ingen åbnede de ringede bare til politite) Inden politiet kom, nåde hendes bulldog at bide hende 2 steder i bennene.. Så voldsomt at hun skulle på skadestuen...Og har storeår idag.. Skal lige nævnes at hendes bulldog ALDRIG har været aggresiv (staves?) over for menensker, han har altid været blid som et lam...
    Så min erfaring siger... kommer 2 store hunde op og slås så smid vand på den råb og skrig evt tag en stol eller noget andet så hunden bliver bange og stopper... LAD være med at gribe ind og prøv at hold hunden ,for det er umuligt når du står alene...
    "Min søsters bulldog, blev aflivet efter episoden"
    Mvh

• #20   2. apr 2007 Den anden hund kom til dyrlægen, og har det fint idag...

• #21   2. apr 2007 Kia J: Hvilken størrelse havde den anden hund? Var det en hun passede? Sikke en trist historie!! Valgte din søster selv at få sin hund aflivet?

• #22   2. apr 2007 Dina - Det er en.. blanding af Golden retriver og hovawart på 6år
    Det er hendes kærestes hund, som plejede at være derhjemme....
    Hun valgte selv, at få ham aflivet,da han lavede så voldsomme skader på hende... Ja rigtig trist historie..

Vi har aldrig rigtig fundet ud af ,om det var med vilje han bed eller om det var en ups...Men da han bed hende 2 gange tror vi at det var med vilje desvære...

• #23   2. apr 2007 Hm...jeg ville da aldrig turde hive hunde på min egen hunds størrelse mellem og derover..

• #24   2. apr 2007 Kia: Okay.. Det var da sørgeligt.. smiley

• #25   2. apr 2007 Det kommer helt an på hvordan og hvorledes , er de oppe og slås, evt bidt fast; nytter det kun at trække i benene, hvis hundene er ligevægtige, det nytter ikke hvis en GD er oppe og slås med en border collie f.eks, du vil gøre mere skade på den mindste af hundene. at stikke fingrene imellem eller i næseboret som er tæt på hundens kæber og mund i det hele taget, ville nok være det mest dumme man kan finde på, da hunden hvis dens bid løsnes ville bide igen og er bedøvende ligeglad om der er en hånd imellem. hvis man i det heletaget går imellem, fortjener man at få en røvfuld. At gå med en peberspray eller des ligende er jeg iforsig ligeglad med, men går man med den pga, sin hund, har man et problem., At sparke, ruske , kradse og flå i sin hund kan og vil ophidse den mere, da du "forhåbentlig" er dens leder, og kun giver den opbakning ved at røre den. Hvis 2 hunde mødes uden snor og lægger op til et fight, vil den hund som først bliver rørt af ejeren farer i flæsket. da den først der tænker: YES FAR eller MOR nu tager VI den!!!!. Jeg sætter min lid til en spand iskoldt vand lige i femøren, (hvis der noget i nærheden) eller at folk der har hunde, der ikke kan lide andre, har den i snor og KAN STYRE DEN!, og ellers må jeg håbe at mine hunde kan klare den.

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#26   2. apr 2007 Louise A: HVorfor har man et problem, hvis man har en spray med pga sin hund?? Har man oplevet at få sin hund bidt ihjel, tror jeg altså, at man tager sine forholdsregler.... Jeg har heldigvis ikke prøvet det, men kan sagtens sætte mig ind i situationen.
    Og så var det ikke en peberspray, men en helt lovlig en, der bare generer lidt i 5 min.. En peberspray gør blind i op til to timer

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#27   2. apr 2007 Tror også, man ikke får tænkt sig om og bare kæmper for sin hund..

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#28   2. apr 2007 Og nej, jeg har ingen planer om en spray..
    Men ville lige høre, om der skulle være et eller andet eminent trick, som kunne virke,, hvis man skulle være så uheldig

• #29   2. apr 2007 Nu havde jeg ikke set hvad grunden var til at han gik med den, og ja!! hvis man har haft det tæt inde på livet, eller andet, hm kunne jeg vel begynde at gå med kniv. he he

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#30   5. apr 2007 Ja, hvad gør man ikke for sin hund:-)

Kommentér på:
Hvis ens hund bliver overfaldet..

Annonce