498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ville i beholde sådan en?? Ville i beholde sådan en??

Jeg sidder lige og tænker på om jeg egentlig ville have en syg hund. Fx. en hund med eplepsi (staves) og den skulle have piller og osv. hele tiden,.
Ville i lægge hunden til at sove eller lade den leve sådan??
Jeg mener at man ikke rigtig kan sammenligne hunden med mennesket fordi vi ville bare være på piller. Det er jo en hund. Men stadig ved jeg slet ikke om jeg ville lægge den til at sove..
Hvordan ser i på mennesker der lægger hunden til at sove af en såddan en årsag??
Og ville i beholde den??

Det er altså IKKE fordi mine hunde fejler noget. Jeg sidder bare og tænker på hvad fiilan man gør hvis man får sådan en hund,. Og hvad i andre mon ville gøre..

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville i beholde sådan en??
  • #1   3. apr 2007 hvis hunden fungere uden smerter osv. ville jeg gøre det

• #2   3. apr 2007 Hvis jeg i samråd med dyrlægen mente den ville kunne fungere ordenligt og uden men, så vill jeg lade den leve.
    Skulle den skånes meget, så ville den få fred.

• #3   3. apr 2007 Jo selvfølgelig kommer det an på hvor syg hunden er...

• #4   3. apr 2007 Til det jeg skal bruge hunden til, vil jeg ikke være i tvivl. den kommer til at sove.

• #5   3. apr 2007 det kommer meget an på hunden hvor meget smerte osv... epelepsi er det jo forskjellige grader de har det så der må man bedømme hvor tit anfald osv... men selfølgelig så må man tale med dyrlæge om hva som er best for hunden...

• #6   3. apr 2007 vores gravhund døde af eplepsi skal lige siges at det var meget graftig hendes anfald var op til 45 minutter. og pillerne kunne ik tage det.

• #7   3. apr 2007 Chalotte - Jamen det er jeg også enig i,.

Men hvordan ser i på mennesker der giver hunden fred? Jeg har nemlig hørt folk "bagtale" andre mennesker fordi de har aflivet pga. såddanne sygdomme.
    Jeg synes ikke at andre mennesker kan være det bekendt. At snakke sådan. De ved jo intet om hvordan det har været osv...
    Håber aldrig jeg kommer til at få sådan en hund. Der er jo en hel hunds skæbne der ligger i ens hænder.. Puhha..

Tak for alle jeres svar...

• #8   3. apr 2007 Min Cherie på 12 år får hjertemedicin og gigtmedicin, og hun er som hun plejer at være - glad, tilpas og meget vågen over hvad der sker omkring hende. Hvis hun ikke fik hjertemedicin så ville hun hoste konstant pga. vand i lungerne - nu hoster hun meget sjældent.

Så det kan altså godt lade sig gøre at hunden har et godt liv på trods af skavanker der kræver medicin.

• #10   3. apr 2007 Jeg ville nok ikke købe en hund der havde det..

Men hvis Joy pludselig fik en eller anden sygdom der kræver medicering resten af hendes liv, vilel jeg først gøre op med mig selv:

Er det værdigt for hende?

og hvis jeg kan svare ja, jamen så prøver jeg det..
    jeg vil så senere lave en overvejelse mere

Er det stadig værdigt for hende..

hvis jeg stadig kan svare ja vil jeg fortsætte, hvis det så kommer til et punkt hvor jeg siger nej vil jeg nok overveje om det er hendes tur til at tage over på den anden side af regnbuebroen

• #11   3. apr 2007 altså hvis hunden blev syg imens jeg havde haft den i et godt stykke tid så ville jeg selvfølgelig beholde den eller ?! er slet ikke inde på det endnu . . men måske noget man skal i gang med at tænke over . . :o/

Hvis jeg fik hvalpen og havde den i en uge eller noed og fandt ud af den var syg . . så er jeg ikke sikker på at jeg ville beholde den . . samtidigt tror jeg heller ikke jeg ville købe en syg hvalp som jeg godt vidste var syg . . :o/

• #12   3. apr 2007 jeg blander mig ikke i hva andre menesker gør hvis deres hund bliver syg og de afliver den... det følger jo med mange behandliger ( og meget dyre) og tid og krefter som man skal bruge på en syg hund...

jeg ved at hvis mine bliver syge så skal de få behandling osv , hvis de ikke er for syge og smerter... men det kræver jo meget af mennesket også...

• #13   3. apr 2007 Simba har epilepsi. Han er godtnok ikke på piller lige pt. men det kan jo udvikle sig, men han klarer sig fint.
    Han har også HD grad B/C, men med massage og svømning grå det alligevel:-)

• #14   3. apr 2007 kender en hvis hund har epilepsi.. Den fungerer fuldstændig optimalt, så længe den får sine piller..
    Så jeg ville helt bestemt også lade Bella leve, hvis hun skulle være så uheldig at få sådan en sygdom...

Kommentér på:
Ville i beholde sådan en??

Annonce