{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

HushLittleAngel
HushLittleAngel
Tilmeldt:
17. mar 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Allergi, hund alligevel? {{forumTopicSubject}}

Hejsa:)
Sagen er den at min familie og jeg har snakket utroligt meget om at få en hund og har endda været på forskellige sider for at finde ud af hvor vi skal kigge hvis det bliver aktuelt.

Min bror på 21, som er flyttet hjemmefra, har dog allergi overfor pels. Det har givet os en frygt for om han ville kunne komme herhjem på brag hvis vi får et firbenet familiemedlem.

Er der forholdsregler vi skal vide og er der noget han kan gøre? Har i nogle gode oplevelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi, hund alligevel?
  • #1   2. dec 2018 Start evt. med at finde ud af hvilke hunde din bror kan tåle, eller om han er dækket ind, i forhold til allergimedicin, skulle det blive nødvendigt.
    Ved I med sikkerhed det er pels, og ikke skæl, han ikke kan tåle, kan I jo prøve at lade ham omgås/overveje "allergivenlige" racer ...
    Det vil være såå træls, at skulle omplacere vovsen, fordi din bror ikke kan tåle den, efter I har anskaffet den.

    Hvis han er dækket ind, så han kan tage allergimedicin, så kan I jo kaste jer mere frit ud i projekt vuffer smiley


  • #2   2. dec 2018 Han tager i forvejen allergimedicin, da hans allergi er ret slem. Hvordan forslår du at vi finder ud af hvilke racer han reagerer mest på?

    Vi har allerede snakket om kun at kigge på hunde med meget lidt underuld, da vi læste at det kunne dæmpe allergenerne lidt


  • #3   2. dec 2018 Ud og møde dem evt.?

    De opdrættere jeg har kig på, i forbindelse med min næste hund, har alle inviteret mig til at komme forbi, og hilse på deres hunde, også uden de har hvalpe til salg. Bare for at møde racen.

    Der er HG'ere, der har tilbudt det samme.

    Mon ikke I kan få samme tilbud, fra hundeejere med de racer I vil kigge på?

    Det er selvf. noget af et projekt, men det er anskaffelse af vov jo generelt smiley


  • #4   2. dec 2018 Min bror er multiallergiker, men bor ikke hjemme, og både jeg og mine forældre har fået hund efter han er flyttet.

    For det første har vi købt fældefri hunde (ruhåret), og vi holder pelsen, sørger for ikke at børste hundene 2min før han kommer, bade dem så de har mindst mulig skel, etc.

    Hos mine forældre har min bror et værelse der ALDRIG kommer hunde ind i, der sover han, når han er på besøg. Hundene er kun i sofaen, så han kan tage en lænestol i stuen, osv.

    Hos mig, som bor lidt mindre, sørger jeg for at gøre rent grundigt inden ankomst og lufter ud løbende mens han er her. Er det sommer (og ikke for høj pollensæson) er vinduer/døre åbne konstant.

    Min bror vasker hænder efter hver gang han har hilst på hundene, men han er sød til at snakke en del med dem:) Og så må de selvfølgelig ikke komme hjemme hos ham.

    Jeg synes egentlig det er ret problemfrit, kan nogen gange være lidt for tæt for min bror i vores hjem om vinteren, men jeg tror nu ikke det kun er hundene. Jeg tror det er kombinationen af hund, støv og for lidt udluftning, fordi det er koldt ude... men som regel er der ingen problemer smiley


  • #5   3. dec 2018 Ahhh, tusind tak! Håbet var ved at forsvinde helt men jeg kan mærke nu at der kommer lidt tilbage.

  • #6   3. dec 2018 jeg synes den er svær, har selv hund og min søster kan overhoved ikke tåle noget med pels, og er hun her, skal hundene passes og jeg gør rent dagen før og alligevel kan hun mærke dem efter 1 time.
    og tænker mere når det din bror, hvad så hvis han vil overnatte. jeg har selv været allergisk over for dyr som barn (voksede fra det) og ville være rigtig ked hvis mine forældre fik hund så jeg ikke kunne besøge dem som jeg ville.
    så jeg ville snakke med din bror om hvad han føler om det og som en skriver er han okay, så find en race han bedre kan tåle.


  • #7   3. dec 2018 Det er måske muligt, men der vil altid være en risiko for at det ikke går.
    Jeg har selv mange forskellige allergier, men har alligevel 3 maltesere, som ikke giver mig problemer.
    Forleden tog vores receptionist i firmaet en hund ind,fordi den blev ved med at gå rundt på vores parkeringsplads, og firmaet ligger ud til en trafikeret vej.
    Det var et stort skrummel, og da den ikke havde hundetegn på, måtte vi til dyrlægen for at få skannet chippen. Indtil ejeren kom og hentede hunden, lå den på mit kontor, og det havde jeg så glæde af hele natten, hvor jeg kløede overalt på huden og i øjnene. Det skal lige siges, at jeg tager hvad der svarer til 3 pakker antihistaminer hver dag,

    Find en såkaldt allergi venlig race, glem alt om blandinger, besøg opdrætter med din bror, bliv der i flere timer, og gerne flere gange. Man kan godt reagere forskelligt på samme race.


  • #8   4. dec 2018 Ud over de ikke-fældende allergivenlige hunde, så er der også muligheden for antihistamin ved besøg. Min veninde knuselsker hunde, men kan på ingen måde tåle dem. Så når hun skal hjem til os, eller vores anden veninde der har eurasier, tager hun bare en antihistamin inden. Så længe det kun er visitter over et par dage og sådan, så går det fint.

  • #9   5. dec 2018 #8 det holder bare ikke for alle. Se #7.

  • #10   5. dec 2018 Det kommer an på mange ting om antihistamin kan klare det.
    Og så skal man jo også gøre op med sig selv, om man vil byde andre at de skal fylde sig med medicin for at være i ens hjem.

    I min familie valgte vi allergivenlige racer og så at holde rent både hund (vaske dem og holde deres pels, så der er mindst muligt skæl og pels) og hus, så min bror ikke skal tage ekstra medicin bare for at være sammen med os. Det ville jeg aldrig synes var i orden, og jeg ved han heller ikke ville gøre det.


  • #11   5. dec 2018 Hav i mente, at der er forskel på hvalpepels og voksenpels. Han kan måske sagtens tåle hvalpepelsen, men reagere helt vildt på voksenpels.

  • #13   18. dec 2018 #12 - det er da dejligt, at det er muligt for din søster dæmpe allergien med medicin. Det er desværre ikke muligt for alle. Jeg indtager fx det der svarer til 3 pakker almindelige antihistaminer hver dag, bare for at have det nogenlunde. Jeg skal ikke prøve på at være i hus med hverken katte eller hunde, det går simpelthen ikke, og jeg kan ikke tage mere medicin.
    Jeg er ved at blive vaccineret mod nogle af de ting, som jeg reagerer på, men der er ingen garanti for at det hjælper.
    Skriver dette for at gøre OBS på, at det ikke virker for alle "bare at tage lidt mere medicin".


  • #18   18. dec 2018 Tja.. det med egoismen er jo afhængigt af synspunkt:
    Egoistisk at afholde familiemedlemmer fra at få dyr, fordi man ikke vil tage medicin.

    Egoistisk at tvinge familiemedlemmer til at tage medicin, fordi man ikke vil gå på kompromis med sit dyrehold.

    Det er jo, som man ser det.

    Personligt vil jeg ikke tvinge min bror til at tage ekstra medicin. Det han får er ikke bare antihistamin, det er binyrebarkhormon. Ikke just sundt for kroppen i forvejen, og han hverken skal, eller vil for den sags skyld, tage ekstra for et besøg hos mig.


  • #20   18. dec 2018 Det er skam ikke en kritik eller hvad man skal sige.

    Pointerer bare det faktum at sagen kan ses fra flere vinkler. Man kan ikke bare kalde en allergiker egoistisk fordi vedkommende ikke vil tage ekstra medicin for at være i et hjem med dyr, vedkommende ikke har bedt om;)

    Edit:
    Jeg vil jo tydeligvis heller ikke undvære dyr. Det gjorde jeg de første 24 år af mit liv pga min bror, og aldrig igen.
    Men jeg har ikke noget imod et kompromis:) Det er ikke den perfekte løsning, men det fungerer for os:)


Kommentér på:
Allergi, hund alligevel?

Annonce