{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

dejavu {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/samfund/muskelhunde-angreb-kvinde-bidt-flere-gange

minder om det der skete her i området for 1 år siden, ældre dame hvis lille hund blev angrebet, hunden måtte aflives, de angribende hunde var væk da politiet henvendte sig til ejer ...

de ejere skulle fandme fængsles til de fortalte hvor hundene er ...og så skulle ejer derudover betale erstatning til skadeslidte i en størrelsesorden der kan mærkes ...


Kommentarer på:  dejavu
  • #1   3. dec 2018 Hvor har jeg altså ondt af den gamle dame.
    Det gør ondt langt ind i mit hjerte.
    Ikke så meget at hun er bidt, men at hendes hund måtte aflives.

    Ejer skal fængsles indtil han siger hvor hundene er, og så skal han have forbud til at have dyr fremadrettet.
    Og selvfølgelig skal han betale en stor erstatning til den gamle dame.


  • #2   3. dec 2018 Det er simpelt hen under al kritik!
    Det er horribelt, at man som hundeejer kan handle, som han gør, når hundene har forvoldt en anden hunds død smiley For ikke at tale om skaderne på den ældre dame (81 år!!!!! Den stakkel!) Han er præcis sådan en hundeejer, som ikke bør have hund overhovedet smiley


  • #3   3. dec 2018 jeg fatter ikke man som ejer af de hunde overhovedet kan se sig selv i spejlet ... at man ikke er mega flov, og at man ikke har kørt hundene direkte til human aflivning ...

    føj for en mentalitet ...


  • #4   3. dec 2018 Det er nok nærmere manden der burde komme til uhuman aflivning. Føj for pokker.

    Læste den fra den anden tråd. Synes det er så voldsomt at jeg næsten ikke har ord for det altså.
    Man kan jo slet ikke forestille sig hvor skrækkeligt det må have været for den ældre dame og hendes hund.


  • #5   3. dec 2018 Hvis hundene Bare var fredelige, men desværre ulovlige, kunne jeg godt forstå, at man valgte at gemme dem efter en anmeldelse. Men for dælen, der har slået en hund ihjel, når man ikke ville tage ansvar inden (snor osv) så må man sig gøre det efter og få dem aflivet.

    Men ok. De folk der stadig har ulovlige racer (hvis de da er det, race er jo ikke anhivet) er jo nok heller ikke folk, der ser pointen i at aflive kræet, når den har bidt... Eller bedre endnu, forhindre den i at gøre det i første omgang.

    Jeg tænker, at man da burde kunne idømmes straf for at gemme hundene. Det er jo ikke første gang det sker, så hvis ikke det allerede er muligt at straffe, så burde det da blive det.


  • #6   3. dec 2018 Stakkels dame og hendes hund ):

    håber de kommer sig.


  • #7   3. dec 2018 Åh nej, havde ikke fået med at hunden var aflivet. For pokker altså!

  • #8   3. dec 2018 Hvis min hund overfaldt et menneske og bed en hund ihjel, så ville den straks blive trukket om bag gylletanken og blive skudt.
    Jeg ville simpelthen ikke have samvittighed til at lade sådan en hund leve.


  • #9   3. dec 2018 Ikke nok med hunden. Tror ikke jeg ville kunne leve med mig selv efter sådan noget. Og ville nok ikke have selvtillid til at eje en fisk hvis jeg havde opfostret sådan et dyr.

  • #10   3. dec 2018 De skal bare findes og aflives.

  • #11   3. dec 2018 Anni - som jeg læser det, har de ikke overfaldet damen, kun hendes hund. I tumulten er hun blevet væltet omkuld og er efterfølgende blevet behandlet fra knubs fra faldet. Så tror ikke de er gået efter damen.

    Og som udgangspunkt synes jeg egentlig heller ikke at aggression overfor andre hunde i dig selv nødvendigvis medfører at aflivning er tvingende nødvendigt.

    Men når ejer, som her, ikke magter at sørge for, at hundene ikke er farlige for andre og oveni gemmer dem af vejen efter de har bidt en hund ihjel, så er aflivning helt klart på sin plads.


  • #12   3. dec 2018 der stod i en af de artikler jeg har læst at hun blev bidt og måtte behandles

    det står også i det link jeg har i starten, at hun blev bidt flere gange


  • #13   3. dec 2018 Jeg har læst, at damen også blev bidt.

  • #14   3. dec 2018 Hanne - i hundeslagsmål er det altså ikke usædvanligt st man bliver bidt, slet ikke hvis man vælter ned midt mellem de slåssene hunde. Det er ikke de4 samme, som at hundene har overfaldet damen eller gået til angreb på hende smiley

    Uanset er det selvfølgelig rigtig synd for damen og burde aldrig være sket, og jeg ved jo også kun, hvad div. artikler siger, så jeg udelukker ikke at hun kan have været målet for overfaldet - men alt hvad jeg indtil nu har læst, lyder altså som om hendes hund, ikke damen, er blevet angrebet, og damen har så i forsøget på at få sig selv (og sikkert hunden) væk, fået sig nogen knubs.


  • #15   3. dec 2018 der er stadig mulighed for erstatning heldigvis. har selv brugt denne FAH da Hugo blev overfaldet og ejere og hund flyttede i løbet af natten...

    https://dfim.dk/dansk/fah/Sider/default.aspx


  • #16   3. dec 2018 Aslan - nu ved man jo hvem ejer er, det er kun hundene der er væk smiley
    Politiet har allerede været forbi ejer.


  • #17   3. dec 2018 åh jeg troede alle gemte sig.... sikke fjolser...

  • #22   4. dec 2018 Jeg fatter slet ikke, at man kan få sig til at gemme de køtere!

    Hvis en af mine kræ, skulle opføre sig sådan, så skulle jeg da være den første til at køre omkring dyrlægen, og får sagt farvel!

    Det er uacceptabel opførsel, uanset årsag! De hunde skal aflives, længere er den bare ikke!!!


  • #23   4. dec 2018 Jeg tænker lige - hvis jeg skjuler bevismateriale fra f.eks. et røveri, så kan jeg straffes.
    Det burde vel gælde her også. Så må hundene leveres eller ejer straffes.


  • #24   4. dec 2018 Man kan læse lidt mere om sagen her: https://www.bt.dk/samfund/eva-slaebt-hen-ad-jorden-og-mistede-byens-bedste

    Jeg forstår simpelt hen ikke, at ejeren af hundene kan se sig selv i øjnene. Hvordan kan man forsvare, at to hunde der opfører sig på den måde, skal leve videre???


  • #26   4. dec 2018 At bide en anden hund ihjel, er uacceptabelt uanset hvad......

  • #27   4. dec 2018 Simpelthen modbydeligt. Kan ikke forestille mig, hvor forfærdeligt det må være at ens hund bliver bidt ihjel, jeg var nok gået fuldstændig ned med flaget smiley

    Tror jeg har læst præcis det samme som dig, de to små. Jeg blev noget så arrig.


  • #29   4. dec 2018 Egetkønsaggression er ganske rigtigt ikke i sig selv aflivningsgrund. Men hvis det ER kombineret med en ejer, der ikke kan/vil sørge for, at aggressionen ikke er til fare for andre, så er det da helt sikkert aflivningsgrund. Og eftersom vi ikke må aflive ejeren, så er det ligesom nødt til at være hundene, der skal herfra.

  • #30   4. dec 2018 helt igennem uansvarlig hundeejer ... råd til 3 hunde, men ikke råd til lovpligtig forsikring



  • #31   4. dec 2018 Hanne - er de ikke forsikrede? I så fald gør jo ikke sagen bedre.

  • #32   4. dec 2018 @ michelle ... ikke i følge en artikel jeg læste i dag ....

    http://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi/eva-sl%c3%a6bt-hen-ad-jorden-og-mistede-byens-bedste/ar-BBQsCLp?li=BBr5MK0


  • #34   5. dec 2018 Og farmand har tidligere fortalt, at de er sendt til udlandet??? Ja ja ??

  • #35   5. dec 2018 Det er godt nok svært at tro på, at hundene pludselig er blevet skudt af en jæger, når man nu starter med at fortælle, at de er bragt ud af landet. Og skulle det virkelig være rigtigt, var det da en voldsom dum beslutning. Hvis denne unge mand skal kunne fungere i nærmiljøet frem over, så havde det da været en hel del smartere at få dem aflivet af en dyrlæge og dermed kunne fremlægge bevis for, at han havde taget ansvar i situationen. Dyrere men smartere.

    Det her er der jo næppe mange, der vil tro på.


  • #36   5. dec 2018 Sikke da noget vås.
    Det havde været pænere, hvis moren havde sagt et par pæne ord til den gamle dame og at hun føler med hende frem for at fremstille hendes søn so offeret.
    I mine øjne gær hun bare det hele endnu værre. Frem for at lovprise sønnen og hundene burde hun holde lav profil og holde munden lukket.

    Det eneste hun burde gøre er at købe en stor buket blomster og en æske chokolade, tage sønnen i hånden og besøge den gamle dame for at sige undskyld og tilbyde at købe en ny hund til hende.


    Og selvfølgelig er hundene ikke blevet skudt, for hvis de var blevet skudt, så kunne man jo fremlægge hundenes døde kroppe som dokumentation for at de virkelig er aflivet.

    De døde kroppe forsvinder jo ikke sådan lige med det samme, der går mange måneder før man ikke mere kan se, hvilken hund det har været.

    Jeg håber, at han får en ordentlig bøde for at han ikke vil dokumentere at hundene err aflivet.


  • #37   5. dec 2018 # 35
    Lene, man kan altså godt fremlægge bevis for at hundene er aflivet når de er skudt.
    De døde kroppe forsvinder jo ikke ud i den blå luft når de er skudt.....
    Så om det er en jæger eller dyrlæge der har aflivet dem er ligegyldig.


  • #38   5. dec 2018 Ja, det kunne man selvfølgelig, hvis man havde taget et billede af dem, inden de blev gravet ned eller hvad der nu blev gjort med dem, men helt ærligt, hvem tager billeder af deres døde hunde ? Ja, jeg gør i hvert fald ikke.

    Men okay, jeg har nu også svært ved at tro på moderens historie.


  • #39   5. dec 2018 # 38
    Lene, det er stadig ikke en undskyldning, og man behøver ikke at have taget billeder.
    Selv om de er gravet ned, så kan man stadig dokumenter at de er aflivet.
    Man tager sandelig samme skovl man har brugt til at grave dem ned med og graver dem op igen.

    Eller man viser politiet stedet de er gravet ned, så kan politiet selv grave og se om det er rigtig.


  • #40   5. dec 2018 Som jeg skrev i mit første indlæg, hvis det var min hund der havde gjort sådan noget, så var den blevet trukket om bag gylletanken og blev skudt med det samme.
    Der kunne den så ligge indtil politiet kom så de kunne se at den var aflivet.

    Man ved jo, at politiet kommer efter sådan en episode og det vidste han jo også, for ellers havde han jo ikke fået hundene af vejen.


  • #41   5. dec 2018 Jeg undre mig lidt over hvorfor nogle hunde angriber en tilfældig hund og slår den ihjel eller skader den voldsomt. Altså egenkøns aggression betyder vel bare at de lettere kommer op at toppes med andre af samme køn. Men vel ikke at de kaster sig over tilfældige hunde der kommer inde for række vidde.

    Jeg har bare svært ved at forstå hvad der får en hund til at flå en tilfældig fremmed hund, som måske oven i købet overgiver sig. Er der "helt normale" hunde, som er så aggressive overfor andre hunde at de vil forsøge at dræbe en hvilken som helst hund der kommer inde for rækkevidde?

    Synes det er ret skræmmende, især når ens egen hund ikke er ret stor.


  • #42   5. dec 2018 Det lyder som om, det er sket tæt på overfaldshundenes hjem, så territorieaggressioner kan være en mulighed.

    Men ellers enig, Maya, for mig betyder egetkøns aggressioner heller ikke hunde, der angriber hvad som helst bare fordi, de får mulighed for det. Og i følge det, der er skrevet, har de jo også angrebet kvinden, og det kan trods alt ikke dækkes ind under egetkøns aggressioner.
    Men måske lyder egetkøns aggressioner bare knap så slemt, lidt mere acceptabelt end bare aggressive. Og det synes jeg også, at det er, men så skal alle former for hundeangreb på andre hunde bare ikke pakkes ind under det begreb.


  • #43   5. dec 2018 Jamen Anni, så er der da ingen problemer. Vedkommende kan hurtigt fremvise stedet og folks opfattelse af sagen beror ikke på moderes påstande.

  • #44   5. dec 2018 se det er en curling mor!

  • #45   5. dec 2018 Jeg tænker at der er forskel på, hvor opsøgende hunde er ift. konflikter, ligesom der er forskel på, hvor meget/Hvad der skal til, for at trigge forskellige hunde. Så selvom egetkønsaggression ikke i sig selv betyder, at hunden aktivt opsøger og overfalder hunde, så har jeg da kendt hunde nok, der aktivt opsøgte andre hunde for så at komme i slagsmål med dem HVER gang. Min første hund var sådan en (pga angst, men det gør det jo ikke mindre farligt, særligt ikke, hvis hun havde været større).

    Lige bagved hvor jeg bor, bør der to yorkier, hanhunde. De overfalder alle forbipasserende hunde - kommer løbende fra den anden ende af grunden, advarer absolut ikke først, men farer lige i flæsket på de, der går forbi. De er små og gør derfor ikke nævneværdig skade og kan nemt losses væk, men adfærden er jo den samme som de to i denne sag.

    Så jeg finder egentlig ikke adfærden helt vildt usædvanlig. Bare ejers håndtering af den under al kritik.


  • #46   5. dec 2018 Jeg mødte en der havde 2 Cairn Terriere tæver, som fortalte den ene slog den anden ihjæl mens de var alene hjemme pga. egetkøns aggressivitet.

    Meeeeeen, jeg synes det er reeet så vildt at tro at de vil opsøge en anden for at slå den ihjæl på den måde. Dog, kamphunde er jo netop blevet anvendt til det i lang tid og kan besidde noget instinkt i at gøre netop dette.


  • #48   5. dec 2018 Jo, men en adfærd 2 dyr har der går op og ned ad hinanden og ikke nødvendigvis ser hinanden som noget forbipaserende, kan være meget anderledes end en tilfældig på gaden.

  • #49   5. dec 2018 Solva - som sagt, min første hund havde gjort det samme. Hun var frygtelig angst og klar til at æde alt med en puls, inkl. rottweilersstørrelse hunde om nødvendigt (hun var selv en mindre dame på 11 kg).
    De to føromtalte yorkier opsøger også aktivt andre hunde med det ene formål at overfalde dem.
    Jeg er stødt på en hel del af den slags og opfatter det egentlig ikke som videre usædvanligt - slet ikke når vi taler om evt. beskyttelse af (deres opfattelse af) territorium, hvor en del racer er avlet til at bide først og spørge bagefter.

    Så nej, jeg finder ikke adfærden forargelig, meget underlig eller tydeligt sygelig - men har man en hund, der er så beskyttende på den måde (eller af hvilken som helst anden grund opsøgende aggressiv), så har man jo et ansvar for at sørge for godt hegn, ordentlig træning og at holde den i snor udenfor grunden - og HVIS det så alligevel går så galt som her, så gemmer man dælme ikke bare hundene af vejen og lader som om det aldrig er sket.


  • #50   5. dec 2018 Ja, der er da hunde, der aktiv opsøger andre hunde, for at komme i slagsmål med dem, men hvis de går efter hvad som helst, som f.eks. i dette tilfælde, synes jeg ikke, det har noget med egetkøns aggressioner at gøre.

    Jeg har haft to tæver, der ville have slået hinanden ihjel, hvis de ikke var blevet skilt ad. Det var virkelig voldsomt, og de var permanent skilt ad herhjemme i flere år. Men ingen af dem var egetkøns aggressive, ingen af dem angreb fremmede hunde. Jaffa havde en forholdsvis kort lunte i forhold til fremmede hunde uanset køn, Celtia var ekstremt afslappet og venlig overfor fremmede hunde, men de røg direkte i hovedet på hinanden, hvis de kom tæt nok på. Som Solva også er inde på, det er en helt anden situation. De kunne bare ikke dele hjem.



  • #51   5. dec 2018 Lena - men hvis dette er sket tæt på deres hjem, behøver det jo ikke handle om egetkønsaggression, men kan ligesåvel være territorialadfærd. Ikke at det derfor er ok - men jo ikke videre usædvanligt at bide først og spørge bagefter i sådanne situationer.
    Ingen siger jo, at dette nødvendigvis skyldes egetkønsaggression, det er jo blot et gæt blandt mange.
    Det kan da også sagtens være, at de ganske enkelt er skøre i hovedet, who knows?

    Jeg har ikke for vane at blive hængende længe nok til at spørge, hvorfor en hund angriber min, så jeg aner ikke, hvorfor de førnævnte yorkier gør det. Jeg ved min egen gjorde det grundet angst. Jeg ved at den store hunde længere henne ad vejen gør det, fordi den passer på sit hjem (aner ikke hvad den er for en fætter - men den er vældig gal, når den kommer spænende efter enhver, både hund og menneske, der kommer forbi. Den er så solidt hegnet inde, så derfor ikke farlig for omgivelserne. Men jeg er ikke i tvivl om, at den ville gå direkte til angreb, hvis man åbnede lågen).

    Der findes altså rigeligt hunde der gør den slags - en god del af dem har ejere på HG. Tag et kig af det ret store antal tråde om hunde der laver udfald og ssom det søges træningstip til for at lære dem at passere andre hunde uden at æde dem. Lur mig om ikke i hvert fald en del af dem ville gøre mere end bare udfald, hvis de var uden snor.


  • #52   6. dec 2018 Michelle, ganske som jeg skriver i # 42:

    "Det lyder som om, det er sket tæt på overfaldshundenes hjem, så territorieaggressioner kan være en mulighed. "

    Tanken om egetkøns aggressioner kom først ind i tråden som henvisning til en fc debat, hvor det nævnes at staffen har tendens til egetkøns aggressioner og det bør de aflives for. Maya tager så emnet op igen i # 41, og det er det, jeg reagerer på.


  • #54   6. dec 2018 Helt sikkert, de kan godt gejle hinanden op, og mine andre hunde har da også haft tendens til at blande sig, når Jaffa og Celtia røg i hovedet på hinanden.

  • #55   6. dec 2018 Jeg har desværre set 3 whippet tæver forsøge at pelse en pomeranian. Hver for sig kunne de sagtens med andre hunde, men samlet blev de nogle uhyre.

    Jeg brugte Janni's trick, og satte mig på hunden der havde pomseren i munden. Den lille poms overlevede heldigvis smiley


  • #56   6. dec 2018 Den Cane Corso Tucker blev overlevet af, opsøgte ham også blot for "ballade". Vi ejere befandt os på hver vores side af en bygning. Jeg stod med min hund og snakkede med en anden hundeejer og den anden hund blev luftet på modsatte side af bygningen = de kunne ikke se hinanden. Et øjeblik har ejer ikke fat i snoren og hunden render direkte om i halsen på Tucker.

  • #57   6. dec 2018 Overfaldet af selvfølgelig.. ikke "overlevet af".

  • #58   6. dec 2018 Nu her hvor Sam er rundet 1 år og 7 måneder, har han heller ikke det der "hvalpe sind" mere hvor han elskede at lege med fremmede hunde før.

    Nu er han altså kønsmoden og igang med psykisk modning, så andre fremmede hanhunde falder ikke i god jord her længere.

    Hvis en anden hanhund puster sig op eller knurrer af Sam, gør han præcis det samme nu, istedet for "bare" at takke af, så det vil uden tvivl ende med slagsmål.
    Nu er Sam jo i snor og leger ikke med fremmede hunde mere, ligeledes går vi heller ikke i hundeskove, det ville være decideret dumt, hvis en hanhund kom rendende over til ham...

    Vi har dog mødt nogle hanhunde der var yngre end Sam og bare var i lege mode og en ældre hanhund der var så mild af sind, dem kan han uden problemer med, men hvis de "spiller op", på en aggressiv måde, så tænder han af.


  • #60   6. dec 2018 Men nu er det her jo en debat side, Pia, og mon ikke vi alle synes, at det er frygtelig synd for hende, og så er der vel egentlig ikke så meget at debattere der, med mindre at nogle, som vi har set det før, vil lægge det ud som om, at det nok var hendes egen skyld eller hendes hunds skyld. Og sådan en påstand har vi da heldigvis været forskånet for i denne tråd.

    Det betyder bestemt ikke, at tankerne ikke går til den stakkels dame og hendes stakkels hund.


  • #63   6. dec 2018 okay, så misforstod jeg. smiley

Kommentér på:
dejavu

Annonce